• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Тверде паливо (паливні пелети) з хвойних та листяних порід дерев

Завершена

5 800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 58 000.00 UAH
Номер: 5b499d3d1c2a403f8cebbb1bb1283751
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-06-27-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.06.2023 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 27.06.2023 14:25 - 19.07.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 27.06.2023 № 64-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 27.06.2023 № 64-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4. UA-2022-12-19-018876-a, 19.12.2022, інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 66) 801-59-98, gulia02fa@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання внесення змін до умов договору та їх оприлюднення встановлено порушення підпункту 2 пункту 19 Постанови № 1178. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178; надання роз'яснень щодо тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю; виконання Замовником рішень органу оскарження; дотримання вимог Постанови № 710 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення, а саме, шляхом розірвання додаткової угоди від 07.02.2023 № 1 до договору поставки № 58 від 23.01.2023 з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 липня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178); надання роз'яснень щодо тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю; виконання Замовником рішень органу оскарження; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти виконавчого комітету Лохвицької міської ради (далі – замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів UA-2022-12-19-018876-a; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 19.12.2022 № 206; зміни до тендерної документації б/д б/н; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 05.01.2023 № 2; зміни до тендерної документації б/д б/н; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 05.01.2023 № 3; вимогу про усунення порушення за № UA-2022-12-19-018876-a.a1 від ТОВ «МПС «КВАНТА», оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 22.12.2022; відповідь замовника на вимогу про усунення порушення, оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 23.12.2022; вимогу про усунення порушення за № UA-2022-12-19-018876-a.a2 від ТОВ «МПС «КВАНТА», оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 22.12.2022; відповідь замовника на вимогу про усунення порушення, оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 23.12.2022; скаргу до процедури № UA-2022-12-19-018876-a.b4 від 23.12.2022 ФОП КРЮЧКОВ АРТУР ГЕННАДІЙОВИЧ; рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 02.01.2023 № 42-р/пк-пз; тендерну пропозицію учасника-переможця ТОВ «НДП «ЕКОДІМ»; протокольне рішення уповноваженої особи від 12.01.2023 № 7; повідомлення про намір укласти договір від 12.01.2023; договір поставки від 23.01.2023 № 58 (далі - договір) на суму 4604850,00 грн (без ПДВ) з ТОВ «НДП «ЕКОДІМ»; додаткову угоду від 07.02.2023 № 1 до договору (далі – додаткова угода № 1); додаткову угоду від 31.03.2023 № 2 до договору; офіційний веб-сайт замовника https://lmr.gov.ua/; відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені 05.07.2023, 12.07.2023 в електронній системі закупівель. Моніторингом питання внесення змін до умов договору та їх оприлюднення встановлено порушення Замовником чинного законодавства, в частині неправомірного укладення додаткової угоди щодо зміни ціни за одиницю товару. Згідно з підпунктом 2 пункту 19 Постанови № 1178 істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що між замовником та переможцем ТОВ «НДП «ЕКОДІМ» було укладено додаткову угоду № 1 про збільшення ціни за одиницю товару. В ході моніторингу органом державного фінансового контролю через електронну систему закупівель 30.06.2023 надано запит замовнику щодо документального обґрунтування підстав укладення додаткової угоди по зміні ціни № 1 від 07.02.2023 до договору поставки № 58 від 23.01.2023. Замовником 05.07.2023 надано відповідь, в якій зазначено, що додаткова угода №1 від 07.02.2023 була укладена на підставі пункту 14.8 договору поставки № 58 від 23.01.2023, звернення ТОВ «НДП «ЕКОДІМ» (лист вих №007/01/02/2023 від 01.02.2023) та експертного висновку № ОИ-1407 Запорізької торгово – промислової палати від 31.01.2023. Так, моніторингом установлено, що додатковою угодою № 1 встановлено ціну на тверде паливо в розмірі 12505,00 грн. (без ПДВ) за 1 тонну та зменшено кількість постачання твердого палива з 405 до 286,246 тон, інші умови договору залишаються незмінними. Підставою для укладання додаткової угоди № 1 була цінова довідка Запорізької торгово – промислової палати (далі – Запорізька ТПП) від 31.01.2023 № ОИ-1407, направлена замовнику листом постачальника від 01.02.2023 № 007/01/02/2023. Встановлено, що експертний висновок Запорізької ТПП від 31.01.2023 № ОИ-1407 не підтверджує коливання ціни такого товару на ринку в період з дати початку дії договору (23.01.2023) до дати початку дії додаткової угоди № 1 (07.02.2023), оскільки зазначає вартість паливних пелетів з хвойних та листяних порід дерев станом на 23.01.2023 згідно з Договором поставки № 58 від 23.01.2023 (а не ціну такого товару на ринку) та їх середньоринкову вартість станом на 31.01.2023. Таким чином, замовником придбано товар (паливні пелети) за завищеною ціною унаслідок неправомірного укладання додаткової угоди від 07.02.2023 № 1 до договору поставки № 58 від 23.01.2023 на збільшення ціни за одиницю товару при відсутності правомірного підтвердження коливання ціни такого товару на ринку у бік збільшення, що є порушенням підпункту 2 пункту 19 Постанови № 1178.
Період усунення порушень: 21.07.2023 14:37 - 05.08.2023 00:00
Дата публікації висновку: 21.07.2023 14:37

Оскарження висновку в суді

Опис: Відповідно до ч. 1 ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб’єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси. Замовником подано до Полтавського окружного адміністративниго суду АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПОЗОВ про визнання протиправним та скасування висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби України від 21.07.2023 р. про результати моніторингу закупівлі № UA-M-2023-06-27-000018
Дата публікації: 02.08.2023 15:28
Дата відкриття провадження: 14.08.2023 15:00
Номер відкриття провадження: 440/11406/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення до висновку та інформація про причини неможливості усунення виявлених порушень відповідно до абз. 2 ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» моніторингу Північно – східного офісу Держаудитслужби (UA-M-2023-06-27-000018) на закупівлю (Твердого палива (паливні пелети) з хвойних та листяних порід дерев ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо), індивідуальний номер закупівлі UA-2022-12-19-018876-a, відкриті торги з особливостями.
Дата публікації звіту: 26.07.2023 10:41

Запити/Пояснення