-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Послуги з організації шкільного харчування (Код ДК 021:2015 (CPV): 55520000-1 – Кейтерингові послуги) (3 лоти)
Завершена
12 747 510.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 13 916.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 13 916.00 UAH
Номер:
645be7816df54ab88361bf80104fb079
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-11-000052
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.04.2023 00:00
Період моніторингу:
11.04.2023 15:48 - 03.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.04.2023 № 117
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 11.04.2023 № 117.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-01-05-005488-a, 05.01.2023. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708, та пункту 15 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог вимоги пункту 2 частини другої статті 4 Закону та пункту 14 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів».
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства про публічні закупівлі щодо правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможців тендеру; надання учасниками-переможцями документів при укладенні договору; своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення; відповідності умов договорів вимогам тендерної документації та тендерним пропозиціям переможців – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме, з врахуванням норм підпункту 5 пункту 21 Особливостей №1178, на усунення порушення норм пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708, та пункту 15 Особливостей №1178 – вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеними за результатами проведеної процедури закупівлі за Лотами 1 та 2 договорами з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до надавачів послуг з організації шкільного харчування щодо розірвання договорів.
Крім того, вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 2 частини другої статті 4 Закону та пункту 14 Особливостей №1178 при відображенні закупівлі у річному плані закупівель; пункту 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації та пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 травня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможців тендеру; надання учасниками-переможцями документів при укладенні договору; своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення; відповідності умов договорів вимогам тендерної документації та тендерним пропозиціям переможців.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Новояворівської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-05-001514-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстри отриманих тендерних пропозицій (по Лотах 1, 2 та 3); протоколи розкриття тендерних пропозицій (по Лотах 1, 2 та 3); тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Знака Василя Пилиповича по Лоту 1, тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Стадника Петра Євгеновича по Лоту 2; протоколи уповноваженої особи Замовника від 17.01.2023 щодо розгляду тендерних пропозицій (по Лотах 1, 2); повідомлення про намір укласти договори про закупівлю (по Лотах 1 та 2); опубліковані переможцями тендеру документи та інформацію (по Лотах 1, 2 та 3); протокол уповноваженої особи щодо відхилення тендерної пропозиції фізичної особи – підприємця Русяка Євгена Антоновича (по Лоту 3); договори про закупівлю №11/2023 від 23.01.2023 (Лот 1) та №10/2023 від 23.01.2023 (Лот 2); протокольні рішення уповноваженої особи від 30.01.2023 щодо виправлення технічної помилки (Лоти 1 та 2); опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
У наданому під час моніторингу щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на відповідному веб-сайті поясненні Замовником зазначено, що Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено інформацію про закупівлю відповідно до пункту 24 Особливостей №1178, а додаткове оприлюднення Замовником обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі в засобах масової інформації Особливостями не передбачено.
Проте, згідно зі статтею 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання. За нормою статті 49 Закону України від 27.02.2014 №794-VII «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування закупівлі UA-2023-01-05-005488-a є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів.
Аналізом інформації, розміщеної на веб-сайті Замовника (http://novoyavorivsk-vo.kl.com.ua), а також на веб-сайті Новояворівської міської ради (https://novmiskrada.gov.ua) відомостей щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі за процедурою закупівлі UA-2023-01-05-005488-a не виявлено.
Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, чим порушено вимогу пункту 4-1 постанови КМУ №710.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 14 Особливостей №1178 закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 4 Закону у річному плані закупівель повинна міститися інформація щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності).
Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником у річному плані закупівлі (UA-P-2023-01-05-001514-c) інформації щодо назви предмета закупівлі за Лотами 1, 2 та 3 із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником та відповідно назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі за кожним лотом не зазначено, чим порушено вимоги пункту 2 частини 2 статті 4 Закону та пункту 14 Особливостей №1178.
У пункті 15 Особливостей №1178 визначено, що предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
Правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг визначено у Порядку визначення предмета закупівлі, який затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №708 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 за №500/34783, далі – Порядок №708).
Так, згідно з пунктом 3 розділу І Порядку №708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Проведеним моніторингом встановлено, що за досліджуваною процедурою закупівлі Замовником визначено предмет закупівлі – послуги, конкретна назва предмета закупівлі – Послуги з організації шкільного харчування, при цьому визначивши код ДК 021:2015 (CPV) - 55520000-1 – Кейтерингові послуги.
