-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Хліб із суміші борошна житнього обдирного і пшеничного першого ґатунку; Хліб із борошна пшеничного першого ґатунку; Булочка здобна (70 гр)
Закупівля здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178
Завершена
483 717.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 418.59 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 418.59 UAH
Номер:
558d408e93234e36b3a54303925829fa
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-07-11-000125
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.07.2023 00:00
Період моніторингу:
12.07.2023 11:43 - 03.08.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.07.2023 № 164
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 10.07.2023 року.
В.о. начальника Владислав КАЛІННІКОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 11.07.2023 № 164
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
8. UA-2022-12-14-019498-a 14.12.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, встановлено порушення пункту четвертого частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЛЮБОТИНСЬКИЙ ХЛІБ»; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує привести у відповідність до Закону істотні умови договору та оприлюднити їх у встановлені законом строки, а також здійснити заходи, щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, шляхом недопущення встановлених порушень у подальшому, забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені такі порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, Постанова № 1178); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Міжрегіонального центру гуманітарного розмінування та швидкого реагування Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи протоколом від 14.12.2022 № 187; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЮБОТИНСЬКИЙ ХЛІБ» (далі - ТОВ «ЛЮБОТИНСЬКИЙ ХЛІБ», учасник-переможець), протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 23.12.2022 № 200, повідомлення про намір укласти договір від 23.12.2022, договір про закупівлю від 30.12.2022 № 733 (далі – Договір), додаткові угоди до Договору від 11.01.2023 № 1 та від 15.05.2023 № 2, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 30.12.2022; пояснення Замовника на запити Держаудитслужби, надані через електронну систему закупівель 19.07.2023 та 24.07.2023 року.
Моніторингом питання наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення встановлено наступне.
За результатами проведених торгів між Замовником та учасником-переможцем ТОВ «Люботинський хліб» укладено договір про закупівлю від 30.12.2022 № 733 (далі – Договір). Згідно пункту 5.1 Договору термін поставки товару – до 19.05.2023, згідно п. 11.1 Договір набирає чинності з дня підписання і діє до 19.05.2023.
Так, додатковою угодою від 11.01.2023 № 1 внесено зміни в частині терміну дії договору, а саме - Договір набирає чинності з 01.01.2023 і діє до 19.05.2023.
Додатковою угодою від 15.05.2023 № 2 до Договору внесено зміни, а саме – в п. 5.1 Договору: термін поставки - до 17.08.2023; в п. 11.1 Договору: Договір набирає чинності з 01.01.2023 і діє до 31.12.2023 року.
Згідно пояснення Замовника, наданого 24.07.2023, додаткова угода № 1 від 11 січня 2023 року вносила зміни в договір стосовно набрання чинності. Так як договір був підписаний 30 грудня 2022 року, а постачання товарів передбачалось у 2023 році, сторони досягли згоди внести в пункт 11.1 договору зміни, вказавши, що договір набирає чинності не з моменту підписання, а з «01» січня 2023 року. За поясненням Замовника, дані зміни не відносяться до істотних умов договору відповідно до п.19 постанови 1178.
Стосовно необхідності укладення додаткової угоди № 2, Замовник пояснив наступне: «Так як постанова № 1178 регулює здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, уповноважена особа провела тендер та опублікувала договір з умовами, що постачання товарів здійснюється до 19 травня 2023 року та термін дії договору аналогічно до 19 травня 2023 року в зв’язку із продовженням воєнного стану (Указ Президента України, затвердженого Законом № 2738-IX від 16.11.2022 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/757/2022#Text).
Додатковою угодою № 2 від 15 травня 2023 року був продовжений термін поставки товару до 17 серпня 2023 року в зв’язку із черговим продовженням строку дії воєнного стану відповідно до Указу Президента України, затвердженого Законом № 2915-IX від 07.02.2023р (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/58/2023#Text).
Цією ж додатковою угодою був продовжений термін дії договору до кінця 2023 року. Підставою було роз’яснення Міністерства економіки України, що розміщене на інформаційному ресурсі Інфобокс Prozorro.
