• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Автомобілі вантажні сідлові тягачі із напівпричепами-самоскидами, Код ДК 021:2015 34130000-7 Мототранспортні вантажні засоби

Строк поставки товарів: 2023, протягом 40 робочих днів з моменту набрання чинності Договору. Місце поставки товарів: на умовах DDP-склад Покупця, 65026, м. Одеса, Газовий провулок, 2. Мова(мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Всі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції Учасника, складаються українською мовою. Більш детальна інформація стосовно мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції в п.7 Розділу 1 Загальні положення Тендерної документації.

Торги не відбулися

22 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 225 000.00 UAH
Номер: 7fcb1f60f549460d8a952a0ff1e9c5e6
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-03-07-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.03.2023 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 07.03.2023 09:20 - 29.03.2023 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 06.03.2023 Одеса № 58 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 06.03.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 06.03.2023. Начальник Наталія СТОЯНОВА Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 06.03.2023 № 58 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення 4 UA-2022-12-30-007816-a 30.12.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ  
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 99) 533-17-31, ket211083@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення абзацу 4 підпункту 1, абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей та частини першої статті 5 Закону. За результатами аналізу питання застосування Замовником положень пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено порушення абзацу 3 пункту 3 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, внесення змін до ТД, розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, відповідно до вимог Особливостей, своєчасності його розміщення замовником та виконання учасником, надання відповіді на звернення учасників, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів, передбачених підпунктом 2 пункту 47 Особливостей, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 27 березня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (в редакції, яка діяла на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів) (далі – Особливості), внесення змін до ТД, застосування Замовником положень пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, розгляду тендерних пропозицій, розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, відповідно до вимог Особливостей, своєчасності його розміщення замовником та виконання учасником, надання відповіді на звернення учасників, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Одеський морський торговельний порт» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.12.2022 № 47, ТД із змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 10.01.2023 № 50, перелік змін, що вносяться до ТД, тендерні пропозиції учасників Приватне підприємство «РОСТРАНС» (далі – ПП «РОСТРАНС») та товариство з обмеженою відповідальністю «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» (далі – ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА»), повідомлення від 20.01.2023 з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ПП «РОСТРАНС» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, виправлення учасником ПП «РОСТРАНС» виявлених Замовником невідповідностей, інформацію б/д б/н про відхилення тендерної пропозиції учасника ПП «РОСТРАНС», оприлюднену в електронній системі закупівель 24.01.2023, звернення учасника ПП «РОСТРАНС» до Замовника, оприлюднене в електронній системі закупівель 29.01.2023, відповідь Замовника на звернення учасника ПП «РОСТРАНС», оприлюднену в електронній системі закупівель 01.02.2023, повідомлення б/д б/н про подовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА», оприлюднене в електронній системі закупівель 31.01.2023, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 03.02.2023, пояснення Замовника від 17.03.2023 та від 24.03.2023 отримані через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання застосування Замовником положень пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено. Відповідно до абзацу 3 пункту 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадку, передбаченого абзацом четвертим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Відповідно до підпункту 1 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує, зокрема: у 2022 році - 10 відсотків; у 2023 році - 15 відсотків. