-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
4 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 24 000.00 UAH
Номер:
c4631df170ca44b88993ebc59704586a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-13-000026
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.02.2023 00:00
Період моніторингу:
13.02.2023 15:38 - 07.03.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
13.02.2023 № 6-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 13.02.2023 № 6-з
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
Особа,
відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
11
UA-2022-12-15-022249-a 15.12.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Шинкаренко Г.В.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Порушення строків розгляду тендерної пропозиції
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відображення закупівлі в річному плані закупівель встановлено порушення частини першої статті 4 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення частини десятої статті 29 Закону та пункту 38 Особливостей.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовником при підготовці тендерної документації не дотримано Наказу №680 щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків (Додаток 1-7) до тендерної документації окремими файлами.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує врахувати виявлені порушення та не допускати їх в подальшому.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 лютого 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік Головного управління ДПС у Хмельницькій області (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 14.12.2022 № 168, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 27.12.2022, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ» (далі – ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ»), тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «УКР ГАЗ РЕСУРС» (далі – ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 29.12.2022 № 169, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05.01.2023 №2, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 09.01.2023 №3, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 09.01.2023, договір про постачання електричної енергії споживачу від 23.01.2023
№ 2/230123 (далі – Договір), пояснення Замовника, отримані через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель 17.02.2023.
Відповідно до пункту 14 Особливостей закупівля здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Водночас, частина перша статті 4 Закону передбачає, що закупівля здійснюється відповідно до річного плану, який складається та затверджується уповноваженою особою відповідно частини десятої статті 11 Закону.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що згідно пункту 4.4. розділу I тендерної документації Замовником встановлено строк поставки товарів, надання послуг, виконання робіт - з 01.01.2023 по 31.12.2023 включно, в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовником встановлено строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2023.
Натомість, відповідно до оприлюдненого в електронній системі закупівель річного плану закупівель за номером ID: UA-P-2022-11-14-004605-a Замовником заплановано закупівлю електричної енергії на 2022 рік.
Таким чином інформація, зазначена Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів та тендерній документації не відповідає запланованій закупівлі, чим не дотримано вимог частини першої статті 4 Закону.
Крім того, за результатами аукціону економічно вигідною пропозицією визнано тендерну пропозицію учасника ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ», яку розглянуто Замовником та визнано переможцем процедури закупівлі згідно з протокольним рішенням уповноваженої особи від 29.12.2022р. №169.
Моніторингом встановлено, що в електронній системі закупівель 03.01.2023 Замовником опублікована інформація про скасування рішення від 29.12.2022 № 169 про обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ» та оприлюднене протокольне рішення уповноваженої особи від 05.01.2023 № 2 про повторний розгляд та відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ».
Разом з тим, Закон та Особливості не містять підстав для повторного розгляду тендерної пропозиції учасника торгів після оголошення переможця торгів, за винятком виконання рішення органу оскарження (пункт 2 частина вісімнадцять статті 18 Закону).
Порядок розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до цих особливостей щодо її відповідності вимогам тендерної документації визначений пунктом 38 Особливостей.
Проте, з огляду на надане пояснення Замовника від 17.02.2023, повторний розгляд тендерної пропозиції учасника ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ» щодо її відповідності вимогам тендерної документації, було здійснене уповноваженої особою Замовника на власний розсуд з метою виправлення своєї помилки та дискваліфікації учасника ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ», що є поза межами врегулювання таких дій та рішень нормами Закону та суперечить вимогам пункту 38 Особливостей.
За результатами моніторингу встановлено, що здійснення декількох розглядів тендерної пропозиції учасника ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ» є порушенням порядку розгляду тендерної пропозиції, який визначений пунктом 38 Особливостей.
Крім того, абзацом другим пунктом 38 Особливостей передбачено, що строк розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення її електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною.
Моніторингом встановлено, що розкриття пропозицій учасників відбулося 27.12.2022, при цьому строк розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ» (відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи від 05.01.2023 № 2) перевищив п’ять робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення вимог частини десятої статті 29 Закону та пункту 38 Особливостей Замовник перевищив строк розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ» (п’ять робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції).
Моніторингом встановлено, що Замовником при підготовці тендерної документації не дотримано наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» від 13.04.2016 № 680 (далі – Наказ №680) щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків (Додаток 1-7) до тендерної документації окремими файлами.
