• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Картопля (Код ДК 021-2015 (CPV) 03210000-6 Зернові культури та картопля)

Завершена

575 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 875.00 UAH
Номер: 996eb6dc780d40a7a4a1d4673ecaa3dc
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-01-24-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.01.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 24.01.2023 16:27 - 15.02.2023 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 24.01.2023 № 20 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 24.01.2023 № 20. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-12-28-003556-a, 28.12.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостям №1178 встановлено порушення вимог пунктів 28 та 44 Особливостей №1178 та частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця тендеру встановлено порушення вимог пункту 41 Особливостей №1178 та частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення вимог пункту 41 Особливостей №1178 та частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону вжити заходи щодо припинення зобовязань за укладеним за результатами проведеної процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Голуботовського В.З. щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пунктів 28 та 44 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 02 лютого 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти виконавчого комітету Самбірської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2022-12-27-002927-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Голуботовського Володимира Зіновійовича (далі – ФОП Голуботовський В.З.), опубліковане Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ФОП Голуботовського В.З. та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей, протокол уповноваженої особи Замовника від 11.01.2023, повідомлення про намір укласти договір, опубліковані ФОП Голуботовським В.З. документи як переможцем тендеру, договір №23-КА від 23.01.2023, опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У пункті 2 частини другої статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. За нормою пункту 44 Особливостей №1178 замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону). Одночасно, відповідно до підпункту 3 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей. При цьому, у пункті 44 Особливостей №1178 визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених іншими пунктами частини першої, окрім пунктів 3, 5, 6 і 12, у пункті 44 Особливостей №1178 відсутня. Водночас моніторингом встановлено, що у тендерній документації (Таблиця 3 Додатку 1 до тендерної документації) Замовником встановлено вимогу та визначено спосіб надання учасником-переможцем інформації про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених пунктами 2 та 8 частини першої статті 17 Закону, що суперечить нормам пунктів 28 та 44 Особливостей №1178. Проведеним моніторингом також встановлено, що у Додатку 1 (Таблиця 1) до тендерної документації Замовником визначено кваліфікаційні критерії для учасників та перелік документів, які повинні надати учасники у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності таким кваліфікаційним критеріям. Так, відповідно до вимог Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» учасник повинен надати: - довідку у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору/-ів (яка повинна включати інформацію щодо замовників (покупців) (із зазначенням їх найменувань, адрес, та контактних телефонів) предметів закупівель, обсягу (у кількісному або вартісному виразі) та строків виконання), - копію аналогічного договору разом із копіями документів, що підтверджують факт його виконання, - оригінал/-и позитивних листів–відгуків про успішне виконання договору/-ів, вказаних у довідці. Учасником ФОП Голуботовським В.З. у складі тендерної пропозиції надано довідку щодо виконання аналогічного договору (файл «Довідка аналогічні договори.PDF»), у якій як аналогічний зазначено договір №182/19-Т від 18.10.2019 з Турківською міською радою, а також надано копію зазначеного договору на постачання картоплі (файл «Аналогічний договір.pdf») та відгук замовника (файл «Лист-відгук.PDF») щодо виконання учасником договору №182/19-Т від 18.10.2019. Проте, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Голуботовського В.