• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

М’ясо (курятина)

Завершена

396 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 960.00 UAH
Номер: 4d5015a4f39444d39b5e436b061fb564
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-02-06-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.02.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 06.02.2023 14:51 - 28.02.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 06.02.2023 № 3- з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Світлана МИГОЛИНЕЦЬ Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 06.02.2023 № 3-з Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2023-01-03-002361-a 03.01.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 99) 555-05-13, kolodiynataliya86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Постанови № 1178 встановлені порушення пункту 14 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII та вимог пунктів 35, 40 Постанови № 1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення таких порушень в подальшому та з дотриманням вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII та пунктів 35, 40 Постанови №1178 та пункту 4-1 Постанови № 710 (шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів або аргументовані заперечення до висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 23 лютого 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2023 рік, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами від 16.12.2020 № 1266, далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Постанова №1178), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Чинадіївського дошкільного навчального закладу (дитячий будинок) інтернатного типу Закарпатської обласної ради (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи; тендерну пропозицію Фізичної особи підприємця Кривка Мирослава Васильовича (далі – ФОП «Кривка Мирослав Васильович»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи про визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір з ФОП «Кривка Мирослав Васильович» від 20.01.2023; повідомлення про намір укласти договір від 20.01.2023; договір про закупівлю від 31.01.2023 №7/2230; пояснення та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 07.02.2023 року. Пунктом 4-1 Постанови №710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки постановлено забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. З огляду на вищенаведене, в ході проведення моніторингу закупівлі постала потреба в отриманні пояснень з питання оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області у відповідності до частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII через електронну систему закупівель Замовнику було направлено запит для надання пояснень. У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, зокрема, наступне: «Оскільки Постановою Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 року № 710 зі змінами передбачено лише рекомендовано забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості, а також неможливості оприлюднити з технічних причин, то дана інформація не була оприлюднена». Слід зауважити, що згідно зі статтею 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання. Також, за нормою статті 49 Закону України від 27.02.2014 №794-VII «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України. Так, 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) доручено забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування закупівлі UA-2023-01-03-002361-a є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів. Таким чином, на порушення пункту 4-1 Постанови №710 Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів. Згідно пункту 28 Постанови № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням особливостей, установлених Постановою № 1178. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Постанови № 1178 встановлено, що тендерна документація Замовником складена з порушенням вимог Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495, які набрали чинності з 03.01.2023 включно, зокрема: - у пункті 2 розділу IV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» та у пункті 1.1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що оцінка тендерних пропозицій проводиться із застосуванням електронного аукціону, чим порушено вимоги пункту 35 Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 (пункт 7), відповідно до яких відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону. Також, в порушення пункту 14 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII, в тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій Окрім того, умови виправлення невідповідностей в інформації та/або документах, зазначені у пункті 2.3 розділу V Оцінка тендерної пропозиції, тендерної документації не відповідають умовам, визначеним пунктом 40 Постанови № 1178, в частині переліку невідповідностей, які підлягають та/або не підлягають виправленню .
Період усунення порушень: 23.02.2023 14:56 - 10.03.2023 00:00
Дата публікації висновку: 23.02.2023 14:56

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 13-02-0034/2023

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про усунення порушень Замовник визнає порушення ним законодавства у сфері закупівель, допущених при проведені закупівлі «М’ясо» код ДК 021:2015-15110000-2 Курятина (філе куряче, стегно куряче, кури тушки) - деталізований код ДК 021:2015-15112130-6. Дані порушення допущенні Замовником через низку обставин ( технічних причин), які не залежали від самого Замовника, це умови стабілізаційного та аварійного відключення електричної енергії на території України в тому числі довготривалі і постійні відключення електричної енергії в Закарпатській області – територіальній громаді Чинадійово та відсутність Інтернету. Через ці обставини Замовником було не забезпечено своєчасно оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Через ці причини Замовником порушено і пункт 14 частини другої статті 22 Закону № 922-УІІІ, тобто в тендерній документації чітко не зазначений кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Замовник у своїй тендерній документації зазначав, що «кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначається електронною системою закупівель автоматично», оскільки Замовник не міг знати, коли буде світло та Інтернет, і коли зможе виставити закупівлю на майданчику, бо графіки відключень не дотримувалися. Встановлено також, що Замовником порушено вимоги пункту 35 Постанови №1178, із змінами внесеними Постановою№1495( пункт 7), оскільки Замовник зазначив у тендерній документації, що оцінка тендерних пропозицій проводиться із застосуванням електронного аукціону. Однак зміни до Постанови № 1178 внесені Постановою № 1495 набули чинності 03 січня 2023 року і тендерна документація Замовника була виставлена 03.01.2023 року, хоча була підготовлена до публікації раніше, але через згадувані технічні причини – обставини була опублікована на майданчину 03.01.2023 року в день, коли були внесені зміни до Постанови № 1178. Що стосується зазначених у пункті 2.3. розділу У Оцінка тендерної пропозиції «умови виправлення невідповідностей в інформації та /або документах», які не відповідають умовам пункту 40 Постанови 1178, в частині переліку невідповідностей, які підлягають та/або не підлягають виправленню, Замовник у вищезгаданому пункті зазначив дійсно не в повному обсязі пункт 40 Постанови №1178, а зазначив норми статті 29 Закону №922-УІІІ., які є чинними. Враховуючи факт, що відсутній механізм усунення цих порушень Замовник зобов’язується здійснити заходи щодо недопущення таких порушень в подальшому. Виходячи із наведеного, вказані порушення не мають зворотної сили та будуть враховані Замовником в подальших закупівлях, а вказані зауваження взяті до уваги, як одні із своїх індикаторів ризику. Крім того, Замовником буде організоване додаткове проходження онлайн-навчання уповноважених осіб у сфері закупівель. Буде вжито заходи для усунення технічних причин неможливості своєчасного оприлюднення необхідної інформації на власному веб-сайті та своєчасного отримання інформації про зміни в законодавстві.
Дата публікації звіту: 01.03.2023 08:44

Запити/Пояснення