-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень медичного персоналу для забезпечення медичної допомоги населенню м.Одеса
Завершена
250 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
Номер:
5b41883fc211421a949066187d569489
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-16-000056
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.01.2023 00:00
Період моніторингу:
16.01.2023 16:19 - 07.02.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
16.01.2023 Одеса № 10
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 16.01.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 16.01.2023.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 16.01.2023 № 10
Витяг з переліку
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
28 UA-2022-12-26-020286-a 26.12.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог пунктів 14, 18, 19 частини 2 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Особливостей та абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог абзацу 1 пункту 18 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, внесення змін до ТД, своєчасності укладання договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 31 січня 2023 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від
12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), внесення змін до ТД, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Міська клінічна інфекційна лікарня» Одеської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, ТД (зі змінами), затверджені уповноваженою особою, , тендерну пропозицію Комунального некомерційного підприємства «Міський центр невідкладної медичної допомоги» Одеської міської ради (далі - КНП «Міський центр невідкладної медичної допомоги» Одеської міської ради), протокольне рішення уповноваженої особи від 04.01.2023 б/н, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 04.01.2023 в електронній системі закупівель, договір про надання послуг для забезпечення медичної допомоги населенню м. Одеса від 17.01.2023 № 10 (далі - Договір).
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пунктів 14, 18, 19 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема:
- кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
- вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;
- опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Так Замовником у пункті 1 розділу 4 ТД зазначено, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначається системою в оголошенні.
Проте у ТД Замовником не вказано кінцевий строк подання тендерних пропозицій, чим не дотримано вимоги пункту 14 частини 2 статті 22 Закону, яким визначено, що тендерна документація повинна містити відомості про кінцевий строк подання тендерних пропозицій, та пункту 28 Особливостей.
Також Замовником у пункті 8 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» зазначено, що предметом закупівлі є послуги, тому учасник самостійно здійснює їх надання, залучення субпідрядників не вимагається.
Відповідно до пункту 18 частини 2 статті 22 Закону визначено, що в тендерній документації зазначаються такі відомості - вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Враховуючи, що предметом закупівлі є послуги, Замовником у ТД не вказано вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, чим не дотримано вимоги пункту 18 частини 2 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
Також у ТД Замовника відсутній опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, чим не дотримано вимоги пункту 19 частини 2 статті 22 Закону, яким визначено, що тендерна документація повинна містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, та пункту 28 Особливостей.
Відповідно до абзацу 2 пункту 28 Особливостей замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, він повинен зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Однак Замовником у ТД не зазначено інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, чим не дотримано вимоги пункту 28 Особливостей
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне.
Відповідно до пункту 11 Додатку 5 до ТД Замовником зазначено, що учасник повинен надати на підтвердження відповідності пропозиції умовам ТД документи що підтверджують фінансову платоспроможність учасника (копія балансу підприємства за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу, копія звіту про фінансові результати за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу).
Учасником КНП «Міський центр невідкладної медичної допомоги» Одеської міської ради у складі тендерної пропозиції надано сканкопію балансу за 30 вересня 2022 та звіту про фінансові результати за 9 місяців 2022 року без відмітки про прийняття відповідного органу.
Відповідно частини 1 статті 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік.
Таким чином, станом на кінцевий строк подання тендерної пропозиції 04.01.2023 (оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2022-12-26-020286-a оприлюднене 26.12.2022) останнім звітним періодом є 2022 рік.
Проте учасником КНП «Міський центр невідкладної медичної допомоги» Одеської міської ради у складі тендерної пропозиції не надано копію балансу підприємства за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу та копію звіту про фінансові результати за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу, чим не дотримано вимоги пункту 11 Додатку 5 до ТД.
Отже, Замовник на порушення вимог абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника КНП «Міський центр невідкладної медичної допомоги» Одеської міської ради, як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до Додатку 6 до ТД Замовником зазначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а саме:
1) гарантійний лист/довідку у довільній формі, та/або інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення із зазначенням дати формування витягу не раніше дати оприлюдненого в електронній системі закупівель оголошення про проведення процедури закупівлі;
2) витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію;
3) інформацію про те, що у учасника процедури закупівлі відсутні підстави передбачені частиною 2 статті 17 Закону. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій статті 17 Закону, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.
Також відповідно до Додатку 6 до ТД Замовником зазначено, що він не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Слід зазначити, що відповідно до листа Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – Національне агентство) від 31.05.2022 № 23-06/12865-22 у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та введенням воєнного стану з 24.02.2022, функції з перегляду відомостей стосовно фізичних та юридичних осіб, аналітичний блок Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (далі – Реєстр), а також формування та перевірка сформованих інформаційних довідок з Реєстру наразі тимчасово обмежена з метою забезпечення захисту інформації (пп. 4 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2022 № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану»).
Разом з тим, наразі Національне агентство відновило тимчасово обмежену функцію з формування інформаційних довідок з Реєстру в онлайн режимі стосовно фізичних та юридичних осіб за допомогою їх кваліфікаційних електронних підписів та електронних печаток.
Відповідно до абзацу 3 пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Проте переможець процедури закупівлі КНП «Міський центр невідкладної медичної допомоги» Одеської міської ради у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надав Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель вищезазначені документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію КНП «Міський центр невідкладної медичної допомоги» Одеської міської ради, у зв’язку з тим, що він як переможець не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону з урахуванням пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено наступне.
Відповідно до абзацу 1 пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі.
Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 розділу 3 ТД Замовником вимагається завантаження необхідних документів, зокрема: документ «Тендерна пропозиція», який складений і заповнений за формою, що наведена у Додатку 1 до ТД.
Так, учасником КНП «Міський центр невідкладної медичної допомоги» Одеської міської ради у складі тендерної пропозиції надано документ «Тендерна пропозиція», який складений і заповнений за формою, що наведена у Додатку 1 до ТД Замовника, в якому зазначено що КНП «Міський центр невідкладної медичної допомоги» Одеської міської ради приймає та погоджується з усіма умовами ТД, в тому числі із проектом договору про закупівлю.
Відповідно до Додатку № 1 до проєкту договору, який наведено у складі ТД, в таблиці 1 наявна інформація про режим роботи автомобіля, кількість автомобілів та кількість робочих днів.
Відповідно до Додатку № 1 до укладеного Договору в таблиці 1 відсутня інформація про режим роботи автомобіля, кількість автомобілів та кількість робочих днів, яка зазначена у Додатку № 1 до проєкту договору.
Враховуючи вищезазначене на порушення вимог абзацу 1 пункту 18 Особливостей умови укладеного Договору відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі КНП «Міський центр невідкладної медичної допомоги» Одеської міської ради в частині незазначення у Додатку № 1 до укладеного Договору в таблиці 1 інформації про режим роботи автомобіля, кількість автомобілів та кількість робочих днів.
Відповідно до підпункту 2 пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення його з порушенням вимог пункту 18 цих Особливостей.
Враховуючи те, що умови Договору відрізняються від змісту тендерної пропозиції КНП «Міський центр невідкладної медичної допомоги» Одеської міської ради, що є порушенням пункту 18 Особливостей, такий Договір є нікчемним.
Період усунення порушень:
01.02.2023 17:09 - 16.02.2023 00:00
Дата публікації висновку:
01.02.2023 17:09
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усунуто. Рішення моніторінгу UA-M-2023-01-16-000056 виконано. Договір розірвано.
Дата публікації звіту:
06.02.2023 14:07
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionContracting: Так
Опис:
.
Дата публікації:
07.02.2023 11:49