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті. Відповідно до пункту 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861, дія цього Порядку не застосовується до закупівель товарів, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», що підтверджується сертифікатом про походження товару. Отже, оскільки ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, а підтвердженням походження товару з країн, з якими Україна уклала міжнародні угоди, та з країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», є сертифікат про походження товару, то обов’язок підтвердження ступеня локалізації товару та/або походження товару із зазначених країн покладається на учасника процедури закупівлі та, відповідно, замовники не є розпорядниками такої інформації. Водночас Замовником у межах цієї процедури закупівлі закуповуються товари за предметом закупівлі: ДК 021:2015:34130000-7: Мототранспортні вантажні засоби (Автомобілі вантажні сідлові тягачі із напівпричепами-самоскидами), очікуваною вартістю 22 500 000,00 грн з ПДВ, які визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, та вартість цього предмета закупівлі перевищує межи, визначені зазначеним пунктом Закону, а також перевищує суми, зазначені у зазначних міжнародних угодах. Отже, Замовник відповідно до вимог Закону та Особливостей під час здійснення цієї закупівлі повинен був застосувати положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Водночас відповідно до пункту 24 Особливостей замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до пункту 26 Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону. Частиною другою статті 21 Закону визначено перелік інформації, яку повинно містити оголошення про проведення відкритих торгів, та, зокрема, зазначено, що в оголошенні про проведення відкритих торгів може зазначатися інша інформація. Також відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною другою статті 22 Закону визначено перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації, та відповідно до частини третьої цієї статті тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Однак аналізом оголошення про проведення цих відкритих торгів та тендерної документації встановлено, що Замовником не застосовано під час проведення цієї процедури закупівлі положень пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, чим не дотримано вимоги абзацу 3 пункту 3 Особливостей. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 14.03.2023 із зазначеного питання Замовником 17.03.2023 надав пояснення, яке не спростовує факту виявленого порушення. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено. Відповідно до пункту 40 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Водночас відповідно до пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Відповідно до частини дев’ятої статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей. Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 20.01.2023 розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ПП «РОСТРАНС» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, в якому зазначено, зокрема: «Приватне підприємство «РОСТРАНС» у складі тендерної пропозиції було надано Довідку про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вих. № 09/01/2023-5 від 16.01.2023, але учасником не надано копій документів, що підтверджують освітньо-кваліфікаційний рівень працівників та їх досвід роботи. На виконання п.2 (Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід) Таблиці частини 1 Додатку 1 до тендерної документації учасники мали надати Довідку на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) в довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи учасника щодо наявності працівників з вказанням наступної інформації: посада, ПІБ, освітньо-кваліфікаційний рівень, досвід роботи, які мають необхідні знання та досвід для постачання товару з надання копій документів, що підтверджують освітньо-кваліфікаційний рівень працівників та їх досвід роботи. Пропонуємо надати: документальне підтвердження щодо наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме копії документів, що підтверджують освітньо-кваліфікаційний рівень працівників та їх досвід роботи, відповідно до інформації, вказаної у довідці у довідці №09/01/2023-5 від 16.01.2023». Учасником ПП «РОСТРАНС» 21.01.2023 на виконання зазначеного повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей виправлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель. Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 24.01.2023 відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «РОСТРАНС». Відповідно до інформації б/д б/н про відхилення тендерної пропозиції учасника ПП «РОСТРАНС», оприлюдненої в електронній системі закупівель 24.01.2023, Замовником відхилено його тендерну пропозицію на підставі абзацу 4 підпункту 1 пункту 41 Особливостей: учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме: «Приватне підприємство «РОСТРАНС» у складі тендерної пропозиції було надано Довідку про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, вих. № 09/01/2023-5 від 16.01.2023, але учасником не надано копій документів, що підтверджують освітньо-кваліфікаційний рівень працівників та їх досвід роботи. Замовником було запропоновано протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей надати: документальне підтвердження щодо наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме копії документів, що підтверджують освітньо-кваліфікаційний рівень працівників та їх досвід роботи, відповідно до інформації, вказаної у довідці № 09/01/2023-5 від 16.01.2023. Учасником при виправленні помилок протягом 24 годин самостійно прийнято рішення завантажити нову довідку про наявність працівників від 21.01.2023 №09/01/2023-5, редакція якої відрізняється від первісної редакції довідки від 16.01.2023 що була надана учасником у складі тендерної пропозиції. Замовником при розміщенні вимоги про усунення порушень не вимагалось завантажити нову редакцію довідки про наявність працівників, а невідповідності були виявлені саме у відсутності підтверджуючих документів по працівникам. Тому нова редакція означеної довідки замовником не розглядалась. Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, а саме: Учасник не надав в повному обсязі документальне підтвердження щодо наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме копії документів, що підтверджують освітньо-кваліфікаційний рівень працівників та їх досвід роботи, відповідно до інформації, вказаної у довідці №09/01/2023-5 від 16.01.2023, зокрема: - відсутні будь-які підтверджуючі документи по працівнику Демчук Валентина Степанівна; - документально не підтверджено освіту (неповна вища, Луцький комерційний технікум, бухгалтерській облік та аудит) директора Шух Наталія Петрівна; - загальний стаж роботи за спеціальністю працівників в роках, що вказаний у довідці №09/01/2023-5 від 16.01.2023, - не підтверджено по працівникам Шух Наталія Петрівна, Демчук Валентина Степанівна, Гордійчук Василь Миколайович. Також загальний стаж роботи Баранчук Тетяна Миколаївна, що вказано у довідці не співпадає з даними зазначеними у трудовій книжці працівника». На запит Південного офісу Держаудитслужби від 21.03.2023 чи розглядалась Замовником тендерна пропозиція учасника ПП «РОСТРАНС» з урахуванням виправлення учасником виявлених Замовником невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів, як це визначено абзацом 2 частини дев’ятої статті 26 Закону, та, відповідно, чи встановлено Замовником невідповідність тендерної пропозиції учасника приватного підприємства «РОСТРАНС» з урахуванням такого виправлення умовам тендерної документації Замовника, Замовник 24.03.2023 надав пояснення, в якому зазначив, зокрема, що «Учасником при виправленні помилок протягом 24 годин самостійно прийнято рішення завантажити нову довідку про наявність працівників від 21.01.2023 № 09/01/2023-5, редакція якої відрізняється від первісної редакції довідки від 16.01.2023, що була надана учасником у складі тендерної пропозиції, а саме: - нова довідка містить інформацію вже про трьох осіб, а не чотирьох (працівника Демчук Валентина Степанівна було виключено із довідки), - також виключено стовбець «загальний стаж роботи за спеціальністю» по всім працівникам, - змінено освіту працівника Шух Наталія Петрівна з «неповна вища, Луцький комерційний технікум, бухгалтерській облік та аудит» на «неповна вища, ківерцівське медичне училище». Замовником при розміщенні вимоги про усунення порушень не вимагалось завантажити нову редакцію довідки про наявність працівників, а тим більше значно змінювати її зміст, а невідповідності були виявлені саме у відсутності підтверджуючих документів по працівникам. Вбачається, що учасником виключено саме ту інформацію із довідки, яку він не може підтвердити документально. Але умовами тендерної документації не передбачалося виправлення невідповідностей учасником у бідь-який можливий спосіб. Крім того, замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Таким чином, Учасник не виконав вимогу Замовника про усунення порушень та не надав в повному обсязі документальне підтвердження щодо наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме копії документів, що підтверджують освітньо-кваліфікаційний рівень працівників та їх досвід роботи, відповідно до інформації, вказаної у довідці № 09/01/2023-5 від 16.01.2023, зокрема: - відсутні будь-які підтверджуючі документи по працівнику Демчук Валентина Степанівна; - документально не підтверджено освіту (неповна вища, Луцький комерційний технікум, бухгалтерській облік та аудит) директора Шух Наталія Петрівна; - загальний стаж роботи за спеціальністю працівників в роках, що вказаний у довідці №09/01/2023-5 від 16.01.2023, - не підтверджено по працівникам Шух Наталія Петрівна, Демчук Валентина Степанівна, Гордійчук Василь Миколайович. Також загальний стаж роботи Баранчук Тетяна Миколаївна, що вказано у довідці не співпадає з даними зазначеними у трудовій книжці працівника. Усі ці обставини окреслені у Інформації про відхилення тендерної пропозиції учасника Приватне підприємство «РОСТРАНС», що було оприлюднено 24.01.2023 в електронній системі закупівель відповідно до пункту 43 Особливостей». Проте, надане Замовником пояснення не підтверджує наявність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника ПП «РОСТРАНС» відповідно до абзацу 4 підпункту 