Період усунення порушень:
21.02.2023 16:18 - 08.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
21.02.2023 16:18
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами моніторингу закупівлі Електрична енергія (UA-2022-12-15-022249-a) Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області встановлені порушення у сфері публічних закупівель. На виконання зобов'язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовник зобов'язується врахувати в роботі виявлені порушення та не допускати їх в подальшому.
Дата публікації звіту:
23.02.2023 09:16
Запити/Пояснення
Номер:
62c729c5c3614e2a940f50a3f77a5679
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
15.02.2023 16:06
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі електричної енергії (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-12-15-022249-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні інформації (пояснень, документів) з наступних питань.
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Постановою № 1178 затверджено особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості).
Порядок розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до цих особливостей щодо її відповідності вимогам тендерної документації визначений пунктом 38 Особливостей.
Згідно інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, 03.01.2023 Замовником опублікована інформація про скасування рішення від 29.12.2022 № 169 про обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ» та оприлюднене рішення від 05.01.2023 № 2 про повторний розгляд та відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ".
- обгрунтуйте підстави повторного розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ» щодо її відповідності вимогам тендерної документації?
3. Відповідно до пункту 38 Особливостей Замовник розглядає тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення її електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною.
- Чому строк розгляду Замовником тендерної пропозиції ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ» перевищив п’ять робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b655871feb0844cb93d1dd15708d6e12
Назва:
Пояснення на запит Державної аудиторської служби України Західного офісу Держаудитслужби Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області.
Дата опублікування:
17.02.2023 11:12
Опис:
Пояснення на запит Державної аудиторської служби України Західного офісу Держаудитслужби Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області.
1. Очікувана вартість предмета закупівлі на 2023рік визначена методом порівняння ринкових цін відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарювання України від 18.02.2020 р. № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» та складає 4800000,00грн . Очікувана вартість предмета закупівлі визначена в межах прогнозованих кошторисних призначень та з урахуванням затверджених лімітів на споживання енергоносіїв та води згідно наказу ДПС України № 19.12.2022 №914 та наказу ГУ ДПС у Хмельницькій області від 28.12.2022р. №406. Джерело фінансування – державний бюджет та відшкодовані кошти орендарями за споживання електричної енергії. Також ГУ ДПС у Хмельницькій області є балансоутримувачем приміщень. які орендуються орендарями згідно договорів оренди укладених Фондом державного майна та які відшкодовують споживання електричної енергії.
2.Аукціон з закупівлі електричної енергії UA-2022-12-15-022249-a відбувся 27.12.2022р.
За результатами аукціону економічно вигідною пропозицією визнано тендерну пропозицію ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ». Розглянуто тендерну пропозицію ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ» та визнано переможцем 29.12.2022р. згідно протоколу №169. Після визнання переможцем закупівлі ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ» уповноважена особа Замовника виявила, що переможець не надав сертифікати ISO50001:2018 “Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», які вимагалися тендерною документацією (ISO50001:2018 “Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» створений для управління енергосистемами, який визначає вимоги для установки, впровадження, супроводу та поліпшення системи енергоменеджменту, мета якої – дозволити організації поліпшити енергосистему, включаючи енергоефективність, енергобезпеку і енергоспоживання)
Згідно абзацу 6 п.12 розділу ІІІ тендерної документації у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях тендерної документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/її роз’яснення державних органів. У довідці Учасник ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ» не вказав посилання на законодавчі норми, які унеможливлюють отримання даного сертифікату, тому уповноваженою особою вирішено виправити свою помилку та дискваліфікувати учасника ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ».
3.За пунктами 39 і 46 Особливостей встановлено порядок визначення учасника переможцем торгів та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922) чи Особливостей не визначено норм, які б дозволяли чи забороняли скасування замовником самостійно прийнятого ним рішення, наприклад про визначення переможця чи відхилення учасника.
Крім того, якщо брати до уваги технічну реалізацію електронної системи закупівель, замовник технічно ще може відмінити рішення про визначення переможця.
Аукціон з закупівлі електричної енергії UA-2022-12-15-022249-a відбувся 27.12.2022р.
Розглянуто тендерну пропозицію ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ» та визнано переможцем 29.12.2022р. згідно протоколу №169. Тобто тендерна пропозиція ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ» розглянута в термін 2 робочих дні. Виправлення помилки уповноваженою особою відбулося в період оскарження рішення Замовника. В той же час система дозволяла «відмінити рішення». Тому після відміни рішення система встановила термін в 5 робочих днів для розгляду тендерної документації наступного учасника.