-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
5 576 810.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 55 768.00 UAH
мін. крок: 1% або 55 768.00 UAH
Номер:
b682cc4ec5b54b9ead651ce1eb65bdc3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-17-000103
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.01.2023 00:00
Період моніторингу:
17.01.2023 12:52 - 08.02.2023 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
17.01.2023 № 5-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
17.01.2023 № 5-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2022-12-15-020535-a, 15.12.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема надалі не допускати такі порушення (замовник скасував додаткову угоду № 2 від 02.01.2023 до договору від 02.01.2023 № 020535-а), та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю; внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області (далі – Замовник) на 2023 рік; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 15.12.2022 № 157; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Східний енергетичний союз» (далі – ТОВ «Східний енергетичний союз»); пояснення Замовника, отримане 20.01.2023 в електронній системі закупівель; документи, надані переможцем відкритих торгів ТОВ «Східний енергетичний союз», що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 Особливостей; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.12.2022 № 182; договір від 02.01.2023 № 020535-а; додаткову угоду № 1 від 02.01.2023 до договору від 02.01.2023 № 020535-а; додаткову угоду № 2 від 02.01.2023 до договору від 02.01.2023 № 020535-а; додаткову угоду № 3 від 20.01.2022 до договору від 02.01.2023 № 020535-а; звіт про результати проведення процедури закупівлі.
Аналізом питання внесення змін до договору про закупівлю, встановлено, що Замовником укладено договір про постачання електричної енергії споживачу від 02 січня 2023 року № 020535-а. Крім того, в цей же день укладено додаткову угоду № 2 від 02.01.2023 до договору від 02.01.2023 № 020535-а, якою збільшено ціну електроенергії за 1кВТ/год на 12,8 відсотків.
Оскільки, згідно з підпунктом 2 пункту 19 Особливостей зміна ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку можлива у разі, якщо коливання ціни відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару, то збільшення ціни за одиницю товару у день укладення договору є порушенням цих вимог.
Відповідно до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 21.12.2022 № 1788 «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» ціна на послуги з передачі електричної енергії для користувачів системи зросла на 10 відсотків у порівнянні з ціною, що була встановлена постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 01.12.2021 № 2454 «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2022 рік.
Відповідно до пункту 12.7 договору від 02.01.2023 № 020535-а зміна за одиницю електричної енергії допускається за умови надання Стороною, яка пропонує зміни, документального підтвердження факту коливання ціни електричної енергії на ринку в торговій зоні «ОЕС України». Таким документальним підтвердженням можуть бути офіційні дані про ціну, обсяги купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу на перед» та внутрішньодобовому ринку, та інші показники, які склалися у відповідному розрахунковому періоді в торговій зоні «ОЕС України» та оприлюднені на офіційному вебсайті ДП ОПЕРАТОР РИНКУ в мережі Інтернет.
Відповідно до статті 67 Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII в Україні функціонує єдиний ринок «на добу наперед» та внутрішньодобовий ринок. Для участі на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку учасники ринку укладають з оператором ринку договір про участь у ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку, типова форма якого є невід’ємною частиною правил ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку.
Оператор ринку не має права відмовити в укладенні договору про участь у ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку, якщо учасник ринку належним чином виконав усі умови правил ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку щодо доступу до ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку.
Відповідно до частини другої Закону України «Про ринок електричної енергії» купівля-продаж електричної енергії на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку здійснюється за правилами ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку.
Відповідно до частини шостої Закону України «Про ринок електричної енергії» за результатами торгів відповідно до правил ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку оприлюднюються ціна та обсяги купівлі-продажу електричної енергії для кожного розрахункового періоду та інші показники.
На порушення підпункту 2 пункту 19 Особливостей Замовником внесено зміни до істотних умов договору про закупівлю.
Період усунення порушень:
02.02.2023 14:34 - 17.02.2023 00:00
Дата публікації висновку:
02.02.2023 14:34
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На вимогу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області щодо усунення виявлених порушень під час моніторингу закупівлі UA-2022-12-15-020535-а повідомляємо наступне: Замовником додатковою угодою №3 від 20.01.2023 скасовано додаткову угоду № 2 від 02.01.2023 до договору від 02.01.2023 № 020535-а (додаткова угода №3 від 20.01.2023 оприлюднена в електронній системі закупівель).