1 пункту 41 Особливостей, оскільки відповідно до частини дев’ятої статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Тобто Законом передбачено можливість виправляти учасником виявлені замовником невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у своїй тендерній пропозиції, як шляхом завантаження уточнених документів так і шляхом завантаження нових документів в електронній системі закупівель. Водночас, частиною дев’ятою статті 26 Закону визначено обов’язок Замовника розглядати подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей. Крім того, відповідно до таблиці розділу 1 Додатку 1 до ТД Замовником визначено, що учасники на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у складі своєї тендерної пропозиції повинні надати: довідку на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) в довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи учасника щодо наявності працівників з вказанням наступної інформації: посада, ПІБ, освітньо-кваліфікаційний рівень, досвід роботи, які мають необхідні знання та досвід для постачання товару, з надання копій документів, що підтверджують освітньо-кваліфікаційний рівень працівників та їх досвід роботи. Отже, умовами таблиці розділу 1 Додатку 1 до ТД Замовником не визначено конкретний перелік посад працівників, наявність яких повинен підтвердити учасник, який освітньо-кваліфікаційний рівень та досвід роботи повинні мати такі працівники, а надання такої інформації та відповідних підтверджуючих документів віднесено на розсуд учасника. При цьому виправлення учасником ПП «РОСТРАНС» невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлених Замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель нової довідки від 21.01.2023 № 09/01/2023-5 про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, замість попередньої довідки від 16.01.2023 № 09/01/2023-5, в якій виключено працівника Демчук Валентина Степанівна, виключено стовбець «загальний стаж роботи за спеціальністю» по всім працівникам та змінено освіту працівника Шух Наталія Петрівна з «неповна вища, Луцький комерційний технікум, бухгалтерській облік та аудит» на «неповна вища, ківерцівське медичне училище», не впливає на спроможність зазначеного учасника поставити товар за предметом закупівлі, виконати свої зобов’язання перед Замовником та таке виправлення виявлених Замовником невідповідностей цілком відповідає вимогам Закону. Крім того, тендерна пропозиція учасника ПП «РОСТРАНС» з урахуванням виправлення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлених Замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, відповідає умовам тендерної документації Замовника у повному обсязі. Отже, Замовником на порушення абзацу 4 підпункту 1 пункту 41 Особливостей відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «РОСТРАНС» не у відповідності до вимог Особливостей (безпідставно відхилено), оскільки учасником ПП «РОСТРАНС» виправлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей відповідно до вимог Закону з урахуванням Особливостей. Також оскільки Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «РОСТРАНС», остаточна цінова пропозиція якого є меншою на 200 000,98 грн, ніж пропозиція наступного учасника процедури закупівлі ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА», якого визначено переможцем процедури закупівлі, то Замовником не дотримано принципи здійснення публічних закупівель, визначених частиною першою статті 5 Закону, зокрема: максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Також відповідно до абзацу 3 пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей. Відповідно до пункту 1 розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником визначено, зокрема, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю,, подає інформацію (документи, встановлені в Додатку 2 (для переможця) шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель. У випадку ненадання переможцем документів згідно з Додатком 2 (для переможця) або надання їх з порушенням терміну або вимог, передбачених тендерною документацією, або у випадку якщо щодо переможця наявні підстави для відмови передбачені ст. 17 Закону, Переможець вважається таким, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону. Додатком 2 до ТД Замовником визначено перелік документів та інформації, які повинен надати переможець для підтвердження відсутності підстав, визначених статтею 17 Закону, зокрема: інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі. Довідка надається в період відсутності функціональної можливості перевірки інформації на вебресурсі Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, яка не стосується запитувача (пункт 3 частини першої статті 17 Закону). Проте переможцем процедури закупівлі ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, документ, зазначений у Додатку 2 до ТД, що підтверджує відсутність підстави, установленої пунктом 3 частини першої статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 Особливостей. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 21.03.2023 щодо невідхилення Замовником тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» у зв’язку не наданням Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, документ, зазначений у Додатку 2 до ТД, що підтверджує відсутність підстави, установленої пунктом 3 частини першої статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 Особливостей, Замовник 24.03.2023 надав пояснення в якому зазначив, що «у документації зазначено, що довідка надається в період відсутності функціональної можливості перевірки інформації на вебресурсі Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, яка не стосується запитувача. У день надання 04.02.2023 переможцем процедури закупівлі документів та інформації у електронній системі закупівель, Замовником здійснено перевірку інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі директора Деде Ігоря Юрійовича через систему Юконтрол, яка консолідує інформацію з усіх вікритих державних джерел, реєстрів у тому числі з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення. За результатами перевірки інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення знайдено не було, що зафіксовано у протоколі уповноваженої особи за організацію та проведення процедур закупівель та спрощених закупівель в ДП «Одеський порт» №7 від 06.02.2023. Таким чином, замовником перевірено інформацію, що міститься у публічних, відкритих джерелах та встановлено відсутність підстави, передбаченої пунктом 3 частини першої статті 17 Закону, що цілком відповідає положенням Закону та тендерної документації. Оскільки функціональна можливість перевірки інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі у визначений період у Замовника була, та відповідну перевірку Замовником здійснено, підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника-переможця товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» відсутні». Проте, надане Замовником пояснення не спростовує факту виявленого порушення, оскільки відповідно до листа Національного агентства з питань запобігання корупції від 31.05.2022 № 23-06/12865-22 у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та введенням воєнного стану з 24.02.2022, функції з перегляду відомостей стосовно фізичних та юридичних осіб, аналітичний блок Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (далі – Реєстр), а також формування та перевірка сформованих інформаційних довідок з Реєстру наразі тимчасово обмежена з метою забезпечення захисту інформації (пп. 4 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2022 № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану»). Разом з тим, наразі Національне агентство відновило тимчасово обмежену функцію з формування інформаційних довідок з Реєстру в онлайн режимі стосовно фізичних та юридичних осіб за допомогою їх кваліфікаційних електронних підписів та електронних печаток. Отже, доступ до інформації, передбачений пунктом 3 частини першої статті 17 Закону, щодо притягнення згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією, службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Також Замовником не надано через електронну систему закупівель жодного документального підтвердження щодо здійснення Замовником перевірки інформації, передбаченої пунктом 3 частини першої статті 17 Закону, стосовно службової (посадової) особи учасника ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА», яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі. Отже, на порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» у той час, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей.
Період усунення порушень: 29.03.2023 10:45 - 13.04.2023 00:00
Дата публікації висновку: 29.03.2023 10:45

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до пункту 8 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" повідомляємо, що рішенням уповноваженої особи за організацію та проведення процедур закупівель та спрощених закупівель в ДП "Одеський порт" №22 від 29.03.2023 відмінено процедуру закупівлі: Автомобілі вантажні сідлові тягачі із напівпричепами-самоскидами, Код ДК 021:2015 34130000-7 Мототранспортні вантажні засоби згідно з підпунктом 3 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 у зв'язку з отриманням службової записки начальника Служби з питань економіки та фінансів ДП «Одеський порт» №37-39/29 від 28.03.2023 про те, що проект змін до фінансового плану ДП «Одеський порт» на 2023 рік, який зокрема передбачав капітальні видатки на закупівлю автомобілів вантажних сідлових тягачей у кількості 5 штук та напівпричепів-самоскидів у кількості 5 штук, на суму 18 750 тис.грн без ПДВ, не було погоджено Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України та було повернуто на доопрацювання. Відповідне рішення оприлюднено у електронній системі закупівель.
Дата публікації звіту: 31.03.2023 16:36

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Так
  • rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис: .
Дата публікації: 07.04.2023 09:29

Запити/Пояснення