-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Придбання сиру твердого та сиру кисломолочного для закладів дошкільної освіти та загальноосвітніх шкіл Товстенської селищної громади, Чортківського району, Тернопільської області, Код ДК 021:2015 –15540000-5 Сирні продукти (закупівля проводиться на очікувану вартість 260000.00 грн)
Завершена
260 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 300.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 300.00 UAH
Номер:
cf3f37336af8408186e8dd0250cc0152
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-28-000034
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.03.2023 00:00
Період моніторингу:
28.03.2023 15:09 - 19.04.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
28.03.2023 № 28-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 28.03.2023 № 28-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
1. UA-2023-01-02-002883-a від 02.01.2023 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу розгляду тендерної пропозиції ФОП Борис В.І. встановлено порушення абзацу 1 пункту 40 Особливостей №1178, так як не розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей та в порушення вимог пункту 41 Особливостей №1178 безпідставно відхилено тендерну пропозицію вказаного учасника і як наслідок, в порушення статті 5 Закону недотримано принципів здійснення публічних закупівель, а саме: об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
За результатами моніторингу відповідності пропозиції ФОП Німець І.В. умовам тендерної документації встановлено порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору про закупівлю від 27.01.2023 за №12 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти, культури, молоді і спорту Товстенської селищної ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 02.01.2023 №90, тендерні пропозиції фізичної особи підприємця Борис Вікторія Іванівна (далі - ФОП Борис В.І.) та фізичної особи підприємця Німець Ігор Васильович (далі - ФОП Німець І.В.), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.01.2023 за №102, вимогу про неправомірне відхилення пропозиції ФОП Борис В.І. від 12.01.2023 за №7, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.01.2023 за №104, повідомлення про намір укласти договір від 12.01.2023, договір поставки від 20.01.2023 за №12, пояснення Замовника від 30.03.2023 та 10.04.2023 отримані через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу процедури закупівлі проаналізовано протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.01.2023 за №102 стосовно відхилення тендерної пропозиції ФОП Борис В.І. у зв’язку з тим, що учасником не подано у складі пропозиції:
- інформацію в довільній формі про те, що фізичну особу, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією - пункт 3 частини першої статті 17 Закону (Додаток №2);
- експлуатаційного дозволу на потужності які використовуватимуться учасником для зберігання продуктів харчування, що є предметом цієї закупівлі (пункт 3 частини 2 Додатку №3).
Відповідно до пункту 40 Особливостей №1178, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, на порушення абзацу 1 пункту 40 Особливостей №1178 Замовником виявивши відсутність інформації (документів) у складі тендерної пропозиції ФОП Борис В.І. не розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, та в порушення вимог пункту 41 Особливостей №1178, безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника з найменшою ціновою пропозицією.
Таким чином, ненадання Замовником можливості учаснику з найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією усунути невідповідності в документах відповідно до пункту 40 Особливостей №1178, порушує також принципи здійснення публічних закупівель визначених статтею 5 Закону, зокрема, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Німець І.В. встановлено наступне.
У пункті 2 розділу V тендерної документації Замовником зазначено, що у складі тендерної пропозиції учасник надає інформацію в довільній формі про те, що учасник процедури закупівлі не є юридичною особою – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) Російської Федерації/Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою – підприємцем) – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р.№ 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”). На підтвердження інформації зазначеної у довідці в довільній формі учасник надає Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
У складі тендерної пропозиції ФОП Німець І.В. у файлі 4 «Установчі документи» надано Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в якому відсутня 3 сторінка.
У пункті 1 додатку №1 до тендерної документації Замовником зазначено, що на підтвердження кваліфікаційному критерію - наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору учасниками надається:
- довідка/сканований оригінал або копія довідки (за формою наведеною нижче), в якій учасник зазначає інформацію по виконанню аналогічного договору;
- сканований оригінал/копія не менше 1-го (одного) аналогічного договору повністю.
Для належної звірки сум повного виконання аналогічного договору, учасниками (за наявності) надаються усі необхідні документи (додаткові угоди, додатки, специфікації, акти звірки тощо) до договору.
У складі пропозиції (файл 2 «Довідка виконання аналогічних договорів») ФОП Німець І.В. надав довідку про виконання аналогічного договору не за встановленою формою, а саме відсутня інформація про документи, що підтверджують виконання договору. Окрім цього не надано документи, які свідчать про виконання договору зазначеного в інформації.
У пункті 1 розділу 2 додатку №3 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що водій та особи, які супроводжують продукти в дорозі і виконують вантажно-розвантажувальні роботи, повинні мати медичну книжку з результатами проходження обов’язкових медичних оглядів. При цьому необхідно вказати чисельність водіїв, експедиторів або водіїв-експедиторів Учасника, які здійснюватимуть поставку товару Замовнику та подати довідку в довільній формі та скан-копії медичних книжок з результатами проходження медичних оглядів.
У складі пропозиції ФОП Німець І.В. надано довідку про працівників відповідної кваліфікації, які здійснюють поставку товару (файл 12 «Наявність працівників») в якій зазначено про наявність двох працівників, а саме водія –експедитора Білого Ігоря Адамовича та менеджера Білу Ганну Леонідівну. На вказаних працівників надано медичні картки огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я (файли 12. «Медична картка Біла Г.Л.», «Медична картка Білий І.А.») та лише перша сторінка особистих медичних книжок Білої Г.Л. та Білого І.А. (файли 12 «Особиста медична книжка Біла Г.Л.» та «Особиста медична книжка Білий І.А.») без зазначення закладу охорони здоров’я де заповнюються форми медичних книжок.
