-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
31620000-8 Прилади звукової та візуальної сигналізації (31625000-3 Пристрої охоронної та пожежної сигналізації)
Завершена
6 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 65 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 65 000.00 UAH
Номер:
2572164b6fea408db1b65b0b94c51668
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-13-000090
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.02.2023 00:00
Період моніторингу:
13.02.2023 16:26 - 07.03.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
13.02.2023
№ 9-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 13.02.2023 № 9-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
13. UA-2022-12-29-010317-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, установлено, що тендерна документація не відповідає вимогам пункту 8 частини 2 статті 22, частини 4 статті 23 Закону, пункту 28 та пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Ташов Сергій Володимирович установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 23.01.2023 № 22, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 лютого 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Управління поліції охорони в Житомирській області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника від 29.12.2022, тендерна пропозиція переможця ФОП Ташов Сергій Володимирович, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 12.01.2023 до учасника ФОП Ташов Сергій Володимирович, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.01.2023 № 5 про намір укласти договір із ФОП Ташов Сергій Володимирович, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.01.2023 № 6 про скасування рішення згідно протоколу від 09.01.2023 № 5 та повернення на кваліфікацію пропозицію ФОП Ташов Сергій Володимирович, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.01.2023 № 8 про намір укласти договір із ФОП Ташов Сергій Володимирович, повідомлення про намір укласти договір від 13.01.2023, договір про закупівлю від 23.01.2023 № 22, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 21.02.2023.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено наступні порушення, а саме:
- в порушення вимог частини 4 статті 23 Закону, тендерна документація Замовника (пункти 25-42, 51-56, 60, 76, 90-91 Додатку № 3 до тендерної документації) містить посилання на конкретні торгові марки та виробників («Ajax», «Тірас», «Elmes Electronic»), бренди, типи, та серії товарів, що характеризують товар певного виробника, зокрема, продукт виробника «Tiras» (пункти 1-13, 15-17, 19-24, 57-59, 61, 92-97, 111-112 Додатку № 3 до тендерної документації), продукт виробника «Венбест ЛТД» (пункти 46-47 Додатку № 3 до тендерної документації), продукт виробника «Elmes Electronic» (пункти 62, 68-69, 72-73 Додатку № 3 до тендерної документації), продукт виробника «Trinix» (пункти 65, 88, 113-116 Додатку № 3 до тендерної документації), продукт виробника «Crow» (пункти 66, 70, 79, 81 Додатку № 3 до тендерної документації), продукт виробника «DSC» (пункти 67, 80 Додатку № 3 до тендерної документації), продукт виробника «Артон» (пункти 71, 74-75, 77 Додатку № 3 до тендерної документації), продукт виробника «Optex» (пункт 82 Додатку № 3 до тендерної документації)), з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання;
- в порушення пункту 44 Особливостей, Замовником в підпункті 3.5.7 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації встановлено вимогу, що «Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону у вигляді довідок (зведеної довідки, тощо), складених учасником у довільній формі, зміст яких підтверджує відсутність відповідних підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель»;
- в порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей в проєкті договору про закупівлю (Додаток № 4 до тендерної документації) не зазначено порядку змін його умов.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця процедури закупівлі ФОП Ташов Сергій Володимирович не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до Додатку № 7 до тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції, зокрема, інформацію в довільній формі про досвід виконання аналогічних договорів (2-х або більше) за останні три роки із зазначенням предметів договорів, номерів та дат укладення, назв, місцезнаходжень контрагентів, П.І.Б. та номерів телефону контактних осіб цих замовників, яким здійснювалось постачання товару, що є предметом закупівлі.
На виконання вищевказаної вимоги учасник ФОП Ташов Сергій Володимирович у складі тендерної пропозиції надав довідку про наявність досвіду виконання аналогічних договорів від 04.01.2023 № 15, в якій зазначив інформацію про наявність досвіду виконання двох аналогічних договорів, а саме:
- від 04.03.2022 № 29, укладеного з ТОВ «Володимирівське»;
- від 06.01.2022 № 2, укладеного з ТОВ «Кадіум-Сервіс».
Однак, у вищевказаній довідці не зазначено предмети вказаних договорів, чим не дотримано вимоги Додатку № 7 до тендерної документації та не підтверджено кваліфікаційний критерій «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Також, відповідно до підпункту 2 пункту 11 Додатку № 1 до тендерної документації встановлено вимогу, що для підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції, зокрема, лист-відгук (довільна форма) контрагента (замовника) за аналогічним договором, який містить інформацію про предмет закупівлі, номер та дату договору, інформацію про виконання договору в повному обсязі без порушень.
