• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Cир м’який 9% жирності, сир сичужний не менше 45%-50% жирності

Завершена

385 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 11 550.00 UAH
Номер: b63b0153ba4b43f9a71a5f063be5f69b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-06-05-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.06.2023 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 05.06.2023 23:08 - 27.06.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 05.06.2023 № 138 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка в.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 05.06.2023 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 05.06.2023 № 138 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 5. UA-2022-12-28-005006-a 28.12.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель. В.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 343-55-02, zurkova.alla@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 10 частини другої статті 22 Закону підпунктів 4 та 7 пункту 19 та пункту 36 Постанова №1178. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону та Постанови № 1178; розгляду тендерної пропозиції ФОП Лісойван Вікторія Іванівна; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; повноти надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не виявлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, шляхом недопущення установлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені такі порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 26 червня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова №1178); відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; розгляду тендерної пропозиції; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; повноти надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи Хорошевський геріатричний пансіонат (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2022-12-28-005006-a, тендерну документацію замовника, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 28.12.2022 №46/22, протокол розкриття від 06.01.2023 №3/23в, тендерну пропозицію Фізична особа-підприємець Лісойван Вікторія Іванівна (далі – ФОП Лісойван Вікторія Іванівна, учасник-переможець, переможець), повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 06.01.2023 №3/23в, договір про закупівлю від 16.01.2023 №07/23-Т на загальну суму 384 980,00 грн, додаткова угода від 07.04.2023 №1, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 08.06.2023 (далі – Пояснення). За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовник на порушення вимог пункту 10 частини другої статті 22 Закону та пункту 36 Постанова №1178 у тендерній документації не зазначив інформації про питому вагу критерію оцінки тендерних пропозицій «ціна», визначеному у пункті 1 розділу «Оцінка тендерної пропозицiї» тендерної документації. Моніторингом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови №1178 встановлено наступне. Пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Однак, моніторингом встановлено, що зазначена в підпункті 3.3 пункту 3 та підпункт 10.3 пункту 10 проєкту договору (Додаток 2 до тендерної документації) та укладеному договорі про закупівлю (від 16.01.2023 № 1) зміна до істотних умов договору не відповідає пункту 19 Постанови №1178, в частині відсутності підстав для внесення змін, передбачених підпунктами 4 та 7 пункту 19 Постанови №1178.
Період усунення порушень: 26.06.2023 16:51 - 11.07.2023 00:00
Дата публікації висновку: 26.06.2023 16:51

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Державною аудиторською службою України Північно-східним офісом Держаудитслужби (далі — орган державного фінансового контролю) 05.06.2023 року наказом № 138 було розпочато процедуру моніторингу закупівлі сиру м’якого 9% жирності, сиру сичужного не менше 45%-50% жирності, код за ДК 021:2015 15540000-5:Сирні продукти. За результатом моніторингу складено висновок, який оприлюднений в електронній системі 26.06.2023 року, відповідно до якого орган державного фінансового контролю виявив порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, в частині відповідності тендерної документації вимогам пункту 10 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктам 4 та 7 пункту 19 та пункту 36 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178). Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону: «Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень». Отже, користуючись своїм правом, надаємо аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-M-2023-06-05-000060 від 05.06.2023. Щодо відповідності тендерної документації вимогам пункту 10 частини другої статті 22 Закону. Пунктом 1 «Перелiк критерiїв та методика оцiнки тендерної пропозицiї iз зазначенням питомої ваги критерiю» розділу «Оцiнка тендерної пропозицiї» тендерною документації передбачено, що оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації. При цьому визначений один єдиний критерій оцінки – ціна. Тобто тендерні пропозиції оцінювалися виключно за ціною, інших критеріїв тендерна документація не передбачала. Відповідно до пункту 10 частини 2 статті 22 Закону, у тендерній документації зазначається перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію. Відповідно до частини 8 статті 29 Закону, якщо для визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, крім ціни, замовником застосовуються інші критерії оцінки, у тендерній документації визначається їх вартісний еквівалент або питома вага цих критеріїв у загальній оцінці тендерних пропозицій. Тобто тендерна документація обов’язково має містити перелік критеріїв оцінки, а питома вага кожного критерію зазначається в тому випадку коли критеріїв оцінки більше ніж один. Таким чином оскільки тендерна документація містила тільки один критерій оцінки – ціна, тому його питома вага не зазначалась і тендерні пропозиції учасників відповідно оцінювалися виключно за ціною. Щодо відповідності тендерної документації вимогам підпункту 4 та 7 пункту 19 та пункту 36 Постанови. Підпунктом 4 та 7 пункту 19 Постанови передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: - продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; - зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. У додатку 2 тендерної документації викладений проект договору про закупівлю із зазначенням порядку зміни його умов. Так, пунктом 3.3. проекту договору встановлено, що ціна цього Договору може бути змінена за взаємною згодою Сторін у разі: - зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника; - узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товару); - у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування; - зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі визначення сторонами в даному договору порядку зміни ціни. Пунктом 10.3 проекту договору передбачено, що строк дії договору та виконання зобов'язань щодо передачі товару, може бути продовжений у разі виникнення документально підтверджених об'єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі форс-мажорних обставин, затримки фінансування витрат Замовника за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної у договорі. Таким чином проект договору та укладений договір від 16.01.2023 № 1 містять підстави для внесення змін, передбачені підпунктами 4 та 7 пункту 19 Постанови №1178. Пунктом 36 Постанови №1178 передбачено: «Якщо була подана одна тендерна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначених замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, не проводить оцінку такої тендерної пропозиції та визначає таку тендерну пропозицію найбільш економічно вигідною. Замовник розглядає таку тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої та шістнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 40 цих особливостей». Для участі у відкритих торгах була подана одна тендерна пропозиція від фізичної особи-підприємця Лісойван Вікторії Іванівни. Електронна система закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій визначила її, як найбільш економічно вигідну, а замовник розглянув її відповідно до вимог Закону та Постанови №1178. Таким чином при проведенні відкритих торгів Замовник не порушив вимоги пункту 36 Постанови №1178. Отже, підсумовуючи викладене тендерна документація на закупівлю сиру м’якого 9% жирності, сиру сичужного не менше 45%-50% жирності відповідає вимогам пункту 10 частини другої статті 22 Закону, підпунктам 4 та 7 пункту 19 та пункту 36 Постанова №1178. Крім того в подальшому при здійсненні процедур закупівель уповноважена особа КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ ХОРОШЕВСЬКИЙ ГЕРІАТРИЧНИЙ ПАНСІОНАТ зобов’язується дотримуватись норм чинного законодавства, зокрема, законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 03.07.2023 11:10

Запити/Пояснення