• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

ДК 021-2015: 15110000-2 М'ясо (ЛОТ 1 - Свинина пісна, яловичина; ЛОТ 2 - Філе куряче)

Завершена

363 250.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 716.00 UAH
Номер: 39f1eeeff18c47298cf500d485e9ba5d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-02-07-000051
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.02.2023 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913650
Період моніторингу: 07.02.2023 16:15 - 01.03.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 07.02.2023 № 7-З Чернівці Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 №186, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Павло ПЕРЕПІЧКА Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 07 лютого 2023 року № 7-З № з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 3. UA-2023-01-05-002333-a від 05.01.2023 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Адреса: Ukraine, Чернівці
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 693-73-06, bogdananikiforuk@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 14 Наказу № 1082, наказу № 680. За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 встановлені порушення вимог пунктів 38 та 41 Постанови № 1178 із змінами, вимог частини другої статті 17 та пункту сімнадцятого частини другої статті 22 Закону. За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, виконання Постанови № 710, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення в подальшому встановлених порушень вимог пункту 14 Наказу 1082, Наказу № 680, пунктів 38 та 41 Постанови № 1178 із змінами, вимог частини другої статті 17 та пункту сімнадцятого частини другої статті 22 Закону (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 лютого 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178), із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1495), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу «Чернівецька спеціальна школа № 4» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-05-001212-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 04.01.2023 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця «Музика Наталія Ярославівна» по лотах №№ 1,2 (далі – ФОП «Музика Н.Я.»); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника по лотах №№ 1,2 від 16.01.2023; повідомлення про намір укласти договір по лотах №№ 1,2 від 16.01.2023; договір від 23.01.2023 № 3 по лотах № 1,2; договір від 23.01.2023 № 3 по Лоту №1; договір від 23.01.2023 №3-1 по Лоту № 2; внесення змін до договору по лотах №№ 1,2 від 25.01.2023; пояснення Замовника з документами, надані 13.02.2023 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне. Замовник під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення процедури закупівлі не зазначив код товару по лотах №№ 1,2 щодо свинини пісної, яловичини та філе курячого, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушив вимоги пункту 14 наказу Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» (далі – Наказ № 1082). Також, Замовник на порушення вимог наказу Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» (далі – Наказ № 680), під час оприлюднення в електронній системі закупівель тендерної документації, додатки тендерної документації не оприлюднив до електронної системи закупівель окремими файлами. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 встановлено, що тендерна документація Замовником складена з порушенням вимог Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495, які набрали чинності з 03.01.2023 включно, зокрема: - у пункті 3 розділу 5 тендерної документації Замовник зазначив не всі випадки, за яких відхиляє тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі, а саме: не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 Закону, чим порушив вимоги пункту 41 Постанови № 1178. Також у пункті 3 розділу 5 тендерної документації зазначено випадки, за яких Замовник відхиляє тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі із посиланням на норми статей Закону (частина 15 статті 29), в той час, коли такі підстави відхилення під час застосування відкритих торгів з особливостями передбачені Постановою № 1178 із змінами (пункт 39 цих особливостей), чим порушив вимоги пункту 41 Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 (пункт 9). Крім того, у тендерній документації Замовником не враховані вимоги щодо обґрунтування аномально низької ціни під час застосування відкритих торгів з особливостями, які передбачені пунктом 38 Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495. Також, у тендерній документації Замовником не зазначено підстави про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини другої статті 17 Закону. На порушення вимог пункту сімнадцятого частини другої статті 22 Закону Замовник у тендерній документації не зазначив електронну адресу посадової особи, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками. Крім того, Додаток 3 (Перелік документів, які надаються учасником для підтвердження відповідності тендерної пропозиції кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам) тендерної документації не містить переліку документів, які має надати переможець процедури закупівлі. У ході моніторингу Замовнику 08.02.2023 оприлюднено в електронній системі закупівель запит про надання пояснень з приводу встановлених порушень. У відповідь Замовник оприлюднив пояснення, в яких зазначив, що під час унесення інформації в оголошення про проведення процедури закупівлі зазначено загальний код товару ДК 021-2015:15110000-2 - М’ясо за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Тендерну документацію складено відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», із змінами, внесеними Постановою № 1495. Примірна тендерна документація, затверджена наказом Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 не є обов’язковою для застосування Замовниками, проте на її основі можна сформувати власну тендерну документацію, враховуючи особливості своєї закупівлі, тому додатки 1-3 до тендерної документації висвітлені в самій тендерній документації (крім додатку 4 «Проект договору»). Проте, слід зазначити, що Наказ № 1082 передбачає, що під час внесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, зазначати в окремих електронних полях код товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Крім того, у тендерній документації на відкриті торги з особливостями Замовником відображені не всі зміни, внесені Постановою № 1495. Також, слід зазначити, що Міністерство економіки України (Уповноважений орган) є центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель. До основних функцій Уповноваженого органу відповідно до статті 9 Закону є розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель. Одним із таких нормативно-правових актів є наказ від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації», відповідно до якого Примірна тендерна документація формується та подається в електронному вигляді відповідно до вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Примірна тендерна документація містить: обов’язкову інформацію, визначену статтею 22 Закону, яка оформлюється у вигляді таблиці, що складається з трьох граф та подається замовником окремим файлом. У графі «1» зазначається нумерація, у графі «2» – перелік складових тендерної документації, у графі «3» – вимоги щодо їх заповнення відповідно до Закону; інформацію, що формується замовником шляхом заповнення окремих полів електронних форм електронної системи закупівель; додатки, що завантажуються до електронної системи закупівель окремими файлами. Зміст кожного розділу Примірної тендерної документації визначається замовником.
Період усунення порушень: 21.02.2023 15:17 - 08.03.2023 00:00
Дата публікації висновку: 21.02.2023 15:17

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Уповноважена особа Комунального закладу «Чернівецька спеціальна школа №4» з метою виконання зобов’язань по усуненню виявлених порушень законодавства у сфері закупівель викладених у висновку ID моніторингу: UA-M-2023-02-07-000051 закупівлі за предметом «ДК 021-2015: 15110000-2 М'ясо (ЛОТ 1 - Свинина пісна, яловичина; ЛОТ 2 - Філе куряче)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-01-05-002333-a), повідомляє, що не має можливості усунути виявлені порушення, оскільки дана процедура закупівлі завершена та укладений договір на постачання продуктів для дітей з особливими освітніми потребами, які перебувають в закладі кругло добово та здійснюється п’яти разове харчування учнів школи, проте вжиті наступні заходи з метою недопущення встановлених порушень в подальшому: - наказом по школі затверджено план заходів з метою недопущення в подальшому встановлених порушень вимог пункту 14 Наказу 1082, Наказу № 680, пунктів 38 та 41 Постанови № 1178 із змінами, вимог частини другої статті 17 та пункту сімнадцятого частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедур закупівель при складанні тендерної документації. - посилиться увага та постійно здійснюватиметься контроль за змінами в законодавстві у сфері закупівель, щоб якісно готувати тендерну документацію з дотриманням усіх вимог Закону України «Про публічні закупівлі». - запланована участь у тематичних вебінарах, проходження навчання для підвищення кваліфікації уповноваженої особи замовника.
Дата публікації звіту: 27.02.2023 14:09

Запити/Пояснення