-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сирні продукти
Торги відмінено
1 986 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 930.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 930.00 UAH
Номер:
f4ed1bb278af4c2fbd3b4bd8e3180403
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-10-000034
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.01.2023 00:00
Період моніторингу:
10.01.2023 14:43 - 01.02.2023 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.01.2023 № 5
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 10.01.2023 №5.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-01-04-003744-a, 04.01.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, а також відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та пунктів 24, 28 та 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Відповідно до опублікованої в електронній системі закупівель інформації, Замовником відмінено закупівлю UA-2023-01-04-003744-a у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 січня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-04-001332-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковані під час моніторингу пояснення та документ на запит органу державного фінансового контролю; протокол уповноваженої особи від 16.01.2023 щодо відміни тендеру.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178).
Зокрема, відповідно до пункту 35 Особливостей №1178 (в редакції Постанови КМУ №1495 від 30.12.2022) відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону.
За нормами пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, та цих Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Окрім цього, відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що у тендерній документації Замовника (частина 2 розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції») зазначено, що розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону, а також визначено розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону (0,5% від очікуваної вартості закупівлі).
Інформація щодо розміру мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону (9 930,00 грн) вказана і в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Також, за нормою пункту 44 Постанови КМУ №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Однак, моніторингом встановлено, що у тендерній документації (Додаток № 2 до тендерної документації «Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі») визначено перелік документів, які повинен надати переможець Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 2, 7, 8 та 9 частини першої статті 17 Закону.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації та розміщенні інформації про закупівлю порушено норми пунктів 24, 28 та 44 Особливостей №1178 та частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником, зокрема, зазначено, що при оголошенні даної закупівлі допущено схематичну помилку, спрацював людський фактор, та оскільки порушення виявлено на етапі кваліфікації переможця Замовник не може внести жодних змін з технічних причин, у зв’язку з чим відповідно до підпункту 2 пункту 47 Особливостей №1178, відміняє відкриті торги.
Так, відповідно до опублікованої в електронній системі закупівель інформації, Замовником 16.01.2023 відмінено закупівлю UA-2023-01-04-003744-a у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Період усунення порушень:
17.01.2023 15:18 - 01.02.2023 00:00
Дата публікації висновку:
17.01.2023 15:18
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionCancelled: Так
- other: Так
Опис:
порушення усунено, тендер відмінено
Дата публікації:
31.03.2023 09:46
Запити/Пояснення
Номер:
b0906119345d44b295f2725eaa35a69b
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
13.01.2023 10:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.01.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-01-04-003744-a, яка проведиться Управлінням освіти Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування досліджуваної закупівлі є місцевий бюджет (КЕКВ: 2230 — Продукти харчування).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту (власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до норм пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Кабінетом Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Зокрема, відповідно до пункту 35 Особливостей №1178 (в редакції Постанови КМУ №1495 від 30.12.2022) відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону.
Водночас, у тендерній документації Замовника (частина 2 розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» зазначено, що розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону, а також визначено розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону (0,5% від очікуваної вартості закупівлі).
Також, за нормою пункту 44 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Під час моніторингу встановлено, що у тендерній документації (Додаток № 2 до тендерної документації «Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі») визначено перелік документів, які повинен надати переможець Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 2, 7, 8 та 9 частини першої статті 17 Закону.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Надати інформацію з обгрунтуванням підстав включення до тендерної документації положень щодо проведення аукціону, встановлення кроку пониження ціни під час електронного аукціону, а також встновлення вимоги щодо надання переможцем документів на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 2, 7, 8 та 9 частини першої статті 17 Закону.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
cadd5139d9cc4c6886f3b12700a4faca
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
16.01.2023 15:36
Опис:
1.Обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість здійснювалося відповідно затвердженого бюджету на 2023р.Рішенням №1409 від 15 грудня 2022р. Стрийської міської ради, яке офіційно розміщено на офіційному сайті https://stryi-rada.gov.ua/, на підставі наявної річної потреби у даному виді продукції, моніторингу ринку цін, відомостей Головного управління статистики у Львівській області у листопаді місяці 2022р. 2.Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмету закупівлі розміщено на офіційному сайті http://osvita-stryi.gov.ua/, розділ Державні закупівлі.
3. Закупівля оголошена 04.01.2023р.зміни внесені до Постанови 1178 з 03.01.2023р. При оголошенні даної закупівлі Замовник допустив схематичну помилку не прибравши пояснення про аукціон, спрацював людський фактор. Жодним чином це не вплинуло на проходження даної закупівлі, так як це було виявлено на етапі кваліфікації переможця замовник не може внести жодних змін з технічних причин. Відповідно до ч.44 Постанови 1178 замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Відповідно за п.2,7,8 частина 1 ст.17 замовник не має змоги переглянути інформацію про переможця, адже дані реєстри є закритими, тому відповідно ч.44 Особливостей має право їх вимагати. Стосовно п.9 ч.1 ст.17 на момент оголошення тимчасово доступ був обмежений тому замовником була встановлена вимога. Дана вимога є порушенням норми чинного законодавства і так як закупівля знаходиться на етапі кваліфікації переможця замовник не має можливості внести зміни, тому відповідно до п.2 ч.47 Особливостей а саме — неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, відміняє відкриті торги.