Текст: «Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої – п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та Особливостей.
Згідно зі статтею 180 ГКУ господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строком дії договору. Згідно з статтею 631 ЦКУ строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору.
При цьому Законом та Особливостями строк дії договору не регулюється. Таким чином, строк дії договору встановлюється замовником самостійно, з дотриманням бюджетного та господарського законодавства в цілому».
Однак, зазначене пояснення не спростовує факт наявності порушення.
Так, Додатковою угодою № 2 від 15 травня 2023 року був продовжений термін поставки товару до 17 серпня 2023 року в зв’язку із черговим продовженням строку дії воєнного стану відповідно до Указу Президента України, затвердженого Законом № 2915-IX від 07.02.2023р.
При цьому, відповідно до Указу Президента України, затвердженого Законом № 2915-IX від 07.02.2023р продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб, тобто до 20.05.2023 року.
Законом затверджено Указ Президента України від 1 травня 2023 року № 254/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким строк дії воєнного стану в Україні продовжується з 05 години 2023 року 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб (тобто до 18 серпня 2023 року).
Отже, продовження терміну дії договору додатковою угодою від 15.05.2023 № 2 до 31.12.2023 року є необґрунтованим, оскільки строк дії договору перевищує строк дії, на який введено воєнний стан.
Згідно з пунктом четвертим частини п’ятої статті 41 Закону, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Тобто, Замовником документально не підтверджено об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження терміну дії договору про закупівлю та строків постачання товару, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, чим порушено пункт четвертий частини п’ятої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
04.08.2023 16:02 - 19.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
04.08.2023 16:02
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Додатковою угодою №3 термін дії договору № 733 зменшено до 17 серпня 2023 року.
Дата публікації звіту:
10.08.2023 09:21
Запити/Пояснення
Номер:
84c561367d274ec3bf2487d66267d990
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
14.07.2023 13:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Хліб із суміші борошна житнього обдирного і пшеничного першого ґатунку; Хліб із борошна пшеничного першого ґатунку; Булочка здобна (70 гр) (ДК 021:2015:15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2022-12-14-019498-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
- яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
7dcbbad5b11344cfab44f2d23671ac9a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.07.2023 13:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Хліб із суміші борошна житнього обдирного і пшеничного першого ґатунку; Хліб із борошна пшеничного першого ґатунку; Булочка здобна (70 гр) (ДК 021:2015:15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2022-12-14-019498-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Аналізом питання відповідності тендерної документації вимогам закону та Особливостей встановлено, що підпункт 2 пункту 1 розділу 3, підпункти 2.2 та 2.3 розділу 4, підпункт 1 розділу 5 та пункт 3 розділу 6 тендерної документації містять інформацію щодо проведення електронного аукціону, що не відповідає п. 35 Особливостей. Поясніть причину невідповідності.
2. За результатами проведених торгів між Замовником та учасником-переможцем ТОВ «Люботинський хліб» укладено договір про закупівлю від 30.12.2022 № 733 (далі – Договір). Згідно пункту 5.1 Договору термін поставки товару – до 19.05.2023, згідно п. 11.1 Договір набирає чинності з дня підписання і діє до 19.05.2023. Додатковою угодою від 11.01.2023 № 1 внесено зміни в частині терміну дії договору, а саме - Договір набирає чинності з 01.01.2023 і діє до 19.05.2023. Додатковою угодою від 15.05.2023 № 2 до Договору внесено зміни, а саме – в п. 5.1 Договору: термін поставки - до 17.08.2023; в п. 11.1 Договору: Договір набирає чинності з 01.01.2023 і діє до 31.12.2023 року. дії договору пролонговано до 31.03.2022 року. Просимо пояснити причини внесення вищевказаних змін до Договору та надати документальне підтвердження.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
13b4f5c0023c4dae8d865d94ee4fdc76
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
24.07.2023 16:35
Опис:
Пояснення у файлах, що додаються.