Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині надання інформації, встановлено порушення частини п'ятої статті 8 Закону № 922.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ», встановлено порушення пунктами 2, 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону № 922.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при оприлюдненні інформації, встановлено порушення пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922 та пункту 12
частини 1 статті 10 Закону № 922.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель звіту про виконання договору про закупівлю, зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, (далі – Особливості № 1178) чинних на дату проведення, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника (далі – ТД) від 03.01.2023 №2/23, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ», ТОВ «СК ЕНЕРДЖІ ГРУП» та ТОВ «Газенергоальянс» (далі - Переможець), вимоги про усунення невідповідностей від 17.01.2023, від 19.01.2023 та від 25.01.2023, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.01.2023 №19/23, від 20.01.2023 №20/23, від 27.01.2023 № 31/23 та від 09.11.2023 №01, повідомлення про намір укласти договір від 27.01.2023, договір від 07.02.2023
№ 07.02.2023 – 37Е, додаткові угоди від 10.04.2023 № 1, від 14.04.2023 № 2 та від 22.09.2023 № 4.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro встановлено, що згідно з реєстром отриманих пропозицій на участь у торгах надійшли наступні пропозиції: ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» з остаточною ціною пропозиції 16 991 360,51 грн з ПДВ, ТОВ «СК ЕНЕРДЖІ ГРУП» з остаточною ціною пропозиції 17 028 540,76 грн з ПДВ, ТОВ «Газенергоальянс» з остаточною ціною пропозиції 17 958 046,21 грн з ПДВ, ТОВ «ЕЛЕКТРОАТО» з остаточною ціною пропозиції 19 854 237,48 грн з ПДВ та ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» з остаточною ціною пропозиції 20 337 580,34 грн з ПДВ.
Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північний офіс Держаудитслужби 13.11.2023 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів на підставі яких Замовник обґрунтував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість, а також щодо отримання інформації про посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено зазначену інформацію, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Однак, Замовник не надав вказані пояснення та документи через електронну систему закупівель, чим недотримав частину п'ятої статті 8 Закону № 922.
За результатами аналізу документів, оприлюднених на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що згідно з протоколом від 18.01.2023 № 19/23 Замовником відхилено пропозицію учасника ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» у зв’язку з тим, що учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме: не надав довідку щодо використання учасником у своїй діяльності печатки та не підтвердив виконання технічних вимог (технічних та якісних характеристик предмета закупівлі).
Проте, відповідно до п.п.1.2 п.1 розділу 3 ТД учасником обов’язково подається довідка, на фірмовому бланку учасника, складена в довільній формі, що містить інформацію щодо використання або невикористання учасником у своїй діяльності печатки, у разі невикористання із зазначенням документу, яким це підтверджується. До цієї довідки надати копію такого документу.
На виконання зазначеної вимоги учасником надано пояснення від 17.01.2023 № 03/21-374 в якому зазначено, що ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» у своїй діяльності використовує печатку, про що у складі тендерної пропозиції надано довідку від 10.01.2023
№ 03/21-306.
Крім того, відповідно до Додатку 3 до ТД учасник повинен надати гарантійний лист щодо дотримання технічних вимог предмету закупівлі з посиланням на ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» та іншим вимогам, встановленим державними стандартами, технічними умовами, нормативно-технічними документами щодо його якості.
На підтвердження вказаної вимоги учасником у складі тендерної пропозиції надано гарантійний лист від 10.01.2023 № 03/212-292 щодо дотримання технічних вимог предмету закупівлі.
Отже, Замовник неправомірно відхилив пропозицію учасника ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ».
Таким чином, Замовником, безпідставно відхилено найбільш
економічно вигідну тендерну пропозицію ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ», яка є дешевшою на 966 685,7 гривень за пропозицію Переможця, що призвело до порушення принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, які встановлені пунктами 2, 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону № 922.
Також, під час моніторингу встановлено, що згідно з інформацією яка міститься на вебпорталі Уповноваженого органу Замовником 09.11.2023 оприлюднено додаткову угоду від 22.09.2023 № 4.
Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922 Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Отже, Замовником опубліковано додаткову угоду від 22.09.2023 № 4 з порушенням термінів, визначених ч. 1 ст. 10 Закону № 922.
Поряд з цим, відповідно до пункту 12 частини 1 статті 10 Закону
№ 922-VIII Замовник самостійно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: звіт про виконання договору - протягом двадцяти робочих днів з дня закінчення строку дії договору про закупівлю, виконання договору, або його розірвання.
Моніторингом встановлено, що додатковою угоду від 22.09.2023 № 4 розірвано договір від 07.02.2023 № 07.02.2023 – 37Е , однак звіт про виконання договору в електронній системі закупівель Замовник не оприлюднено, чим порушино норми пункту 12 частини 1 статті 10 Закону № 922.
Період усунення порушень:
04.12.2023 16:38 - 19.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
04.12.2023 16:38