Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Продукт Гарант» установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 16.01.2023 № 4, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 лютого 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Відділу освіти Чуднівської міської ради (далі - Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника від 27.12.2022 № 154, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Продукт Гарант», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.01.2023 № 157, повідомлення про намір укласти договір від 09.01.2023, договір про закупівлю від 16.01.2023 № 4 (далі - Договір), пояснення Замовника з копіями документів, надані через електронну систему закупівель 25.01.2023.
За результатом аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено, що тендерна пропозиція переможця торгів не відповідала умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації, на відповідність кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», встановлено імперативну умову щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників довідки в довільній формі з інформацією про підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Разом з тим, відповідно пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації, на підтвердження інформації зазначеної у вищевказаній довідці встановлено імперативну умову щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників, зокрема, завірених копії документів, що підтверджують право власності або інших документів, які підтверджують право володіння матеріально-технічною базою та технологіями (договори оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори суборенди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори про надання послуг тощо).
На виконання вищевказаних вимог у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Продукт Гарант» надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, яку будуть залучені для виконання Договору від 22.12.2022 № 6 (далі - Довідка № 6), яка містить інформацію про наявність в учасника складу продуктів харчування, автомобіля ГАЗ 2705 та автомобіля Мерседес.
Однак, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Продукт Гарант» відсутнє документальне підтвердження підстав володіння та/або користування автомобілем ГАЗ 2705 (пункт 2 Довідки № 6), чим не підтверджено інформацію зазначену у Довідці № 6, що не відповідає вимогам пункту 1 Додатку №1 до тендерної документації, а відтак не відповідає кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
Відповідно пункту 2 Додатку № 1 до тендерної документації, на відповідність кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», встановлено імперативну умову щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників довідки в довільній формі з інформацією про працівників, які будуть залучені до виконання договору про закупівлю.
Разом з тим, відповідно пункту 2 Додатку № 1 до тендерної документації, на підтвердження інформації, зазначеної у вищевказаній довідці, встановлено імперативну умову щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників, зокрема, наказів про призначення працівників або трудових книжок або цивільно-правових договорів.
На виконання вищевказаних вимог у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Продукт Гарант» надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 22.12.2022 № 7 (далі - Довідка № 7), яка містить інформацію про наявність в учасника директора та головного бухгалтера.
Однак, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Продукт Гарант» відсутні документи, які підтверджують наявність в учасника головного бухгалтера Сокол Лариси Олександрівни (пункт 2 Довідки № 7), чим не підтверджено інформацію зазначену у Довідці № 7, що не відповідає вимогам пункту 2 Додатку № 1 до тендерної документації, а відтак не відповідає кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що в порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Продукт Гарант» як таку, що не відповідала умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 47 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
03.02.2023 19:14 - 18.02.2023 00:00
Дата публікації висновку:
03.02.2023 19:14