-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Масло вершкове (Код ДК 15530000-2 Вершкове масло)
Торги відмінено
737 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 687.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 687.50 UAH
Номер:
e82d0d0ffe184572b1c105639cec2f70
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-17-000119
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.01.2023 00:00
Період моніторингу:
17.01.2023 12:05 - 08.02.2023 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
17.01.2023 № 12
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 17.01.2023 № 12.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-12-28-003694-a, 28.12.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостям №1178 встановлено порушення вимог пунктів 28 та 44 Особливостей №1178, пункту 2 частини другої статті 22 Закону та частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця тендеру встановлено порушення вимог пункту 41 Особливостей №1178 та частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Під час моніторингу Замовником на підставі пункту 47 Особливостей №1178 відмінено процедуру закупівлі UA-2022-12-28-003694-a, про що опубліковано відповідну інформацію в електронній системі закупівель.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 січня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти виконавчого комітету Самбірської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2022-12-27-003397-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Голуботовського Володимира Зіновійовича (далі – ФОП Голуботовський В.З.), опубліковане Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ФОП Голуботовського В.З. та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей, протокол уповноваженої особи Замовника від 11.01.2023, повідомлення про намір укласти договір (опубліковане 11.01.2023), опубліковані під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю, протокол щодо прийняття рішення про відміну процедури закупівлі від 26.01.2023.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
У пункті 2 частини другої статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
За нормою пункту 44 Особливостей №1178 замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону).
Одночасно, відповідно до підпункту 3 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей.
При цьому, у пункті 44 Особливостей №1178 визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених іншими пунктами частини першої, окрім пунктів 3, 5, 6 і 12, у пункті 44 Особливостей №1178 відсутня.
Водночас моніторингом встановлено, що у тендерній документації (Таблиця 3 Додатку 1 до тендерної документації) Замовником встановлено вимогу та визначено спосіб надання учасником-переможцем інформації про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених пунктами 2 та 8 частини першої статті 17 Закону, що суперечить нормам пунктів 28 та 44 Особливостей №1178.
Проведеним моніторингом також встановлено, що у Додатку 1 (Таблиця 1) до тендерної документації Замовником визначено кваліфікаційні критерії для учасників та перелік документів, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності таким кваліфікаційним критеріям.
Зокрема, Замовником встановлено кваліфікаційний критерій «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
При цьому, при здійсненні Замовником закупівлі масла вершкового у тендерній документації (Додаток 1, Таблиця 1 «Документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно до ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі») Замовником визначено, що аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір на поставку картоплі.
Таким чином, Замовником при визначенні кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, у тендерній документації зазначено некоректну інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленому критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», чим порушено вимоги пункту 28 Особливостей №1178, пункту 2 частини другої статті 22 Закону та частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що така ситуація сталася внаслідок технічної помилки при оголошенні в кінці 2022 року декількох процедур закупівель, що відбувалося в умовах відключення світла.
Також у поясненні зазначено, що Замовник мав на меті пересвідчитися, що потенційний учасник має досвід постачання саме тих продуктів, які є максимально подібними до предмета закупівлі, тобто вершкового масла, і учасник ФОП Голобутовський В.З. надав у складі тендерної пропозиції договір №29/Т-20 від 10.03.2020, який об’єктивно є аналогічним до предмета закупівлі.
Відповідно до вимог Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» учасник повинен надати:
- довідку у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору/-ів (яка повинна включати інформацію щодо замовників (покупців) (із зазначенням їх найменувань, адрес, та контактних телефонів) предметів закупівель, обсягу (у кількісному або вартісному виразі) та строків виконання),
- копію аналогічного договору разом із копіями документів, що підтверджують факт його виконання,
- оригінал/-и позитивних листів–відгуків про успішне виконання договору/-ів, вказаних у довідці.
