-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015- 15220000-6 - Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Хек свіжоморожений)
Завершена
281 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 405.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 405.00 UAH
Номер:
ebd7e5f4171e43b698309f95a9fb4e77
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-17-000102
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.01.2023 00:00
Період моніторингу:
17.01.2023 16:02 - 08.02.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.01.2023 № 2-з
Хмельницький
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 17.01.2023 № 2-з
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
7. UA-2022-12-15-007345-a 15.12.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Ковальчук Г.В.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця, а також відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, встановлено порушення вимог частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та пункту 40 та підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо припинення зобов’язань за Договором, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 лютого 2023 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Комунального Підприємства «Хмельницька міська дитяча лікарня» Хмельницької міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 20.12.2022 № 6/н, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію приватного підприємства «Балтіка» (далі – ПП БАЛТІКА), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ПП БАЛТІКА, документи, завантажені через електронну систему закупівель учасником ПП БАЛТІКА протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель, протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про визначення переможця від 27.12.2022 б/н, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 27.12.2022, договір про постачання товару від 09.01.2023 №18 (далі – Договір).
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 3.1.1 (Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції) Розділу 3 (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження файлів, зокрема з інформацією про маркування, протоколи випробувань, сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам згідно Додатку 2 до тендерної документації.
Також, відповідно до пункту 3.6.1 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) Розділу 3 (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) тендерної документації Замовника учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником в Додатку 2 тендерної документації.
Зокрема, вимогами пункту 4 Додатку 2 (Технічні та якісні вимоги до предмету закупівлі) тендерної документації Замовника визначено, що для підтвердження відповідності пропозиції учасника технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник подає у складі пропозиції, зокрема, сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) Системи управління якістю. Разом з діючими позитивними висновками наглядових аудитів (Звіт про аудит).
Моніторингом встановлено, що в складі тендерної пропозиції учасником ПП БАЛТІКА не надано сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) Системи управління якістю.
Відповідно до абзацу першого пункту 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Моніторингом встановлено, що замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ПП БАЛТІКА в електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, а саме: «У складі пропозиції учасника відсутній сертифікат - ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) Системи управління якістю. Прошу долучити даний сертифікат у разі наявності такого».
Відповідно до абзацу другого пункту 40 Особливостей, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі ВІДСУТНІСТЬ у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією, АЛЕ КРІМ ВИПАДКІВ:
- ВІДСУТНОСТІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
- та/або інформації (та/або документів) ПРО ТЕХНІЧНІ ТА ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, відсутність у складі тендерної пропозиції ПП БАЛТІКА документа про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а саме: сертифіката ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) Системи управління якістю, НЕ Є НЕВІДПОВІДНІСТЮ у розумінні Особливостей.
Отже, у Замовника немає підстав розміщувати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у разі ВІДСУТНОСТІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, якщо таке забезпечення вимагалося замовником ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ (та/або документів) ПРО ТЕХНІЧНІ ТА ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Враховуючи викладене, відповідно до абзацу другого пункту 40 Особливостей, у разі виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі відсутності документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, НЕ Є НЕВІДПОВІДНІСТЮ та не підлягає усуненню.
Натомість, всупереч вимогам пункту 40 Особливостей Замовник розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель без наявних на те підстав.
Отже, в порушення вимог пункту 40 Особливостей та частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, Замовником неправомірно розміщено (опубліковано) повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ПП БАЛТІКА щодо документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
За результатами моніторингу встановлено, що в порушення частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію ПП БАЛТІКА, яка станом на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій та її розкриття не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації Замовника внаслідок не надання учасником у складі тендерної пропозиції відповідних документів згідно з вимогами пунктів 3.1.1 та 3.6.1 Розділу 3 та пункту 4 Додатку 2 тендерної документації Замовника (зокрема, сертифіката ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) Системи управління якістю), а визначено його переможцем та укладено з ним Договір.
Період усунення порушень:
07.02.2023 10:47 - 22.02.2023 00:00
Дата публікації висновку:
07.02.2023 10:47
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Згідно висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, від 07.02.2023 року, Замовником було прийняте рішення про розірвання договору № 18 від 09.01.2023 року з ПП "Балтика" через неможливість усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Додаткова угода про розірвання договору додається.
Дата публікації звіту:
09.02.2023 15:20
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
Порушеня усунуто шляхом укладання додаткової угоди №1 від 09.02.2023, пунктом 1 якої сторонами достроково розірваний договір №18 від 09.01.2023.
Дата публікації:
13.02.2023 15:17