-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин А-92 відповідний код 09132000-3 Бензин, Дизельне паливо відповідний код 09134200-9 Дизельне паливо по паливним карткам)
Завершена
636 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 180.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 180.00 UAH
Номер:
221d308aa80441dc86f99bc06a80461a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-28-000108
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.03.2023 00:00
Період моніторингу:
28.03.2023 16:47 - 19.04.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
28.03.2023 № 20
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 116,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
Начальник Управління Західного
офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Анатолій КАРП’ЮК
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 28.03.2023 №20
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2022-12-21-018095-a 21.12.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Рівненській області Віктор Григорук
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
Дата закінчення моніторингу: 14 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Рокитнівська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування» Рокитнівської селищної ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 27.12.2022 № 117), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції учасників: ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» (в частині правомірності відхилення), ТОВ «ЗАХІДЕНЕРГОПОСТАЧ», протокол від 04.01.2023 № 04/01/01, протокол від 04.01.2023 № 04/01/02, протокол від 04.01.2023 № 04/01/03, договір від 10.01.2023 № 03, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 31.03.2023.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» (в частині правомірності відхилення) встановлено наступне.
Відповідно до протоколу від 04.01.2023 № 04/01/02, завантаженого в електронну систему закупівель, Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ», у зв’язку з ненаданням ним ліцензії на право зберігання пального, чим не виконано технічні вимоги тендерної документації, зазначені у Додатку № 2 до тендерної документації.
Відповідно до абзаців 1 та 2 пункту 40 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно пояснень наданих Замовником: «…невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Тобто вказано на виправлення помилок, а не довантаження документів, які відносяться до технічних вимог тендерної документації».
Проте, вимогами пункту 40 Особливостей передбачено, у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
При цьому, Замовником в порушення абзацу 1 пункту 40 Особливостей не розміщено у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель щодо надання учасником ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» ліцензії на право зберігання пального. Ліцензії не відносяться до технічних вимог предмета закупівлі, оскільки технічні вимоги передбачені відповідними національними стандартами, тобто надання ліцензій це інша інформація, яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації відповідно до частини третьої статті 22 Закону.
Крім того, згідно абзацу другого пункту 29 Особливостей, у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, який оприлюднено через електронну систему закупівель, 31.03.2023 Замовником надано пояснення, які не обґрунтовують прийняте рішення про відхилення найбільш економічно вигідного учасника торгів ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ».
Протоколом від 04.01.2023 № 04/01/03 уповноваженою особою ухвалено рішення згідно якого учасника ТОВ «ЗАХІДЕНЕРГОПОСТАЧ» визначити переможцем відкритих торгів.
10.01.2023 з переможцем торгів ТОВ «ЗАХІДЕНЕРГОПОСТАЧ» укладено договір про закупівлю.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» (в частині правомірності відхилення) встановлено порушення пункту 40 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЗАХІДЕНЕРГОПОСТАЧ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця– порушень не встановлено.
Період усунення порушень:
14.04.2023 14:31 - 29.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
14.04.2023 14:31
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлені порушення законодавства в сфері закупівель, з метою виконання зобов'язання Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області про здійсненНя заходів направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому прийнято рішення оголосити догану Аксьоновій Вікторії Андріївні, фахівцю з публічних закупівель КНП "Рокитнівська БЛІЛ".
Дата публікації звіту:
18.04.2023 16:08
Запити/Пояснення
Номер:
378cc2f885eb456cbeabf1e7dcd5d936
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.03.2023 17:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за кодом ДК 021:2015: «09134200-9 — Дизельне паливо» (інформацію про закупівлю оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro за номером ID: UA-2022-12-21-018095-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень з питань.
1. Згідно частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Чому Замовником в тендерній документації встановлено вимоги, які непередбачені законодавством, чим порушено частину третю статті 22 Закону, а саме, Додатком 2 до тендерної документації визначено, якщо учасник пропонує власні або орендовані АЗС то він повинен мати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним та ліцензію на право зберігання пального на АЗС, яка пропонується учасником в тендерній пропозиції?