Учасником ФОП Голуботовським В.З. у складі тендерної пропозиції надано довідку щодо виконання аналогічного договору (файл «Довідка аналог. договори.PDF»), у якій як аналогічний зазначено договір №29/Т-20 від 10.03.2020 з відділом освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради на поставку вершкового масла на суму 812 940,00 грн (період виконання договору у довідці зазначено: з 10.03.2020 по 31.12.2020).
Крім того, у складі тендерної пропозиції вказаного учасника містяться копії договору №29/Т-20 від 10.03.2020 про закупівлю вершкового масла на суму 812 940,00 грн (файл «Аналогічний договір.pdf»), додаткової угоди №1 від 23.12.2020 про зменшення суми договору до 311 378,65 грн (файл «додат угода _ 1 до угоди _ 29Т-20.pdf»), додатку №2 від 30.12.202 про продовження строку дії договору (файл «до дог _ 29 Т-20.pdf»), додаткової угоди №3 від 20.01.2021 про продовження строку дії договору (файл «дод угода _ 3 до _ 29 Т-20.pdf»), додаткової угоди №4 від 25.01.2021 про зміну банківських реквізитів (файл «дод угода _ 4 до _ 29Т-20.pdf»), а також відгук замовника від 02.09.2022 №01-4/669 (файл «Відгук. pdf») щодо виконання учасником договору №29/Т-20 від 10.03.2020.
Проте, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Голуботовського В.З. відсутні копії документів, що підтверджують факт виконання договору №29/Т-20 від 10.03.2020.
Також, у наданій учасником довідці щодо виконання аналогічного договору (файл «Довідка аналог. договори.PDF»), зазначено суму договору №29/Т-20 від 10.03.2020 – 812 940,00 грн та період виконання договору: з 10.03.2020 по 31.12.2020, тоді як відповідно до наданих додаткових угод до вказаного договору та наявної у вільному публічному доступі інформації в електронній системі закупівель щодо договору №29/Т-20 від 10.03.2020 (закупівля за ID: UA-2020-01-30-000435-b) з врахуванням внесених змін сума договору становить 373 624,35 грн, період виконання договору – до 10.03.2021.
За умовами частини 6 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) розділу 3 тендерної документації Замовника на підтвердження наявності в учасника потужностей, необхідних для виробництва та/або зберігання товару, що є предметом закупівлі, учасник повинен надати скан-копію або копію, завірену учасником, акту обстеження потужності учасника (власного чи орендованого) Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба), складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров'я та благополуччя тварин, за формою встановленою Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 складеного не раніше 12 місяців відносно кінцевого строку подання пропозицій.
Слід зазначити, що відповідно до статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператор ринку харчових продуктів (далі – оператор ринку) – суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об’єктів санітарних заходів. Оператором ринку також вважається агропродовольчий ринок.
За визначеннями Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» державний контроль здійснюється з метою перевірки відповідності діяльності операторів ринку вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, а також усунення наслідків невідповідності та притягнення до відповідальності за порушення відповідних вимог.
Відповідно до частини сьомої статті 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» державний контроль у формах інспектування та аудиту здійснюється із застосуванням актів державного контролю. Акт державного контролю має містити вичерпний перелік питань для перевірки дотримання оператором ринку законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин.
Форма акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, затведжена наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 (чинний до 01.03.2022).
Таким чином, вищевказаний державний контроль здійснюється відносно саме оператора ринку (який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів і який відповідає за виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів).
У складі тендерної пропозиції учасником ФОП Голуботовським В.З. (ІПН 2510709092) надано скан-копію рішення Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області від 04.09.2019 про державну реєстрацію потужності оператора ринку Голуботовського Володимира Зіновійовича (особистий реєстраційний номер потужності r-UА-13-04-1157) за адресою: вул. Трускавецька, 125, м. Борислав, Львівська область, 82300 для здійснення діяльності, пов’язаної з харчовими продуктами, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 0С і залишатися придатними для споживання людиною, а саме: транспортування, зберігання, реалізація.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Голуботовським В.З. не надано копії акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання ФОП Голуботовським В.З. (ІПН 2510709092, як зареєстрованим операторами ринку (потужності за реєстраційним номером r-UА-13-04-1157), вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, за затведженою наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 формою.
