-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Деревина дров’яна промислового та непромислового використання
Завершена
3 999 324.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 996.62 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 996.62 UAH
Номер:
6f794d74450241499d4c4a93916547af
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-27-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.03.2023 00:00
Період моніторингу:
27.03.2023 16:36 - 18.04.2023 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
27.03.2023 № 17-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
27.03.2023 № 17-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2022-12-21-018719-a, 21.12.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення пунктів 28, 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення підпункту 1 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом ініціювання перед контрагентом розірвання договору відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Кам’янської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 21.12.2022; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Євського Олександра Анатолійовича (далі – ФОП Євський О.А.); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником відкритих торгів з особливостями ФОП Євським О.А.; пояснення Замовника, отримане 05.04.2023 в електронній системі закупівель; протокольне рішення уповноваженої особи від 03.01.2023; документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 Особливостей, надані переможцем відкритих торгів з особливостями ФОП Євським О.А.; договір від 16.01.2023 № 11; звіт про результати проведення процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Аналізом питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що на порушення пункту 28 Особливостей тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 21.12.2022, складена не у відповідності із вимогами закону та Особливостей. Зокрема, додаток № 3 до тендерної документації містить вимогу, про надання переможцем процедури закупівлі довідки в довільній формі про відсутність підстав, визначених пунктами 2, 8, 9 частини першої статті 17 Закону.
Відповідно до пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
На порушення пункту 44 Особливостей тендерна документація містить вимогу щодо надання переможцем документів, які підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 8, 9 частини першої статті 17 Закону.
Аналізом питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що учасник процедури закупівлі ФОП Євський О.А. надав банківську гарантію від 28.12.2022 № 4708/22-ТГ, видану акціонерним товариством «Банк інвестицій та заощаджень», яка не відповідає умовам пункту 3 «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерних пропозицій» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Замовником, розміщено вимога про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ФОП Євським про те, що: «…забезпечення тендерної пропозиції не відповідає вимогам ч. 3 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, а саме п. 3 абз. 2 Забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі: ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону (п. 44 Особливостей) (зазначена підстава застосовується з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178)….».
На порушення підпункту 1 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Євського, так як забезпечення тендерної пропозиції не відповідало умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
Період усунення порушень:
07.04.2023 14:18 - 22.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
07.04.2023 14:18
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
1) Відповідно до абз. 3 п. 44 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, КОЛИ ДОСТУП ДО ТАКОЇ ІНФОРМАЦІЇ Є ОБМЕЖЕНИМ НА МОМЕНТ ОПРИЛЮДНЕННЯ ОГОЛОШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ ВІДКРИТИХ ТОРГІВ.
Відповідно до роз’яснень Міністерства економіки України «Щодо особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 08.12.2022р. та «Щодо застосування статті 17 Закону у зв'язку із введенням воєнного стану» від 23.06.2022р. URL: https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?lang=uk-UA&id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb щодо підстав, передбачених пунктами 2, 8, 9 частини першої статті 17 Закону під час проведення торгів, замовник самостійно з урахуванням вимог законодавства правового режиму воєнного стану та інформації, вказаної у вищеперелічених листах, визначає у тендерній документації у який спосіб підтверджується відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених у статті 17 Закону.
Повідомляємо, що на момент оголошення процедури закупівлі доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань був обмежений у зв’язку з чим Замовник не мав можливості самостійно здійснити відповідну перевірку. Обґрунтування було зазначено в Додатку 3 тендерної документації, а саме: в умовах воєнного стану, на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів відсутній вільний доступ замовника до публічної інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, перевірка замовником інформації щодо відсутності підстав, визначених у статті 17 Закону здійснюється з урахуванням особливостей законодавства правового режиму воєнного стану.
Вимога про надання переможцем довідки в довільній формі про відсутність підстав, визначених пунктами 2, 8, 9 частини першої статті 17 Закону розміщена на підставі відсутності доступу до відповідних реєстрів та на підставі роз’яснень Міністерства економіки України.
