• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Реконструкція даху поліклінічного відділення (літ. А) по вул. Портова, 11/а в м. Ізмаїл Ізмаїльського району Одеської області»

Завершена

2 387 706.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 938.53 UAH
Номер: 9582cc55fd98437a8dd44a0c773b79d2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-01-10-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.01.2023 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 10.01.2023 13:29 - 01.02.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 10.01.2023 Одеса № 5 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 09.01.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 09.01.2023. Начальник Наталія СТОЯНОВА Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 10.01.2023 № 5 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/ або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 1 2 3 4 5 7 UA-2022-12-27-005578-a 27.12.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеська, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.), +38 (0 48) 705-51-89, elvira.lupashko@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу шостого підпункту 2 пункту 41 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, надання Замовником роз’яснень на звернення, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 31 січня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), надання Замовником роз’яснень на звернення, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Дунайська обласна лікарня» Одеської обласної ради» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи протокол від 27.12.2022 № 34, роз’яснення щодо ТД від 02.01.2023, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «Південбуд-М» (далі - ТОВ «Південьбуд-М»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.01.2023 № 36 та від 04.01.2023 № 37, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 04.01.2023 в електронній системі закупівель, договір від 10.01.2023 № 12/23-Н (далі - Договір), повідомлення про внесення змін до договору, оприлюднене 10.01.2023 в електронній системі закупівель, пояснення отримані 24.01.2023 через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу установлено, що у підпункті 1.5 пункту 1 розділу 3 до ТД Замовник зазначив, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис (далі - КЕП) учасника / уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно з підпунктом 1.6 пункту 1 розділу 3 до ТД. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 19.01.2023 щодо ненакладення КЕП уповноваженої особи учасника процедури закупівлі ТОВ «Південьбуд-М» на тендерну пропозицію, Замовник 24.01.2023 надав інформацію, якою роз’яснив, що згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2022р. № 617 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 р. № 300» вказано, що на період дії воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри. Водночас, відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». КЕП учасника перевіряється на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Разом з тим, відповідно до пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис– удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Також відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, в тому числі якщо під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису та якщо під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). При цьому, у листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 №1/06-3-1587 зазначено, якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим. Слід зазначити, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 04.01.2023 00:00. За результатами перевірки електронного підпису учасника процедури закупівлі ТОВ «Південьбуд-М», завантаженого в електронну систему закупівель 03.01.2021 10:58, на сайті ЦЗО за посиланням https://czo.gov.ua/verify встановлено, що електронний підпис не можливо перевірити так як під час перевірки з’являється інформація такого змісту - «Виникла помилка при перевірці файлів. Сертифікат не чинний (при перевірці за протоколом OCSP)(83)», чим порушено вимоги підпункті 1.5 пункту 1 розділу 3 до ТД. Також відповідно до підпункту 3.2 пункту 2 Додатку 2 до ТД Замовник зазначив, що в підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду, учасник повинен надати в тому числі сканкопію оригіналу або копії виконаного аналогічного договору, зазначеного у довідці про наявність досвіду виконання аналогічного договору з усіма додатками, які є невід’ємними частинами, змінами та доповненнями. Замовник також зазначив, що під аналогічним договором вважається договір з аналогічним виконанням робіт в лікарняних установах, не менш ніж 2 договори з різними замовниками за останні 5 років. Так, учасником ТОВ «Південьбуд-М» у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору від 30.12.2022 № 30/12-05, в якій зазначено про наявність двох аналогічних договорів, в тому числі договір підрядних робіт з Управлінням капітального будівництва Одеської обласної державної адміністрації від 14.08.2019 № 24. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 19.01.2023 щодо ненадання учасником ТОВ «Південьбуд-М» усіх змін до аналогічного договору підрядних робіт від 14.08.2019 № 24, Замовник 24.01.2023 надав інформацію, якою роз’яснив, що відсутність цих додатків не є суттєвою помилкою та підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Південбуд-М» та що Замовник не вимагає надання інформації, що міститься в відкритих джерелах, аналогічний договір оприлюднений на порталі https://prozorro.gov.ua/ за відповідним посиланням з усіма додатками. Відповідно до даних електронної системи закупівель по процедурі відкритих торгів, оголошення про проведення якої оприлюднено за номером ID: UA-2019-06-27-000811-b, оприлюднені в тому числі повідомлення про внесення змін та додаткові угоди від 01.06.2020 № 1, від 02.06.2020 № 2, від 23.09.2020 № 3, від 24.01.2022 № 9 до вказаного аналогічного договору від 14.08.2019 № 24. Проте, у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Південьбуд-М» надано аналогічний договір підрядних робіт від 14.08.2019 № 24 без усіх змін, а саме: відсутні додаткові угоди від 01.06.2020 № 1, від 02.06.2020 № 2, від 23.09.2020 № 3, від 24.01.2022 № 9 до вказаного аналогічного договору, які оприлюднені в електронній системі закупівель по процедурі відкритих торгів, оголошення про проведення якої оприлюднено за номером ID: UA-2019-06-27-000811-b. Однак, Замовник на порушення вимог абзацу шостого підпункту 2 пункту 41 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Південьбуд-М», як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень: 31.01.2023 16:34 - 15.02.2023 00:00
Дата публікації висновку: 31.01.2023 16:34

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 15-0037/2023/пр
Дата відкриття провадження: 10.03.2023 00:00
Номер відкриття провадження : 3/946/879/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідаємо: 1. Надаються пояснення у межах проведення моніторингу закупівлі Код ДК 021:2015: 45454000-4 Реконструкція «Реконструкція даху поліклінічного відділення (літ. А) по вул. Портова, 11/а в м. Ізмаїл, Ізмаїльського району, Одеської області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-12-27-005578-a). Згідно інформації про результати моніторингу закупівлі за номером ID моніторингу: UA-M-2023-01-10-000008 в розрізі стадій проведення процедури закупівлі «Реконструкція даху поліклінічного відділення (літ. А) по вул. Портова, 11/а в м. Ізмаїл Ізмаїльського району Одеської області» за номером ID UA-2022-12-27-005578-a від 27.12.2022 наданні зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель: Зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності Договору не має можливості розірвати Договір, у зв’язку з неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель за причинами: 1. Підрядник виконав свої зобов`язання згідно Договору в обсязі 90% усіх робіт. Роботи з реконструкції даху поліклінічного відділення лікарні практично закінчені. 03.02.2023 року підписано проміжний акт виконаних робіт КБ2В та довідка КБ3А. Замовник не має претензій к якості робіт. Підрядник намагається закінчити усі роботи найближчим часом 2. Згідно розділу 2 Договору, Замовник перерахував Підряднику аванс у розмірі 30 % від суми Договору, що складає 716002,50 грн. (Сімсот шістнадцять тисяч дві грн. 50 коп.) з ПДВ. Отримавши аванс Підрядник зробив закупівлю необхідних матеріалів, а також перерахував в бюджет держави податки, згідно законодавства України. 3. Дана закупівля з особливостями була неконкурентна, приймав участь один учасник. У Замовника не було інших варіантів, ніж визначити переможцем даного учасника. Це рішення було пов`язано з тим, що дах поліклінічного відділення лікарні був у аварійному стані, а враховуючи зимовий період, необхідно було терміново провести роботи з реконструкції даху. Додатки: 1. Акт приймання виконаних будівельних робіт КБ2В — 10 арк.; 2. Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати — 2 арк.; 3. Фотозвіт – 1 арк.
Дата публікації звіту: 06.02.2023 15:50

Запити/Пояснення