• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи (Овочі та фрукти)

Торги відмінено

228 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 141.00 UAH
Номер: 2875fe5873b24aec8558d79195d27e9a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-01-24-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.01.2023 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913650
Період моніторингу: 24.01.2023 16:12 - 15.02.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 24.01.2023 №6-з Чернівці Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 №186, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 24 січня 2023 року № 6-з № з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 4. UA-2023-01-06-000015-a від 06.01.2023 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Адреса: Ukraine, Чернівці
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 99) 426-52-57, innamoshuk@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710, пункту 14 Наказу № 1082, Наказу № 680. За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 встановлені порушення вимог пунктів 35, 41 та 45 Постанови № 1178 із змінами, вимог частини другої статті 16 Закону. За результатами моніторингу встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: -
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 лютого 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178), із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1495), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Красноїльської селищної ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-05-002154-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 06.01.2023 № 7 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 14.01.2023; тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця «ЗОЛОТАРЮК СІЛЬВІЯ МИКОЛАЇВНА»; протокол уповноваженої особи Замовника від 16.01.2023 № 11; повідомлення про намір укласти договір від 16.01.2023; пояснення Замовника, надане 25.01.2023 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне. Замовник на порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710 не оприлюднив інформацію про розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, яка розміщується на сторінці власного вебсайту (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів). Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/ua/unifie-register-search), та Open Budget - Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/04417518/profile) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів місцевого бюджету. На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 24.01.2023 про надання пояснень, зокрема, щодо зазначення посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник 25.01.2023 в електронній системі закупівель оприлюднив пояснення, в якому зазначив посилання на вебсайт Красноїльської громади https://krasnoyilska-gromada.gov.ua. Проте, за зазначеною Замовником веб-адресою обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета даної закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі не оприлюднено. Отже, Замовник на порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710 не оприлюднив інформацію про розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, яка розміщується на сторінці власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів). Також, Замовник під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення процедури закупівлі не зазначив коди товарів щодо овочів та фруктів (цибулі, буряка столового, моркви, капусти свіжої качанної, часнику, яблук, мандарин, лимонів, бананів, груш, помідорів свіжих, огірків свіжих, слив, баклажанів, капусти цвітної, кабачків, перцю солодкого, апельсинів, малини, абрикосів, персиків, винограду), визначених згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідають назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушив вимоги пункту 14 наказу Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» (далі – Наказ № 1082). Крім того, Замовник на порушення вимог наказу Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» (далі – Наказ № 680), під час оприлюднення в електронній системі закупівель тендерної документації, додатки тендерної документації не оприлюднив до електронної системи закупівель окремими файлами. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 встановлено, що тендерна документація Замовником складена з порушенням вимог Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495, які набрали чинності з 03.01.2023 включно, зокрема: - у пункті 2 розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції» та у пункті 1 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що оцінка тендерних пропозицій проводиться із застосуванням електронного аукціону, чим порушено вимоги пункту 35 Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 (пункт 7), відповідно до яких відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону; - у пункті 3 розділу 5 тендерної документації зазначено випадки, за яких Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника/переможця торгів із посиланням на норми статей Закону (зокрема, частина 14, частина 15 статті 29, частина 2 статті 28), в той час, коли такі підстави відхилення під час застосування відкритих торгів з особливостями передбачені Постановою № 1178 із змінами (пункт 39, абзац п’ятий пункту 38, абзац другий пункту 36 особливостей), чим порушив вимоги пункту 41 Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 (пункт 9). Крім того, у пункті 6 Додатку 1 тендерної документації Замовник зазначив перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям (наявність документального підтвердження проходження медичного огляду водія-експедитора; наявність документального підтвердження санітарно-гігієнічним вимогам, нормам і правилам і є дозволом на виробництво і використання продукції в Україні; наявність документального підтвердження ліцензії або документа дозвільного характеру; наявність документального підтвердження щодо забезпечення якості товару та своєчасної поставки, та термін придатності; наявність документального підтвердження впровадження системи НАССР), які не передбачені статтею 16 Закону, чим порушив вимоги частини другої статті 16 Закону, пункту 45 Постанови № 1178, оскільки перелік кваліфікаційних критеріїв для документального підтвердженої інформації про їх відповідність учасниками чітко визначений Законом. Слід зазначити, що відповідно до вимог частини другої статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Також, у Додатку 1 (технічні вимоги) тендерної документації Замовник зазначив, що еквівалентом вважається товар з технічними та якісними характеристиками, які зазначено в Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, в той час, коли Замовником застосовано відкриті торги з особливостями. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Чернівецькій області від 24.01.2023 Замовником не надано підтверджуючих документів, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. В ході моніторингу Замовник прийняв рішення (протокол уповноваженої особи від 30.01.2023 № 26) відмінити дану процедуру закупівлі на підставі підпункту другого пункту 47 Постанови № 1178 (у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель) та оприлюднив 30.01.2023 в електронній системі закупівель інформацію про відміну відкритих торгів з особливостями, чим усунув виявлені порушення.
Період усунення порушень: 01.02.2023 10:46 - 16.02.2023 00:00
Дата публікації висновку: 01.02.2023 10:46

Запити/Пояснення