У тендерній пропозиції ФОП Голуботовського В.З. міститься копія акта Трускавецього управління Держпродспоживслужби у Львівській області (від 26.01.2022 №3), складеного за результатами проведення позапланового інспектування стосовно додержання вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоровя та благополуччя тварин оператором ринку фізичною особою – підприємцем Голуботовським Зіновієм Володимировичем (ІПН 1722110310, потужності за реєстраційним номером r-UA-13-04-1345 від 16.03.2020), який не є учасником досліджуваної процедури закупівлі та здійснюватиме постачання товару за предметом закупівлі.
Відповідно до вимог пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; а також не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Проте, на порушення вимог пункту 41 Особливостей №1178 та та частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Голуботовського В.З., а визначено його переможцем та опубліковано повідомлення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 47 Особливостей №1178 замовник відміняє відкриті торги у разі, зокрема, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель,
Під час моніторингу (26.01.2023) Замовником скасовано рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ФОП Голуботовського В.З. та на підставі пункту 47 Особливостей №1178 відмінено процедуру закупівлі UA-2022-12-28-003694-a, про що опубліковано відповідну інформацію в електронній системі закупівель (протокол щодо прийняття рішення про відміну процедури закупівлі від 26.01.2023).
Період усунення порушень:
30.01.2023 16:28 - 14.02.2023 00:00
Дата публікації висновку:
30.01.2023 16:28
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
- corruptionAwarded: Так
Опис:
порушення усунено шляхом відіміни тендеру
Дата публікації:
31.03.2023 10:00
Запити/Пояснення
Номер:
c6324a8c25834d06bec81cbe74a8831a
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
19.01.2023 17:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.01.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-12-28-003694-a, яка проводиться Відділом освіти виконавчого комітету Самбірськоі міськоі ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування досліджуваної закупівлі є місцевий бюджет (КЕКВ: 2230 — Продукти харчування).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до норм частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Надати інформацію (з обов’язковим долученням відповідних документів) про те, яким чином переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю виконано вимогу частини другої статті 41 Закону щодо надання відповідної інформації та документів під час укладання договору.
Відповідно до норм пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Кабінетом Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За нормою пункту 44 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Під час моніторингу встановлено, що у тендерній документації (Таблиця 3 Додатку 1 до тендерної документації) визначено спосіб надання учасником-переможцем інформації про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, зокрема, визначених пунктами 2 та 8 частини першої статті 17 Закону.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
4. Надати інформацію з обгрунтуванням підстав включення до тендерної документації положень щодо проведення аукціону, встановлення кроку пониження ціни під час електронного аукціону, а також встновлення вимоги щодо надання переможцем документів на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 2 та 8 частини першої статті 17 Закону.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
f3ba785717814927b74511a093830efe
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
24.01.2023 12:56
Опис:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі враховують потреби закладів освіти Самбірської міської ради. Зокрема були враховані вимоги до харчування у школах та садочках.
- Якість повинна відповідати нормам ГОСТ, ДСТУ, ТУ та інших документів, що діють на території України. Всі товари повинні відповідати вимогам Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» від 23.12.1997 № 771/97-ВР, нормативно-технологічній документації, встановленим санітарно-гігієнічним нормам, нормам стандартизації і сертифікації та супроводжуватись відповідними документами, що підтверджують їх якість та придатність до використання.
- Товар має постачатися з терміном придатності не менше 80% загального терміну
зберігання.
- При поставці товару, учасник повинен дотримуватися температурного режиму.
- Товар повинен бути в упаковці, яка відповідає характеру товару і захищає його від пошкоджень під час поставки. Упаковка має містити всю необхідну інформацію про товар, згідно вимог чинного законодавства.
- Масло вершкове, жирністю не менше 72,5%, вагове обсягом 2500 кг
- Строк поставки до 31.12.2023р.