З. відсутні копії документів, що підтверджують факт виконання аналогічного договору №182/19-Т від 18.10.2019 (про який зазначено у довідці про виконання аналогічних договорів). У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що враховуючи те, що тендерна документація не містила чіткого визначення документу, яким слід було підтверджувати факт виконання договору, Замовник прийняв до уваги те, що у лист-відгуку №2302.02.17 від 1312.2021 вказано «Договір виконано», що об’єктивно задовільняє і виконує дві різні вимоги тендерної документації. Проте, відповідно до умов договору №182/19-Т від 18.10.2019 розрахунки за договором проводяться після пред’явлення постачальником накладної, реєстру накладних та товар та супровідної документації, що підтверджує якість поставленого товару, після підписання сторонами накладної. Наданий учасником лист-відгук вимагався Замовником окремо від копії аналогічного договору та копії документів, що підтверджують факт його виконання. Водночас, відповідні документи, що підтверджують факт виконаннчя договору №182/19-Т від 18.10.2019 учасником ФОП Голуботовським В.З. у складі пропозиції не надано. За умовами частини 6 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) розділу 3 тендерної документації Замовника на підтвердження наявності в учасника потужностей, необхідних для виробництва та/або зберігання товару, що є предметом закупівлі, учасник повинен надати скан-копію або копію, завірену учасником, акту обстеження потужності учасника (власного чи орендованого) Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба), складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров'я та благополуччя тварин, за формою встановленою Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 складеного не раніше 12 місяців відносно кінцевого строку подання пропозицій. Слід зазначити, що відповідно до статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператор ринку харчових продуктів (далі – оператор ринку) – суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об’єктів санітарних заходів. Оператором ринку також вважається агропродовольчий ринок. За визначеннями Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» державний контроль здійснюється з метою перевірки відповідності діяльності операторів ринку вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, а також усунення наслідків невідповідності та притягнення до відповідальності за порушення відповідних вимог. Відповідно до частини сьомої статті 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» державний контроль у формах інспектування та аудиту здійснюється із застосуванням актів державного контролю. Акт державного контролю має містити вичерпний перелік питань для перевірки дотримання оператором ринку законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин. Форма акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, затведжена наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 (чинний до 01.03.2022). Таким чином, вищевказаний державний контроль здійснюється відносно саме оператора ринку (який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів і який відповідає за виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів). У складі тендерної пропозиції учасником ФОП Голуботовським В.З. (ІПН 2510709092) надано скан-копію рішення Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області від 04.09.2019 про державну реєстрацію потужності оператора ринку Голуботовського Володимира Зіновійовича (особистий реєстраційний номер потужності r-UА-13-04-1157) за адресою: вул. Трускавецька, 125, м. Борислав, Львівська область, 82300 для здійснення діяльності, пов’язаної з харчовими продуктами, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 0С і залишатися придатними для споживання людиною, а саме: транспортування, зберігання, реалізація. Однак, у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Голуботовським В.З. не надано копії акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання ФОП Голуботовським В.З. (ІПН 2510709092), як зареєстрованим операторами ринку (потужності за реєстраційним номером r-UА-13-04-1157), вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, за затведженою наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 формою. У тендерній пропозиції ФОП Голуботовського В.З. міститься копія акта Трускавецього управління Держпродспоживслужби у Львівській області (від 26.01.2022 №3), складеного за результатами проведення позапланового інспектування стосовно додержання вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоровя та благополуччя тварин оператором ринку фізичною особою – підприємцем Голуботовським Зіновієм Володимировичем (ІПН 1722110310, потужності за реєстраційним номером r-UA-13-04-1345 від 16.03.2020), який не є учасником досліджуваної процедури закупівлі та не здійснюватиме постачання товару за предметом закупівлі. У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що зі змісту поданих документів у складі тендерної пропозиції, були встановлено, що учасник ФОП Голобутовський В.З. не має власного приміщення, а орендує у оператора ринку ФОП Голобутовського З.В. складські приміщення за адресою м. Борислав, вул. Трускавецька, 125, та що у складі тендерної пропозиції надано рішення про державну реєстрацію потужності оператора ринку Голобутовського В.