Водночас, моніторингом встановлено, що за умовами розділу «Вимоги до порядку надання послуг з організації шкільного харчування» Додатку №3 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеритстики предмета закупівлі) приготування їжі, а також харчування учнів повинно здійснюватися учасником-переможцем процедури закупівлі безпосередньо у навчальному закладі; учасник-переможець процедури закупівлі повинен здійснювати відповідну оплату за комунальні послуги, а саме: водопостачання, електропостачання, газопостачання, теплопостачання; учасник, що буде надавати послуги повинен забезпечити належний санітарний стан шкільних їдалень, забезпечення їдалень кухонним інвентарем, спецодягом, миючими та дезінфікуючими засобами у відповідності до діючих норм.
Також, у розділі «Вимоги до порядку надання послуг з організації шкільного харчування» Додатку №3 до тендерної документації вказано, що механізм організації шкільного харчування повинен здійснюватися учасником-переможцем відповідно до вимог, викладених у постанові Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» зі змінами.
Таким чином, за умовами тендерної документації Замовника передбачено здійснення постачання послуг з харчування у навчальному закладі.
Відповідно до визначень у пункті 3 Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого Постановою КМУ №305, спосіб організації харчування здобувачів освіти/дітей, що передбачає виготовлення та реалізацію готових страв оператором ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування, з використанням матеріально-технічної бази закладу визначено як аутсорсинг.
Одночасно, кейтеринг за визначенням у пункті 3 Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого Постановою КМУ №305, – це спосіб організації харчування здобувачів освіти/дітей, що передбачає доставку і реалізацію готових страв, виготовлених без використання матеріально-технічної бази закладу освіти оператором ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування.
У Єдиному закупівельному словнику в групі кодів 55500000-5 – Послуги їдалень та кейтерингові послуги окрім коду 55520000-1 – Кейтирингові послуги міститься код 55510000-8 – Послуги їдалень. Слід також зазначити, що у Єдиний закупівельний словник містить відповідні коди за групою кодів 55320000-9 «Послуги з організації харчування».
За кодом ДК 021:2015: 55520000-1 – Кейтерингові послуги (за показником четвертої цифри) визначено саме кейтерингові послуги, надання яких відповідно до тендерної документації Замовника за процедурою закупівлі UA-2023-01-05-005488-a не передбачено.
Отже, з врахуванням встановлення у тендерній документації вимоги щодо здійснення приготування їжі та харчування учнів безпосередньо у навчальному закладі, Замовником предмет закупівлі UA-2023-01-05-005488-a визначено з порушенням вимоги пункту 3 розділу І Порядку № 708 та пункту 15 Особливостей №1178 за невідповідним показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Слід зазначити, що відповідно до підпункту 5 пункту 21 Особливостей №1178 договір про закупівлю є нікчемним у разі, коли найменування предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.
В укладених Замовником з переможцями тендеру за Лотами 1 та 2 договорах вказано предмет закупівлі (найменування послуги): Послуги з організації шкільного харчування та код ДК 021:2015 (CPV): 55520000-1 – Кейтерингові послуги в той час, як за вимогою у Додатку №3 до тендерної документації Замовника приготування їжі, а також харчування учнів повинно здійснюватися переможцем процедури закупівлі безпосередньо у навчальному закладі.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За нормою підпункту 3 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей.
Одночасно, за нормою пункту 44 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених іншими пунктами частини першої, окрім пунктів 3, 5, 6 і 12, у пункті 44 Особливостей №1178, відсутня.
Також, у Додатку №4 до тендерної документації Замовника вказано, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6, 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Проте, моніторингом встановлено, що у тендерній документації (Додаток №4) визначено перелік документів, які повинен надати переможець Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 2 та 8 частини першої статті 17 Закону.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації не враховано норми Особливостей №1178, чим порушено вимогу пункту 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
02.05.2023 14:30 - 17.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
02.05.2023 14:30
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення до висновку про результати моніторингу закупівлі.
На виконання зобов’язанння щодо усунення виявлених порушень законодавства викладених у висновку Західного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі UA-2023-01-05-005488-a Відділ освіти Новояворівської міської ради надає заперечення наступного змісту: щодо питання визначення предмета закупівлі перш за все слід зазначити, що пунктом 15 Особливостей №1178 встановлено: предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708. Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку №708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749.
Замовником визначено предмет закупівлі Послуги з організації шкільного харчування за кодом ДК 021:2015 (CPV) - 55520000-1 – Кейтерингові послуги, оскільки відповідно до вимог розділу «Вимоги до порядку надання послуг з організації шкільного харчування» Додатку №3 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) приготування їжі, а також харчування учнів повинно здійснюватися учасником-переможцем процедури закупівлі безпосередньо у навчальному закладі; учасник-переможець процедури закупівлі повинен здійснювати відповідну оплату за комунальні послуги, а саме: водопостачання, електропостачання, газопостачання, теплопостачання; учасник, що буде надавати послуги повинен забезпечити належний санітарний стан шкільних їдалень, забезпечення їдалень кухонним інвентарем, спецодягом, миючими та дезінфікуючими засобами у відповідності до діючих норм; доставка продуктів харчування та продовольчої сировини здійснюється власним (орендованим) спеціалізованим транспортом учасника-переможця чи транспортом постачальників з обов’язковим дотриманням вимог санітарії. Учасник використовує власну матеріально-технічну базу, що підтверджується Довідкою учасника щодо наявності у нього обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг, яка вимагалася на відповідність кваліфікаційному критерію: «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» у Додатку 2 до тендерної документації.
