Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення абзаців 2, 6 підпункту 2 пункту 41 та абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови №1178, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору, здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Гуманітарного відділу Городищенської сільської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.12.2022 №121 (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Войтовича Сергія Миколайовича; вимога про усунення невідповідностей; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 04.01.2023 №10; повідомлення про намір укласти договір від 04.01.2023; договір про закупівлю товару від 10.01.2023 №3; додаткова угода від 06.03.2023 №1; відповідь Замовника від 14.03.2023 на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднені в електронній системі закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне.
Відповідно до пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації учасник для підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності матеріально-технічної бази повинен надати інформаційну довідку за встановленим зразком про наявність складських приміщень або приміщення для зберігання готової продукціїї (товару), обладнаний у відповідності до вимог чинного законодавства.
На виконання пункту 3 Додатку 1 до тенедерної документації фізична особа-підприємець Войтович Сергій Миколайович (далі – ФОП Войтович С.М.) у складі своєї пропозиції надав табличну інформацію за встановленою формою (файл-архів - IMG_20210818_105518.pdf.asice) та копію договору оренди складських приміщень від 02.01.2023 №04 (файл-архів - IMG_20230102_202852.pdf.asice).
Згідно пункту 2.1 договору оренди складських приміщень від 02.01.2023 №04 Орендодавець передає, а Орендар приймає Об’єкт оренди, з моменту підписання сторонами акта прийому-передачі Об’єкта оренди. Пунктом 2.2 договору оренди складських приміщень від 02.01.2023 №04 визначено, що акт прийому-передачі Об’єкта оренди повинен бути підписаний сторонами (їх уповноваженими представниками) протягом трьох календарних днів з моменту підписання даного договору.
Крім того, пунктом 2.5 договору оренди складських приміщень від 02.01.2023 №04 визначено, що акт прийому-передачі, підписаний уповноваженими представниками сторін є доказом фактичної передачі оренди.
Разом з тим, ФОП Войтович С.М. у складі пропозиції не надано акта прийому-передачі Об’єкта оренди, чим не підтвердив наявність складських приміщень або приміщення для зберігання готової продукціїї (товару), обладнаний у відповідності до вимог чинного законодавства.
Під час проведення процедури закупівлі, учасник ФОП Войтович С.М. не звертався до Замовника з запитаннями, зверненнями, вимогами та скаргами щодо положень та умов тендерної документації.
Таким чином, Замовником на порушення абзаців 2, 6 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Войтович С.М. у зв’язку із невідповідністю його тендерної пропозиції вимогам, установленим у тендерній документації відповідно пункту першого частини другої статті 16 Закону.
Крім того, Додатком 2 до тендерної документації визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Моніторингом у становлено, що Замовником згідно протоколу від 04.01.2023 №10 визначено ФОП Войтович С.М. переможцем закупівлі та 04.01.2023 оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір.
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції встановлено, що переможцем відкритих торгів з особливостями ФОП Войтовичем С.М. протягом чотирьох днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю не оприлюднено в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Однак, Замовником в порушення вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Постанови №1178 не відхилив тендерну пропозиції переможця процедури закупівель, а уклав з ним договір про закупівлю товару від 10.01.2023 №3.
Період усунення порушень:
21.03.2023 09:24 - 05.04.2023 01:00
Дата публікації висновку:
21.03.2023 09:24