-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин та Дизельне паливо (налив)
Завершена
6 366 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 63 660.00 UAH
мін. крок: 1% або 63 660.00 UAH
Номер:
2f6930ae13f14238913e45cda0221bcd
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-24-000026
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.04.2023 00:00
Період моніторингу:
24.04.2023 15:02 - 16.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
24.04.2023 №11-з
Херсон
Про початок моніторингів
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: лист Державної аудиторської служби України №003100-18/4590-2023 від 21.04.2023, доповідна записка заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Владислава Щербенка від 24.04.2023.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області
24.04.2023 №11-з
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-01-03-005751-a. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі"
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 установлено порушення пункту 3 частини другої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю, внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
У зв’язку з виявленими порушеннями Закону при складанні тендерної документації та з огляду на відсутність механізму їх усунення, Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані (додатку); оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178); розгляд тендерної пропозиції; відповідність повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Вінницяоблводоканал» (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 03.01.2023 протокол №3; тендерну пропозицію ТОВ «Авантаж Вінниця»; повідомлення про усунення невідповідностей від 13.01.2023; повідомлення про намір укласти договір від 16.01.2023; договір про закупівлю товарів від 23.01.2023 № 35; додаткова угода від 27.01.2023 № 1 до договору про закупівлю товарів; пояснення Замовника надані 03.05.2023 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178).
За результатами проведеного моніторингу установлено, що Замовником у Додатку №2 до тендерної документації при визначенні технічних та якісних характеристик предмету закупівлі (бензин А-95, дизельне паливо) зазначено лише, що бензин А-95 та дизельне паливо повинно відповідати Державним стандартам України ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» або стандартам EN 228 (автомобільні бензини) та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» або стандартам EN 590 (дизельне паливо) відповідно, та що паливо рідинне - бензин та дизельне паливо повинні відповідати температурному режиму експлуатації транспортних засобів в регіонах України.
Іншої інформації щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі Замовником у тендерній документації не зазначено.
При цьому, постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (далі – Технічний регламент), затверджені вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив. Так, позначення автомобільного бензину повинно включати назву і марку бензину та містить такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс: перша група - літера А, позначення бензину для автомобільних двигунів з примусовим/іскровим запалюванням; друга група - цифрове позначення октанового числа автомобільного бензину (80, 92, 95, 98) за дослідним методом; третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5; четверта група - символ визначення вмісту біоетанолу: Е5, Е7, Е10.
Позначення дизельного палива включає такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс: перша група - літери ДП, позначення дизельного палива для автомобільних дизельних двигунів; друга група - літерне позначення кліматичного періоду: Л (літнє), З (зимове), Арк (арктичне); третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5; четверта група - символ визначення вмісту метилових/етилових естерів жирних кислот: В0 (за їх відсутності), В5, В7.
Також, вищевказане позначення палив встановлено у п.3.4 ДСТУ 7687:2015 (Бензини автомобільні євро), та п.3.3 ДСТУ 7688:2015 (Паливо дизельне євро).
Таким чином, не зазначивши в тендерній документації повну інформацію про детальний опис товарів, що закуповуються та їх технічні та якісні характеристики або умовні позначення відповідно до технічного регламенту, а саме: відносно автомобільного бензину щодо екологічного класу та вмісту біоетанолу, відносно дизельного палива щодо екологічного класу Замовником не додержано вимоги пункту 3 частини другої статті 22 Закону, чим порушено абзац перший пункту 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
05.05.2023 14:58 - 20.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
05.05.2023 14:58
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Про усунення порушення
Розглянувши Висновок Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області (далі - Держаудитслужба) опублікований 05.05.2023 року за результатами моніторингу закупівлі: “Бензин та Дизельне паливо (налив)” (код ДК 021:2015 09130000-9 “Нафта і дистиляти”) оприлюднену через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-01-03-005751-a), виконуючи Закон України “Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні” та Закон України «Про публічні закупівлі», КП “Вінницяоблводоканал” повідомляє, що замовником виконано рішення викладене у висновку Держаудитслужби та вжито всіх необхідних та належних заходів спрямованих на усунення наслідків виявленого порушення та недопущення в подальшому порушень вимог Закону України “Про публічні закупівлі”, які відображені у висновку Держаудитслужби. КП “Вінницяоблводоканал” проведено роз'яснювальну роботу та навчання з посадовими особами та працівниками підприємства відповідальними за реалізацію положень Закону України “Про публічні закупівлі”.
