• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Курячі яйця (Код ДК 021:2015: 03140000-4 - Продукція тваринництва та супутня продукція)

Завершена

357 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 787.50 UAH
Номер: 8df7b3819522472e82bc3630c306fef9
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-02-07-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.02.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 07.02.2023 16:19 - 01.03.2023 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 07.02.2023 № 40 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 07.02.2023 № 40. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-12-28-004103-a, 28.12.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостям №1178 встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця тендеру встановлено порушення вимог пункту 41 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення вимог пункту 41 Особливостей №1178 та частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами проведеної процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Мартич Л.М. щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 16 лютого 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти виконавчого комітету Самбірської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2022-12-27-003438-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Мартич Любові Миколаївни (далі – ФОП Мартич Л.М.), опубліковане Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ФОП Мартич Л.М. та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей, протокол уповноваженої особи Замовника від 11.01.2023, повідомлення про намір укласти договір, опубліковані ФОП Мартич Л.М. документи як переможцем тендеру, договір №23-Я від 23.01.2023, опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У пункті 2 частини другої статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. За нормою пункту 44 Особливостей №1178 замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону). Одночасно, відповідно до підпункту 3 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей. При цьому, у пункті 44 Особливостей №1178 визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених іншими пунктами частини першої, окрім пунктів 3, 5, 6 і 12, у пункті 44 Особливостей №1178 відсутня. Водночас моніторингом встановлено, що у тендерній документації (Таблиця 3 Додатку 1 до тендерної документації) Замовником встановлено вимогу та визначено спосіб надання учасником-переможцем інформації про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених пунктами 2 та 8 частини першої статті 17 Закону, що суперечить нормам пунктів 28 та 44 Особливостей №1178. Проведеним моніторингом також встановлено, що у Додатку 1 (Таблиця 1) до тендерної документації Замовником визначено кваліфікаційні критерії для учасників та перелік документів, які повинні надати учасники у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності таким кваліфікаційним критеріям. При цьому, при здійсненні Замовником закупівлі масла вершкового у тендерній документації (Додаток 1, Таблиця 1 «Документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно до ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі») Замовником визначено, що аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір на поставку картоплі. Таким чином, Замовником при визначенні кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, у тендерній документації зазначено некоректну інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленому критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», чим порушено вимоги пункту 28 Особливостей №1178 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону. Відповідно до вимог пункту 6.2 частини 6 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) розділу 3 тендерної документації Замовника учасник повинен надати рішення про державну реєстрацію потужностей оператора ринку харчових продуктів. Слід зазначити, що Порядок проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб’єктам затверджено наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 №39 (зареєстровано в Мінівстерстві юстиції України 12.03.2016 за 3382/28512). Так, відповідно до пункту 3.5 вищивказаного Порядку рішення про державну реєстрацію потужності містить таку інформацію: найменування або прізвище, ім'я та по батькові оператора ринку; особистий реєстраційний номер потужності; адреса потужності; вид діяльності, що планується здійснювати з використанням потужності; дата прийняття територіальним органом компетентного органу рішення про державну реєстрацію потужності. Згідно з пунктом 3.1 зазначеного Порядку про державну реєстрацію потужності та її особистий реєстраційний номер територіальний орган компетентного органу повідомляє оператора ринку протягом 5 робочих днів після прийняття рішення про державну реєстрацію. Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ФОП Мартич Л.М. у складі тендерної пропозиції надано лист-повідомлення управління Держпродспоживслужби в м. Дрогобичі від 07.09.2017 №1185 (файл «Реєстрація потужностей.PDF») про присвоєння учаснику державного реєстраційного номера потужностей r-UА-13-04-974 за адресою м. Борислав, вул. Трускавецька, 125 а, яке не містить інформації про вид діяльності, що планується здійснювати з використанням потужності та дати прийняття територіальним органом компетентного органу рішення про державну реєстрацію потужності. Самого рішення територіального органу компетентного органу (управління Держпродспоживслужби в м. Дрогобичі) про державну реєстрацію потужності учасника у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Мартич Л.М. не надано, чим недотримано вимог пункту 6.2 частини 6 розділу 3 тендерної документації Замовника. Проведеним під час моніторингу аналізом наявної у вільному публічному доступі інформації на сайті Держпавної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів за пошуком даних щодо реєстрації потужностей (https://www.agro-id.gov.ua/reestr.rs/rs/) встановлено, що у Державному реєстрі потужностей операторів ринку (далі – Реєстр) за реєстраційним номером r-UА-13-04-974 07.09.2017 зареєстровано потужності ФОП Мартич Л.М. за адресою: 82300, Львівська область, Дрогобицький район, Трускавецька, 125 (вид діяльності – 140 реалізація). Таким чином, у вищевказаному Реєстрві відсутні відомості щодо населеного пункту, в якому розміщені потужності ФОП Мартич Л.М., а номер будівлі (Трускавецька, 125) відрізняється від номеру, зазначеного в повідомленні управління Держпродспоживслужби в м. Дрогобичі від 07.09.2017 №1185 (Трускавецька, 125 а). Також, за умовами частини 6 розділу 3 тендерної документації Замовника на підтвердження наявності в учасника потужностей, необхідних для виробництва та/або зберігання товару, що є предметом закупівлі, учасник повинен надати скан-копію або копію, завірену учасником, акту обстеження потужності учасника (власного чи орендованого) Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба), складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров'я та благополуччя тварин, за формою встановленою Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 складеного не раніше 12 місяців відносно кінцевого строку подання пропозицій. Таким чином, Замовником встановлено вимогу щодо наявності в учасника потужностей, необхідних для виробництва та/або зберігання товару, що є предметом закупівлі. Проте, як зазначено вище, відповідно до даних Реєстру за реєстраційним номером r-UА-13-04-974 07.09.2017 зареєстровано потужності ФОП Мартич Л.