Дата публікації звіту:
06.02.2023 09:39
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionChanges: Так
Опис:
Порушення усунуто (замовник скасував додаткову угоду № 2 від 02.01.2023 до договору від 02.01.2023 № 020535-а)
Дата публікації:
06.02.2023 13:35
Запити/Пояснення
Номер:
8d6d6afed2444fdcbad58ae16e44d68a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
17.01.2023 13:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.01.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-12-15-020535-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
- чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель за номером UA-2022-12-15-020535-a відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів»? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація;
- з яких підстав збільшено ціну електроенергії за 1кВТ/год на 12,8% додатковою угодою № 2 від 02.01.2023 до договору від 02.01.2023 № 020535-а, якщо відповідно постанови НКРЕПК від 21.12.2022 №1788 «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» ціна на послуги з передачі електричної енергії для користувачів системи зросла на 10% у порівнянні з ціною, що була встановлена постановою НКРЕПК від 01.12.2021 № 2454 «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2022 рік»?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
faa55177b6e543ee9fdfc6e83e9f0f64
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
20.01.2023 13:15
Опис:
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», на виконання запиту на пояснення від 17.01.2023 відповідно до моніторингу UA-2022-12-15-020535-а, Головне управління Пенсійного фонду України в Черкаській області (далі — Головне управління) повідомляє наступне. У зв’язку з наявною потребою та з метою забезпечення електричною енергією Головне управління, 15.12.2022 на підставі протоколу уповноваженої особи від 15.12.2022 №157 заплановано та внесено до річного плану закупівель на 2023 рік закупівлю за предметом Електрична енергія (ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія), код згідно з КЕКВ 2273 — Оплата електроенергії, очікувана вартість предмета закупівлі — 5 576 810,80 грн (П’ять мільйонів п’ятсот сімдесят шість тисяч вісімсот десять гривень 80 копійок), процедура закупівлі — відкриті торги з Особливостями (ідентифікатор плану – UA-P-2022-12-15-006400-с) та відповідно до п. 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 “Про ефективне використання державних коштів” надано обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості, а саме заявлена кількість очікуваного споживання електричної енергії на 2023 рік становить 741 400 кВт.год.
При визначенні очікуваної вартості вказаного предмету закупівлі враховано проєкт схваленого Кабінетом Міністрів України державного бюджету на 2023 рік, в якому прогнозовано зростання інфляції до 30 %, тому враховано прогнозований розрахунковий тариф на електричну енергію - 7,522 грн/кВт/год.
16.12.2022 надано сектору організаційно-інформаційної роботи інформацію щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості для оприлюднення на інформаційній сторінці веб-порталу електронних послуг (https://www.pfu.gov.ua/od/). У зв’язку із військовою агресією Російської Федерації проти України, в Україні введений воєнний стан Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 “Про введення воєнного стану в Україні”, який затверджено Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX “Про затвердження Указу Президента України “Про введення воєнного стану в Україні”. Відповідно до підпункту 4 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2022 № 263 “Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану” на період дії воєнного стану міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, державні та комунальні підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління, для забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, володільцями (держателями) та/або адміністраторами яких вони є, та захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів, можуть зупиняти, обмежувати роботу інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів. Через військову агресію Російської Федерації проти України публічна інформація щодо діяльності органів державної влади, їхніх працівників може становити загрозу їх життю та здоров'ю, спричиняти злочини та бути загрозою національній безпеці. У зв’язку із вищенаведеним, Пенсійним фондом України зупинено роботу Інформаційної сторінки веб порталу електронних послуг Головного управління.
27.12.2022 рішенням уповноваженої особи №182 ТОВ «СХІДНИЙ ЕНЕРГЕТИЧНИЙ СОЮЗ» визнано переможцем у закупівлі UA-2022-12-15-020535-а та оприлюднено намір укласти договір про закупівлю на загальну суму 3 291 816,00 грн.
02.01.2023 між Головним управлінням та ТОВ «СХІДНИЙ ЕНЕРГЕТИЧНИЙ СОЮЗ» укладено Договір №020535-а про постачання електричної енергії споживачу (далі – Договір).
02.01.2023 до Головного управління надійшов лист №06-1/2023-01-02 від ТОВ «СХІДНИЙ ЕНЕРГЕТИЧНИЙ СОЮЗ» (додається) з повідомлення про зміни умов Договору, що у відповідності до статистичних даних та аналізів отриманих з офіційного сайту ДП «Оператор ринку» WWW.OREE.COM.UA середньозважена ціна січня купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед» (РДН), внутрішньодобовому ринку – ВДР (торгова зона «ОЕС України») та балансуючому ринку різко зросла - станом на 02.01.2023 року становила 3614,33 грн, 03.01.2023 становила 3802,81 (ціни вказані без урахування ПДВ, тарифу на передачу електричної енергії НЕК «Укренерго», тарифу послуг АТ «Оператора ринку», тарифу (ціни) на послуги електропостачальника), тобто відбулося суттєве коливання ціни.
Відповідно до п. 12.7 Договору нова (змінена) ціна застосовується з першого числа відповідного розрахункового періоду (календарного місяця) і залишається незмінною до його завершення, тому Головним управлінням підписано додаткову угоду №2 на зростання ціни на електричну енергію на 12,8%, адже відповідно до постанови НКРЕКП від 21.12.2022 №1788 «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» лише послуга з передачі електричної енергії для користувачів зросла на 10% у порівняні з ціною, що була встановлена постановою НКРЕКП від 01.12.2021 №2454 «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2022 рік», однак електрична енергія, товар, як предмет закупівлі, включає в себе не лише передачу електричної енергії, а і ціну електричної енергії, послуги постачальника та підтримку ВАДЕ, по яких відбулося коливання ціни в сукупності на більший відсоток ніж 12,8 відповідно до статистичних даних та аналізів отриманих з офіційного сайту ДП «Оператор ринку» WWW.OREE.COM.UA, що додається.