-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Пастеризоване молоко (ДК 021:2015: 15510000-6 Молоко та вершки – Номенклатурна позиція за ДК 021:2015: 15511100-4 Пастеризоване молоко)
Оголошується на очікувану вартість. Вартість закупівлі та обсяги закупівлі товарів можуть бути зменшені в залежності від затверджених видатків замовника на 2023 рік
Завершена
308 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 543.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 543.50 UAH
Номер:
07def3d8520c406f872c4c0bc5ceae91
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-22-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.02.2023 00:00
Період моніторингу:
22.02.2023 13:15 - 16.03.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
21.02.2023 № 15-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 21.02.2023 №15-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
5. UA-2022-12-20-020522-a від 20.12.2022 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів Закону, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Радивилівмолоко», своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, та через відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Теребовлянської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 20.12.2022 за №108, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.12.2022 за №113, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Радивилівмолоко» (далі – ТОВ «Радивилівмолоко»), повідомлення про намір укласти договір від 30.12.2022 року, договір про закупівлю від 09.01.2023 за №14, пояснення Замовника від 23.02.2023 отримане через електронну систему закупівель.
Моніторингом тендерної документації встановлено, що Замовником в пункті 3.3.2 розділу 3 проекту договору (додаток 3) до тендерної документації передбачено підставу зміни істотних умов договору «збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю / внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару*. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного* газу та електричної енергії.», що не відповідає вимогам підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
10.03.2023 13:02 - 25.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
10.03.2023 13:02
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушень
У відповідь на висновок Управління Західного офісу Державної аудиторської служби України в Тернопільській області повідомляємо наступне, уповноважена особа при складанні проекту договору, а саме порядку зміни істотних умов договору «збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю / внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару*. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного* газу та електричної енергії.» керувалася Законом України «Про публічні закупівлі». У відповідності до численних змін до чинного законодавства України, зокрема порядку істотних змін до договору, уповноважена особа в проекті договору передбачила підпункт 11.2 пункту 11 «Істотними умовами цього договору є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів.», а також підпункт 11.3. пункту 11 «Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань Сторонами у повному обсязі, крім випадків встановлених чинним законодавством.».
Враховуючи зауваження та зобов’язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель викладені у Висновку від 10.03.2023 року, а також складність роботи в умовах воєнного стану, незначний досвід роботи уповноваженої особи у сфері публічних закупівель, яка прийнята на дану посаду 25.11.2022 року, а закупівлю було оголошено 20.12.2022 року, численні зміни до законодавства у сфері публічних закупівель, Замовником прийнято рішення і вжито заходів наступного характеру: проведено роз’яснювальну роботу з уповноваженою особою, висунуто усне попередження щодо недопущення у подальшому порушення законодавства про публічні закупівлі; скеровано уповноважену особу: - до участі у вебінарах, з метою відслідковування усіх змін чинного законодавства, зокрема Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178); - на навчання, з метою покращення знань щодо норм чинного законодавства. Відтак, Замовником вчинено всі можливі дії щодо виконання рішення, викладеного у Висновку Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області.
Зауваження Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, висвітлені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі обов’язково будуть враховані уповноваженою особою і недопущені в подальшій роботі, а саме в частині складання тендерної документації, зокрема вимогам підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178. Всі наступні процедури закупівель будуть оголошені Замовником з дотриманням норм законодавства та зауважень викладених у висновку.
Дата публікації звіту:
13.03.2023 11:39
Запити/Пояснення
Номер:
afdce880308d49b8913d31528335d125
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
22.02.2023 14:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Пастеризоване молоко (ДК 021:2015: 15510000-6 Молоко та вершки – Номенклатурна позиція за ДК 021:2015: 15511100-4 Пастеризоване молоко)», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-12-20-020522-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів.
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
db3000015c064c19a4259c1daeca4bbd
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
23.02.2023 10:48
Опис:
Щодо п.1 запиту, а саме: «Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?» - Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом споживання (річного та місячного) обсягу молока за календарні роки (бюджетні періоди) 2021-2022 роки. Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості товарів / послуг методом порівняння ринкових цін відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275, а також моніторингом цін на сайті https://index.minfin.com.ua/ua/markets/wares/prods/ та на сайті https://www.ukrstat.gov.ua/.
При цьому розрахунок очікуваної вартості проводився згідно з аналізом цін постачальників на молоко на дату формування очікуваної вартості предмета закупівлі, що оприлюднені на веб-сайтах, в електронній системі закупівель “Prozorro” та прейскурантах цін (комерційних пропозицій) у вільному доступі та включає в себе доставку товару за рахунок Постачальника і можливе підняття цін (інфляцію).
Розмір бюджетного призначення: 308 700,00 грн. з ПДВ згідно з планом кошторисних асигнувань Замовника.
Розмір витрат предмета закупівлі розраховувався виходячи із розміру планово- кошторисних призначень на 2023 рік. Обсяг та якісні показники предмету закупівлі визначались відповідно до наповнюваності дітей у закладах дошкільної освіти, відповідно до стандартів HACCP.
Обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі здійснювалося Замовником відповідно до діючих стандартів ДСТУ, а саме
ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ
Конкретна назва предмету закупівлі Пастеризоване молоко (ДК 021:2015: 15510000-6 Молоко та вершки – Номенклатурна позиція за ДК 021:2015: 15511100-4 Пастеризоване молоко).
Основний CPV код (для визначення предмета закупівлі) та його назва ДК 021:2015: 15510000-6 Молоко та вершки
Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва ДК 021:2015: 15511100-4 Пастеризоване молоко
Кількість (кг) 9 800
Опис предмету закупівлі (Технічні характеристики) :
Масова частка жиру , % Не менше 2,5
Оцінка якості Згідно ДСТУ 2661:2010 Молоко коров’яче питне Загальні технічні вимоги
За сортом Молоко коров’яче питне пастеризоване
Тип упаковки Плівка поліетиленова
Тип молока Коров'яче
Термообробка Пастеризоване
Супровідна документація Документи що підтверджують якість та безпечність продукції
Додаткові вимоги Товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів,що передбачені чинним законодавством,в тому числі згідно Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", вказаному ДСТУ
Інше Товар, не містить генетично модифікованих організмів
Термін поставки — з дати укладання Договору про закупівлю по 31.12.2023 р. включно.
Кількісною характеристикою предмета закупівлі є обсяг споживання молока. За одиницю виміру кількості молока приймається кілограм. Кількість необхідна для забезпечення діяльності замовника, враховуючи обсяги споживання переднього та поточного календарного року, становить 9800 кг на 2023 р.
Щодо п.2, а саме «необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)» - Замовник оприлюднює обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів на сайті ТЕРЕБОВЛЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ( https://terebotg.in.ua/byudzhet/oprylyudnennya-obgruntuvannya-tehnichnyh-ta-yakisnyh-harakterystyk-predmeta-zakupivli/ ), яке оприлюднене за посиланням - https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=https%3A%2F%2Fterebotg%2Ein%2Eua%3A443%2Fwp%2Dcontent%2Fuploads%2F2022%2F12%2FObgruntuvannya%2Dpasteryzovane%2Dmoloko%2Edocx&wdAccPdf=0&wdEmbedFS=1.