• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з охорони об’єктів; послуга охорони приміщень кабінетів та спеціалізованих приміщень, (код номенклатурної позиції за ДК 021:2015 79713000-5 «Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони).

Завершена

1 796 136.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 980.68 UAH
Номер: da7e546c688a43afa45aa5bcf029778b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-10-09-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.10.2023 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 09.10.2023 17:02 - 30.10.2023 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 06.10.2023 № 202 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Валентин ДОВГИЙ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 06.10.2023 № 202 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 14 UA-2022-12-14-018820-a 14.12.2022 Комунальне підприємство "Регіональний медичний центр родинного здоров'я" Дніпропетровської обласної ради" Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу Любов ОПОЛОНИК
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 56) 722-22-72, olga.kolecnik@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостям встановлено порушення вимог частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону № 922. За результатами моніторингу відповідності пропозиції ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА" умовам тендерної документації встановлено порушення підпункту 1 пункту 41 Особливостей. За результатами аналізу питань обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України від 26.01.1993 №2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства шляхом розірвання договору від 09.01.2023 № 7, зокрема, шляхом укладання відповідної додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 26 жовтня 2023 року. Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства "Регіональний медичний центр родинного здоров'я" Дніпропетровської обласної ради" (далі Замовник) ID: UA-P-2022-12-14-005511-a на 2023 рік, тендерну документацію, затверджену уповноваженою особою протоколом від 14.12.2022 №874 (далі тендерна документація), оголошення про проведення відкритих торгів, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника-переможця торгів - ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА" (далі ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА"), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.12.2022 №908, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 26.12.2022, договір від 09.01.2023 № 7, додаткову угоду від 23.01.2023 №1, пояснення замовника надані 25.10.2023 через електронну систему закупівель на запит Східного офісу Держаудитслужби від 23.10.2023. За результатами проведеного аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостей встановлено, що в пункті 5 розділу «ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник визначив документи, які повинен надати переможець торгів, в тому числі зазначив спосіб надання документального підтвердження відсутності підстав, а саме: Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону (Додаток №3), у вигляді довідок (зведеної довідки, тощо), складених учасником у довільній формі, зміст яких підтверджує відсутність відповідних підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі. Проте, суб'єкти господарювання не є розпорядниками інформації про притягнення фізичних осіб до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України та відповідно довідка у довільній формі (до переліку документів як до переможця) не є документальним підтвердженням відсутності підстав, визначених пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону № 922. Так, відповідно до пункту 2 наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про організацію доступу до відомостей персональнодовідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України» від 29.11.2016 № 1256 (далі – Наказ МВС № 1256), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 800/32252 від 10.07.2018, довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України фізичним особам надає Департамент інформатизації МВС та територіальні сервісні центри МВС. Така довідка включає відомості щодо притягнення особи до кримінальної відповідальності чи засудження за будь якими статтями Кримінального кодексу України, у тому числі і статті 149, 150, 150-1 Кримінального кодексу України (правопорушення пов’язані з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми). Умови, підстави та процедуру надання відомостей з інформаційної підсистеми «Оперативно-довідкова картотека» єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, що містить відомості стосовно осіб, яким повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, та осіб, яких засуджено за вчинення кримінального правопорушення, права та обов'язки суб'єктів, що є учасниками зазначеної процедури визначено Порядком доступу до відомостей персонально довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, який затверджений Наказом МВС № 1256. Отже, на порушення частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону № 922 Замовником у тендерній документації у переліку документів для переможця процедури закупівлі не вірно визначено спосіб документального підтвердження щодо відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбаченої пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону № 922. Відповідно до частини сьомої статті 8 Закону №922 у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. Так, відповідно до даних пошуково-аналітичної системи