-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Риба свіжоморожена
Завершена
612 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 100.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 100.00 UAH
Номер:
f3e530de5b3c4a4ba4b97a119ccade39
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-07-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.03.2023 00:00
Період моніторингу:
07.03.2023 16:27 - 29.03.2023 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
07.03.2023
№ 15-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 07.03.2023 № 15-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
11. UA-2022-12-26-020534-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «Продцентр-плюс» установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції ПП «Продцентр-плюс» та умовам тендерної документації встановлено порушення вимог пункту 18 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Неділько Віктор Миколайович, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 24.01.2023 № 14, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції від 21.12.2022) (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та умовам тендерної документації.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунальної установи «Березівський психоневрологічний інтернат» Житомирської обласної ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника від 26.12.2022, тендерна пропозиція учасника Фізичної особи-підприємця Неділько Віктор Миколайович (далі - ФОП Неділько Віктор Миколайович), тендерна пропозиція переможця ПП «Продцентр-плюс», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 04.01.2023 № 28 в(у) про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Неділько Віктор Миколайович, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 04.01.2023 № 29 ов(у) про визначення переможцем ПП «Продцентр-плюс», повідомлення про намір укласти договір від 05.01.2023, договір про закупівлю від 24.01.2023 № 14.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця процедури закупівлі ПП «Продцентр-плюс» не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до пункту 1 Додатку № 2 до тендерної документації, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» встановлено умову, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку в довільній формі з інформацією щодо наявної матеріально-технічної бази та обладнання, необхідної для здійснення поставки предмета закупівлі, зокрема, довідку довільної форми, завірену печаткою про наявність спеціалізованого автотранспорту, який відповідає правилам перевезення продовольчих продуктів (власний чи орендований), із зазначенням інформації про дату випуску транспорту та його технічного стану.
При цьому, пунктом 1 Додатку № 2 до тендерної документації також встановлено умову, що у випадку перевезення продуктів, які потребують захисту від температурного впливу, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку довільної форми, завірену печаткою, про наявність автотранспорту з холодильною установкою (власний чи орендований), із зазначенням інформації про дату випуску транспорту та його технічного стану.
На виконання вищевказаної вимоги учасник ПП «Продцентр-плюс» у складі тендерної пропозиції надав довідку про наявність матеріало-технічної бази від 30.12.2022 № 4362, в якій зазначено інформацію про наявність 2-ох одиниць автотранспорту, приміщення та обладнання для зберігання продуктів харчової промисловості.
Слід відмітити, предмет закупівлі - риба свіжоморожена відноситься до продуктів, які потребують захисту від температурного впливу.
Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ПП «Продцентр-плюс» відсутня довідка довільної форми, завірена печаткою, про наявність автотранспорту з холодильною установкою (власний чи орендований) із зазначенням дати випуску транспорту та його технічний стан, чим не дотримано вимоги пункту 1 Додатку № 2 та не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
Відповідно до Додатку № 4 до тендерної документації встановлено вимогу, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати наступні документи, зокрема, пояснювальну записку з описом якісних та функціональних характеристик товару, його екологічної чистоти та країну походження (назва; країна походження; повна назва виробника та його адреса; конкретну торгівельну назву запропонованого товару; основні характеристики, у тому числі відповідність товару стандартам, що визначені відповідними ДСТУ; вид розфасовки (тару); спосіб і термін зберігання).
На виконання вказаної вимоги учасник ПП «Продцентр-плюс» у складі тендерної пропозиції надав довідку з описом товару від 30.12.2022 № 4369, яка містить інформацію про назву, країну походження, повну назву виробника та його адресу; конкретну торгівельну назву запропонованого товару; основні характеристики, у тому числі відповідність товару стандартам, що визначені відповідними ДСТУ; вид розфасовки (тару) і термін зберігання товару.
Однак, в наданій учасником ПП «Продцентр-плюс» довідці з описом товару від 30.12.2022 № 4369 відсутня інформація про спосіб зберігання товару, чим не дотримано вимоги Додатку № 4 до тендерної документації.
Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності її вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «Продцентр-плюс» як такого, що не відповідав умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, як такого, що не відповідав умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 пункту 47 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції ПП «Продцентр-плюс» та умовам тендерної документації установлено, що Замовником укладено договір про закупівлю від 24.01.2023 № 14, умови якого не відповідають змісту тендерної пропозиції переможця ПП «Продцентр-плюс» та умовам тендерної документації (проєкту договору згідно Додатку № 5 тендерної документації), зокрема, в пунктах 5.3 частини 5 та 10.2 частини 10 проєкту договору (Додаток № 5 тендерної документації) та наданому учасником ПП «Продцентр-плюс» затвердженому проєкті договорі від 30.12.2022 № 4365 встановлено умови, що «Товар поставляється протягом 2022 року» та «Договір набирає чинності з моменту його укладання і діє до 31.12.2022 року», також, учасник ПП «Продцентр-плюс» в листі-згоді від 30.12.2022 № 4367 надав своє погодження з умовами проекту договору, однак, в укладеному договорі від 24.01.2023 № 14 вищевказані умова змінені на «Товар поставляється протягом 2023 року» та «Договір набирає чинності з моменту його укладання і діє до 31.12.2023 року», чим не дотримано вимоги пункту 18 Особливостей.
Разом з тим, відповідно до підпункту 2 пункту 21 Особливостей встановлено імперативну умову, що договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей.