З., у якому вказана та саме адреса потужності - м. Борислав, вул. Трускавецька, 125, у зв’язку з чим було зроблено висновок, що складські приміщення за адресою м. Борислав, вул. Трускавецька, 125 були обстежені Держпродспоживслужбою і порушень додержання вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин - не виявлено, а тендерна документація не містила вимоги, що Акт Держпродспоживслужби має бути видано саме учаснику. Проте, вимога тендерної документації (частина 6 розділу 3) щодо надання відповідного акта за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров'я та благополуччя тварин (за формою встановленою Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447) встановлена для підтвердження наявності в учасника потужностей, необхідних для виробництва та/або зберігання товару, що є предметом закупівлі. Відповідно до норм Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» державний контроль у формах інспектування та аудиту здійснюється із застосуванням актів державного контролю, який складається за результатами перевірки дотримання оператором ринку законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин. У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Голуботовського В.З. міститься договір оренди майна №24 від 29.12.2021 (файл «Договір оренди приміщення 2022 рік.PDF»), відповідно до якого частина нежитлових приміщень площею 220,0 м.кв. за адресою м. Борислав, вул. Трускавецька, 125, передана ФОП Голуботовським З.В. у строкове платне користування ФОП Голуботовського В.З. За умовами зазначеного договору оренди вступ у користування майном настає одночасно із підписанням сторонами договору, орендар має право самостійно здійснювати господарську діяльність в межах, визначених чинним законодавством та цим договором, орендодавець не відповідає за зобовязання орендаря. Окрім того, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Голуботовського В.З. міститься копія Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, відповідно до якого у спільній частковій власності Голуботовського З.В. за адресою м. Борислав, вул. Трускавецька, 125 перебуває будівля матеріально-технічного складу (корпус №74) загальною площею 2 584,4 м.кв (розмір частки власності - 40 відсотків, що становить 1 033,76 м.кв). У наданому у складі тендерної пропозиції акті Трускавецього управління Держпродспоживслужби у Львівській області (від 26.01.2022 №3), складеного за результатами проведення позапланового інспектування стосовно додержання вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, зазначено адресу потужностей оператора ринку ФОП Голуботовського З.В. (потужності за реєстраційним номером r-UA-13-04-1345 від 16.03.2020) - м. Борислав, вул. Трускавецька, 125 без вказання які саме приміщення було обстежено. При цьому, частина приміщень площею 220,0 м.кв. (із загальної площі – 2 584,4 м.кв) за адресою м. Борислав, вул. Трускавецька, 125 відповідно до договору оренди №26 від 29.12.2021 перебувала у користуванні ФОП Голуботовського В.З. Однак, у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Голуботовським В.З. не надано копії акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання ФОП Голуботовським В.З. (потужності за реєстраційним номером r-UА-13-04-1157) вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, за затведженою наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 формою. Відповідно до вимог пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, зокрема, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; а також не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Проте, на порушення вимог пункту 41 Особливостей №1178 та та частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, Замовником не було відхилено тендерну пропозицію ФОП Голуботовського В.З., а визначено його переможцем процедури закупівлі та укладено з ним договір про закупівлю №23-КА від 23.01.2023.
Період усунення порушень: 02.02.2023 16:10 - 17.02.2023 00:00
Дата публікації висновку: 02.02.2023 16:10

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Повідомляємо, що за результатами розгляду висновку моніторингу по закупівлі, нами було вжито такі заходи для усунення виявлених порушень: 1. 08.02.2023 року направлено письмове звернення до ФОП Голобутовського В.З. щодо розірвання договору № 23-КА від 23.01.2023 р. 2. Проведено роз’яснювальну роботу із уповноваженою особою щодо недопущення у подальшому порушення вимог пунктів 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації. 3. Проведено роз’яснювальну роботу із уповноваженою особою щодо здійснення перевірки документів учасника, його кваліфікації та підстав для відхилення учасників відповідно до пункту 44 Особливостей №1178. Просимо врахувати, що ми виконали усі ваші вимоги та зобов’язуємось більше не допускати таких порушень.
Дата публікації звіту: 09.02.2023 11:53

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
  • corruptionAwarded: Так
Опис: порушення усунено шляхом розірвання договору
Дата публікації: 31.03.2023 10:06

Запити/Пояснення