Дана вимога суперечить статті частині шостій статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» №481/95, відповідно до якої суб’єкт господарювання, що отримав ліцензію на роздрібну торгівлю має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії
2. Відповідно до протоколу від 04.01.2023 № 04/01/02, завантаженого в електронну систему, Замовником прийнято рішення про відхилення учасника процедури закупівлі ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» у зв’язку з ненаданням ним ліцензії на право зберігання пального, чим не виконав технічні вимоги тендерної документації, зазначені у Додатку № 2 до тендерної документації.
Відповідно до абзаців 1 та 2 пункту 40 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, Замовник зобов’язаний уточнювати невідповідності в інформації та/або документах, виявлені ним під час розгляду тендерних пропозицій учасників процедур закупівель.
При цьому, Замовником в порушення абзацу 1 пункту 40 Особливостей не розміщено у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель щодо надання учасником ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» ліцензії на право зберігання пального. Ліцензії не відносяться до технічних вимог, оскільки технічні вимоги передбачені відповідними національними стандартами, тобто надання ліцензій це інша інформація, яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації відповідно до частини третьої статті 22 Закону.
Крім того, згідно абзацу другого пункту 29 Особливостей, у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
З огляду на зазначене, поясність причину ненадання можливості учаснику ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» усунути невідповідності?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень просимо долучити документальне підтвердження.
Номер:
ee1d122070b8471882687183a883296d
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
31.03.2023 12:46
Опис:
На Ваш запит про надання пояснень від 28.03.2023р. Комунальне некомерційне підприємство «Рокитнівська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування» Рокитнівської селищної ради (далі – Замовник) надає наступні пояснення та інформацію, щодо правомірності дій Замовника:
А) Стосовно першого питання, ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ зазначає, що Замовником в тендерній документації встановлено вимоги, які непередбачені законодавством, чим порушено частину третю статті 22 Закону, а саме, Додатком 2 до тендерної документації визначено, якщо учасник пропонує власні або орендовані АЗС то він повинен мати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним та ліцензію на право зберігання пального на АЗС, яка пропонується учасником в тендерній пропозиції.
Ми, як Замовник керувалися виключно чинним та діючим законодавством, а саме згідно частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вимога щодо надання ліцензії на право зберігання пального Учасника або партнерів Учасника на АЗС, яка пропонується Учасником в тендерній документації є законною та обгрунтованою і відповідає чинному законодавству. Дана вимога не суперечить частині шостій статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» №481/95, відповідно до якої суб’єкт господарювання, що отримав ліцензію на роздрібну торгівлю має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії. Оскільки відповідно до Закону №481 Суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право зберігання пального на кожне місце зберігання пального. Відповідна вимога сформана у зв’язку з тим, що саме Учасник повинен забезпечити зберігання пального на АЗС, які буде пропонувати у тендерній пропозиції до моменту його отримання Замовником, оскільки Замовник буде забирати свій товар з АЗС поступово. Тобто Учасник повинен забезпечити для Замовника місце зберігання пального (АЗС) де Замовник буде поступово отримувати товар. В Законі №481/95 зазначено, суб’єкт господарювання, що отримав ліцензію на роздрібну торгівлю має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії та немає ніякого посилання про місця в яких будуть надаватися послуги зі зберігання пального (місця зберігання пального). Тобто в
- місцях виробництва пального – проводиться діяльність з виробництва пального;
- місцях оптової торгівлі пальним - проводиться діяльність з оптової торгівлі пальним;
- місцях роздрібної торгівлі пальним - проводиться діяльність з роздрібної торгівлі пальним.
В Законі зазначено, що суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право зберігання пального на кожне місце зберігання пального, згідно ст. 15 Закону №481 зберігання пального здійснюються суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії.
