Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог пункту 14 Наказу №1082.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання щодо дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із застосуванням Постанови №1178, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній до 25 лютого 2023 року (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти та спорту Козятинської міської ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 29 грудня 2022 року №188, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ПП «ТД «Солодкий Світ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06 січня 2023 року №191, повідомлення про намір укласти договір, договір від 16 січня 2023 року №5 (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі від 19 січня 2023 року та пояснення від 31 березня та 06 квітня 2023 року, отримані від Замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовником на порушення вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за №610/34893 (далі – Порядок №1082), в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях не зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Крім того, моніторингом установлено невідповідність тендерної пропозиції учасника ПП «ТД «Солодкий Світ», якого обрано переможцем торгів, умовам тендерної документації Замовника.
Так, у підпункті 4 пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено вимогу щодо завантаження файлу (ів), а саме файл(и) відсканований(і) з оригіналів документів, які підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору, зокрема, для юридичних осіб:
- витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, виданого або сформованого не раніше дати публікації торгів.
Однак, у складі тендерної пропозиції ПП «ТД «Солодкий Світ» надано витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань сформований станом на 14 листопада 2022 року, тобто раніше дати публікації торгів (29 грудня 2022 року), чим порушено вимоги підпункту 4 пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Окрім цього, у підпункті 1.2 пункту 1 додатку 1 тендерної документації встановлено вимогу щодо наявності власного складського приміщення, який підтверджується документом із державного реєстру речових прав або аналогічним документом (у разі отримання права власності до початку роботи реєстру речових прав). У разі залучення складського приміщення – скановані копії виготовлені з оригіналів правовстановлюючих документів договірного характеру, що підтверджують законні підстави користування учасником такого майна. Для підтвердження права користування залученим складським приміщенням у складі пропозиції учасник повинен надати лист від власника такого приміщення щодо дійсності зазначеного договору із зазначенням точної адреси, площі та стану приміщення.
На виконання вищевказаних вимог учасником ПП «ТД «Солодкий Світ» надано договір оренди приміщення від 01 вересня 2021 року №12/09/21-ВС, укладений з ПП «Торгово виробнича компанія «Вікторія» щодо передачі у строкове платне користування частини складського приміщення, загальною площею 420 кв.м, та частини офісного приміщення площею 190,2 кв.м.
Однак, тендерна пропозиція вказаного учасника не містить лист від власника такого приміщення щодо дійсності зазначеного договору із зазначенням точної адреси, площі та стану приміщення, чим порушено вимоги підпункту 1.2 пункту 1 додатку 1 тендерної документації.
Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника ПП «ТД «Солодкий Світ» відсутні: копія документу, що підтверджує можливість транспортування предмету закупівлі відповідно до вимог визначених у Додатку 1 (паспорт експлуатації, або акт на переобладнання, або інший документ), а також копії посвідчень водіїв Іванюка І.В. та Плачинди Ю.О., чим порушено вимоги підпункту 2 пункту 1 та підпункту 3 пункту 2 додатку 1 тендерної документації.
Відповідно до абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «ТД «Солодкий Світ», як таку, що не відповідає вимогам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, а уклав з ним Договір на суму 205350,00 грн.
Крім того, відповідно до абзацу 2 пункту 43 Постанови №1178, договір про закупівлю в електронній системі закупівель оприлюднюється відповідно до статті 10 Закону.
Так, відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону, замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема: договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Однак, моніторингом установлено, що Замовником у строк визначений пунктом 10 частини першої статті 10 Закону не оприлюднено Договір в повному обсязі (відсутня сторінка 1).
Період усунення порушень:
11.04.2023 15:23 - 26.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
11.04.2023 15:23