-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби
Завершена
257 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 285.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 285.00 UAH
Номер:
45b7d553019d4a7a8a2cbb6ba83824b1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-21-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.03.2023 00:00
Період моніторингу:
21.03.2023 10:30 - 12.04.2023 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
21.03.2023 № 16-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
21.03.2023 № 16-З
Витяг із переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2022-12-23-014050-a,
23.12.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів».
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю встановлено порушення пунктів 18 та 46 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом розірвання договору відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, не допускати надалі такі порушення та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу «Черкаський геріатричний пансіонат» (далі – Замовник); оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи 22.12.2022 (далі – тендерна документація); протокольне рішення уповноваженої особи від 02.01.2023; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Черкасихліб ТД» (далі – Товариство); документи, надані переможцем відкритих торгів з особливостями Товариством, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 Особливостей; договір про закупівлю товарів від 08.01.2023 № 1; звіт про результати проведення процедури; пояснення, отримані від Замовника 24.03.2023 в електронній системі закупівель.
Аналізом питання повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю встановлено, що на порушення пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Аналізом питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що на порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей тендерна пропозиція Товариства не відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Зокрема, відповідно до пункту 6.1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій технічну специфікацію, що підтверджує відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником згідно з Додатком 2 до тендерної документації. Вимоги до технічних, якісних, кількісних та інших характеристик предмета закупівлі фактично розміщені у додатку 1 до тендерної документації та передбачають, що придбавається хліб житній другого ґатунку свіжоспечений масою 0,850 кг (12 000 шт), який відповідатиме ДСТУ 7517:2014, ДСТУ 4585:2006. Відповідно до пункту 6.3 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації з метою дотримання законодавства про захист економічної конкуренції учасник може враховувати еквівалент або аналог за умов повної відповідності технічним, якісним та іншим характеристикам товару, визначеним цією тендерною документацією, тому всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, слід читати з виразом «або еквівалент». Відповідно до документів тендерної пропозиції Товариства, що знаходяться у файлі «частина 1.zip» (опис продукції, порівняльна таблиця еквіваленту, свідоцтво виробниче про якість продукції), Товариство пропонує хліб «Гетьманський», який має вагу 0,8 кг та відповідає ДСТУ 4583:2006 «Хліб із житнього та суміші житнього і пшеничного борошна. Загальні технічні умови».
Згідно з поясненнями замовника, отриманими в електронній системі закупівель 24.03.2023, вимога щодо відповідності хліба житнього другого ґатунку ДСТУ 7517:2014 «Хліб із пшеничного борошна. Загальні технічні умови», ДСТУ 4585:2006 «Вироби хлібобулочні здобні. Загальні технічні умови» застосована у тендерній документації помилково, а щодо ваги допущена технічна помилка. Проте, згідно з Описом продукції, що наданий у складі тендерної пропозиції Товариства, хліб «Гетьманський» випускається упакованим нарізаним масою 0,4 кг та 0,8 кг, тобто іншої ваги для цього виду хліба не передбачено. Отже, Товариство запропонувало хліб, вага якого менша, ніж вимагає Замовник у тендерній документації. Незважаючи на це, тендерна пропозиція Товариства не була відхилена та між Замовником і Товариством було укладено договір про закупівлю 10 200 кг хліба українського нов. под., житнього другого ґатунку, маса 0,850 кг (12 000 шт) на суму 244 800,00 гривень.
Аналізом питання дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю установлено, що на порушення пунктів 18 та 46 Особливостей договір про закупівлю товару від 08.01.2023 № 1 укладений не відповідно до тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, а саме: договір укладено на закупівлю 10 200 кг хліба українського нов. под., житнього другого ґатунку, маса 0,850 кг (12 000 шт), тоді як Товариство у своїй тендерній пропозиції запропонувало хліб «Гетьманський» масою 0,800 кг. Згідно з поясненнями замовника, отриманими в електронній системі закупівель 24.03.2023, договір укладено на хліб вагою 0,850 кг та хліб постачається відповідно до договору. Отже, умови договору про закупівлю товару від 08.01.2023 № 1 не відповідають тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі. Відповідно до підпункту 2 пункту 21 Особливостей такий договір є нікчемним. Відповідно до частини другої статті 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність установлено законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання судом такого правочину недійсним не вимагається.