- Мета використання Товару: для харчування дітей
- Графік поставки – дрібними партіями по заявці Замовника, без обмеження розміру мінімального замовлення.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275 методом розрахунку очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку. Зокрема було взято до уваги дані із сайту https://bi.prozorro.org/
Обґрунтування розміру витрат: відповідно до річного плану по закупівлі зазначено, що джерелом фінансування кошти місцевого бюджету. У випадку відсутності запланованих бюджетних призначень у 2023 році - будуть вноситися зміни у договір про закупівлю.
2. Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
На виконання вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) уповноважена особа підготувала обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, яке розміщене на власному веб-сайті (http://osvita-sambir.in.ua/index.php/features/zakupivli-ta-zamovlennia/publichni-zakupivli ).
3. Надати інформацію (з обов’язковим долученням відповідних документів) про те, яким чином переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю виконано вимогу частини другої статті 41 Закону щодо надання відповідної інформації та документів під час укладання договору.
Відповідно до норм частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації.
Господарська діяльність з постачання продуктів харчування не ліцензується відповідно до статті 7 ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності». Тому під час підписання договору учасник-переможець на надав ліцензію.
На підтвердження права підпису договору про закупівлю надано копію паспорта (ID картки) Голобутовського Володимира Зіновійовича та копію виписки з ЄДР.
Крім цього, учасник, після визначення його переможцем (11.01.2023р.), завантажив відповідні документи в електронну систему закупівель, а саме:
- Довідку щодо ведення господарської діяльності та відсутності ліцензії (Довідка ліцензія.pdf).
- Виписку з ЄДР.
- Копію паспорта (ID картки) Голобутовського Володимира Зіновійовича.
4. Надати інформацію з обґрунтуванням підстав встановлення вимоги щодо надання переможцем документів на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 2 та 8 частини першої статті 17 Закону.
Згідно із п.44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року встановлено, що замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону).
Отже, замовник повинен перевірити учасника по усіх пунктах ч.1 та ч. 2 статті 17 Закону.
Також абз. 3 пункту 44 Особливостей передбачено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
У тендерній документації (таблиця 3 додатку №1) встановлено положення, яке повністю відповідає абз.3 п.44 Особливостей. Крім цього, під таблицею 3 додатку №1 тендерної документації розписано і обґрунтовано, що до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення на веб-сайті: https://corruptinfo.nazk.gov.ua та до Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство на веб-сайті: https://kap.minjust.gov.ua/ доступ обмежений.
Тому задля можливості майбутньої перевірки відсутності щодо учасника-переможця підстав для відхилення, передбачених п.2 та п.8 ч.1 статті 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник у тендерній документації встановив спосіб підтвердження учасником-переможцем відсутності цих підстав для відмови.
Номер:
3fe089b4d5d84122bad719c20144e889
Назва:
Про надання пояснення (на заміну попереднього запиту)
Дата опублікування:
19.01.2023 17:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.01.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-12-28-003694-a, яка проводиться Відділом освіти виконавчого комітету Самбірськоі міськоі ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування досліджуваної закупівлі є місцевий бюджет (КЕКВ: 2230 — Продукти харчування).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до норм частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Надати інформацію (з обов’язковим долученням відповідних документів) про те, яким чином переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю виконано вимогу частини другої статті 41 Закону щодо надання відповідної інформації та документів під час укладання договору.
Відповідно до норм пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Кабінетом Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За нормою пункту 44 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Під час моніторингу встановлено, що у тендерній документації (Таблиця 3 Додатку 1 до тендерної документації) визначено спосіб надання учасником-переможцем інформації про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, зокрема, визначених пунктами 2 та 8 частини першої статті 17 Закону.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
4. Надати інформацію з обгрунтуванням підстав встановлення вимоги щодо надання переможцем документів на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 2 та 8 частини першої статті 17 Закону.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
1378d33220bc4ae7bfba74b790b287d3
Назва:
пояснення на запит
Дата опублікування:
24.01.2023 13:00
Опис:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі враховують потреби закладів освіти Самбірської міської ради. Зокрема були враховані вимоги до харчування у школах та садочках.
