-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вугілля кам'яне
Закупівля проводиться для потреб у 2023 році
Торги не відбулися
5 100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 25 500.00 UAH
Номер:
9f058e93c97a4739ac3dffe82afa512d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-07-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.02.2023 00:00
Період моніторингу:
07.02.2023 12:27 - 01.03.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
07.02.2023 №15-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Сергій КОЛІСНИК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 07.02.2023 №15-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
1.UA-2022-12-28-008660-a 28.12.2022 Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови №1178 установлено порушення вимог абзацу 2 пункту 29 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (в редакції чинній на момент проведення закупівлі, далі – Постанова №1178), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік Комунального закладу «Вінницька обласна комплексна дитячо-юнацька спортивна школа» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішеннями уповноваженої особи від 28 грудня 2022 року, від 03, 06, 20 січня 2023 року (протоколи №74, 6, 14, 24 далі – тендерна документація), звернення до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації, відповіді Замовника, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - колегія АМКУ) від 12 січня 2023 року №434-р/пк-пз та від 23 лютого 2023 року №2164-р/пк-пз, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «Торговий дім «Облпаливо», ТОВ «Промтопресурс», рішення уповноваженої особи від 31 січня, 03 та 08 лютого, 01 та 06 березня 2023 року (протоколи №28, №31, №33, №40, №43), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ТОВ «Торговий дім «Облпаливо» до 01 лютого 2023 року, ТОВ «Промтопресурс» до 03 березня 2023 року та пояснення від 06, 08 березня 2023 року, отримані від Замовника через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі з питань дотримання законодавства у сфері публічних закупівель Замовником щодо тих порушень, обставин та підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
Відповідно до вимог абзацу 2 пункту 29 Постанови №1178 замовники, у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
За результатами моніторингу закупівлі установлено, що предметом даної закупівлі є вугілля кам’яне для побутових потреб, вимоги щодо відповідності якості якого встановлюються Національним стандартом України, зокрема ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови» (далі – ДСТУ 7146:2010).
Положеннями ДСТУ 7146:2010 передбачено, що виробник повинен гарантувати відповідність якості вугілля вимогам цього стандарту, а також під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик. При цьому, наявність будь-яких інших документів, що стосуються підтвердження відповідності якості вугілля кам’яного, ДСТУ 7146:2010 не визначена.
Однак, Замовником в тендерній документації встановлено вимоги до предмету закупівлі, а саме щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції:
- спеціального дозволу на користування надрами (а саме видобування корисних копалин), дозволу на експлуатацію гірничошахтного устаткування та дозволу на виконання підземних гірничих робіт, виданого виробникові вугілля, а також листа від виробника, адресованого учаснику та замовнику із зазначенням номеру закупівлі стосовно можливості використання у даній закупівлі таких дозволів (пункт 1 розділу 5 (стор.15));
- сертифікату та висновку походження товару, виданих Торгово-промисловою палатою України (її територіальним органом/управлінням) (пункт 1 розділу 5 (стор.16));
- посвідчення якості на вугілля, виданого лабораторією на учасника закупівлі (пункти 6.4 та 7 додатку 2 до договору про закупівлю «Порядок внесення змін до істотних умов договору» тендерної документації (стор.43,44)), чим порушено вимоги абзацу 2 пункту 29 Постанови №1178.
Відповідно до абзацу 3 пункту 51 Постанови №1178, замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації.
При цьому, вимогами абзацу 4 пункту 51 Постанови №1178 визначено, що зміни, які вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
Згідно розміщеної в електронній системі закупівель інформації Замовником до тендерної документації внесені зміни, переліки яких оприлюднено в електронній системі закупівель 03, 06 та 20 січня 2023 року.
Водночас, моніторингом установлено, що зміни до тендерної документації, внесені згідно переліків від 03 та 06 січня 2023 року, щодо виключення певних вимог з додатків №1, 2, 3 та пункту 2 розділу 5, Замовником викладені в інших розділах нових редакцій тендерної документації.
Зокрема, згідно переліку змін від 06 січня 2023 року з додатку №1 до тендерної документації виключено вимоги щодо надання учасниками довідки/листа/відповіді на запит Державної податкової служби (територіального управління) про відкриті рахунки у банківських установах та копії діючого на момент подачі пропозиції сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), виданого на ім’я учасника закупівлі, які викладено в пункті 2 розділу 6 (стор.24) та пункті 1 розділу 5 (стор.14) тендерної документації, в редакції від 06 січня 2023 року.