Відповідно до вимог пункту 5 Особливостей №1178 забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
Замовником проведено процедуру закупівлі, та укладено договір про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням Особливостей №1178, визначення предмету закупівлі жодним чином не вплинуло на виконання умов Договору Сторонами, а також на якість надання послуг з організації шкільного харчування Виконавцями.
Згідно зазначеного висновку Західного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі UA-2023-01-05-005488-a за результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог вимоги пункту 2 частини другої статті 4 Закону та пункту 14 Особливостей №1178.
Так, відповідно до пункту 14 Особливостей №1178 закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Згідно з п. 2 ч. 2 ст. 4 Закону у річному плані повинна міститися інформація про назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності). Відповідно до п.7 ч.1 ст.1 Закону електронна система закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", що забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами.
Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено річний план відповідно вимог Закону, однак на авторизованому електронному майданчику Держзакупівлі.Онлайн ТОВ “Держзакупівлі.Онлайн” внесення інформації про назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі за кожним лотом не передбачено.
Також згідно зазначеного висновку Західного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі UA-2023-01-05-005488-a за результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів».
Так відповідно до частини 1 статті 117 Конституції України Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов’язковими до виконання. Згідно з частиною 1 статті 49 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти – постанови і розпорядження.
Згідно з частиною 4 статті 3 Закону про публічні закупівлі відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, установлених цим Законом. Тобто компетенція Кабінету Міністрів України у сфері публічних закупівель чітко визначена Законом.
Пунктом 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Даними Особливостями №1178 не встановлено додаткових вимог щодо обґрунтування рішень замовників чи публікації інформації у сфері публічних закупівель.
Згідно зазначеного висновку Західного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі UA-2023-01-05-005488-a За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з підпунктом 3 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі: не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей. Абзацом 3 пункту 44 Особливостей №1178 встановлено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
В Додатку №4 до тендерної документації Замовника вказано: *Так, Міністерством юстиції України наказом від 13.04.2022 № 1462/5 “Про зупинення оприлюднення інформації у формі відкритих даних, розпорядником якої є Міністерство юстиції України”, з метою захисту інформації в умовах воєнного стану на час дії воєнного стану було зупинено оприлюднення інформації у формі відкритих даних, визначеної розділом ІІ Переліку інформації, що підлягає оприлюдненню у формі відкритих даних, розпорядником якої є Міністерство юстиції України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 28.03.2016 № 897/5 "Про затвердження Переліку інформації, що підлягає оприлюдненню у формі відкритих даних, розпорядником якої є Міністерство юстиції України". Це, зокрема, стосується інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та Єдиному реєстрі підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство.
У повідомленні, розміщеному на вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції 24.02.2022 за посиланням, зазначено, що доступ до публічної частини, зокрема, Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення обмежено у зв’язку з технічними роботами, спрямованими на максимальне посилення захисту особистих даних користувачів в умовах воєнного стану.
З огляду на зазначене, в умовах воєнного стану відсутній вільний доступ до публічної інформації, що міститься у зазначених вище відкритих єдиних державних реєстрах, доступ є обмеженим або зупиненим.
Отже, під час проведення процедури відкритих торгів замовник самостійно у тендерній документації зазначає, у який спосіб, з урахуванням вимог законодавства під час правового режиму воєнного стану, учасник-переможець має підтвердити відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених пунктами 2,3 та 8 частини 1 статті 17 Закону.
У разі відновлення роботи сайтів:
- з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення на веб-сайті: https://corruptinfo.nazk.gov.ua.
- з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство на веб-сайті: https://kap.minjust.gov.ua/, Замовник самостійно перевірятиме згадану інформацію.
Відповідальність за достовірність наданої замовнику інформації щодо відсутності підстав для відмови в участі у закупівлі несе уповноважена особа учасника (учасника-переможця).
У випадку внесення змін до законодавства щодо вказаних у цьому додатку документів, які повинен надати переможець торгів (місце, спосіб видачі/отримання, форма чи вигляд документу, ліквідація чи реорганізанція уповноваженого органу, тощо) переможець торгів подає документ із врахуванням зазначених змін до законодавства, або лист-пояснення, якщо у зв’язку із змінами до законодавства надання документу стало неможливим.