- Якість повинна відповідати нормам ГОСТ, ДСТУ, ТУ та інших документів, що діють на території України. Всі товари повинні відповідати вимогам Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» від 23.12.1997 № 771/97-ВР, нормативно-технологічній документації, встановленим санітарно-гігієнічним нормам, нормам стандартизації і сертифікації та супроводжуватись відповідними документами, що підтверджують їх якість та придатність до використання.
- Товар має постачатися з терміном придатності не менше 80% загального терміну
зберігання.
- При поставці товару, учасник повинен дотримуватися температурного режиму.
- Товар повинен бути в упаковці, яка відповідає характеру товару і захищає його від пошкоджень під час поставки. Упаковка має містити всю необхідну інформацію про товар, згідно вимог чинного законодавства.
- Масло вершкове, жирністю не менше 72,5%, вагове обсягом 2500 кг
- Строк поставки до 31.12.2023р.
- Мета використання Товару: для харчування дітей
- Графік поставки – дрібними партіями по заявці Замовника, без обмеження розміру мінімального замовлення.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275 методом розрахунку очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку. Зокрема було взято до уваги дані із сайту https://bi.prozorro.org/
Обґрунтування розміру витрат: відповідно до річного плану по закупівлі зазначено, що джерелом фінансування кошти місцевого бюджету. У випадку відсутності запланованих бюджетних призначень у 2023 році - будуть вноситися зміни у договір про закупівлю.
2. Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
На виконання вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) уповноважена особа підготувала обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, яке розміщене на власному веб-сайті (http://osvita-sambir.in.ua/index.php/features/zakupivli-ta-zamovlennia/publichni-zakupivli ).
3. Надати інформацію (з обов’язковим долученням відповідних документів) про те, яким чином переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю виконано вимогу частини другої статті 41 Закону щодо надання відповідної інформації та документів під час укладання договору.
Відповідно до норм частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації.
Господарська діяльність з постачання продуктів харчування не ліцензується відповідно до статті 7 ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності». Тому під час підписання договору учасник-переможець на надав ліцензію.
На підтвердження права підпису договору про закупівлю надано копію паспорта (ID картки) Голобутовського Володимира Зіновійовича та копію виписки з ЄДР.
Крім цього, учасник, після визначення його переможцем (11.01.2023р.), завантажив відповідні документи в електронну систему закупівель, а саме:
- Довідку щодо ведення господарської діяльності та відсутності ліцензії (Довідка ліцензія.pdf).
- Виписку з ЄДР.
- Копію паспорта (ID картки) Голобутовського Володимира Зіновійовича.
4. Надати інформацію з обґрунтуванням підстав встановлення вимоги щодо надання переможцем документів на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 2 та 8 частини першої статті 17 Закону.
Згідно із п.44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року встановлено, що замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону).
Отже, замовник повинен перевірити учасника по усіх пунктах ч.1 та ч. 2 статті 17 Закону.
Також абз. 3 пункту 44 Особливостей передбачено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
У тендерній документації (таблиця 3 додатку №1) встановлено положення, яке повністю відповідає абз.3 п.44 Особливостей. Крім цього, під таблицею 3 додатку №1 тендерної документації розписано і обґрунтовано, що до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення на веб-сайті: https://corruptinfo.nazk.gov.ua та до Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство на веб-сайті: https://kap.minjust.gov.ua/ доступ обмежений.
Тому задля можливості майбутньої перевірки відсутності щодо учасника-переможця підстав для відхилення, передбачених п.2 та п.8 ч.1 статті 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник у тендерній документації встановив спосіб підтвердження учасником-переможцем відсутності цих підстав для відмови.