Подібно, згідно переліку змін від 06 січня 2023 року з додатку №2 виключено вимоги щодо надання учасниками висновку з оцінки впливу на довкілля та/або висновку державної екологічної експертизи, виданого щодо планової діяльності з розробки запасів кам’яного вугілля та/або їх збагачення, та чинного на момент пропозиції висновку державної санітарно-екологічної експертизи на вугілля ДГ, які викладено в пункті 1 розділу 5 (стор.17) та в пункті 2.4 розділу 2 додатку 2 «Проект договору» тендерної документації, в редакції від 06 січня 2023 року.
Також, згідно переліку змін від 06 січня 2023 року з додатку №3 Замовником виключено вимоги щодо надання учасниками копії угоди про умови користування ділянкою надр, яка є невід’ємною частиною спеціального дозволу на користування надрами, та копії чинного на момент подання пропозиції Акту про надання гірничого відводу, які викладено в пункті 5 розділу 3 (стор.12) та пункті 3 розділу 5 тендерної документації (стор.21) тендерної документації, в редакції від 06 січня 2023 року.
Крім того, згідно переліку змін, оприлюднених в електронній системі закупівель 03 січня 2023 року, Замовником із додатку №3 виключено вимогу щодо надання учасником чинного на момент подачі пропозиції сертифікату, що підтверджує відповідність учасника вимогам міжнародного стандарту ДСТУ ISO 28001:2009 (ISO28001:2007, IDT) («Система управління безпекою ланцюга постачання. Вимога»), яку викладено в підпункті 7 пункту 2 розділу 5 тендерної документації, в редакції від 03 січня 2023 року (стор.19), та відповідно вказана вимога, без зазначення кодів ДСТУ, наявна в тендерній документації, в редакції від 20 січня 2023 року.
Період усунення порушень:
13.03.2023 15:55 - 28.03.2023 01:00
Дата публікації висновку:
13.03.2023 15:55
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник розглянув висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-12-28-008660-a від 13 березня 2023 року та інформує, що закупівля за кодом ДК 021-2015 – 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам'яне), (ідентифікатор закупівлі: UA-2022-12-28-008660-a) відмінено 12.03.2023 року з підстав: відсутність пропозицій, у зв’язку із відхиленням усіх тендерних пропозицій.
Тобто, порушення усуненні шляхом відхилення усіх тендерних пропозицій з подальшою автоматичною відміною торгів.
Також, замовником буде вжито всіх необхідних заходів направлених на недопущення встановленого порушення у подальшому.
Дата публікації звіту:
14.03.2023 14:47
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
14.03.2023 14:56
Запити/Пояснення
Номер:
0296326160474a14a1ba44645c8b32ae
Назва:
Про зупинення рішення про початок моніторингу закупівлі
Дата опублікування:
15.02.2023 17:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.02.2023 00:00
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
15.02.2023 №18-з
Вінниця
Про зупинення рішення
про початок моніторингу
закупівлі
Відповідно до частини тринадцятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з огляду на розміщення суб’єктом оскарження скарги за номером UA-2022-12-28-008660-a.a2 в електронній системі закупівель,
НАКАЗУЮ:
Зупинити рішення про початок моніторингу закупівлі за унікальним номером оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2022-12-28-008660-a (оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу 07 лютого 2023 року), прийняте наказом Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 07 лютого 2023 року №15-з «Про початок моніторингу закупівель», до моменту опублікування рішення органу оскарження.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Номер:
83c9504460214cc4827e21ceeb0f0323
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
01.03.2023 10:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.03.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі вугілля кам’яного (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-12-28-008660-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. З яких підстав в тендерних документаціях, затверджених рішеннями уповноваженої особи від 03, 06, 20 січня 2023 року (протоколи №6, 14, 24), зазначено, що предметом закупівлі є вугілля кам’яне в кількості 510 тон, з них вугілля ДГ- 500 тон та вугілля ДГ 13-100 – 10 тон, тоді як тендерною документацією, затвердженою рішенням уповноваженої особи від 28 грудня 2022 року (протокол №74) визначено предмет закупівлі «Вугілля кам’яне марки ДГ в кількості 510 тон» і зміни до тендерної документації, згідно оприлюднених в електронній системі закупівель переліків змін, не вносились?
