-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 –33600000-6 Фармацевтична продукція (МНН: Аlteplase)
Завершена
4 633 970.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 169.85 UAH
мін. крок: 0.5% або 23 169.85 UAH
Номер:
91feadf623564528b4e692d794fb7819
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-18-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.05.2023 00:00
Період моніторингу:
18.05.2023 16:46 - 09.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.05.2023
№ 32-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.05.2023 № 32-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
17. UA-2023-01-05-000427-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Оптіма-Фарм, ЛТД», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 червня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Тернопільська обласна клінічна психоневрологічна лікарня» Тернопільської обласної ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника від 05.01.2023 № 8 (із змінами від 06.01.2023), тендерна пропозиція переможця спільного українсько-естонського підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Оптіма-Фарм, ЛТД» (далі – ТОВ «Оптіма-Фарм, ЛТД»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.01.2023 № 8/2, повідомлення про намір укласти договір від 16.01.2023, договір про закупівлю від 25.01.2023 № 38, пояснення Замовника з копією документів, отримані через електронну систему закупівель 26.05.2023.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що в пункті 3 розділу 3 Додатку № 1 до тендерної документації Замовником зазначено, що «Під час укладання договору його умови можуть бути змінені за взаємною згодою сторін».
Водночас, за нормою абзацу 4 пункту 46 Особливостей визначено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Згідно з пунктом 18 Особливостей визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів за результатами електронного аукціону в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості зміни умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам пункту 18 та абзацу 4 пункту 46 Особливостей в частині відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції учасника - переможця та умовам тендерної документації (проєкту договору про закупівлю), чим не дотримано вимоги абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
Також, моніторингом встановлено, що тендерна документація Замовника не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей в частині включення до неї інформації не у відповідності до вимог законодавства, а саме, в пункті 5.5 розділу 5 тендерної документації Замовником зазначено підстави відхилення тендерних пропозицій, що визначені в пункті 41 Особливостей, без врахування змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1495.
Період усунення порушень:
02.06.2023 14:54 - 17.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
02.06.2023 14:54
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Комунальне некомерційне підприємство "Тернопільська обласна клінічна психоневрологічна лікарня" (далі – Замовник) ознайомилося з висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-01-05-000427-a, який оприлюднений 02.06.2023 року.
Повідомляємо, що адміністрацією Замовника вжито заходів щодо недопущення встановлених порушень у майбутньому. Зокрема, з уповноваженою особою проведено роз’яснювальну роботу про необхідність більш детальної підготовки тендерної документації при підготовці відкритих торгів з особливостями. Не зважаючи на великий обсяг роботи і часті зміни до законодавства про закупівлі, Уповноважену особу повідомлено про необхідність ретельно відслідковувати зміни у законодавстві, взяти участь у навчаннях з публічних закупівель (в т.ч., безкоштовних, які проводяться онлайн в мережі інтернет) для підвищення свого професійного рівня.
Окрім того, Генеральним директором Замовника винесено наказ 06.06.2023 року № 92 «Про проведення заходів направлених на недопущення порушень у сфері здійснення публічних закупівель», в якому вирішено:
1. Провести аналіз виявлених порушень законодавства у сфері закупівель в результаті проведення моніторингу № UA-M-2023-05-18-000004 Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області згідно наказу від 17.05.2023 № 32-З,
2. Вжити заходи, спрямовані на недопущення порушень у сфері здійснення публічних закупівель в подальшій роботі.
Копія наказу додається.
Дата публікації звіту:
08.06.2023 16:16
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
Опис:
Замовником порушення усунуто шляхом проведення роз’яснювальної роботи з уповноваженою особою.
Дата публікації:
09.06.2023 10:51
Запити/Пояснення
Номер:
2f0c3bf1a62b4a219599fdff37eaecc5
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.05.2023 15:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.05.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Фармацевтична продукція» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-01-05-000427-a) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень та документів до наступних питань.
1. Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
2. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника спільне українсько-естонське підприємство у формі ТОВ «Оптіма-Фарм, ЛТД» на відповідність тендерній документації КНП «Тернопільська обласна клінічна психоневрологічна лікарня»Тернопільської обласної ради з наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
Також, просимо надати скан-копію протоколу від 05.01.2023 № 8 та від 06.01.2023 № 8/1 щодо затвердження тендерної документації.
Пояснення та копії документів (за наявності) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
fcf7618ffdb8419b9db336928f0c125e
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснення від 23.05.2023 року
Дата опублікування:
26.05.2023 11:10
Опис:
05.01.2023 року Комунальним некомерційним підприємством «Тернопільська обласна клінічна психоневрологічна лікарня» Тернопільської обласної ради (далі - Замовник) оголошено Закупівлю ID UA-2023-01-05-000427-a «ДК 021:2015 –33600000-6 Фармацевтична продукція (МНН: Аlteplase)».
