• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

м’ясо яловичини, тушки курей охолоджені, куряче філе охолоджене

процедура закупівля здійснюється для задоволення потреби протягом 2023 року згідно постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 із змінами.

Завершена

3 820 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 103.00 UAH
Номер: 0ed4f2787ae640dda636f995f607baec
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-04-27-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.04.2023 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127015
Період моніторингу: 27.04.2023 15:28 - 19.05.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 26.04.2023 № 11-З Сєвєродонецьк Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області Від 26.04.2023 № 11-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 6.UA-2023-01-05-002837-а 05.01.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Антон РИБАЛКО
Адреса: Ukraine, Сєвєродонецьк
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 50) 140-96-88, SmirikaV84@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 3 Порядку № 1082. За результатами аналізу питання відповідності повноти відображення інформації у формах документів в сфері публічних закупівель встановлено порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 21 та пункту 3 частини 2 статті 33 Закону. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця установлено порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини 1статті 31 Закону та підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 травня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Національної дитячої спеціалізованої лікарні «ОХМАТДИТ» МОЗ України (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника від 05.01.2023 року, тендерна пропозиція підприємства «Роман» Міжнародної Ліги українських інвалідів-інтелектуалів «Софія» (далі – Підприємство «РОМАН»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.01.2023 № 23, повідомлення про намір укласти договір від 13.01.2023, договір про закупівлю від 23.01.2023 № 23/01/05 (далі - Договір), пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 01.05.2023 року. Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі - Порядок № 1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованомусертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного закону, кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованогосертифіка та електронного підпису). Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системіз акупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис посадової особи Замовника Горячева Наталія Вікторівна (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим не дотримано вимоги пункту 3 Порядку № 1082. За результатом моніторингу відповідності повноти відображення інформації у формах документів в сфері публічних закупівель встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про місце поставки товарів, що суперечить вимогам пункту 3 частини 2 статті 21 Закону. Крім того, встановлено, що у повідомленні про намір укласти договір про закупівлю не міститься інформації про місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг, що суперечить вимогам пункту 3 частини 2 статті 33 Закону. Також, проаналізувавши відповідність тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в пункті 5 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначено, що основні істотні умови договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за бюджетні кошти. Водночас, за нормою частини 6 статті 33 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Згідно з частиною 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Та, відповідно, до пункту 18 Особливостей № 1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятись від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті, перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі, перерахунку ціни та обсягів товарів за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення закупівлі. Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону. Враховуюче вищезазначене, тендерна документація містить інформацію, яка порушує вимоги законодавства у сфері закупівель, чим порушено вимоги, абзацу 1 частини 3 статті 22. На вимогу пункту 6 Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам тендерної документації, визначеним у Додатку 3 до цієї тендерної документації. А саме, сканований оригінал договору щодо проведення лабораторних досліджень та/або аналізів та/або випробувань зразків продукції, укладеного між учасником та лабораторією. Термін дії договору повинен відповідати строку поставки товару який вказаний в цій тендерній документації та оголошенні про проведення цієї процедури закупівлі. Проте, під час моніторингу встановлено, що наданий в складі тендерної пропозиції Підприємство «РОМАН» договір від 20.10.2022 року № 581, укладений з Державною установою «Київський міський центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» про надання послуг з проведення лабораторних та інструментальних досліджень у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення має дію лише до 31 грудня 2022 року, тоді як строк поставки товару до 31 грудня 2023 року, чим порушено вимогу пункту 6 Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. На вимогу підпункту 5.1.2 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції скан-копію документу на право власності та/або розпорядження та/або копію договору оренди на складські та/або виробничі приміщення учасника (документ повинен бути дійсний на момент подання пропозиції). Проте, згідно додаткової угоди № 1/2 до договору найму (оренди) нежитлового приміщення від 03.01.2018 року № 01 термін дії договору спливає 31.12.2021 року, чим порушено вимогу підпункту 5.1.2 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Відповідно до абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Враховуюче вищевикладене, Замовник не відхилив тендерну пропозицію Підприємство «РОМАН», визнав його переможцем та уклав з ним Договір на загальну суму 3 800 800,00 гривень.
Період усунення порушень: 08.05.2023 21:42 - 23.05.2023 00:00
Дата публікації висновку: 08.05.2023 21:42

