• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Кефір жирністю 2,5 %

Завершена

353 976.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 770.00 UAH
Номер: e8810ad9d9d342e79ac26135ab775c28
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-03-14-000087
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 14.03.2023 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 14.03.2023 15:49 - 05.04.2023 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 14.03.2023 Одеса № 63 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 14.03.2023. Начальник Наталія СТОЯНОВА Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 14.03.2023 № 63 Витяг з Переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення 1 2 3 4 1 UA-2023-01-05-001270-a 05.01.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 48) 705-51-89, il_krasiy@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону, пунктів 28, 41, абзацу 5 пункту 44, пунктів 47, 48 Особливостей та Наказу № 710. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення абзацу 6 підпункту 2 та абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю відповідно до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, у тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності / нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 23 березня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю відповідно до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Медичного реабілітаційного центру «ОДЕСЬКИЙ» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 05.01.2023 № 12 (далі – ТД), тендерну пропозицію учасника фізичної особи – підприємця Швець В.Б. (далі – ФОП Швець В.Б.), рішення уповноваженої особи Замовника від 16.01.2023 № 26, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 16.01.2023, договір про постачання товару від 23.01.2023 № 21-Т (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюднене 25.01.2023, додаткову угоду до Договору від 25.01.2023 № 1. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено. Пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 19 частини другої статті 22 Закону ТД має містити такі відомості – опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме – технічні помилки та описки. Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29 липня 2020 р. за № 715/34998 (далі – Наказ № 710), затверджено вичерпний перелік формальних помилок. Проте підпункт 3.1 пункту 3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» ТД Замовника сформовано без урахування норм Наказу № 710, чим порушено вимоги пункту 19 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. Крім того, пунктом 41 Особливостей визначені підстави щодо відхилення Замовником тендерної пропозиції учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель. Разом з тим Замовником у підпункті 1.3 пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД зазначено: «у випадку якщо під час перевірки КЕП не відображаються прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа), учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону», що не відповідає вимогам абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 та пункту 28 Особливостей. Також Замовником у підпункті 7.1 пункту 7 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» ТД вказано, як одну з підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі – «невідповідність кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону». Разом з тим пункт 41 Особливостей не містить зазначеної підстави. Крім того, у підпункті 7.2 пункту 7 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» ТД зазначено, що наявність податкового боргу в учасника процедури закупівлі та ненадання ним документу про розстрочення / відстрочення такої заборгованості є підставою для відхилення тендерної пропозиції, що не відповідає вимогам пункту 41 Особливостей. Пункт 47 Особливостей містить перелік підстав для відміни Замовником відкритих торгів. Проте у підпункті 1.1 пункту 1 розділу VІ «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» ТД відсутні такі підстави, а саме: «скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг» та «коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили», чим не дотримано вимоги підпункту 3 та абзацу 1 підпункту 4 пункту 47 Особливостей відповідно та не враховано вимоги пункту 28 Особливостей. Крім того, пунктом 48 Особливостей визначено перелік випадків коли відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель. Проте підпункт 1.1 пункту 1 розділу VІ «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» ТД сформовано Замовником без врахування вимог пункту 48 Особливостей. Також у підпункті 1.2 пункту 1 розділу VІ «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» ТД Замовник зазначив підстави коли він має право визнати тендер таким, що не відбувся, тоді як Особливості таких підстав не містять, чим не дотримано вимоги пункту 28 Особливостей. Відповідно до абзацу 5 пункту 44 Особливостей Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у статті 17 Закону, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції. Разом з тим Замовником відповідно до вимог пункту 3.3 таблиці 1 додатка 1 до ТД та додатка 7 до ТД вимагається надання учасником у складі тендерної пропозиції інформації у вигляді довідки (довідок) у довільній формі або відповідно до наведеного у тендерній документації листа-гарантії щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 3, 5, 6 та 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, чим порушено вимоги абзацу 5 пункту 44 та пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено. Відповідно до вимог підпункту 1.3 пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД учасник під час подання тендерної пропозиції має накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції учасника. При цьому відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Відповідно до пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Відповідно до пункту 44 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» удосконалений електронний підпис – електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис. Учасник ФОП Швець В.Б. подав свою тендерну пропозицію з накладенням електронного підпису. При цьому під час перевірки зазначеного електронного підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носія особистого ключа «незахищений» та тип підпису «удосконалений», що свідчить про накладення на тендерну пропозицію учасника електронного підпису, який не є кваліфікованим, що не відповідає вимогам підпункту 1.3 пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД. Отже, на порушення вимог абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Швець В.Б. у зв’язку із невідповідністю вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Також відповідно до додатка 5 до ТД переможець процедури закупівлі для підтвердження відповідності вимогам, визначеним у статті 17 Закону, у строк, що не перевищує 4 дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір, повинен подати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Зокрема, у пункті 1 додатка 5 до ТД Замовник вимагає подання документу, а саме: «Витяг, виданий органами МВС про те, що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, фізична особа, яка є учасником не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), або судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку видану не раніше ніж за тридцять календарних днів до дня оприлюднення на веб-порталі повідомлення про намір укласти договір з переможцем або більш пізню дату». Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 16.01.2023. Отже, відповідно до вимог ТД переможець повинен надати Витяг, виданий органами МВС, який має бути сформований не раніше ніж 16.12.2022. Проте переможцем процедури закупівлі ФОП Швець В.Б. було подано шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» станом на 06.12.2022, що не відповідає вимогам пункту 1 додатка 5 до ТД. Отже, на порушення вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі ФОП Швець В.Б. у зв’язку із ненаданням у спосіб, зазначений в тендерній документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей.
Період усунення порушень: 23.03.2023 15:07 - 07.04.2023 01:00
Дата публікації висновку: 23.03.2023 15:07

Оскарження висновку в суді

Опис: П/420/8548/23 11.04.23
Дата публікації: 12.04.2023 10:34