-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Борошно та крупи згідно коду ДК 021:2015 (15610000-7)-продукція борошномельно-круп'яної промисловості
Завершена
840 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 8 400.00 UAH
мін. крок: 1% або 8 400.00 UAH
Номер:
f7da1e67565540239d8d573b47c888d7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-04-000031
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.04.2023 00:00
Період моніторингу:
04.04.2023 16:14 - 26.04.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
04.04.2023 № 108
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 04.04.2023 № 108.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-12-21-014316-a, 21.12.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостей №1178, своєчасності його розміщення та виконання учасником встановлено порушення вимог пункту 40 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Михайлишина Р.М., визначення вказаного учасника переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання учасником-переможцем документів під час укладання договору; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 вжити заходи шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договором з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Михайлишина Р.М. щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту пункту 40 Особливостей №1178 – при розгляді тендерної пропозиції.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 квітня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостей №1178, своєчасності його розміщення та виконання учасником; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру; надання учасником-переможцем документів під час укладання договору; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2022-12-21-003710-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Михайлишина Романа Мирославовича (далі – ФОП Михайлишин Р.М.); опубліковане Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ФОП Михайлишина Р.М. та опублікований вказаним учасником документ на усунення таких невідповідностей; пpoтокол уповноваженої особи від 03.01.2023 №498; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру документи та інформацію після аукціону; договір на закупівлю товару від 17.01.2023 №17011042; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
У частині 1 розділу 3 тендерної документації Замовника визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним Замовником: іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Відповідно до частини 6 розділу 3 тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частиною другою статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Так, у Додатку 2 до тендерної документації наведена інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та загальні умови постачачання продукції.
За нормою підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли, зокрема, вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до встановлених Замовником у Додатку 2 до тендерної документації (розділ «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі») вимог для підтвердження якості товару учасник повинен надати посвідчення якості або сертифікат відповідності, або декларацію виробника, або протокол досліджень проб харчових продуктів, або інший подібний документ.
У складі тендерної пропозиції учасником ФОП Михайлишиним Р.М. не надано документи, які підтверджують якість круп булгур та кускус.
Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником опубліковано в електронній системі закупівель повідомлення про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ФОП Михайлишина Р.М., у якому зазначено, зокрема, про необхідність надання учасником відповідно до Додатку 2 до тендерної документації посвідчення якості або сертифікату відповідності, або декларації виробника, або протоколу досліджень проб харчових продуктів, або іншого подібного документу на підтвердження якості круп булгур та кускус.
Відповідно до пункту 40 Особливостей №1178 (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
При цьому, у пункті 40 Особливостей №1178 вказано, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Проте, на порушення вимог пункту 40 Особливостей №1178, Замовником встановлено учаснику ФОП Михайлишину Р.М. вимогу щодо усунення невідповідностей в інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції (а саме підтвердження його якості: посвідчення якості або сертифікат відповідності, або декларація виробника, або протокол досліджень проб харчових продуктів, або інший подібний документ для підтвердження якості круп кускус та булгур).
Як наслідок, на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Михайлишина Р.М., а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір від 17.01.2023 №17011042 на суму 777 496,00 гривень.
Період усунення порушень:
11.04.2023 16:58 - 26.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
11.04.2023 16:58
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання припису Західного офісу Держаудитслужби в рамках даного моніторингу повідомляємо по те, що відділ з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області звернувся до ФОП Михайлишин Р.М. із письмовим повідомленням про намір розірвати договір, укладений за результатами цієї закупівлі, а також ФОП Михайлишин Р.М. був надісланий проєкт додаткової угоди № 1 про розірвання договору (Додається).
Дата публікації звіту:
12.04.2023 12:21
Запити/Пояснення
Номер:
760384ccb0c84a36a88b4820b8079462
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
05.04.2023 17:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.04.2023 00:00
Опис:
Дата: 05.04.2023
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-12-21-014316-a, яка проводилась Відділом з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Надати відповідну інформацію чи було надано переможцем тендеру при укладанні договору відповідні документи про підтвердження права підписання договору про закупівлю та копію ліцензій або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності (з обов’язковим долученням до пояснення відповідних підтверджуючих документів)?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
213a08f8b27e437bb9446eafb97d13ea
Назва:
Відповіді на питання моніторингу
Дата опублікування:
06.04.2023 12:50
Опис:
У відповідь на запит по моніторингу до закупівлі Борошно та крупи згідно коду ДК 021:2015 (15610000-7)-продукція борошномельно-круп'яної промисловості (UA-2022-12-21-014316-a) надаємо наступну інформацію:
1. Обгрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікувану вартість було здійснено наступним чином:
ОБҐРУНТУВАННЯ
технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
(оприлюднюється на виконання постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами))
Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія:
Відділ з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області; вул. Івасюка, 12, м. Золочів, 80700; код за ЄДРПОУ — 43978239; категорія замовника — орган місцевого самоврядування.
