-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Риба хек свіжоморожена
Завершена
597 150.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 985.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 985.75 UAH
Номер:
1c9c3515a88e45bd99cdbb9dc64f3b06
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-14-000091
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.03.2023 00:00
Період моніторингу:
14.03.2023 16:43 - 05.04.2023 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
14.03.2023 № 22-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 14.03.2023 № 22-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
2. UA-2023-01-04-004440-a від 04.01.2023 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам пункту 35та 44 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Аветісян В.Г. встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору про закупівлю від 24.01.2023 за №14 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Борщівської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 04.01.2023 за №8, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Аветісян Вартан Григорович (далі - ФОП Аветісян В.Г.), вимогу про усунення невідповідностей, протокол розгляду тендерних пропозицій від 18.01.2023, повідомлення про намір укласти договір від 18.01.2023, договір про закупівлю від 24.01.2023 за №14, пояснення Замовника із долученими документами від 16.03.2023 та від 22.03.2023 отримані через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, встановлено, що:
- на порушення пункту 35 Особливостей №1178 у пункті 2 розділу 4 тендерної документації Замовником зазначено, що для проведення відкритих торгів із застосуванням електронного аукціону повинно бути подано не менше двох тендерних пропозицій; розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону. Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій.
Однак, з 03.01.2023 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та пункти 35-39 Особливостей №1178 викладено у новій редакції. Згідно пункту 35 Особливостей №1178 відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону;
- в порушення пункту 44 Постанови №1178 Замовником зазначено вимогу щодо подачі переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2 та 8 частини першої статті 17 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Аветісян В.Г. встановлено наступне.
Згідно додатку 3 до тендерної документації (далі – додаток 3) «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, код за ДК 021-2015: 15220000-6 — Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (риба хек свіжоморожена)» Замовником зазначено вимогу, що учасник має надати у складі пропозиції документи, що підтверджують реєстрацію експлуатаційного дозволу для операторів ринку або державну реєстрацію потужності, яка відповідає даній процедурі закупівлі.
Також, у додатку 3 Замовником зазначено вимогу, що учасник повинен передати (поставити) Замовнику товари, передбачені цією документацією, якість яких відповідає умовам (ГОСТ, ТУ) ДСТУ з підтвердженням строків придатності для кожної окремої партії товарів.
Згідно ДСТУ 4868:2007 «Риба заморожена. Технічні умови» транспортують заморожену рибу відповідно до правил перевезення швидкопсувних вантажів за температури не вище ніж мінус 18°С.
ФОП Аветісян В.Г. у складі пропозиції (файл «Реєстрація потужності оригінал.pdf») подано рішення про державну реєстрацію потужностей від 06.02.2017 №19-02-350/46 згідно якого, управлінням Держпродспоживслужби в Борщівському районі прийнято рішення здійснити державну реєстрацію потужності фізичної особи підприємця Аветісян Вартана Григоровича, яка розташована за адресою: 48720, Тернопільська обл., смт. Скала-Подільська, вул. Грушевського, буд. 85 та присвоїти потужності особистий реєстраційний номер r-UA-19-02-350. Видом діяльності, що планується здійснювати із використання вказаної потужності вважати: транспортування, зберігання та реалізація харчових продуктів, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10°С і залишатися придатним до споживання людиною; роздрібна торгівля харчовими продуктам, що не відповідає умовам тендерної документації.
Отже, на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Аветісян В.Г., як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
22.03.2023 16:10 - 06.04.2023 01:00
Дата публікації висновку:
22.03.2023 16:10
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до Висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту Борщівської міської ради встановлено:
порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї
порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору від 23.01.2023р №13 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам пункту 35та 44 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Аветісян В.Г. встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
На виконання висновку про моніторинг оприлюдненого Державною аудиторською службою України Західний офіс від 22.03.2023 року, вимог Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, з метою виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» прийнято рішення усунути виявлені порушення у встановленому законодавством порядку зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору про закупівлю товару від 24.01.2023 за №14 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України
Дата публікації звіту:
27.03.2023 11:03
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
Порушення усунуто
Дата публікації:
27.03.2023 13:07
Запити/Пояснення
Номер:
2c868ed239ce43ccad9d9d6a96d08f6d
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
15.03.2023 08:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.03.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Риба хек свіжоморожена» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-01-04-004440-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі?