3. З яких підстав в тендерній документації наявні вимоги, що суперечать абзацу 2 пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), в частині не встановлення вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмету закупівлі), а саме щодо надання учасником наступних документів:
-чинного на момент подачі пропозиції спеціального дозволу на користування надрами (а саме видобування корисних копалин), дозвіл на експлуатацію гірничошахтного устаткування та дозвіл на виконання підземних гірничих робіт, виданий виробникові вугілля, а також лист від виробника, адресований учаснику та замовнику із зазначенням номеру закупівлі стосовно можливості використання у даній закупівлі таких дозволів (пункт 1 розділу 5 тендерної документації, затвердженої рішеннями уповноваженої особи від 06 січня 2023 року (протокол №14) та від 20 січня 2023 року (протокол №24));
-сертифікату та висновку походження товару, виданих Торгово-промисловою палатою України (її територіальним органом/управлінням), кількість тон, що вказана у таких документах не обов’язково повинна відповідати тій кількості, що закуповується замовником (пункт 1 розділу 5 тендерної документації, затвердженої рішеннями уповноваженої особи від 06 січня 2023 року (протокол №14) від 20 січня 2023 року (протокол №24));
-посвідчення якості, виданого від лабораторії, що видала учаснику протокол випробувань, сертифікат якості, акт відбору проб, сертифікат відповідності (пункти 6.4 та 7 додатку 2 до договору про закупівлю «Порядок внесення змін до істотних умов договору» тендерної документації, затвердженої рішеннями уповноваженої особи від 06 січня 2023 року (протокол №14) від 20 січня 2023 року (протокол №24)) ?
4. З яких підстав зміни до тендерної документації, оприлюднені в електронній системі закупівель 06 січня 2023 року, не відображені в тендерній документації в редакції затвердженій рішенням уповноваженої особи від 06 січня 2023 року (протокол №14) та тендерній документації в останній редакції, затвердженій рішенням уповноваженої особи від 20 січня 2023 року (протокол №24), а саме щодо виключення з тендерної документації вимог з надання учасником:
-довідки/листа/відповіді на запит Державної податкової служби (територіального управління) про відкриті рахунки у банківських установах (у такій довідці може бути відсутня інформація про рахунок забезпечення-для здійснення покриття банківської гарантії щодо забезпечення тендерної пропозиції. Відсутність інформації про такий рахунок у довідці не буде підставою для відхилення пропозиції) (додаток 1), оскільки вказана вимога міститься в пункті 2 розділу 6 тендерної документації;
- висновку з оцінки впливу на довкілля та/або висновку державної екологічної експертизи, виданий щодо планової діяльності з розробки запасів кам’яного вугілля та/або їх збагачення (додаток 2), оскільки вказана вимога міститься на в пункті 1 розділу 5;
- чинного на момент пропозиції висновку державної санітарно-екологічної експертизи на вугілля ДГ (додаток 2), оскільки вказана вимога міститься в пункті 2.4 розділу 2 додатку 2 до тендерної документації «Проект договору»;
- копії угоди про умови користування ділянкою надр, яка є невід’ємною частиною спеціального дозволу на користування надрами (додаток 3), оскільки дана вимога міститься в пункті 5 розділу 3 тендерної документації;
-підтвердження впровадження у себе стандарту ISO 37001 шляхом подання копії діючого на момент подачі пропозиції сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) виданого на ім’я учасника закупівлі (додаток 1), оскільки вимога щодо надання чинного сертифікату на систему управління щодо протидії корупції, виданий на учасника закупівлі органом з сертифікації, міститься в пункті 1 розділу 5 тендерної документації;
-чинної на момент подання пропозиції копії Акту про надання гірничого відводу (додаток 3), оскільки вказана вимога міститься в пункті 3 розділу 5 тендерної документації;
-чинного на момент подачі пропозиції сертифікату, що підтверджує відповідність учасника вимогам міжнародного стандарту ДСТУ ISO 28001:2009 (ISO28001:2007, IDT) («Система управління безпекою ланцюга постачання. Вимога»), виданий органом сертифікації на учасника закупівлі, та в якому є посилання на те, що система управління безпекою ланцюга постачання учасника стосовно торгівлі вугіллям кам’яним відповідає вимогам зазначеного міжнародного стандарту (пункт 2 розділу 5 тендерної документації), оскільки вимога щодо надання учасником зазначеного сертифікату, без зазначення кодів даного ДСТУ, міститься в пункті 2 розділу 5 тендерної документації?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
a1f6d11988a0414493529702a8c881bf
Назва:
пояснення згідно поставлених питань у межах проведення моніторингу закупівлі за кодом ДК 021-2015 – 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам'яне), (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ІD: UA-2022- 12-28-008660-a
Дата опублікування:
06.03.2023 17:02
Опис:
Відділ освіти, спорту, культури та туризму Томашпільської селищної ради у межах проведення моніторингу закупівлі за кодом ДК 021-2015 – 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам'яне), (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ІD: UA-2022- 12-28-008660-a) надає пояснення згідно поставлених питань.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідь: Обґрунтування розміру бюджетних призначень здійснено відповідно до кошторису відділу освіти, спорту, культури та туризму Томашпільської селищної ради на 2023 рік за КЕКВ 2275 Оплата інших енергоносіїв та інших комунальних послуг.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснювалось згідно ДСТУ 3472:2015 та ДСТУ 7146, інших стандартів, а також умов, встановлених чинним законодавством України до товару даного виду.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалось шляхом аналізу ринку через загальнодоступну інформацію щодо цін на вугілля кам’яне, яка міститься у відкритих джерелах та спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках.