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності):
Предмет закупівлі:
Борошно та крупи згідно коду ДК 021:2015 (15610000-7)-продукція борошномельно-круп'яної промисловості Тендер, закупівля - Борошно та крупи згідно коду ДК 021:2015 (15610000-7)-продукція борошномельно-круп'яної - Держзакупівлі.онлайн (dzo.com.ua)
Обґрунтування доцільності закупівлі.
Згідно з рішенням Золочівської міської ради №35 від 27.11.2020 року відділ з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області визнано бюджетною установою-балансоутримувачем та головним розпорядником коштів, за якою закріплюється на праві господарського відання майно освітніх установ Золочівської територіальної громади комунальної власності, та покладено виконання таких завдань/функцій:
- Організація харчування дітей у комунальних закладах освіти за рахунок місцевого бюджету та залучених коштів відповідно до чинного законодавства України (відповідно до пункту 3.8.8 Положення про відділ з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області)
Для виконання зазначених завдань/функцій Замовник повинен, зокрема, забезпечити освітні установи необхідними продуктами харчування з метою організації харчування дітей у комунальних закладах освіти.
Обґрунтування обсягів закупівлі.
Обсяги визначено відповідно до очікуваної потреби, обрахованої Замовником на основі фактичної кількості школярів та дошкільнят, які харчуватимуться у 2023 році та обсягу фінансування.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі.
Якісні характеристики визначено відповідно до особливостей продукту харчування, з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі, а також на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 року №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/305-2021-%D0%BF#Text, на основі наказу Міністерства охорони здоров’я України від 05.11.2021 року №2441 «Про затвердження рекомендованого Примірного чотиритижневого сезонного меню, рекомендованого для організації триразового харчування дітей віком від 1 до 6(7) років в закладах освіти та інших організованих дитячих колективах» https://chernedu-my.sharepoint.com/personal/support_centr_cv_ua/_layouts/15/onedrive.aspx?id=%2Fpersonal%2Fsupport%5Fcentr%5Fcv%5Fua%2FDocuments%2F%D0%9C%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%B0%D0%BB%D0%B8%2F2021%2F%D0%9D%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%B7%20%D0%9C%D0%9E%D0%9D%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8%20%D0%B2%D1%96%D0%B4%2005%2E11%2E2021%20%E2%84%96%202441, на підставі технологічних карт страв та виробів для харчування дітей віком від 6 до 18 років у закладах освіти, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку та дитячих закладах сфери соціального захисту, затверджених Державною установою «Інститут громадського здоров’я ім. О.М. Марзєєва АМН України 06.09 2021 року https://znaimo.gov.ua/media/tehc/%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%20%D0%BD%D0%B0%20%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%20%D1%82%D0%B0%20%D0%B2%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%B8.pdf.
.
Обґрунтування очікуваної ціни закупівлі/бюджетного призначення.
Очікувана вартість обрахована відповідно до середньоринкового рівня цін, визначеного на основі моніторингу цін на продукти харчування на споживчому ринку Львівської області у листопаді та грудні 2022 року (додаток 1 та 2), проведеним Головним управлінням статистики у Львівській області.
Вид процедури закупівлі: відкриті торги з особливостями,
Термін постачання —з дати укладання договору по 31.12.2023р.
Якісні та технічні характеристики заявленої предмету закупівлі визначені з урахуванням реальних потреб та оптимального співвідношення ціни та якості.
2. Надаємо посилання на офіційний веб-сайт Відділу з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області, де є опубліковане ОБҐРУНТУВАННЯ технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі https://osvita-zolochiv.gov.ua/news/1672046651/
3. При завантаженні документів переможця процедури в систему закупівель «ProZorro» Переможець процедури ФОП Михайлишин Р.М. надав в числі інших документів також наступні довідки:
- Довідка на право підпису і Довідка про відсут.ліцензії (додаток 3)
Крім того, дані довідки у паперовому вигляді були надані ФОП Михайлишин Р.М. при підписанні договору.