У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Ташов Сергій Володимирович наявні два листа-відгука від 16.12.2022 наданого ТОВ «Кадіум-Сервіс» та від 14.12.2022 наданого з ТОВ «Володимирівське».
Проте, вказані листи-відгуки не містять інформацію про предмет закупівлі, чим не дотримано вимоги підпункту 2 пункту 11 Додатку № 1 до тендерної документації та не підтверджено кваліфікаційний критерій «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Слід зазначити, що в договорах купівлі продажу товару від 04.03.2022 № 29 та від 06.01.2022 № 2, копії яких надані учасником ФОП Ташов Сергій Володимирович в складі тендерної пропозиції, також відсутня інформація про предмет закупівлі.
Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності її вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що в порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Ташов Сергій Володимирович як таку, що не відповідала умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 пункту 47 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
27.02.2023 16:15 - 14.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
27.02.2023 16:15
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Листом УПО Житорської області від 02.03.2023 року за вих.№ 1334/43/25/01-2023, ФОП Ташов Сергій Володимирович запропоновано проект додаткової угоди про розірвання Договору про надання послуг від 23.01.2023 року №22 за взаємною згодою. За загальним правилом, встановленим ч. 1 ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено законом або договором. Право на подання позову про розірвання договору виникає у Сторони в разі, коли у відповідь на пропозицію змінити чи розірвати договір надійшла відповідь із відмовою або не надійшло відповіді у 20-денний строк. За таких обставин, у разі відмови ФОП Ташов Сергій Володимирович розірвати договір за взаємною згодою, УПО Житомирської області буде подано відповідний позов для розгляду у судовому порядку.
Дата публікації звіту:
03.03.2023 17:36
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionCancelled: Так
Опис:
Порушення усунуто в повному обсязі шляхом розірвання договору.
Дата публікації:
27.04.2023 14:53
Запити/Пояснення
Номер:
391b60c5aeec4943be12512444e987d4
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
13.02.2023 17:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету «31620000-8 Прилади звукової та візуальної сигналізації (31625000-3 Пристрої охоронної та пожежної сигналізації)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-12-29-010317-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) до наступного питання.
Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
1de4883ab4f94088bbdb15b50e653fe0
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
21.02.2023 12:51
Опис:
У відповідь на запит від Державної аудиторської служби України північного офісу Держаудитслужби Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 13.02.2023 повідомляю, що 29.12.2022 було оголошено відкриті торги з особливостями (UA-2022-12-29-010317-a ) на підставі річного плану закупівель та службової записки від відділу технічної охорони та логістики УПО Житомирської області в якій містилася інформація щодо необхідності придбання пристроїв охоронної та пожежної сигналізації для задоволення потреб замовників під час виконання монтажних робіт засобів охоронної та пожежної сигналізації в 2023р., зі зазначенням необхідних якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, які були сформовані на основі потреб минулого року задля надійного та якісного надання охоронних та монтажних послуг замовникам різних форм власності.
При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі Управління поліції охорони в Житомирській області керувалося Методикою розрахунку очікуваної вартості предмету закупівлі (лист Національної поліції України від 28 лютого 2019 року №2387/09/31-2019), а саме проведення моніторингу цін шляхом отримання необхідної комерційної інформації від постачальників таких послуг, моніторингу цін в мережі інтернет зокрема на таких сайтах як: https://viatec.ua/, https://tiras.technology/ , https://ohrana.ua/, https://secur.ua/ та інші.
Конкретні марки/моделі товару вимагаються відповідно до укладених договорів між УПО Житомирської області та клієнтом/замовником послуг. Даний товар управління закуповує та встановлює (монтує) за тією ж вартістю, за якою придбали, без прибутку, відповідно до укладених договорів з замовниками послуг зі встановлення охоронного чи пожежного обладнання (даної системи в цілому що відповідає державним стандартам), де замовники послуг вимагають те або інше обладнання відповідно до специфіки та характеристики об'єкту яке перебуває у їх володінні, враховуючи рекомендації відповідних спеціалістів управління по даному напрямку роботи, яке в свою чергу передбачене в тендерній документації.
Крім того, УПО Житомирської області не бюджетна організація та не витрачає бюджетні кошти, а заробляє власні кошти (кошти отримані від господарської діяльності).
При цьому, звертаємось до Вас з розумінням віднестись до несвоєчасного надання пояснення на Ваш запит, в зв'язку з відпусткою відповідального працівника за даний напрямок роботи, нам не було відомо про отримання даного запиту (копія витягу з наказу №29 о/с від 13.02.2023 додається).