Зокрема Замовником проаналізовано закупівлі, що здійснювалися Державною аудиторською службою, наприклад Східний офіс Держаудитслужби за закупівлею № UA-2023-01-16-012169-a від 16.01.2023р. в тендерній документації зазначає:
«Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Якщо на дату оприлюднення повідомлення про визначення переможця відсутній вільний доступ до відомостей з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство та Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, у складі документів, що подаються замовнику переможцем обов’язково оприлюднюється Інформаційні довідки, що містить відомості з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство та Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення».
Аналогічна вимога міститься в закупівлі № UA-2023-03-27-002403-a від 01.04.2023р. щодо п. 44 Особливостей.
Тобто суб’єктом, який здійснює перевірку відповідності замовників законодавству у сфері публічних закупівель, при проведенні власної закупівлі визначає надання документів, що підтверджують відсутність підстав передбачених п. 2,8 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» у зв’язку з відсутністю вільного доступу до державних реєстрів. В такому випадку Замовник не погоджується з висновком процедури моніторингу закупівлі № UA-2022-12-21-018719-a щодо порушення п. 44 Особливостей, оскільки аналогічне трактування за застосування норм законодавства здійснено органом Держаудитслужби, що має право тлумачення відповідних норм.
2) Відповідно до абз 2 п. 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (далі – Особливості) в редакції, що діяла на момент оголошення закупівлі: Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Аналізуючи зазначене відмічаємо, що інформація в тендерній пропозиції ФОП Євського О.А. не стосується випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, виправлення якої не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Зокрема відмічаємо, що гарантія надана ФОП складена за формою затвердженою відповідно до вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції затвердженних наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628. З прийняттям Особливостей необхідних змін до форми забезпечення внесено не було. Тому керуючись законодавством у сфері публічних закупівель на підставі п.40 Особливостей було розміщено вимогу про усунення невідповідностей.
Згадана законодавча колізія досі не є врегульованою та спричиняє недоліки в тендерних пропозиція учасників. Оскільки п. 40 Особливостей визначає, невідповідністю, що може бути усунена учасником протягом 24 годин відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником. Оскільки забезпечення було наявним згідно п. 40 Особливостей Замовник повинен надати 24 години Учаснику на усунення невідповідностей.
3) Повідомляємо, що Замовником на виконання норм законодавства щодо висновку моніторингу ініційовано розірвання договору з ФОП Євський О.А. Відмічаємо, що за договором відсутні випадки одностороннього розірвання договору на підставах, що наразі склалися. Лист-звернення та документ про направлення додається.
Дата публікації звіту:
14.04.2023 12:34
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору.
Дата публікації:
25.04.2023 14:34
Запити/Пояснення
Номер:
b4869b3dc8c246f6acc6cbfdac5740c5
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
03.04.2023 11:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:03410000-7: Деревина» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-12-21-018719-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
- чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі ID: UA-2022-12-21-018719-a відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація?
- чому не відхилено тендерну пропозицію ФОП Євського О.А. відповідно до підпункту 1 пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, якщо його забезпечення тендерної пропозиції не відповідало умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції?
- з яких підстав розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ФОП Євським О.А?
- з яких підстав у додатку 3 до тендерної документації міститься вимога про надання переможцем довідки в довільній формі про відсутність підстав, визначених пунктами 2, 8, 9 частини першої статті 17 Закону?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
f45ed7c9893a49d2b5b8e83a7d0237cf
Назва:
Відповідь Замовника на запит на пояснення
Дата опублікування:
05.04.2023 14:09
Опис:
1) Обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість здійснено з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для даного предмета закупівлі, з урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Уповноваженого органу від 18.02.2020 № 275 та обрахована відповідно до середньо ринкового рівня цін. Відповідно до вищезазначеного Наказу Замовник під час визначення очікуваної вартості закупівлі може використати декілька методів її розрахунку, одним з яких є Метод порівняння ринкових цін. Даний метод полягає в ціновому аналізі та зборі актуальної інформації з ринку товарів/послуг. Замовником було проведено аналіз (моніторинг) вартості аналогічних державних закупівель з зпкупівлі деревини дро’вяної промислового та непромислового використання, були використані ціни виконаних аналогічних договорів територіальних органів у Черкаській області області за аналогічним предметом закупівлі, які укладались і виконувались у жовтні-листопаді 2022 року, інформація про які міститься в електронній системі закупівель "Prozorro".
2) Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі було розміщено у строки передбачені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)Обґрунтування розміщено за посиланням URL: http://kamianka-osvita.ck.sch.in.ua/prozoristj_ta_vidkritistj/informaciya_schodo_procedur_zakupivelj/ . «ОБҐРУНТУВАННЯ ТЕХНІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ (Деревина) 30.11.2022р.», відмічаємо, що обґрунтування розміщено до оголошення закупівлі, за якою здійснюється моніторинг, оскільки це повторна закупівля щодо того ж предмету.
3) Відповідно до абз 2 п. 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (далі – Особливості) в редакції, що діяла на момент оголошення закупівлі: Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Аналізуючи зазначене відмічаємо, що інформація в тендерній пропозиції ФОП Євського О.А. не стосується випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, виправлення якої не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Зокрема відмічаємо, що гарантія надана ФОП складена за формою затвердженою відповідно до вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції затвердженних наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628. З прийняттям Особливостей необхідних змін до форми забезпечення внесено не було. Тому керуючись законодавством у сфері публічних закупівель на підставі п.40 Особливостей було розміщено вимогу про усунення невідповідностей.
Аналогічну позицію висловлює Департамент сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України у відповідь на запит КП ЕЛЕКТРОМЕРЕЖ ЗОВНІШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ М. КИЄВА «КИЇВМІСЬКСВІТЛО» №1174/2022 URL: https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=a67c6fcc-ff7d-464d-91f1-a56bfd8939d3&lang=uk-UA , де зазначає: у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями за встановленою наказом № 2628 формою, то такі невідповідності підлягають виправленню згідно з пунктом 40 Особливостей.
4) Відповідно до абз. 3 п. 44 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, КОЛИ ДОСТУП ДО ТАКОЇ ІНФОРМАЦІЇ Є ОБМЕЖЕНИМ НА МОМЕНТ ОПРИЛЮДНЕННЯ ОГОЛОШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ ВІДКРИТИХ ТОРГІВ.
Відповідно до роз’яснень Міністерства економіки України «Щодо особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 08.12.2022р. та «Щодо застосування статті 17 Закону у зв'язку із введенням воєнного стану» від 23.06.2022р. URL: https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?lang=uk-UA&id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb щодо підстав, передбачених пунктами 2, 8, 9 частини першої статті 17 Закону під час проведення торгів, замовник самостійно з урахуванням вимог законодавства правового режиму воєнного стану та інформації, вказаної у вищеперелічених листах, визначає у тендерній документації у який спосіб підтверджується відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених у статті 17 Закону.
Повідомляємо, що на момент оголошення процедури закупівлі доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань був обмежений у зв’язку з чим Замовник не мав можливості самостійно здійснити відповідну перевірку. Обґрунтування було зазначено в Додатку 3 тендерної документації, а саме: в умовах воєнного стану, на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів відсутній вільний доступ замовника до публічної інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, перевірка замовником інформації щодо відсутності підстав, визначених у статті 17 Закону здійснюється з урахуванням особливостей законодавства правового режиму воєнного стану.
Вимога про надання переможцем довідки в довільній формі про відсутність підстав, визначених пунктами 2, 8, 9 частини першої статті 17 Закону розміщена на підставі відсутності доступу до відповідних реєстрів та на підставі роз’яснень Міністерства економіки України.