Дата публікації звіту:
11.05.2023 10:39
Запити/Пояснення
Номер:
6b3779d28d4e4fdb9bfbdcad8d3cdc42
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
02.05.2023 11:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.05.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару за кодом ДК021-2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (інформацію про закупівлю оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro за номером ID: UA-2023-01-03-005751-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, постала потреба в отриманні пояснення з питання: Відповідно до вимоги Додатку 2 до тендерної документації Вами встановлено вимогу що на підтвердження відповідності пропозицій технічним вимогам до предмету закупівлі, учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати копію сертифіката відповідності/якості вимог ДСТУ/стандартам EN або копію паспорта якості на кожний вид палива, вказані документи мають бути завірені печаткою та посвідчені підписом Учасника (крім осіб, що здійснюють діяльність без печатки згідно чинного законодавства). На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «Авантаж Вінниця» у складі своєї пропозиції надав відповідні сертифікати якості, але належним чином не завірив печаткою та не посвідчив підписом. Чому Вами, згідно вимог пункту 40 Особливостей №1178, не було висунуто вимогу про усунення невідповідностей?
Номер:
ab113aae2cae40998c56fdffe621ab81
Назва:
Пояснення на запит Держаудитслужби за предметом закупівлі,- UA-2023-01-03-005751-a “Бензин та Дизельне паливо (налив)”
Дата опублікування:
03.05.2023 16:36
Опис:
Розглянувши Запит Південного офісу Держаудитслужби (далі — Держаудитслужба), що оприлюднений в електронній системі закупівель 02.05.2023 року у межах проведення моніторингу закупівлі “Бензин та Дизельне паливо (налив)” (ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-03-005751-a), виконуючи Закон України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», та Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пояснюємо:
Відповідно до пп. 1.5 п. 1 Розділу 3 “Інструкції з підготовки тендерної пропозиції” Тендерної документації на закупівлю “Бензин та Дизельне паливо (налив)”, усі сторінки (що містять текст) тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі, а також відбитки печатки учасника, ЗА ВИНЯТКОМ ОРИГІНАЛІВ чи нотаріально завірених документів, виданих учаснику іншими організаціями (підприємствами, установами).
Відповідно до додатку 2 “Технічна специфікація” Тендерної документації на закупівлю “Бензин та Дизельне паливо (налив)”, учасник закупівлі мав надати копію сертифіката відповідності/якості або копію паспорта якості на кожний вид палива, вказані документи мали бути завірені печаткою та посвідчені підписом Учасника.
На підтвердження вимог додатку 2 Тендерної документації, учасник закупівлі — ТОВ “АВАНТАЖ ВІННИЦЯ” надав оригінал Сертифікату якості № 96-2022 РТ на дизельне паливо складений англійською мовою (додаток 1) та оригінал перекладу сертифікату якості № 96-2022 РТ з англійської на українську мову виконаного відділом ЗЕЗ та перекладів Вінницької Торгово-промислової палати (додаток 2), а також надав оригінал Сертифікату якості №159230 4636143 складений литовською мовою (додаток 3) та оригінал перекладу сертифікату якості №159230 4636143 з литовської на українську мову виконаного відділом ЗЕЗ та перекладів Вінницької Торгово-промислової палати (додаток 4).
Враховуючи те, що учасник закупівлі надав не копії, а оригінали документів (сертифікатів якості), керуючись вимогами тендерної документації на закупівлю “Бензин та Дизельне паливо (налив)” та вимоги законодавства (завіренню підлягають копії документів), в учасника були відсутні підстави для завірення оригіналів документів печаткою та підписом.
Відповідно до вищевикладеного, замовник правомірно не висував до учасника вимогу про усунення невідповідностей шляхом засвідчення підписом та печаткою поданих оригіналів документів.
Додатки:
1. Сертифікат якості № 96-2022 РТ на дизельне паливо.
2. Перекладу сертифікату якості № 96-2022 РТ.
3. Сертифікат якості №159230_4636143.
4. Переклад сертифікату якості №159230_4636143.