Період усунення порушень:
29.03.2023 10:22 - 13.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
29.03.2023 10:22
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимоги по Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-12-26-020534-a дія договору від 24.01.2023 № 14 припинено згідно додаткової угоди №1 від 03.04.2022р. до данного договору.
КУ «Березівський психоневрологічний інтернат» частково не погоджується з висновками, вказаними в моніторингу закупівлі «Риба свіжоморожена» Закупівля: UA-2022-12-26-020534-a:
1.Щодо висновку про те, що не дотримано вимоги пункту 1 Додатку № 2 та не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» повідомляємо, учасником надано документи у файлі «Гарантійний лист транспорт.pdf» в якому вкладено сканований «Гарантійний лист» №4361 від 30.12.2022р. В цьому листі чітко прописано, що ПП «Продцентр-плюс» «зобов’язується здійснювати поставку Товару спеціалізованим транспортним засобом, пристосованим для перевезення продукції харчової промисловості з дотриманням температурного режиму». У вказаному вище файлі вкладено сканований «Лист-пояснення про відповідність автотранспортного засобу безпечності перевезення харчових продуктів» №4356 від 30.12.2022р. В цьому листі чітко прописано, що ПП «Продцентр-плюс» «орендує спеціалізовані транспортні засоби, які відповідають вимогам ст. 43-44 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та якими буде здійснюватися поставка товару. П.7 ст. 43 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» визначено, що «Рухомі та/або тимчасові потужності (палатки, кіоски, прилавки, рухомі транспортні засоби для торгівлі) повинні відповідати таким вимогам : мати належні засоби для підтримання температури, необхідної для зберігання харчових продуктів, та її контролю». Відповідно учасник довідкою довільної форми підтверджує, що транспортні засоби мають належні засоби для підтримання температури, необхідної для зберігання харчових продуктів, та її контролю (наявність автотранспорту з холодильною установкою).
2. Щодо висновку про те, що в наданій учасником ПП «Продцентр-плюс» довідці з описом товару від 30.12.2022 № 4369 відсутня інформація про спосіб зберігання товару, чим не дотримано вимоги Додатку № 4 до тендерної документації. Продукти можна зберігати різними способами: у кімнаті, холодильному або морозильному обладнанні. Для кожного з них існують окремі правила, дотримання яких убезпечить продукти від псування та від вживання небезпечних продуктів і страв. Важливо, що харчові продукти повинні зберігатися з дотриманням умов зберігання та мінімальних термінів придатності харчових продуктів, згідно з рекомендаціями виробника, зазначеними на маркуванні. В довідці з описом товару в першому абзаці вказано, що «якість товару, діє протягом строку, встановленого виробником, який вказано на упаковці, або в відповідній документації». До документації додано файл «Декларація риба.pdf», в який вкладено сканкопії Декларації виробника на морожений минтай, морожений хек та морожену скумбрію, в яких вказана температура зберігання «-18 С0» та термін зберігання 24 місяці, 24 місяці та 18 місяців відповідно. Відповідно учасник надав інформацію про спосіб зберігання товару. Відхилення пропозиції учасника через подання документа, в якому вказано посилання на якісні документи, вважаємо дискримінаційним відношенням до учасника закупівлі.
3. Щодо висновку про те, що в наданому учасником ПП «Продцентр- плюс» затвердженому проєкті договорі від 30.12.2022 № 4365 встановлено умови, що «Товар поставляється протягом 2022 року» та «Договір набирає чинності з моменту його укладання і діє до 31.12.2022 року», також, учасник ПП «Продцентр-плюс» в листі-згоді від 30.12.2022 № 4367 надав своє погодження з умовами проекту договору, однак, в укладеному договорі від 24.01.2023 № 14 вищевказані умова змінені на «Товар поставляється протягом 2023 року» та «Договір набирає чинності з моменту його укладання і діє до 31.12.2023 року», чим не дотримано вимоги пункту 18 Особливостей.
По перше, слід зазначити, що в проекті договору Тендерної документації допущена помилка, а саме: у п.5.3 Проекту Договору зазначено «протягом 2022 року», та в п. 10.2 вказано «діє до 31.12.2022 року». Слід було вказати «протягом 2023 року», «діє до 31.12.2023 року». Дана закупівля оголошена 26.12.2022р. і відповідно тендерна документація готувалась в 2022 році, в результаті чого допущено дану описку в проекті договору. Однак, в плані цієї закупівлі вказано, що це форма річного плану на 2023 рік. В оголошенні закупівлі вказано «Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 10 січня 2023 — 31 грудня 2023», аналогічно вказано в п. 4.4 Тендерної документації. Учасником у файлі «Додаток 1 Загальні дані та підписи.pdf» п.11 підтверджено строк поставки до 31.12.2023р. Відповідно договір укладено відповідно до мети проведеної закупівлі і відповідно до належного періоду (2023 року). Висновок про те, що не дотримано вимоги пункту 18 Особливостей ґрунтується на описці в проекті договору року дії договору, а саме 2022 замість 2023. При цьому в укладеному договорі вірно вказано рік дії договору.
Дата публікації звіту:
04.04.2023 11:29
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- corruptionCancelled: Так
- corruptionContracting: Так
Опис:
Порушення усунуто в повному обсязі шляхом розірвання договору.
Дата публікації:
08.08.2023 15:58