Так, на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, а саме 05.01.2023 року, а також в період подання документів переможцем процедури закупівлі з 18.01.2023 року по 21.01.2023 року був відсутній вільний доступ до публічної інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах.
Повідомляємо, що згідно, з пунктом 17 Особливостей №1178 Договір про закупівлю № 11/2023 від 23 січня 2023 року, та Договір про закупівлю № 10/2023 від 23 січня 2023 року укладено без порушень.
Відділ освіти Новояворівської міської ради має намір оскаржити висновок Західного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі UA-2023-01-05-005488-a в судовому порядку, про що буде повідомлено у визначені Законом терміни.
Дата публікації звіту:
09.05.2023 17:20
Запити/Пояснення
Номер:
892a264c7c4c48e5827613f54853ef43
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
11.04.2023 17:27
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.04.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD:UA-2023-01-05-005488-a, яка проводилась Відділом освіти Новояворівської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до норм пункту 2 частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: 1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю; 2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації.
Аналогічна умова міститься у частині 4 «Умови укладання договору про закупівлю» розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати інформацію (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру (Лоту №2) вимоги пункту 2 частини другої статті 41 Закону та тендерної документації Замовника.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
06f5b4575cc046be81d99b4b22c23e08
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
13.04.2023 16:59
Опис:
Пояснення замовника
У відповідь на Ваш Запит про надання пояснень від 11.04.2023р., повідомляємо.
1. Розмір бюджетного призначення визначено рішенням Новояворівської міської ради №2083 від 08 грудня 2022 року «Про бюджет Новояворівської територіальної громади на 2023 рік» за КПКВК 0611021 Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету у відповідності до вимог Бюджетного Кодексу України. Розрахунок очікуваної вартості здійснено на підставі Наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», який встановлює порядок визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі, виходячи із кількості (обсягу) послуг, що закуповуються та ціни (тарифу) за одиницю послуги, затвердженої відповідним нормативно – правовим актом (рішення Новояворівської міської ради №13 від 04 січня 2023 року «Про встановлення плати за харчування дітей в закладах освіти на 2023рік»).
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі встановлено відповідно до потреб Замовника, затверджено примірне чотиритижневе меню яке погоджено з територіальним органом Держпродспоживслужби з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 02 лютого 2011 року № 116 «Про затвердження Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість» (зі змінами), Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (зі змінами), Наказу Міністерства охорони здоров'я від 25.09.2020 № 2205 «Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти» (зі змінами), та викладено у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
2. Відповідно до п.7 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі»: електронна система закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", що забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами.
Пунктом 24 Особливостей встановлено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено інформацію про закупівлю відповідно до пункту 24 Особливостей, при цьому порушень вимог Особливостей допущено не було.
Додаткове оприлюднення Замовником обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі в засобах масової інформації Особливостями не передбачено.
3. Згідно з частиною 2 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі»: переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: 1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю; 2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до вимог частини 4 «Умови укладання договору про закупівлю» розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: 1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю шляхом завантаження інформації в електронну систему закупівель або направлення інформації на електронну адресу: osvitanovoyavorivsk@ukr.net або направлення інформації на поштову адресу замовника, а саме: Україна, 81053, Львівська область, місто Новояворівськ, вул. Т. Шевченка, будинок 2; 2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Переможець процедури закупівлі (Лоту 2) ФОП Стадник Петро Євгенович під час укладення договору про закупівлю надав інформацію про право підписання договору про закупівлю (Довідку №47/2023-т від 23 січня 2023року), а також інформацію про ненадання копії ліцензії або документа дозвільного характеру, оскільки відповідно до ст.7 Закону України від 02.03.2015 № 222-VІІІ «Про ліцензування видів господарської діяльності», надання послуг з організації шкільного харчування не підлягає ліцензуванню (Довідку №48/2023-т від 23 січня 2023 року). Тим самим виконавши вимоги встановлені ч.2 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» та тендерної документації Замовника.
Документи, що додаються:
1. Рішення Новояворівської міської ради №2083 від 08 грудня 2022 року «Про бюджет Новояворівської територіальної громади на 2023 рік»;
2. Копія рішення Новояворівської міської ради №13 від 04 січня 2023 року «Про встановлення плати за харчування дітей в закладах освіти на 2023 рік»;
3. Примірне чотиритижневе меню для харчування учнів 1-4 класів та пільгових категорій на 2023 рік.;
4. Довідка про право підписання договору про закупівлю №47/2023-т від 23 січня 2023року;
5. Довідка ненадання копії ліцензії або документа дозвільного характеру №48/2023-т від 23 січня 2023року;
6. Паспорт громадянина України;
7. Витяг з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.