https://prozorro.gov.ua/tender у процедурах закупівель за кодом ДК 021:2015:79710000-4: Охоронні послуги, зокрема, за ID: UA-2023-02-06-012003-a, UA-2023-01-26-010847-a, UA-2022-12-13-013022-a, UA-2022-12-02-007681-a, UA-2022-12-09-008365-a, UA-2022-11-30-006363-a, UA-2023-02-14-015160-a, UA-2022-12-14-018820-a, учасниками торгів були ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА", ПП "СКОРПІОН - ОХОРОНА", ПП "СКОРПІОН - ГАРАНТІЯ", які мають одних і тих самих працівників за трудовими договорами, а саме: Савінов Віктор Михайлович, Столпніков Віталій Анатолійович, Столпніков Валентин Анатолійович, Овчинников Руслан Сергійович. При цьому з усіма замовниками укладено договори про надання послуг охорони на 2023 рік. Виконавцями послуг охорони є саме ці працівники. Також слід зазначити про місцезнаходження об'єктів охорони в межах Дніпропетровської області. Згідно пункту 2 Додатку №2 «ІНФОРМАЦІЯ ТА ДОКУМЕНТИ, ЯКІ НАДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ТОРГІВ, ЩО ПІДТВЕРДЖУТЬ ЙОГО ВІДПОВІДНІСТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» до тендерної документації Замовником зазначено вимогу, що на підтвердження кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасники мають надати Довідку у довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (у разі її використання), про наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід, досягли 18-річного віку, пройшли профілактичний наркологічний огляд та обов’язковий попередній та періодичний психіатричний огляд, з відсутністю непогашеної чи не знятої судимості за скоєння умисних злочинів, що пройшли навчання за професією «Охоронник» з освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче 3-го розряду. ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА" в складі тендерної пропозиції надано «Довідку про наявність працівників про наявність працівників відповідної кваліфікації, які досягли 18-річного віку, перебувають у штаті на посадах, безпосередньо пов’язаних з організацією та здійсненням охорони та відповідають вимогам п. 17 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, затверджених постановою КМУ від 18.11.2015 р. № 960», від 20.12.2022 №2 (файл «Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази».pdf 22 грудня 2022 10:45), у якій зазначено перелік наявності працівників в кількості 14 охоронців. Східним офісом Держаудитслужби надіслано запит до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області щодо надання інформації кількості штатних працівників та працівників за цивільно-правовими договорами. Відповідно до відповіді Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА" кількість працівників за цивільно-правовими договорами, за яких сплачено єдиний внесок за період 2021 – 2022 роки та І, ІІ квартали 2023 року, становить 1 працівник. Отже, учасником закупівлі у складі поданої пропозиції подано документи, що не відповідають умовам Додатку №2 «ІНФОРМАЦІЯ ТА ДОКУМЕНТИ, ЯКІ НАДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ТОРГІВ, ЩО ПІДТВЕРДЖУТЬ ЙОГО ВІДПОВІДНІСТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» до тендерної документації. Згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону № 922 Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Однак, Замовник, перевіряючи пропозицію ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА", не скористався власним правом щодо підтвердження інформації, наданої учасником. Під час проведення моніторингу 23.10.2023 Замовнику було надано запит про надання пояснення (інформації) з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовником 25.10.2023 надана відповідь згідно з якою: «На зазначену вище вимогу Учасником ПП «СКОРПІОН – БЕЗПЕКА» була надана довідка від 20.12.2022 року № 2. Відповідно до наданої довідки ПП «СКОРПІОН – БЕЗПЕКА» повідомило, що для надання послуги буде залучено 14 осіб відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід, досягли 18-річного віку, пройшли профілактичний наркологічний огляд та обов’язковий попередній та періодичний психіатричний огляд, з відсутністю непогашеної чи не знятої судимості за скоєння умисних злочинів, що пройшли навчання за професією «Охоронник» з освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче 3-го розряду. Відповідно до вимог статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 45 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 № 1178 (у редакції від 25.12.2022 року № 1324) Замовник може вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям та може за бажанням встановити один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Враховуючи вищезазначене, Замовник не зобов’язаний відповідно чинного законодавства вимагати від Учасника документи стосовно працевлаштування співробітників Учасника та документів стосовно сплати єдиного внеску за співробітників. Документів у даній закупівлі стосовно працевлаштованих співробітників, за яких сплачено єдиний внесок, відповідно до тендерної документації не вимагалося. Учасником ПП «СКОРПІОН – БЕЗПЕКА» були надані усі відповідні документи у відповідності до вимог тендерної документації. Причин дискваліфікації під час розгляду цінової пропозиції ПП «СКОРПІОН – БЕЗПЕКА» не встановлено.». Отже, на порушення вимог підпункту 1 пункту 41 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА", у зв’язку із тим, що учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів та уклав із ним договір на надання охоронних послуг від 09.01.2023 № 7 на суму 1 195 500,00 гривень.
Період усунення порушень: 30.10.2023 15:36 - 14.11.2023 00:00
Дата публікації висновку: 30.10.2023 15:36