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: НАЦІОНАЛЬНА ДИТЯЧА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ЛІКАРНЯ «ОХМАТДИТ» МОЗ УКРАЇНИ Від 17.05.2023 року Аргументовані заперечення Замовника до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-01-05-002837-a 05 січня 2023 р. в електронній системі закупівель за предметом закупівлі «м’ясо яловичини, тушки курей охолоджені, куряче філе охолоджене», ідентифікатор UA-2023-01-05-002837-a, було опубліковано висновок про результати моніторингу процедури закупівлі. Національна дитяча спеціалізована лікарня «ОХМАТДИТ» МОЗ УКРАЇНИ (далі – Замовник) не погоджується з висновком про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2023-01-05-002837-a, а тому надає аргументовані заперечення до висновку. 1.«…Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі - Порядок № 1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованомусертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного закону, кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованогосертифіка та електронного підпису). Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системіз акупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис посадової особи Замовника Горячева Наталія Вікторівна (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим не дотримано вимоги пункту 3 Порядку № 1082…». Згідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893, розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється Замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Проте, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24 травня 2022 р. № 617 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 р. № 300» на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри. З огляду на вищезазначене, Замовником було дотримано вимоги чинного законодавства в частині розміщення інформації в електронній системі закупівель. «…2.За результатом моніторингу відповідності повноти відображення інформації у формах документів в сфері публічних закупівель встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про місце поставки товарів, що суперечить вимогам пункту 3 частини 2 статті 21 Закону. Крім того, встановлено, що у повідомленні про намір укласти договір про закупівлю не міститься інформації про місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг, що суперечить вимогам пункту 3 частини 2 статті 33 Закону…» В оголошенні про проведення відкритих торгів, повідомленні про намір укласти договір про закупівлю в графі "місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг" зазначено: "Україна, відповідно до документації". Безпосередньо Законом або будь-яким іншим нормативно-правовим актом у сфері публічних закупівель чітко не визначено, як саме та у який конкретний спосіб Замовником повинно вказуватися місце постачання товарів або послуг в оголошенні про проведення закупівлі. Електронним майданчиком, який Замовник використовує для публікації інформацію про процедури закупівлі прямо передбачена технічна можливість поставити позначку «Відповідно до документації», тоді в оголошенні, повідомленні буде вказано посилання на адресу вказану в тендерній документації. У той же час, інформація про місце поставки товару була відображена у завантаженій тендерній документації, що затверджена рішенням уповноваженої особи від 05 січня 2023 року. Замовником з урахуванням технічних можливостей електронного майданчика зазначено місце поставки товару "Україна, відповідно до документації", що не суперечить Закону. 3. «..Також, проаналізувавши відповідність тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в пункті 5 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначено, що основні істотні умови договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за бюджетні кошти. Водночас, за нормою частини 6 статті 33 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Згідно з частиною 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Та, відповідно, до пункту 18 Особливостей № 1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятись від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті, перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі, перерахунку ціни та обсягів товарів за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення закупівлі. Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону. Враховуюче вищезазначене, тендерна документація містить інформацію, яка порушує вимоги законодавства у сфері закупівель, чим порушено вимоги, абзацу 1 частини 3 статті 22…». Згідно п.3 розділу VI тендерної документації зазначено, що основні істотні умови договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за бюджетні кошти.Під основними вимогами договору розуміється усі інші умови, що не визначені як істотні. Фактично у законодавстві немає визначення основних/неістотних умов договору. Втім основними/неістотними умовами можна вважати все те, що не було визначено, як істотні. Замовник залишає за собою право змінювати умови договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за бюджетні кошти. Окрім того, у додатку «Проект договору» є визначений Порядок змін умов договору про закупівлю, де у пункті 11.1 чітко зазначено, що Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків. Отже, зважаючи на вищевикладене, під вимогами зазначеними у додатку «Проект договору» до тендерної документації «Основні істотні умови договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за бюджетні кошти» слід розуміти, що у даному випадку мова йде про вимоги договору, які не є істотними, та які Замовник може змінювати у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за бюджетні кошти, тому такі умови тендерної документації не суперечать вимогам частини шостої статті 33 Закону та частини четвертої статті 41 Закону. Крім того, п.4 розділу VI тендерної документації визначені