Оскільки продане Учасником Замовнику пальне зберігається на АЗС до моменту його відпуску через паливо-роздавальні колонки, отже АЗС (суб’єкт господарювання: власник, орендар чи партнер АЗС) яку пропонує потенційний учасник, має мати ліцензію на зберігання (відповідно до положень Закону № 481/95-ВР).
Учасники які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів з іншими суб’єктами господарювання, можуть надати ліцензію на зберігання пального будь-якого свого партнера, чи власника АЗС чи орендаря АЗС, тобто вимога про наявність ліцензії на право зберігання пального не суперечить принципам здійснення публічних закупівель та відповідає вимогам чинного законодавства у сфері ліцензування.
Наявність ліцензії на право зберігання на АЗС є підтвердженням того факту, що Учасник забезпечить зберігання пального відповідно до діючого законодавства, а пальне дійсно буде відпущене для автотранспорту Замовника, і Учасник буде виконувати свої зобов’язання за Договором.
Замовником було прийнято до уваги подану Вимогу до закупівлі (UA-2022-12-21-018095-a) учасника ТОВ "ЗАХІДЕНЕРГОПОСТАЧ", стосовно неправомірного визнання учасника ТОВ "ІНТЕКС ІНВЕСТ" переможцем закупівлі, адже їхня Пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації, додавши, що з даного питання є аналогічне рішення ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ (надалі – Колегія) №3439-р/пк-пз від 24.02.2021р. (Додається), в якому зазначено, що Учасник забов'язаний надати таку ліцензії, в разі ненадання тендерна пропозиція такого Учасника підлягає відхиленню. В рішенні Колегії зазначено, щ разом з тим, у складі Пропозиції Переможця відсутня ліцензія на зберігання пального.
Б) Стосовно другого питання, ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ зазначає, що з огляду на зазначене, є необхідність пояснити причину ненадання можливості учаснику ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» усунути невідповідності.
Технічні критерії тендерної документації передбачають технічну частину вимог, щодо забезпечення Замовника якісним пальним, а також технічні критерії щодо відпуску пального та його зберігання до моменту отримання Замовником. Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі з огляду на специфіку предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Замовником не було встановлено технічні вимоги щодо предмета закупівлі, які не відповідають національним стандартам (не було встановлено вимог щодо надання документів, щодо якості пального, які не відповідають національним стандартам (ДСТУ, відповідність технічному регламенту та інше).
Основними принципами функціонування системи медичної допомоги комунального закладу є: постійна готовність до надання медичної допомоги; оперативне та цілодобове реагування на виклики медичної допомоги; доступність та безоплатність медичної допомоги, її своєчасність, якість та пріоритетність; послідовність та безперервність надання медичної допомоги та її відповідність єдиним вимогам.
Особливостями встановлено обов'язок Замовника розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Тобто вказано на виправлення помилок, а не довантаження документів, які відносяться до технічних вимог тендерної документації.
Отже інформація яка включена до документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не була надана в тендерній пропозиції Учасника не підлягає застосуванню механізму 24 год. При аналізі пропозиції учасника на відповідність умовам тендерної документації, Замовник керувався позицією Міністерства економіки України, яке вказало, що визначення невідповідностей здійснюється замовником самостійно. При цьому Особливостями встановлено обов'язок замовника розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Дана позиція прямо вказана Міністерством економіки України, при наданні Замовникам консультацій щодо порядку виправлення помилок, що є офіційною позицією державного органу і усі державні структури мають враховувати таку позицію при здійсненні своєї діяльності.
Оскільки Учасником не було подано відповідного документа що підтверджує наявність ліцензії на зберігання пального на запропоновані АЗС, які подавалися тендерній пропозиції відповідно до інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, », а також з метою економії часу та швидкого забезпечення Замовника паливом для надання оперативної медичної допомоги населенню в умовах воєнного стану, Замовником було прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію учасника як таку що не відповідає вимогам тендерної документації та чинного законодавства, пп2 п 41 Особливостей , без застосування механізму 24 год.