Інформація про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщена за посиланням: https://tomashpilska-gromada.gov.ua/news/1674219603/.
2. З яких підстав в тендерних документаціях, затверджених рішеннями уповноваженої особи від 03, 06, 20 січня 2023 року (протоколи №6, 14, 24), зазначено, що предметом закупівлі є вугілля кам’яне в кількості 510 тон, з них вугілля ДГ- 500 тон та вугілля ДГ 13-100 – 10 тон, тоді як тендерною документацією, затвердженою рішенням уповноваженої особи від 28 грудня 2022 року (протокол №74) визначено предмет закупівлі «Вугілля кам’яне марки ДГ в кількості 510 тон» і зміни до тендерної документації, згідно оприлюднених в електронній системі закупівель переліків змін, не вносились?
Відповідь: Відповідно до пункту 51 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості), замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Тендерна документації щодо закупівлі за кодом ДК 021-2015 – 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам'яне) в редакції від 20.01.2023 року в пункті 4.3., розділу 1, містить інформацію щодо закупівлі вугілля марки ДГ – 500 тонн та вугілля марки ДГ 13-100 – 10 тонн.
Також, відповідні зміни наявні у файлі «ЗМІНИ», пункт 4.3., розділу 1 (сторінка 1).
3. З яких підстав в тендерній документації наявні вимоги, що суперечать абзацу 2 пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), в частині не встановлення вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмету закупівлі), а саме щодо надання учасником наступних документів:
-чинного на момент подачі пропозиції спеціального дозволу на користування надрами (а саме видобування корисних копалин), дозвіл на експлуатацію гірничошахтного устаткування та дозвіл на виконання підземних гірничих робіт, виданий виробникові вугілля, а також лист від виробника, адресований учаснику та замовнику із зазначенням номеру закупівлі стосовно можливості використання у даній закупівлі таких дозволів (пункт 1 розділу 5 тендерної документації, затвердженої рішеннями уповноваженої особи від 06 січня 2023 року (протокол №14) та від 20 січня 2023 року (протокол №24));
-сертифікату та висновку походження товару, виданих Торгово-промисловою палатою України (її територіальним органом/управлінням), кількість тон, що вказана у таких документах не обов’язково повинна відповідати тій кількості, що закуповується замовником (пункт 1 розділу 5 тендерної документації, затвердженої рішеннями уповноваженої особи від 06 січня 2023 року (протокол №14) від 20 січня 2023 року (протокол №24));
-посвідчення якості, виданого від лабораторії, що видала учаснику протокол випробувань, сертифікат якості, акт відбору проб, сертифікат відповідності (пункти 6.4 та 7 додатку 2 до договору про закупівлю «Порядок внесення змін до істотних умов договору» тендерної документації, затвердженої рішеннями уповноваженої особи від 06 січня 2023 року (протокол №14) від 20 січня 2023 року (протокол №24)) ?
Відповідь: Відповідно до пункту 28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон), тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що предмет закупівлі це, товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Пунктом 3 розділу І Порядку визначення предмету закупівлі затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 р. за № 500/34783), предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Тобто, предметом закупівлі є тверде паливо, а саме, вугілля кам’яне, яке має Національний стандарт ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ, Технічні умови, ДСТУ 7146:2010.