У пункті 3 розділу 2 додатку №3 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що у разі виникнення непередбачуваних обставин (непередбачуваного збільшення обсягу поставки товару) або у разі поставки неякісного товару, ураховуючи можливі перебої у постачанні продуктів харчування, продовольчої сировини учасник – переможець закупівлі зобов’язаний забезпечити зберігання тижневого запасу продукції на складі та протягом 3 днів замінити або допоставити необхідний товару замовнику. Учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист відповідного змісту, а також експлуатаційний дозвіл на потужності, які використовуватимуться учасником для зберігання продуктів харчування, що є предметом цієї закупівлі».
У складі пропозиції ФОП Німець І.В. відсутній гарантійний лист про зобов’язання забезпечити зберігання тижневого запасу продукції на складі та протягом 3 днів замінити або допоставити необхідний товар замовнику.
Отже, в порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 Замовником не відхилено пропозицію ФОП Німець І.В. у зв’язку із тим, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
11.04.2023 15:13 - 26.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
11.04.2023 15:13
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушення
Дата публікації звіту:
17.04.2023 10:31
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
- rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис:
Порушення усунуто
Дата публікації:
17.04.2023 16:35
Запити/Пояснення
Номер:
b557973ea0644e70a0c3b015ed419712
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
28.03.2023 15:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Придбання сиру твердого та сиру кисломолочного для закладів дошкільної освіти та загальноосвітніх шкіл Товстенської селищної громади, Чортківського району, Тернопільської області» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-01-02-002883-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі?
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
26d61ba6902248d580b6f41d12b0419d
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
06.04.2023 13:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Придбання сиру твердого та сиру кисломолочного для закладів дошкільної освіти та загальноосвітніх шкіл Товстенської селищної громади, Чортківського району, Тернопільської області» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-01-02-002883-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Чому не надано можливості учаснику з більш економічно вигідною тендерною пропозицією ФОП Борис В.І. усунути невідповідності в документах?
2. Аналізом пропозиції ФОП Німець І.В. встановлено наступне.
- у пункті 2 розділу V тендерної документації Замовником зазначено, що у складі тендерної пропозиції учасник надає інформацію в довільній формі про те, що учасник процедури закупівлі не є юридичною особою – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) Російської Федерації/Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою – підприємцем) – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р.№ 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”). На підтвердження інформації зазначеної у довідці в довільній формі учасник надає Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
У складі тендерної пропозиції ФОП Німець І.В. у файлі 4 «Установчі документи» надано Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в якому відсутня 3 сторінка.
- на підтвердження кваліфікаційному критерію - наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору Замовником у пункті 1 додатку №1 до тендерної документації зазначено, що учасниками надається:
1. Довідка/сканований оригінал або копія довідки (за формою наведеною нижче), в якій учасник зазначає інформацію по виконанню аналогічного договору.
2. Сканований оригінал/копія не менше 1-го (одного) аналогічного договору повністю.
Для належної звірки сум повного виконання аналогічного договору, учасниками (за наявності) надаються усі необхідні документи (додаткові угоди, додатки, специфікації, акти звірки тощо) до договору.
У складі пропозиції (файл 2 «Довідка виконання аналогічних договорів») ФОП Німець І.В. надав довідку про виконання аналогічного договору не за встановленою формою, а саме відсутня інформація про документи, що підтверджують виконання договору. Окрім цього не надано документи, які свідчать про виконання договору зазначеного в інформації.
- у пункті 1 розділу 2 додатку №3 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що водій та особи, які супроводжують продукти в дорозі і виконують вантажно-розвантажувальні роботи, повинні мати медичну книжку з результатами проходження обов’язкових медичних оглядів. При цьому необхідно вказати чисельність водіїв, експедиторів або водіїв-експедиторів Учасника, які здійснюватимуть поставку товару Замовнику та подати довідку в довільній формі та скан-копії медичних книжок з результатами проходження медичних оглядів.
У складі пропозиції ФОП Німець І.В. надано довідку про працівників відповідної кваліфікації, які здійснюють поставку товару (файл 12 «Наявність працівників») в якій зазначено про наявність двох працівників, а саме водія –експедитора Білого Ігоря Адамовича та менеджера Білу Ганну Леонідівну. На вказаних працівників надано медичні картки огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я (файли 12. «Медична картка Біла Г.Л.», «Медична картка Білий І.А.») та лише перша сторінка особистих медичних книжок Білої Г.Л. та Білого І.А. (файли 12 «Особиста медична книжка Біла Г.Л.» та «Особиста медична книжка Білий І.А.») без зазначення закладу охорони здоров’я де заповнюються форми медичних книжок.
- у пункті 3 розділу 2 додатку №3 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що у разі виникнення непередбачуваних обставин (непередбачуваного збільшення обсягу поставки товару) або у разі поставки неякісного товару, ураховуючи можливі перебої у постачанні продуктів харчування, продовольчої сировини учасник – переможець закупівлі зобов’язаний забезпечити зберігання тижневого запасу продукції на складі та протягом 3 днів замінити або допоставити необхідний товару замовнику. Учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист відповідного змісту, а також експлуатаційний дозвіл на потужності, які використовуватимуться учасником для зберігання продуктів харчування, що є предметом цієї закупівлі».
У складі пропозиції ФОП Німець І.В. відсутній гарантійний лист про зобов’язання забезпечити зберігання тижневого запасу продукції на складі та протягом 3 днів замінити або допоставити необхідний товар замовнику.
У зв’язку з вищевикладеним прошу пояснити причину невідхилення пропозиції ФОП Німець І.В., як такої що не відповідає вимогам тендерної документації?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.