• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-95, Дизельне паливо, Газ (пропан-бутан)

Завершена

1 036 995.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 184.98 UAH
Номер: 07ccce7eebcf4042b2876f2654fef35e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-03-21-000170
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.03.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 21.03.2023 16:58 - 12.04.2023 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 21.03.2023 № 19-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 21.03.2023 №19-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 8. UA-2022-12-16-001283-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 67) 493-74-43, lenaradchenko1992@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам пункту 8 частини 2 та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, абзацу 1 пункту 28 та абзацу 5 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій учасника ТОВ «Вест Кард» установлено порушення вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 09.01.2023 № 040408-ШКТ166/38-23, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 06 квітня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального підприємства «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради (далі - Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 16.12.2022, тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «Вест Кард», протокол щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 03.01.2023, повідомлення про намір укласти договір від 03.01.2023, договір про закупівлю від 09.01.2023 № 040408-ШКТ166/38-23. Проведеним аналізом встановлено, що відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження, зокрема, інформації про підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі у відповідності до вимог визначених у Додатку № 2 до тендерної документації. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації встановлено умову: «Якщо під час подання тендерної пропозиції учасника буде відсутня технічна можливість самостійно декларувати відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі учасник має надати: довідку в довільній формі про те, що між ним і замовником раніше не було укладено договір про закупівлю за яким учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та / або відшкодування збитків – протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору, або, учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині 2 статті 17 Закону, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього він повинен довести, що сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.». Слід зазначити, що відповідно до абзацу 5 пункту 44 Особливостей замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абзаці 1 цього пункту, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу четвертого цього пункту. Абзацом 1 пункту 44 Особливостей передбачено, що замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону). Враховуючи викладене, вимога у Додатку 2 до тендерної документації, щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій підтвердження відсутності підстав у вигляді довідки не відповідає нормам абзацу 1 пункту 28. абзацу 5 пункту 44 Особливостей та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону. Також, за результатами проведеного аналізу встановлено, що у пункті 11.3 розділу 11 «Особливі умови» проєкту договору, який є Додатком 5 до тендерної документації, передбачено зміну істотних умов договору, у зв’язку зі зміною встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. Вищевказаний випадок зміни істотних умов договору передбачений підпунктом 7 пункту 19 Особливостей. Слід зазначити, що зміна істотних умов договору у вищевказаному випадку може здійснюватись виключно у разі, якщо договором про закупівлю передбачений відповідний порядок зміни ціни. Разом з тим, згідно пункту 28 Особливостей та пункту 8 частини 2 статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Проте, в порушення вимог передбачених пунктом 28 Особливостей та пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону, Замовником у проєкті договору не передбачено порядок зміни ціни у випадку передбаченому підпунктом 7 пункту 19 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Вест Кард» встановлено наступне. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації встановлено умову, що переможець у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надає Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, зокрема, для підтвердження відсутності підстав передбачених пунктами 6 та 12 частини 1 статті 17 Закону, повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про те, що фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває. Однак, моніторингом встановлено, що ТОВ «Вест Кард» у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надало Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про те, що фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває, чим не дотримано вимоги передбачені пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та Додатком 2 до тендерної документації. Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, у разі коли, переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 Особливостей. Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Вест Кард» як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих Особливостей. Разом з тим, підпунктом 2 пункту 47 Особливостей встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, Замовник відміняє тендер.
Період усунення порушень: 06.04.2023 17:43 - 21.04.2023 00:00
Дата публікації висновку: 06.04.2023 17:43

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про причини неможливості усунення виявлених порушень у відповідності до частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області після проведення моніторингу закупівлі UA-2022-12-16-001283-a у своєму висновку від 06.04.2023 (далі – Висновок) зобов’язує Комунальне підприємство «Житомиртеплокомуненрго» Житомирської міської ради (далі – Замовник) здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 09.01.2023 № 040408-ШКТ166/38-23, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Згідно з абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку Замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Таким чином, надаємо наступну інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. У ході проведення закупівлі жоден з Учасників не скористався правом, визначеним пунктом 51 Особливостей, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Необхідно врахувати, що недоліки, зазначені у висновку моніторингу, ніяким чином не впливають на предмет закупівлі та зміст тендерної пропозиції. Переможець ТОВ «Вест Кард» надав найбільш економічно вигідну цінову пропозицію у сумі 998 140,00 грн., що відповідає пункту 1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації: єдиний критерій оцінки – ціна - 100%. Виявлені недоліки у дотриманні Замовником законодавства у сфері публічних закупівель винесені та обговорені на технічній раді КП «ЖТКЕ» Житомирської міської ради, що засвідчено протоколом № 15 від 11.04.2023, та будуть враховані у подальшому при підготовці та проведенні процедур закупівель. На даний час зобов’язання за договором про закупівлю від 09.01.2023 №040408-ШКТ166/38-23 припинені, як такі, що повністю виконані ще до проведення моніторингу прийняття висновку. В частині зобов’язань Замовнику застосувати відповідні наслідки недійсності/нікчемності договору повідомляємо наступне. Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пунктом 21 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, визначено умови визнання договору про закупівлю нікчемним. У висновку моніторингу закупівлі UA-2022-12-16-001283-a не зазначено жодних підстав, передбачених пунктом 21 Особливостей, для визначення договору № 040408-ШКТ166/38-23 від 09.01.2023 нікчемним згідно законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином, наразі відсутні законні підстави для вжиття Замовником заходів щодо визнання договору про закупівлю нікчемним.
Дата публікації звіту: 12.04.2023 16:53