Враховуючи вищевикладене та абзац 2 пункту 29 Особливостей до закупівлі вугілля кам’яного можна встановлювати виключно вимоги передбачені Національним стандартом ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ, Технічні умови, ДСТУ 7146:2010, що в свою чергу суперечить абзацу 1 пункту 29, пункту 44 та 45 Особливостей, якими передбачено право Замовника встановлювати кваліфікаційні критерії по статті 16 та вимоги по статті 17, абзацу 1 частини 3 статті 2 Закону де передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Встановлюючи вимоги зазначені вами у питанні 3 Замовник мав на меті забезпечення якісного вугілля, яке видобувалось відповідно до норм чинного законодавства України, на території підконтрольній Україні або інших територіях дозволених чинним законодавством України.
4. З яких підстав зміни до тендерної документації, оприлюднені в електронній системі закупівель 06 січня 2023 року, не відображені в тендерній документації в редакції затвердженій рішенням уповноваженої особи від 06 січня 2023 року (протокол №14) та тендерній документації в останній редакції, затвердженій рішенням уповноваженої особи від 20 січня 2023 року (протокол №24), а саме щодо виключення з тендерної документації вимог з надання учасником:
-довідки/листа/відповіді на запит Державної податкової служби (територіального управління) про відкриті рахунки у банківських установах (у такій довідці може бути відсутня інформація про рахунок забезпечення-для здійснення покриття банківської гарантії щодо забезпечення тендерної пропозиції. Відсутність інформації про такий рахунок у довідці не буде підставою для відхилення пропозиції) (додаток 1), оскільки вказана вимога міститься в пункті 2 розділу 6 тендерної документації;
- висновку з оцінки впливу на довкілля та/або висновку державної екологічної експертизи, виданий щодо планової діяльності з розробки запасів кам’яного вугілля та/або їх збагачення (додаток 2), оскільки вказана вимога міститься на в пункті 1 розділу 5;
- чинного на момент пропозиції висновку державної санітарно-екологічної експертизи на вугілля ДГ (додаток 2), оскільки вказана вимога міститься в пункті 2.4 розділу 2 додатку 2 до тендерної документації «Проект договору»;
- копії угоди про умови користування ділянкою надр, яка є невід’ємною частиною спеціального дозволу на користування надрами (додаток 3), оскільки дана вимога міститься в пункті 5 розділу 3 тендерної документації;
-підтвердження впровадження у себе стандарту ISO 37001 шляхом подання копії діючого на момент подачі пропозиції сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) виданого на ім’я учасника закупівлі (додаток 1), оскільки вимога щодо надання чинного сертифікату на систему управління щодо протидії корупції, виданий на учасника закупівлі органом з сертифікації, міститься в пункті 1 розділу 5 тендерної документації;
-чинної на момент подання пропозиції копії Акту про надання гірничого відводу (додаток 3), оскільки вказана вимога міститься в пункті 3 розділу 5 тендерної документації;
-чинного на момент подачі пропозиції сертифікату, що підтверджує відповідність учасника вимогам міжнародного стандарту ДСТУ ISO 28001:2009 (ISO28001:2007, IDT) («Система управління безпекою ланцюга постачання. Вимога»), виданий органом сертифікації на учасника закупівлі, та в якому є посилання на те, що система управління безпекою ланцюга постачання учасника стосовно торгівлі вугіллям кам’яним відповідає вимогам зазначеного міжнародного стандарту (пункт 2 розділу 5 тендерної документації), оскільки вимога щодо надання учасником зазначеного сертифікату, без зазначення кодів даного ДСТУ, міститься в пункті 2 розділу 5 тендерної документації?
Відповідь:
Відповідно до пункту 51 Особливостей, замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Вимога щодо надання довідки/листа/відповіді на запит Державної податкової служби (територіального управління) про відкриті рахунки у банківських установах (у такій довідці може бути відсутня інформація про рахунок забезпечення-для здійснення покриття банківської гарантії щодо забезпечення тендерної пропозиції. Відсутність інформації про такий рахунок у довідці не буде підставою для відхилення пропозиції) (додаток 1) була виключена з додатку 1, але залишена в пункті 2 розділу 6 тендерної документації.
Вимога щодо висновку з оцінки впливу на довкілля та/або висновку державної екологічної експертизи, виданий щодо планової діяльності з розробки запасів кам’яного вугілля та/або їх збагачення (додаток 2), була виключена з додатку 2, але залишена в пункті 1 розділу 5.