Номер:
e4ca48a5ab0e45dd9a19706a384b8ed0
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
23.01.2023 08:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.01.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-12-28-003694-a, яка проводиться Відділом освіти виконавчого комітету Самбірськоі міськоі ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Під час моніторингу встановлено, що у Додатку 1 (Таблиця 1) до тендерної документації Замовником визначено кваліфікаційні критерії для учасників та перелік документів, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності таким кваліфікаційним критеріям.
Зокрема, Замовником встановлено кваліфікаційний критерій «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» на підтвердження відповідності якому учасник повинен надати довідку у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору/-ів (яка повинна включати інформацію щодо замовників (покупців) (із зазначенням їх найменувань, адрес, та контактних телефонів) предметів закупівель, обсягу (у кількісному або вартісному виразі) та строків виконання), а також копію аналогічного договору разом із копіями документів, що підтверджують факт його виконання, та оригінал/-и позитивних листів–відгуків про успішне виконання договору/-ів, вказаних у довідці.
При цьому, при здійсненні закупівлі масла вершкового (Код ДК 15530000-2 Вершкове масло) у тендерній документації (Додаток 1, Таблиця 1) Замовником визначено, що аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір на поставку картоплі.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати обгрунтування стосовно встановлення у тендерній документації вимоги щодо надання учасником аналогічного договору на поставку картоплі при здійсненні за досліджуваною процедурою закупівлі масла вершкового.
Також під час проведення моніторингу встановлено, що учасником ФОП Голуботовським В.З. у складі тендерної пропозиції надано довідку щодо виконання аналогічного договору (файл «Довідка аналог. договори.PDF»), у якій як аналогічний зазначено договір №29/Т-20 від 10.03.2020 з відділом освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради на поставку вершкового масла на суму 812 940,00 грн (період виконання договору у довідці зазначено: з 10.03.2020 по 31.12.2020). Крім того, у складі тендерної пропозиції вказаного учасника міститься копія договору №29/Т-20 від 10.03.2020 про закупівлю вершкового масла на суму 812 940,00 грн (файл «Аналогічний договір.pdf»), додаткової угоди №1 від 23.12.2020 про зменшення суми договору до 311 378,65 грн (файл «додат угода _ 1 до угоди _ 29Т-20.pdf»), додатку №2 від 30.12.202 про продовження строку дії догвоору (файл «до дог _ 29 Т-20.pdf»), додаткової угоди №3 від 20.01.201 про продовження строку дії договору на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі (файл «дод угода _ 3 до _ 29 Т-20.pdf»), додаткової угоди №4 від 25.01.2021 про зміну банківських реквізитів (файл «дод угода _ 4 до _ 29Т-20.pdf»), а також відгук відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради від 02.09.2022 №01-4/669 (файл «Відгук. pdf») щодо виконання учасником договору №29/Т-20 від 10.03.2020.
Проте, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Голуботовського В.З. відсутні копії документів, що підтверджують факт виконання договору №29/Т-20 від 10.03.2020.
Крім того, у наданій учасником довідці щодо виконання аналогічного договору (файл «Довідка аналог. договори.PDF»), зазначено суму договору №29/Т-20 від 10.03.2020 - 812 940,00 грн та період виконання договору: з 10.03.2020 по 31.12.2020, тоді як відповідно до наданих додаткових угод до вказаного договору та наявної у вільному публічному доступі інформації в електронній системі закупівель щодо договору №29/Т-20 від 10.03.2020 (закупівля за ID: UA-2020-01-30-000435-b) з врахуванням внесених змін сума договору становить 373 624,35 грн, період виконання до говору – до 10.03.2021.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
2. Надати інформацію яким чином учасником ФОП Голуботовським В.З. виконано вимогу тендерної документації Замовника (Таблиця 1 Додатку 1) щодо підвердження його відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» при визначенні Замовником, що аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір на поставку картоплі.
3. Пояснити причини невідхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Голуботовського В.З., яким не надано у складі тендерної пропозиції копій документів, що підтверджують факт виконання наданого ним як аналогічного договору №29/Т-20 від 10.03.2020 та яким вказано недостовірні відомості у довідці щодо виконання аналогічного договору.