Період усунення порушень:
28.03.2023 10:30 - 12.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
28.03.2023 10:30
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до висновку було здійснено відповідні заходи, щодо усунення порушень, а саме розірвання договору з ТОВ "Черкасихліб ТД"
Дата публікації звіту:
03.04.2023 15:30
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- corruptionContracting: Так
- other: Так
Опис:
Договір розірвано
Дата публікації:
04.04.2023 14:39
Запити/Пояснення
Номер:
c75c608cd3234b6f8b3bc1972b7ee947
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
21.03.2023 10:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.03.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі хліба, інформацію про яку опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-12-23-014050-a, та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснень із питань:
- як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі;
- чи забезпечено відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель? Якщо так, то надайте посилання;
- чому не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Черкасихліб ТД», якщо запропонований ним хліб «Гетьманський» має меншу вагу, ніж хліб, який замовник хоче придбати, та відповідає ДСТУ 4583:2006, а не ДСТУ 7517:2014, ДСТУ 4585:2006?
- чому для придбання хліба житнього другого ґатунку свіжоспеченого масою 0,850 кг у тендерній документації застосовано вимоги щодо його відповідності ДСТУ 7517:2014 «Хліб із пшеничного борошна. Загальні технічні умови», ДСТУ 4585:2006 «Вироби хлібобулочні здобні. Загальні технічні умови»?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
710b2f9bc60e41f08082c8f8176b3499
Назва:
Відповідь на запит ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
Дата опублікування:
24.03.2023 22:15
Опис:
Надаємо відповідь через електронну систему закупівель на запит ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) від 21.03.2023 р щодо процедури закупівлі ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби
Ідентифікатор закупівлі (UA-2022-12-23-014050-a)
Питання: яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
Відповідь: Було здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової пропозиції та виведення середнього показника і скореговування ціни договору попереднього періоду з урахуванням індексу інфляції.
Питання: чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2022-01-17-003736-a відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація;
Відповідь: Не було забезпечено оприлюднення обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті, так як у Замовника відсутній власний веб-сайт. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-12-23-014050-a в Тендерній документіціє містяться технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а такоє його очікувана вартість.
Питання: Чому не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Черкасихліб ТД», якщо запропонований ним хліб «Гетьманський» має меншу вагу, ніж хліб, який замовник хоче придбати, та відповідає ДСТУ 4583:2006, а не ДСТУ 7517:2014, ДСТУ 4585:2006?
Відповідь: Зприводу ДСТУ, в Тендерній документації вказано ДСТУ: 4585:2006 або еквівалент, Учасник надав ДСТУ 4583:2006 Хліб із житнього та суміші житнього і пшеничного борошна, що стосується даної закупівлі. Стосовно ваги, було допущено технічної помилки, адже по договору хліб має вагу 0,850г і поставляється з такою вагою.
Питання: Чому для придбання хліба житнього другого ґатунку свіжоспеченого масою 0,850 кг у тендерній документації застосовано вимоги щодо його відповідності ДСТУ 7517:2014 «Хліб із пшеничного борошна. Загальні технічні умови», ДСТУ 4585:2006 «Вироби хлібобулочні здобні. Загальні технічні умови»?
Відповідь: Помилково було вказано даний ДСТУ.
Номер:
5c3e1c6b4c164a159ed940a3b349d7a8
Назва:
Відповідь на запит ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
Дата опублікування:
24.03.2023 22:18
Опис:
Надаємо відповідь через електронну систему закупівель на запит ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) від 21.03.2023 р щодо процедури закупівлі ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби
Ідентифікатор закупівлі (UA-2022-12-23-014050-a)
Питання: яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
Відповідь: Було здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової пропозиції та виведення середнього показника і скореговування ціни договору попереднього періоду з урахуванням індексу інфляції.
Питання: чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2022-01-17-003736-a відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація;
Відповідь: Не було забезпечено оприлюднення обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті, так як у Замовника відсутній власний веб-сайт. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-12-23-014050-a в Тендерній документіціє містяться технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а такоє його очікувана вартість.
Питання: Чому не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Черкасихліб ТД», якщо запропонований ним хліб «Гетьманський» має меншу вагу, ніж хліб, який замовник хоче придбати, та відповідає ДСТУ 4583:2006, а не ДСТУ 7517:2014, ДСТУ 4585:2006?
Відповідь: Зприводу ДСТУ, в Тендерній документації вказано ДСТУ: 4585:2006 або еквівалент, Учасник надав ДСТУ 4583:2006 Хліб із житнього та суміші житнього і пшеничного борошна, що стосується даної закупівлі. Стосовно ваги, було допущено технічної помилки, адже по договору хліб має вагу 0,850г і поставляється з такою вагою.
Питання: Чому для придбання хліба житнього другого ґатунку свіжоспеченого масою 0,850 кг у тендерній документації застосовано вимоги щодо його відповідності ДСТУ 7517:2014 «Хліб із пшеничного борошна. Загальні технічні умови», ДСТУ 4585:2006 «Вироби хлібобулочні здобні. Загальні технічні умови»?
Відповідь: Помилково було вказано даний ДСТУ.