Вимога щодо чинного на момент пропозиції висновку державної санітарно-екологічної експертизи на вугілля ДГ (додаток 2), була виключена з додатку 2 та залишена в пункті 2.4 розділу 2 додатку 2 до тендерної документації «Проект договору».
Вимога щодо копії угоди про умови користування ділянкою надр, яка є невід’ємною частиною спеціального дозволу на користування надрами (додаток 3), була виключена з додатку 3 та залишена в пункті 5 розділу 3 тендерної документації.
Вимога щодо підтвердження впровадження у себе стандарту ISO 37001 шляхом подання копії діючого на момент подачі пропозиції сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) виданого на ім’я учасника закупівлі (додаток 1), була виключена з додатку 1 та залишена в пункті 1 розділу 5 тендерної документації.
Вимога щодо чинної на момент подання пропозиції копії Акту про надання гірничого відводу (додаток 3), була виключена з додатку 3 та залишена в пункті 3 розділу 5 тендерної документації.
Уповноважена особа __________ Олександр ТІХОМІРОВ
Номер:
96729e90f22d47f1b9704364c05bc179
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
03.03.2023 14:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.03.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі вугілля кам’яного (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-12-28-008660-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питання:
З яких підстав оприлюднено вимогу про усунення невідповідностей ТОВ «ПРОМТОПРЕСУРС» до 03 березня 2023 року, тоді як пунктом 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 визначено, що повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, виявлених замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури, оприлюднюється замовником в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
f7dde734deb14714871b8ed8ed221e2d
Назва:
пояснення згідно поставлених питаньу межах проведення моніторингу закупівлі за кодом ДК 021-2015 – 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам'яне), (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ІD: UA-2022- 12-28-008660-a)
Дата опублікування:
08.03.2023 09:28
Опис:
Відділ освіти, спорту, культури та туризму Томашпільської селищної ради у межах проведення моніторингу закупівлі за кодом ДК 021-2015 – 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам'яне), (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ІD: UA-2022- 12-28-008660-a) надає пояснення згідно поставлених питань.
1. З яких підстав оприлюднено вимогу про усунення невідповідностей ТОВ «ПРОМТОПРЕСУРС» до 03 березня 2023 року, тоді як пунктом 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 визначено, що повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, виявлених замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури, оприлюднюється замовником в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій?
Відповідь: постійно діюча адміністративна колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель своїм рішенням від 23.02.2023 року № 2164-р/пк-пз (Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-12-28-008660-a) зобов'язала Відділ освіти, спорту, культури та туризму Томашпільської селищної ради скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМТОПРЕСУРС" переможцем процедури закупівлі — "Вугілля кам'яне", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022- 12-28-008660-a.
Рішенням уповноваженої особи № 39 від 01.03.2023 року рішення уповноваженої особи щодо розгляду тендерної пропозиції та прийняття рішення про намір укласти договір із товариством з обмеженою відповідальністю "ПРОМТОПРЕСУРС" (код ЄДРПОУ: 41513188; 85401, Донецька обл., місто Селидове, ВУЛИЦЯ КАРЛА МАРКСА, будинок 41А) № 33 від 08.02.2023 року було скасовано.
Після задоволення скарги товариства з обмежено відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "ОБЛПАЛИВО" та скасування уповноваженою особою рішення про намір укласти договір із товариством з обмеженою відповідальністю "ПРОМТОПРЕСУРС" № 33 від 08.02.2023 року, електронний майданчик закупівель автоматично повернув учасника/скаржника ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ОБЛПАЛИВО" на кваліфікацію переможця.
У зв’язку із тим, що відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "ОБЛПАЛИВО" не оскаржувалось до органу оскарження, замовником прийнято рішення повторно відхилити тендерну пропозицію ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ОБЛПАЛИВО".
Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ПРОМТОПРЕСУРС" з метою уникнення оскарження замовником було враховано висновки зроблені постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладені в рішені від 23.02.2023 року № 2164-р/пк-пз (Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-12-28-008660-a).
Тобто, повторний розгляд тендерних пропозицій учасників та надання 24 години для виправлення невідповідностей, зумовлений виключно функціоналом електронного майданчика закупівель, який після задоволення скарги не відмінив відкриті торги відповідно до підпункту 1 пункту 48 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 а повернув учасників на етап кваліфікації.
Додаток: скрин-шот електронного майданчика закупівель, на 2 арк..