За умовами частини 6 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) розділу 3 тендерної документації Замовника на підтвердження наявності в учасника потужностей, необхідних для виробництва та/або зберігання товару, що є предметом закупівлі, учасник повинен надати скан-копію або копію, завірену учасником, акту обстеження потужності учасника (власного чи орендованого) Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба), складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров'я та благополуччя тварин, за формою встановленою Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 складеного не раніше 12 місяців відносно кінцевого строку подання пропозицій.
Слід зазначити, що відповідно до статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператор ринку харчових продуктів (далі - оператор ринку) - суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об’єктів санітарних заходів. Оператором ринку також вважається агропродовольчий ринок.
За визначеннями Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» державний контроль здійснюється з метою перевірки відповідності діяльності операторів ринку вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, а також усунення наслідків невідповідності та притягнення до відповідальності за порушення відповідних вимог.
Відповідно до частини сьомої статті 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» державний контроль у формах інспектування та аудиту здійснюється із застосуванням актів державного контролю. Акт державного контролю має містити вичерпний перелік питань для перевірки дотримання оператором ринку законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин.
Форма акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, затведжена наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 (чинний до 01.03.2022).
Таким чином, вищевказаний державний контроль здійснюється відносно саме оператора ринку (який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів і який відповідає за виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів).
У складі тендерної пропозиції учасником ФОП Голуботовським В.З. (ІПН 2510709092) надано скан-копію рішення Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області від 04.09.2019 про державну реєстрацію потужності оператора ринку Голуботовського Володимира Зіновійовича (особистий реєстраційний номер потужності r-UА-13-04-1157) за адресою: вул. Трускавецька, 125, м. Борислав, Львівська область, 82300 для здійснення діяльності, пов’язаної з харчовими продуктами, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 0С і залишатися придатними для споживання людиною, а саме: транспортування, зберігання, реалізація.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Голуботовським В.З. не надано копії акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання фізичною особою – підприємцем Голуботовським Володимиром Зіновійовичем (ІПН 2510709092), як зареєстрованим операторами ринку (реєстраційний номер потужності r-UА-13-04-1157), вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, за затведженою наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 формою.
У тендерній пропозиції ФОП Голуботовського В.З. міститься копія акта Трускавецього управління Держпродспоживслужби у Львівській області (від 26.01.2022 №3), складеного за результатами проведення позапланового інспектування стосовно додержання вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоровя та благополуччя тварин оператором ринку фізичною особою – підприємцем Голуботовським Зіновієм Володимировичем (ІПН 1722110310, потужності за реєстраційним номером r-UA-13-04-1345 від 16.03.2020), який не є учасником досліджуваної процедури закупівлі та не здійснюватиме постачання товару за предметом закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
4. Пояснити причини невідхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Голуботовського В.З., яким не надано у складі тендерної пропозиції копії акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання ним як оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров'я та благополуччя тварин, за формою встановленою наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
4e3cb94e41b74e64957d9ec301a919fc
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
26.01.2023 16:03
Опис:
На ваш запит, опублікований в рамках моніторингу закупівлі Масло вершкове (Код ДК 15530000-2 Вершкове масло) UA-2022-12-28-003694-a, надаємо наступні пояснення.
1. Щодо встановлення у тендерній документації кваліфікаційного критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» та підтвердження відповідності учасника цьому критерію.
Згідно із п.3 Додатку 1 (Таблиці 1) до тендерної документації Замовником встановлено кваліфікаційний критерій «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». На підтвердження відповідності цьому критерію учасник повинен надати довідку у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору/-ів (яка повинна включати інформацію щодо замовників (покупців) (із зазначенням їх найменувань, адрес, та контактних телефонів) предметів закупівель, обсягу (у кількісному або вартісному виразі) та строків виконання), а також копію аналогічного договору разом із копіями документів, що підтверджують факт його виконання, та оригінал/-и позитивних листів–відгуків про успішне виконання договору/-ів, вказаних у довідці.
