-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Масло вершкове (з коров’ячого молока не менше 72,5 % жирн.)
Завершена
254 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 548.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 548.00 UAH
Номер:
184379812f8b487d9974fa5ba9cd626f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-13-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.02.2023 00:00
Період моніторингу:
13.02.2023 16:50 - 07.03.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
13.02.2023
№ 9-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 13.02.2023 №9-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
17. UA-2022-12-15-021221-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що Замовником при складанні тендерної документації порушено вимоги передбачені пунктом 28 Особливостей та пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону, та не враховано вимоги встановлені у пункті 2 Постанови.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» та ТОВ «ТК «ЛІДЕР», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущено порушення вимог передбачених пунктом 28 Особливостей та пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону, та не враховано вимоги встановлені у пункті 2 Постанови при складанні тендерної документації, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Обласний протитуберкульозний диспансер» Житомирської обласної ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.12.2022 № 25, тендерні пропозиції учасників ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» та ТОВ «ТК «ЛІДЕР» (переможець торгів), протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 03.01.2022 № 44/23 та від 04.01.2022 № 53/23, повідомлення про намір укласти договір від 04.01.2023, договір від 13.01.2023 № 13.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що у пункті 13.3 розділу ХIII «Інші умови» проєкту договору, який є Додатком 3 до тендерної документації, передбачено зміну істотних умов договору, у зв’язку зміною встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Вищевказаний випадок зміни істотних умов договору передбачений підпунктом 7 пункту 19 Особливостей.
Слід зазначити, що зміна істотних умов договору у вищевказаному випадку може здійснюватись виключно у разі, якщо договором про закупівлю передбачений відповідний порядок зміни ціни.
Разом з тим, згідно пункту 28 Особливостей та пункту 8 частини 2 статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Проте, в порушення вимог передбачених пунктом 28 Особливостей та пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону, Замовником у проєкті договору не передбачено порядок зміни ціни у випадку передбаченому підпунктом 7 пункту 19 Особливостей.
Крім того, проведеним аналізом встановлено, що Замовником в пункті 1 розділу ІІІ тендерної документації встановлено імперативну умову, а саме: «Тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП)».
Разом з тим, відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2022 № 300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг» (далі – Постанова), на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом, та випадках, пов’язаних з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням обмежень, установлених абзацом другим частини другої статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Враховуючи викладене, на момент проведення процедури закупівлі законодавством передбачено можливість накладення як кваліфікованих електронних ключів, так і удосконалених електронних ключів, а отже Замовником при складанні тендерної документації не враховано вимоги встановлені у пункті 2 Постанови.
Період усунення порушень:
07.03.2023 17:03 - 22.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
07.03.2023 17:03
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
В електронній системі закупівель оприлюднено рішення про проведення моніторингу, у період 13.02.2023 16:50 - 07.03.2023 00:00, за предметом закупівлі – код за ДК 021:2015: 15530000-2 - Масло вершкове (з коров’ячого молока не менше 72,5 % жирн.), відповідно до Наказу від 13.02.2023 № 9-З Житомир «Про початок моніторингу процедур закупівель» , відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами).
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що Замовником при складанні тендерної документації порушено вимоги передбачені пунктом 28 Особливостей та пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону, та не враховано вимоги встановлені у пункті 2 Постанови. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» та ТОВ «ТК «ЛІДЕР», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не встановлено.
Тип виявленого порушення: встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущено порушення вимог передбачених пунктом 28 Особливостей та пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону, та не враховано вимоги встановлені у пункті 2 Постанови при складанні тендерної документації, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Обласний протитуберкульозний диспансер» Житомирської обласної ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.12.2022 № 25, тендерні пропозиції учасників ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» та ТОВ «ТК «ЛІДЕР» (переможець торгів), протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 03.01.2022 № 44/23 та від 04.01.2022 № 53/23, повідомлення про намір укласти договір від 04.01.2023, договір від 13.01.2023 № 13. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що у пункті 13.3 розділу ХIII «Інші умови» проєкту договору, який є Додатком 3 до тендерної документації, передбачено зміну істотних умов договору, у зв’язку зміною встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. Вищевказаний випадок зміни істотних умов договору передбачений підпунктом 7 пункту 19 Особливостей. Слід зазначити, що зміна істотних умов договору у вищевказаному випадку може здійснюватись виключно у разі, якщо договором про закупівлю передбачений відповідний порядок зміни ціни. Разом з тим, згідно пункту 28 Особливостей та пункту 8 частини 2 статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Проте, в порушення вимог передбачених пунктом 28 Особливостей та пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону, Замовником у проєкті договору не передбачено порядок зміни ціни у випадку передбаченому підпунктом 7 пункту 19 Особливостей. Крім того, проведеним аналізом встановлено, що Замовником в пункті 1 розділу ІІІ тендерної документації встановлено імперативну умову, а саме: «Тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП)». Разом з тим, відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2022 № 300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг» (далі – Постанова), на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом, та випадках, пов’язаних з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням обмежень, установлених абзацом другим частини другої статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги». Враховуючи викладене, на момент проведення процедури закупівлі законодавством передбачено можливість накладення як кваліфікованих електронних ключів, так і удосконалених електронних ключів, а отже Замовником при складанні тендерної документації не враховано вимоги встановлені у пункті 2 Постанови.
Директором закладу, заступником директора з економічних питання проведено вивчення питання щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, які зазначені вище, зокрема також вивчено питання щодо формування тендерної документації, її змісту та розділів, додатків, зокрема – проєкту договору, вибору процедури закупівлі, її планування, формування планової очікуваної вартості, ходу проведення, оприлюднення та інше.
Зважаючи на вище зазначене, а також на виявлені порушення після проведеного моніторингу, прийняте рішення щодо здійснення заходів, направлених на недопущення встановлений порушень в подальшому, зокрема оголосити уповноваженій особі усне зауваження, оскільки діяння, вчинене нею, її дії суб`єктивно не були направлені на заподіяння навмисної шкоди, зокрема – при формуванні тендерної документації: у проєкті договору не передбачено порядок зміни ціни у випадку передбаченому підпунктом 7 пункту 19 Особливостей; не враховано вимоги встановлені у пункті 2 Постанови, а також рекомендовано під час проведення закупівель слідкувати за змінами та доповненнями діючого законодавства, детально ознайомитись з Постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.2022 № 300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг», вимогами Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, порядком формування змісту договору згідно даної постанови, пройти повторне навчання щодо здійснення закупівель Замовниками, які передбачать вивчення вище зазначених Постанов, інше.
Дата публікації звіту:
10.03.2023 15:56
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом притягнення до відповідальності уповноваженої особи, якою вчинено порушення.
Дата публікації:
14.03.2023 17:11