-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Яловичина охолоджена, свинина охолоджена, філе куряче охолоджене.
Згідно очікуваного плану закупівель на 2023р.
Завершена
610 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 053.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 053.00 UAH
Номер:
d54ee4e011d94e2e9c5d331587227f35
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-24-000040
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.01.2023 00:00
Період моніторингу:
24.01.2023 16:07 - 15.02.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.01.2023 № 21
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 24.01.2023 № 21.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-01-02-005600-a, 02.01.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлі встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостям №1178 встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178 та пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця тендеру, надання учасником-переможцем тендеру документів при укладенні договору, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації інформації про закупівлі, пункту 17 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178 при складані тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 лютого 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру, надання учасником-переможцем тендеру документів при укладенні договору, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №22 комбінованого типу Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-02-001623-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опубліковані роз’яснення за зверненням до тендерної документації та відповідь Замовника на таке звернення; тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Поронюка Богдана Юрійовича, протокол про визнання учасника переможцем процедури закупівлі від 12.01.2023 №15, повідомлення про намір укласти, опубліковані переможцем документи після аукціону, договір від 18.01.2023 №3, опубліковані під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно до пункту 24 Особливостей №1178 Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Вимогами пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до інформації про предмет досліджуваної закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначив вид предмету закупівлі: товар, а саме (номенклатурні позиції): Яловичина охолоджена, Свинина охолоджена, Філе куряче охолоджене та вказав код національного класифікатора України - ДК 021:2015: 15110000-2 — М’ясо.
Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні номенклатурні позиції щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема: 15111100-0 «Яловичина», 15113000-3 «Свинина», 15112130-6 «Курятина».
Однак, за результатами моніторингу встановлено, що під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовником не зазначено коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей №1178.
Згідно з пунктом 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Проведеним моніторингом встановлено, що на порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178 в тендерній документації Замовника не зазначено електронної адреси посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками.
Період усунення порушень:
08.02.2023 17:19 - 23.02.2023 00:00
Дата публікації висновку:
08.02.2023 17:19
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами вивчення висновку по моніторингу закупівлі Яловичина охолоджена, свинина охолоджена, філе куряче охолоджене UA-2023-01-02-005600-a повідомляємо наступне.
Ми ознайомилися із зауваженнями щодо того, що згідно із вимогами пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), встановлено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
В подальшому ми обов’язково будемо зазначати назву кожної номенклатурної позиції товарів (предмета закупівлі), а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Також ми повідомляємо, що електронна адреса уповноваженої особи зазначена в електронних полях оголошення. Водночас, на виконання вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону, будемо її також зазначати у тендерній документації.
Уповноваженій особі проведено роз’яснювальну роботу щодо порядку розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог пункту 14 Порядку № 1082 від 11.06.2020 р. та пункту 24 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації інформації про закупівлі, пункту 17 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178 при складані тендерної документації.
Дата публікації звіту:
13.02.2023 15:04
Запити/Пояснення
Номер:
f6b3b0d8a0b44375acf77a4b2f009191
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
25.01.2023 17:06
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.01.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-01-02-005600-a, яка проводилась Закладом дошкільної освіти (ясла-садок) №22 комбінованого типу Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Під час моніторингу встановлено, що в оголошенні про проведення відкритих торгів кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 10 січня 2023 16:14, тоді як в тендерній документації Замовника (частина 4.1 розділу 4) зазначено, що кінцевий строк подання тендерної пропозиції - «10» січня 2023 року о 00:00 год.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Пояснити розбіжність при визначенні кінцевого строку подання тендерних пропозицій у тендерній документації Замовника та оголошенні про проведення відкритих торгів?
Відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю та копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
4. Просимо надати відповідну інформацію чи було надано переможцем тендеру при укладанні договору відповідні документи про підтвердження права підписання договору про закупівлю.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
03b4349353204f998ff0bc8c532ce50a
Назва:
Відповідь уповноваженої особи на запит Західного офісу ДАСУ
Дата опублікування:
30.01.2023 14:29
Опис:
1. Розмір бюджетного призначення визначено відповідно до затвердженого місцевого бюджету, який враховує наявну потребу Закладу дошкільної освіти (ясла - садок) №22 комбінованого типу Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області в даному товарі (Яловичина охолоджена, свинина охолоджена, філе куряче охолоджене.) Відповідно до п.27 ПОЛОЖЕННЯ про заклад дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 р. № 305, Заклад дошкільної освіти забезпечує збалансоване харчування дітей, необхідне для їх нормального росту і розвитку із дотриманням натурального набору продуктів, визначених МОЗ спільно з МОН за погодженням з Мінфіном. Для забезпечення потреб дітей у харчуванні здійснюється закупівля необхідних продуктів харчування. У процесі розроблення та затвердження відповідальними працівниками меню, технологічних карт страв, які були створені з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку; обліку чисельності вихованців Закладу дошкільної освіти (ясла - садок) №22 комбінованого типу було виявлено фактичну потребу в продукції, а саме: Яловичина охолоджена, свинина охолоджена, філе куряче охолоджене. Визначення потреби вище зазначеному товарі, здійснювалося також на підставі аналізу його фактичного споживання (використання) для забезпечення діяльності Закладу дошкільної освіти (ясла - садок) №22 комбінованого типу у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань. Відповідно на основі показників очікуваної вартості та потреби Закладу дошкільної освіти (ясла - садок) №22 комбінованого типу в даному товарі, а також об’єктивної спроможності бюджету, і було визначено розмір бюджетного призначення. Адже, відповідно до Бюджетного кодексу України, Бюджетне призначення —це повноваження, яке надано головному розпоряднику коштів бюджету Законом України про державний бюджет, постановою Верховної Ради Автономної Республіки Крим, рішенням місцевої ради про місцевий бюджет, що має кількісні та часові обмеження, яке дозволяє Мінфіну, Державному казначейству або місцевому фінансовому органу надавати бюджетні асигнування для здійснення платежів на конкретні заходи за рахунок коштів відповідного бюджету. Очікувана вартість була визначена відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №275 від 18.02.2020 р. Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Очікувана вартість предмета закупівлі була розрахована методом порівняння ринкових цін. Також було використано ціни попередніх власних закупівель замовника (укладених договорів) аналогічних/ідентичних товарів/ так і ціни відповідних закупівель минулих періодів. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно встановленим державним стандартам, нормативним документам, затвердженим у встановленому законодавством порядку, які діють на момент проведення процедури закупівлі, а саме: - Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997р. №771/97-ВР (зі змінами); - Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України № 590 від 01.10.2012 «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)»; - іншим нормативно-правовими актам, що регулюють суспільні відносини у цій сфері та відповідним вимогам державних стандартів.
2. Надаємо посилання на офіційний веб-сайт нашої установи, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик, предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. https://static.klasnaocinka.com.ua/uploads/editor/6655/443220/sitepage_134/files/obgruntuvannya_na_m_yaso.pdf
3. З цього приводу повідомляємо, що уповноважена особа 02.01.2023 року
розробила та затвердила тендерну документацію на проведення закупівлі по предмету «Яловичина охолоджена, свинина охолоджена, філе куряче охолоджене».
На виконання п.14 ч.2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» уповноважена особа визначила у тендерній документації кінцевий строк подання тендерних пропозицій, який становив не менше 7 днів, що відповідає п.34 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затв. Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року).
Того ж дня уповноважена особа оголосила закупівлю в електронній системі, через електронний майданчик https://zakupki.prom.ua/
Технічною особливістю цього майданчика є те, що він автоматично розраховує дату і час кінцевого строку для подання тендерних пропозицій. Тому дата кінцевого строку подання тендерних пропозицій (10.01.2023 року) вийшла ідентичною по розрахунках уповноваженої особи та майданчика, а час (годину) уповноважена особа не помітила, тому технічно не змінила в електронному полі, і в результаті вийшла розбіжність між тендерною документацією та оголошенням.
4. Переможцем тендеру ФОП «Поронюком Богданом Юрійовичем» при укладанні договору було надано: Інформацію про право підписання договору про закупівлю та лист Ліцензія. Додатково підтверджуючі документи надані Учасником при поданні своєї тендерної пропозиції на майданчику ПРОЗОРРО.