• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Борошно та крупи

Завершена

637 980.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 189.90 UAH
Номер: 25d4e65745364579a59ff3309419917d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-03-09-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.03.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 09.03.2023 15:56 - 31.03.2023 01:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 09.03.2023 № 85 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 09.03.2023 № 85. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-12-20-010409-a, 20.12.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, yuriyshukatka@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку №1082 та пункту 24 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Микити І.С., визначення його переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Микити І.С. щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 14 Порядку №1082 та пункту 24 Особливостей №1178 при розміщенні інформації про закупівлю. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 березня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи «Центр з обслуговування закладів освіти» Сокальської міської ради Львівської області (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2022-12-20-003014-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Микити Івана Степановича (далі – ФОП Микита І.С.); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 30.12.2022 №447/22; оприлюднені ФОП Микитою І.С. документи після аукціону; повідомлення про намір укласти договір; договір від 10.01.2023 №03-12/1001/3; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Вимогами пункту 14 Порядку №1082 визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Відповідно до інформації про предмет досліджуваної закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник зазначив вид предмету закупівлі: товар, а саме – борошно (3200 кг), рис (2400 кг), крупа гречана (4200 кг), крупа вівсяна (1160 кг), крупа манна (250 кг), крупа пшенична (160 кг), крупа пшенична Артек (1500 кг), пшоно (600 кг). Водночас, Національний класифікатор ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні коди щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема, 15612100-2 «Борошно пшеничне», 15614000-5 «Рис оброблений», 15613100-9 «Крупа вівсяна». Однак, під час розміщення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів) Замовником не зазначено коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей №1178. Згідно з умовами пункту 1 Додатку 2 тендерної документації Замовник на підтвердження кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону вимагав від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема: згідно з підпунктами 1.1.1. – 1.1.3. на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасники повинні надати: довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору); не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці в повному обсязі, а також копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій учасником довідці. Отже, у тендерній документації Замовника встановлено вимогу щодо надання учасниками не менше одного аналогічного договору (копії), зазначеного в довідці, в повному обсязі. У складі тендерної пропозиції учасником ФОП Микитою І.С. надано довідку (вих.№10 від 21.12.2022, файл «10.підтвердження досвіду А.Д. (Борошно, крупи).pdf») про наявність досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, у якій як аналогічний зазначено договір від 27.12.2019 №03-12/66 на суму 239 080,00 грн. Також, у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Микити І.С. надано договір від 27.12.2019 №03-12/66 (файл «010.1-Аналогічний договір – Крупи.pdf») без невід'ємної частини договору, а саме Додатку 2 (Графік завозу товару). Проведеним під час моніторингу аналізом наявної у вільному публічному доступі інформації в електронній системі закупівель встановлено, що до договору від 27.12.2019 №03-12/66 (закупівля UA-2019-11-20-001606-a) було укладено 6 додаткових угод, а саме: від 03.08.2020 №1, від 04.08.2020 №2, від 01.09.2020 №3, від 01.12.2020 №4, від 28.12.2020 №5, від 30.12.2020 №6, за умовами яких вказані додаткові угоди є невід’ємними частинами договору від 27.12.2019 №03-12/66. Проте, вищеназвані додаткові угоди у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Микитою І.С. не надані. Таким чином учасником ФОП Микитою І.С. недотримано вимог пункту 1.1.2 Додатку 2 тендерної документації Замовника щодо надання не менше 1 договору (копії), зазначеного в довідці в повному обсязі. Крім того, проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до наявної інформації на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів (https://spending.gov.ua/new/) Замовником протягом січня – грудня 2020 року здійснено оплату за договором від 27.12.2019 №03-12/66 на загальну суму 156 415,70 гривень. В призначенні платежу здійснено посилання на відповідні накладні на отримання товару. Відповідно до вимог пункту 2 Додатку 2 тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної», учасник повинен надати довідку, в якій зазначається інформація про наявність обладнання та матеріально-технічної бази. При цьому, у разі, якщо обладнання та матеріально-технічна база є власною – надаються свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (для рухомого майна), Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (для нерухомого майна), видаткові накладні, або акти приймання-передачі, тощо (для іншого обладнання та механізмів), або інший документ яким учасник може підтвердити власне право користування (підпункт 2.1. пункту 2 Додатку 2 тендерної документації). У разі залучення обладнання та матеріально-технічної бази на договірних засадах – надаються копії документів, які підтверджують право користування обладнанням та матеріально-технічною базою: копії чинних договорів оренди, у яких повинно бути визначено перелік обладнання та матеріально-технічної бази, яка орендується (підпункт 2.2. пункту 2 Додатку 2 тендерної документації). Приведеним моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Микитою І.С. надано довідку (вих.№11 від 21.12.2022, файл «11.Підтвердження наявності МТБ. pdf») про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, в якій вказано, про наявність в учасника на праві оренди холодильного обладнання для зберігання продуктів харчування. Проте, договору оренди на користування холодильним обладнанням для зберігання продуктів харчування у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Микитою І.С. не надано, чим порушено вимоги підпункту 2.2 Додатку 2 тендерної документації. Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Микити І.С., а визначено вказаного учасника переможцем тендеру та укладено з ним договір від 10.01.2023 №03-12/1001/3 на суму 635 470,00 грн з ПДВ.
Період усунення порушень: 21.03.2023 14:12 - 05.04.2023 01:00
Дата публікації висновку: 21.03.2023 14:12

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У вкладеннях долучаються документи, що свідчать про усунення порушень, виявлених моніторингом. Крім того, було проведено роз'яснювальну роботу, буде проведено економічні навчання з метою недопущення в подальшому порушення вимог пункту 14 Порядку №1082 та пункту 24 Особливостей №1178 при розміщенні інформації про закупівлю.
Дата публікації звіту: 24.03.2023 09:15

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Відсутній механізм
Опис: Договір розірвано
Дата публікації: 31.03.2023 10:37

Запити/Пояснення