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
3b5930234c504ff8b63606d83882930e
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
16.03.2023 09:36
Опис:
На запит від 15 березня 2023року «Про надання пояснення» в межах проведення моніторингу процедури на закупівлю «Риба хек свіжоморожена» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-01-04-004440-a) повідомляємо, що визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося з урахуванням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 із застосуванням методу порівняння ринкових цін способом проведення моніторингу цін, пошуку, збору та аналізу інформації про ціну на аналогічний товар , що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) розміщено на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, а саме на сайті Борщівської міської ради hh://www.borschivrada.gov.ua.
Промоніторивши ринок та проаналізувавши технічні, якісні та цінові пропозиції, які є у вільному доступі –і були сформовані технічні і якісні характеристики та вимоги до предмету закупівлі. Для формування опису предмета закупівлі залучались фахівці Замовника, також використовувались характеристики з попередніх закупівель, які найбільш оптимально характеризують даний предмет закупівлі та відповідають всім рекомендаціям та вимогам.
Номер:
b4a02168528e48d78fc27bf94883c746
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
21.03.2023 15:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.03.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Риба хек свіжоморожена» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-01-04-004440-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
Аналізом пропозиції ФОП Аветісян В.Г. встановлено наступне.
Згідно додатку 3 до тендерної документації (далі – додаток 3) «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, код за ДК 021-2015: 15220000-6 — Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (риба хек свіжоморожена)» Замовником зазначено вимогу, що учасник має надати у складі пропозиції документи, що підтверджують реєстрацію експлуатаційного дозволу для операторів ринку або державну реєстрацію потужності, яка відповідає даній процедурі закупівлі.
Також, у додатку 3 Замовником зазначено вимогу, що учасник повинен передати (поставити) Замовнику товари, передбачені цією документацією, якість яких відповідає умовам (ГОСТ, ТУ) ДСТУ з підтвердженням строків придатності для кожної окремої партії товарів.
Згідно ДСТУ 4868:2007 «Риба заморожена. Технічні умови» транспортують заморожену рибу відповідно до правил перевезення швидкопсувних вантажів за температури не вище ніж мінус 18°С.
ФОП Аветісян В.Г. у складі пропозиції (файл «Реєстрація потужності оригінал.pdf») подано рішення про державну реєстрацію потужностей від 06.02.2017 №19-02-350/46 згідно якого, управлінням Держпродспоживслужби в Борщівському районі прийнято рішення здійснити державну реєстрацію потужності фізичної особи підприємця Аветісян Вартана Григоровича, яка розташована за адресою: 48720, Тернопільська обл., смт. Скала-Подільська, вул. Грушевського, буд. 85 та присвоїти потужності особистий реєстраційний номер r-UA-19-02-350. Видом діяльності, що планується здійснювати із використання вказаної потужності вважати: транспортування, зберігання та реалізація харчових продуктів, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10°С і залишатися придатним до споживання людиною; роздрібна торгівля харчовими продуктам, що не відповідає умовам тендерної документації.
У зв’язку з вищевикладеним прошу пояснити причину невідхилення пропозиції ФОП Аветісян В.Г. у зв’язку із тим, що згідно рішення про держану реєстрацію потужності від 06.02.2017 №19-02-350/46, видом діяльності вказаного учасника є транспортування, зберігання та реалізація харчових продуктів, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °С, що не відповідає вимогам тендерної документації ?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
01ff08dc158f42498d311e0c0f71712c
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
22.03.2023 12:49
Опис:
На запит від 21 березня 2023року «Про надання пояснення» у межах проведення моніторингу процедури на закупівлю Риба хек свіжоморожена» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-01-04-004440-a) повідомляємо, про те що у поданих документах ФОП Аветісян В.Г. вказав, що має власний транспортний засіб, призначений та обладнаний для перевезення продуктів харчування, зокрема, транспортний засіб та/або контейнери, що використовуються для перевезення товару є чистими, утримуються у належному стані, що забезпечує захист товару від забруднення; дотримано температурний режим для збереження якісних властивостей товару при його перевезенні. Також в документах вказано,що у складських приміщення є холодильне обладнання та морозильні камери для зберігання продуктів. Також, згідно усного пояснення ФОП Аветісян В.Г. перевезення здійснюється в транспортному засобі з наявним холодильним обладнанням. Тому всі якісні характеристики даного товару збережені та доставлені в навчальні заклади з дотриманням температурного режиму та строками придатності.