М. за видом діяльності – 140 реалізація. Слід зазначити, що відповідно до статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператор ринку харчових продуктів (далі – оператор ринку) – суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об’єктів санітарних заходів. Оператором ринку також вважається агропродовольчий ринок. За визначеннями Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» державний контроль здійснюється з метою перевірки відповідності діяльності операторів ринку вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, а також усунення наслідків невідповідності та притягнення до відповідальності за порушення відповідних вимог. Відповідно до частини сьомої статті 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» державний контроль у формах інспектування та аудиту здійснюється із застосуванням актів державного контролю. Акт державного контролю має містити вичерпний перелік питань для перевірки дотримання оператором ринку законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин. Форма акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, затведжена наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 (чинний до 01.03.2022). Таким чином, вищевказаний державний контроль здійснюється відносно саме оператора ринку (який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів і який відповідає за виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів). Однак, у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Мартич Л.М. (ІПН 2036219082) не надано копії акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання учасником як зареєстрованим операторами ринку (потужності за реєстраційним номером r-UА-13-04-974), вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, за затведженою наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 формою. У тендерній пропозиції ФОП Мартич Л.М. міститься копія акта Трускавецього управління Держпродспоживслужби у Львівській області (від 26.01.2022 №3), складеного за результатами проведення позапланового інспектування стосовно додержання вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоровя та благополуччя тварин оператором ринку фізичною особою – підприємцем Голуботовським Зіновієм Володимировичем (ІПН 1722110310, потужності за реєстраційним номером r-UA-13-04-1345 від 16.03.2020), який не є учасником досліджуваної процедури закупівлі та не здійснюватиме постачання товару за предметом закупівлі. У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Мартич Л.М. міститься договір оренди майна від 04.01.2022 (файл «Договір оренди склад.PDF»), відповідно до якого частина нежитлових приміщень площею 64,1 м.кв. за адресою м. Борислав, вул. Трускавецька, 125, передана ФОП Голуботовським З.В. у строкове платне користування ФОП Мартич Л.М. За умовами зазначеного договору оренди вступ у користування майном настає одночасно із підписанням сторонами договору, орендар має право самостійно здійснювати господарську діяльність в межах, визначених чинним законодавством та цим договором, орендодавець не відповідає за зобовязання орендаря. Окрім того, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Мартич Л.М. міститься копія Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, відповідно до якого у спльній частковій власності Голуботовського З.В. за адресою м. Борислав, вул. Трускавецька, 125 перебуває будівля матеріально-технічного складу (корпус №74) загальною площею 2 584,4 м.кв (розмір частки власності - 40 відсотків, що становить 1 033,76 м.кв). У наданому у складі тендерної пропозиції акті Трускавецього управління Держпродспоживслужби у Львівській області (від 26.01.2022 №3), складеного за результатами проведення позапланового інспектування стосовно додержання вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, зазначено адресу потужностей оператора ринку ФОП Голуботовського З.В. (потужності за реєстраційним номером r-UA-13-04-1345 від 16.03.2020) - м. Борислав, вул. Трускавецька, 125 без вказання які саме приміщення було обстежено. При цьому, частина приміщень площею 64,1 м.кв. (із загальної площі – 2 584,4 м.кв) за адресою м. Борислав, вул. Трускавецька, 125 відповідно до договору оренди від 04.01.2022 перебувала у користуванні ФОП Мартич Л.М. Однак, у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Мартич Л.М. не надано копії акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання учасником (потужності за реєстраційним номером r-UА-13-04-974) вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, за затведженою наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 формою. Відповідно до вимог Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» учасник повинен надати: - довідку у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору/-ів (яка повинна включати інформацію щодо замовників (покупців), предметів закупівель, обсягу та строків виконання), - копію аналогічного договору разом із копіями документів, що підтверджують факт його виконання, - оригінал/-и позитивних листів–відгуків про успішне виконання договору/-ів, вказаних у довідці. Учасником ФОП Мартич Л.М. у складі тендерної пропозиції надано довідку щодо виконання аналогічного договору (файл «Довідка аналог.договори.PDF»), у якій як аналогічний зазначено договір №Я-22 від 10.01.2022, а також надано копію зазначеного договору з додатковою угодою №1 від 07.10.2022 та відгук замовника щодо виконання учасником вказаного договору. За умовами п.4.1 договору №Я-22 від 10.01.2022 розрахунки проводяться шляхом оплати покупцем після пред’явлення постачальником рахунка на оплату товару та накладної. Проте, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Мартич Л.М. відсутні копії документів, що підтверджують факт виконання аналогічного договору №Я-22 від 10.01.2022 (про який зазначено у довідці про виконання аналогічних договорів). Наданий учасником лист-відгук вимагався Замовником окремо від копії аналогічного договору та копії документів, що підтверджують факт його виконання. Відповідно до вимог пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, зокрема, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; а також не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Проте, на порушення вимог пункту 41 Особливостей №1178, Замовником не було відхилено тендерну пропозицію ФОП Мартич Л.М., а визначено її переможцем процедури закупівлі та укладено з нею договір про закупівлю №23-Я від 23.01.2023.
Період усунення порушень: 17.02.2023 11:37 - 04.03.2023 00:00
Дата публікації висновку: 17.02.2023 11:37

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовник виконав вимогу та усунув порушення у встановлений у Висновку моніторингу спосіб.
Дата публікації звіту: 23.02.2023 15:17

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
Опис: порушення усунено шляхом розірвання договору
Дата публікації: 31.03.2023 10:26

Запити/Пояснення