18.05.2023 року по даній закупівлі розпочато моніторинг.
23.05.2023 року о 15:25:16 оприлюднено запит про надання пояснення в межах проведення моніторингу процедури закупівлі, яке слід надати протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту.
Зважаючи на вищевикладене, надаємо дану відповідь на запит про надання пояснення від 23.05.2023 року.
Запитання: 1. Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено Замовником у Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю.
Зокрема, у додатку 2 до ТД ID UA-2023-01-05-000427-a «ДК 021:2015 –33600000-6 Фармацевтична продукція (МНН: Аlteplase)» наведена технічна специфікація щодо предмету закупівлі, яка містить інформацію про міжнародну непатентовану назву (аналогічну в даному випадку діючій речовині препарату), а також його лікарську форму, дозування та форму випуску. Технічна специфікація викладена у наведеній нижче формі:
№ з/п Уточнюючий код ДК 021:2015 Міжнародна непатентована назва Торгівельна назва або еквівалент Форма випуску, доза лікарського засобу Од.вим. Кількість 1 33621100-0 Протитромбозні засоби Alteplase Альтеплаза ліофілізат для розчину для інфузій по 50 мг 1 флакон з ліофілізатом у комплекті з 1 флаконом розчинника (вода для ін'єкцій) по 50 мл фл. 330
Окрім того, під час здійснення цієї закупівлі встановлено ряд вимог до товару, що закуповується, зокрема умовами додатку 2 до ТД визначено вимогу про подання документів, що підтверджують якість товару, а саме: «1) Довідка в довільній формі в якій учасник торгів зазначає детальний опис товару за наступним взірцем:
Назва товару Виробник, країна походження Реєстраційне посвідчення (№)
2) Довідка в довільній формі про гарантії наявності сертифікатів якості та реєстраційних посвідчень на товар, що пропонується згідно технічної специфікації (при поставці товару).
3) Гарантійний лист про термін придатності товару на момент поставки, що повинен становити не менше 80% від загального терміну придатності, або не менше 12 місяців з дати поставки товару на склад Замовника.
4) Наявність відповідного дозволу або ліцензії на право займатися відповідною діяльністю. У разі якщо провадження даного виду господарської діяльності не передбачає наявність ліцензії або документа дозвільного характеру, надати довідку у довільній формі про те що дана діяльність не ліцензується.
5) В разі подачі еквіваленту товару, що запропонований Замовником в медико - технічних вимогах, учасник подає порівняльну характеристику запропонованого ним товару та товару, що визначена в МТВ з відомостями щодо відповідності вимогам Замовника
6) Гарантійний лист, що всі транспортні послуги та інші витрати (пакування, доставка) повинні здійснюватися за рахунок постачальника (Учасника).
Якщо товар виявиться неякісним або таким, що не відповідає умовам технічної специфікації, Постачальник зобов’язаний замінити цей товар. Всі витрати, пов’язані із заміною товару належної якості (транспортні витрати, тощо) несе Постачальник.
Визначення кількості товару здійснено з врахуванням залишку товару на фармацевтичному складі лікарні і відповідно до очікуваного споживання замовника, зокрема з урахуванням потреб замовника на основі інформації про чисельність пацієнтів, що перебували на лікуванні в замовника та надання медичної допомоги яким передбачає застосування препарату, що є предметом закупівлі за період, аналогічний строку постачання товару згідно умов тендеру.
Також, при плануванні закупівлі, визначення очікуваної вартості закупівлі сформоване відповідно до Наказу Мінекономіки від 18 лютого 2020 року №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», шляхом визначення вартості в розрізі позиції закупівлі, використовуючи ціну, що оприлюднена на сайті Міністерства охорони здоров’я https://moz.gov.ua/reestr-optovo-vidpusknih-cin-na-likarski-zasobi і на підставі наявної потреби Замовника у закупівлі товару, а також із урахуванням цін на ринку щодо аналогічного виду товару в Україні.
Запитання: 2. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника спільне українсько-естонське підприємство у формі ТОВ «Оптіма-Фарм, ЛТД» на відповідність тендерній документації КНП «Тернопільська обласна клінічна психоневрологічна лікарня»Тернопільської обласної ради з наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
В процесі перевірки тендерної пропозиції учасника СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-ЕСТОНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО У ФОРМІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОПТІМА-ФАРМ, ЛТД" на відповідність тендерній документації КНП «Тернопільська обласна клінічна психоневрологічна лікарня» Тернопільської обласної ради було встановлено кілька формальних помилок, про що Уповноваженою особою складено відповідний протокол, що додається.
Додатки:
1. Скан-копія протоколів від 05.01.2023 № 8 щодо затвердження тендерної документації та від 06.01.2023 № 8/1 щодо затвердження тендерної документації та внесення змін до тендерної документації.
2. Скан-копія протоколу від 16.01.2023 року №8/3 про виявлення формальних помилок.