істотні умови договору, якими є: предмет договору; сума договору; порядок здійснення оплати; строк поставки/виконання/надання; строк дії договору; якість предмету договору; права та обов'язки сторін; відповідальність сторін; підстави внесення змін до договору; умови, визначені діючим законодавством як істотні для договорів даного виду. Також у п.3 розділу VI тендерної документації зазначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі, крім випадків: - визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; - перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі; - перерахунку ціни та обсягів товарів за результатами електронного аукціону в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. З огляду на вищезазначене тендерна документація не містить інформацію, яка порушує вимоги законодавства у сфері закупівель, чим порушено вимоги, абзацу 1 частини 3 статті 22. 4. «…На вимогу пункту 6 Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам тендерної документації, визначеним у Додатку 3 до цієї тендерної документації. А саме, сканований оригінал договору щодо проведення лабораторних досліджень та/або аналізів та/або випробувань зразків продукції, укладеного між учасником та лабораторією. Термін дії договору повинен відповідати строку поставки товару який вказаний в цій тендерній документації та оголошенні про проведення цієї процедури закупівлі. Проте, під час моніторингу встановлено, що наданий в складі тендерної пропозиції Підприємство «РОМАН» договір від 20.10.2022 року № 581, укладений з Державною установою «Київський міський центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» про надання послуг з проведення лабораторних та інструментальних досліджень у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення має дію лише до 31 грудня 2022 року, тоді як строк поставки товару до 31 грудня 2023 року, чим порушено вимогу пункту 6 Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Відповідно до пункту 6 Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам тендерної документації, визначеним у Додатку 3 до цієї тендерної документації. А саме, сканований оригінал договору щодо проведення лабораторних досліджень та/або аналізів та/або випробувань зразків продукції, укладеного між учасником та лабораторією. Термін дії договору повинен відповідати строку поставки товару який вказаний в цій тендерній документації та оголошенні про проведення цієї процедури закупівлі. У складі тендерної пропозиції Підприємства "Роман" Міжнародної Ліги українських інвалідів-інтелектуалів "Софія" надано договір від 02 січня 2023 року № 5, укладений з Центральною випробувальною державною лабораторією Держпродспоживслужби в Київській області та м.Києві на виконання лабораторних випробувань зразків, підконтрольних Держпродспоживслужбі, що виробляються, реалізовуються, експортуються та імпортуються та має дію до 31 грудня 2023 року (строк поставки товару до 31 грудня 2023 року). З огляду на вищезазначене, Підприємством "Роман" Міжнародної Ліги українських інвалідів-інтелектуалів "Софія" не було порушено вимогу пункту 6 Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Тендерна пропозиція Підприємства "Роман" Міжнародної Ліги українських інвалідів-інтелектуалів "Софія" відповідає вимогам тендерної документації, а тому були відсутні підстави для її відхилення. 5. «…На вимогу підпункту 5.1.2 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції скан-копію документу на право власності та/або розпорядження та/або копію договору оренди на складські та/або виробничі приміщення учасника (документ повинен бути дійсний на момент подання пропозиції). Проте, згідно додаткової угоди № 1/2 до договору найму (оренди) нежитлового приміщення від 03.01.2018 року № 01 термін дії договору спливає 31.12.2021 року, чим порушено вимогу підпункту 5.1.2 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації…». Відповідно до підпункту 5.1.2 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції скан-копію документу на право власності та/або розпорядження та/або копію договору оренди на складські та/або виробничі приміщення учасника (документ повинен бути дійсний на момент подання пропозиції). У складі тендерної пропозиції Підприємства "Роман" Міжнародної Ліги українських інвалідів-інтелектуалів "Софія" надано договір найму (оренди) нежитлового приміщення №01 від 02.01.2018 р.. Також, у складі тендерної пропозиції надано додаткова угода № 1/2 до договору найму (оренди) нежитлового приміщення № 01 в якій зазначено, що даний договір діє по 31 грудня 2020 року. У випадку якщо жодна із Сторін за один місяць до закінчення зазначеного строку дії Договору не заявить про розірвання або припинення даного Договору, то даний Договір вважається пролонгований строком на один календарний рік. У складі тендерної пропозиції Підприємства "Роман" Міжнародної Ліги українських інвалідів-інтелектуалів "Софія" не надано додаткових угод та/або повідомлень про розірвання договору. З огляду на зазначене, відсутні підстави вважати, що договір є не чинним. З огляду на вищезазначене, Підприємством "Роман" Міжнародної Ліги українських інвалідів-інтелектуалів "Софія" не було порушено вимогу підпункту 5.1.2 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Тендерна пропозиція Підприємства "Роман" Міжнародної Ліги українських інвалідів-інтелектуалів "Софія" відповідає вимогам тендерної документації, а тому були відсутні підстави для її відхилення. Під час здійснення кваліфікації тендерної пропозиції Підприємства "Роман" Міжнародної Ліги українських інвалідів-інтелектуалів "Софія" Замовник дотримувався норм законодавства, а також враховував позицію Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та практику розгляду аналогічних ситуацій в судах. Уповноважена особа КЕП Наталія ГОРЯЧЕВА
Дата публікації звіту: 17.05.2023 08:14

Запити/Пояснення