При цьому, при здійсненні закупівлі Масла вершкового (Код ДК 15530000-2 Вершкове масло) у тендерній документації (п.3 таблиці 1Додаток 1,) визначено, що аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір на поставку картоплі.
Просимо взяти до уваги, що така ситуація сталася внаслідок технічної помилки. Вкінці 2022 року, коли оголошувалася закупівля, замовник паралельно здійснював декілька процедур закупівель. Це все відбувалося в умовах, коли непередбачено могли вимкнути електропостачання. Поспіх і бажання встигнути оголосити закупівлю до відключення світла призвели до такої технічної помилки та нелогічності у тендерній документації. Хоча, замовник мав на меті пересвідчитися, що потенційний учасник має досвід постачання саме тих продуктів, які є максимально подібними до предмета закупівлі, тобто вершкового масла.
Як наслідок, ця описка призвела до наступної, не зовсім логічної ситуації, вже під час перевірки тендерної пропозиції єдиного учасника закупівлі. На ваше питання «яким чином учасником ФОП Голуботовським В.З. виконано вимогу тендерної документації Замовника (Таблиця 1 Додатку 1) щодо підвердження його відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» при визначенні Замовником, що аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір на поставку картоплі» повідомляємо, що ФОП Голобутовський В.З. надав у складі тендерної пропозиції Договір №29/Т-20 від 10.03.2020, який об’єктивно є аналогічним до предмета закупівлі. Розуміючи, що помилка допущена саме у тендерній документації, а не у тендерній пропозиції, замовник не відхиляв тендерну пропозицію учасника з цієї підстави.
2. Щодо виконання учасником ФОП Голобутовським В.З. умов частини 6 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) розділу 3 тендерної документації.
Згідно із вказаною вимогою тендерної документації, вимагалося, щоб учасник на підтвердження наявності в нього потужностей, необхідних для виробництва та/або зберігання товару, що є предметом закупівлі, повинен надати скан-копію або копію, завірену учасником, акту обстеження потужності учасника (власного чи орендованого) Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба), складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку (ред. не конкретизовано чи оператор-учасник чи опратор-власник приміщення) вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров'я та благополуччя тварин, за формою встановленою Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 складеного не раніше 12 місяців відносно кінцевого строку подання пропозицій.
Зі змісту поданих документів у складі тендерної пропозиції, були встановлено, що учасник ФОП Голобутовським В.З. не має власного приміщення, а орендує у оператора ринку ФОП Голобутовського З.В. складські приміщення за адресою м. Борислав, вул. Трускавецька, 125. На підтвердження було надано експлуатаційний дозвіл № 82300/20/12, виданий ФОП Голобутовському З.В.
Також у складі тендерної пропозиції надано Рішення про державну реєстрацію потужності оператора ринку Голобутовського В.З. У документі вказана та саме адреса потужності - м. Борислав, вул. Трускавецька, 125.
Таким чином, було зроблено висновок, що складські приміщення за адресою м. Борислав, вул. Трускавецька, 125 були обстежені Держпродспоживслужбою і порушень додержання вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин - не виявлено. Крім цього, тендерна документація не містила вимоги, що Акт Держпродспоживслужби має бути видано саме учаснику.
Тому, враховуючи відсутність такої вимоги, а також те, що потужності ФОП Голобутовського В.З. орендовані, поданий у складі тендерної пропозиції Акт Держпродспоживслужби №3 від 26.01.2022 року був прийнятий до розгляду.
3. Пояснити причини невідхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Голуботовського В.З., яким не надано у складі тендерної пропозиції копій документів, що підтверджують факт виконання наданого ним як аналогічного договору № №29/Т-20 від 10.03.2020.
З приводу цього питання повідомляємо, що така обставина була виявлена під час вивчення вашого запиту. Враховуючи, що документ дійсно відсутній, замовник має намір відмінити процедуру закупівлі.