Оскарження висновку в суді

Опис: Ухвала від 14.11.2023 № 160/29487/23
Дата публікації: 17.11.2023 11:10

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення на висновок Східного офісу Держаудитслужби від 23.10.2023 року до закупівлі UA-2022-12-14-018820-a за кодом ДК 021:2015 79710000-4 «Охоронні послуги». Надаємо заперечення на висновок, у якому зазначено: За результатами проведеного аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостей встановлено, що в пункті 5 розділу «ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник визначив документи, які повинен надати переможець торгів, в тому числі зазначив спосіб надання документального підтвердження відсутності підстав, а саме: Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону (Додаток №3), у вигляді довідок (зведеної довідки, тощо), складених учасником у довільній формі, зміст яких підтверджує відсутність відповідних підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі. Проте, суб'єкти господарювання не є розпорядниками інформації про притягнення фізичних осіб до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України та відповідно довідка у довільній формі (до переліку документів як до переможця) не є документальним підтвердженням відсутності підстав, визначених пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону № 922. Так, відповідно до пункту 2 наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про організацію доступу до відомостей персональнодовідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України» від 29.11.2016 № 1256 (далі – Наказ МВС № 1256), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 800/32252 від 10.07.2018, довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України фізичним особам надає Департамент інформатизації МВС та територіальні сервісні центри МВС. Така довідка включає відомості щодо притягнення особи до кримінальної відповідальності чи засудження за будь якими статтями Кримінального кодексу України, у тому числі і статті 149, 150, 150-1 Кримінального кодексу України (правопорушення пов’язані з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми). Умови, підстави та процедуру надання відомостей з інформаційної підсистеми «Оперативно-довідкова картотека» єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, що містить відомості стосовно осіб, яким повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, та осіб, яких засуджено за вчинення кримінального правопорушення, права та обов'язки суб'єктів, що є учасниками зазначеної процедури визначено Порядком доступу до відомостей персонально довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, який затверджений Наказом МВС № 1256. Отже, на порушення частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону № 922 Замовником у тендерній документації у переліку документів для переможця процедури закупівлі не вірно визначено спосіб документального підтвердження щодо відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбаченої пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону № 922. Відповідно до частини сьомої статті 8 Закону №922 у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.» Замовником у пункті 5 розділу «ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації від 14.12.2022 року на закупівлю ДК 021:2015 79710000-4 «Охоронні послуги». Послуги з охорони об’єктів; послуги охорони приміщень кабінетів та спеціалізованих приміщень), (код номенклатурної позиції за ДК 021:2015 79713000-5 «Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони) було зазначено документи, які повинен надати Переможець торгів, в тому числі зазначено спосіб надання документального підтвердження відсутності підстав. Крім того, Замовником у пункті 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» є чітке посилання на Додаток 3 у якому чітко зазначено, які конкретні документи та ким вони повинні бути видані, що повинен надати Переможець. Наголошуємо, що Додаток №3 є невід’ємною частиною тендерної документації. Тобто, при проведені моніторингу Держаудитслужбою об`єктивно не було взято до уваги наявний Додаток № 3 до тендерної документації. Переможцем закупівлі ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА" в складі документів Переможця біли надані слідуючі документи: - ВИТЯГ-516220-СМИКОВ-2022-12-16.pdf від 26.12.2022 16:38 (ВИТЯГ з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості", що виданий МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ Департамент інформатизації ); - - Довідка ст.17 дитяча праця.pdfст.17 щодо виконаних зобов'язань.pdf від 26.12.2022 16:38, надана ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА"; - Довідка.pdf від 26.12.2022 16:38 (Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, що видана НАЦІОНАЛЬНИМ АГЕНТСТВОМ З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ); - Довідка ст.17 щодо виконаних зобов'язань.pdf від 26.12.2022 16:38, надана ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА"; - Довідка.pdf від 26.12.2022 16:38 Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, що видана НАЦІОНАЛЬНИМ АГЕНТСТВОМ З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ). Слід зазначити, що наданий у складі документів Переможця ВИТЯГ з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості", що виданий МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ Департамент інформатизації, включає в себе відповідно до вимог наказу Міністерства внутрішніх справ України від 29 листопада 2016 року № 1256 (зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 10 січня 2017 року за №22/29890) відомості про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України, притягнення до кримінальної відповідальності підтверджується відповідною довідкою, яка формується на підставі відомостей, що обробляються в персонально-довідковому обліку єдиної інформаційної системи МВС. Така довідка включає відомості щодо притягнення особи до кримінальної відповідальності чи засудження за будь-якими статтями Кримінального кодексу України, у тому числі і статті 149, 150, 151 Кримінального кодексу України (правопорушення пов’язані з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми), як зазначено у листі МВС «Щодо отримання довідки, яка підтверджує, що особу не було притягнуто згідно із законодавством до відповідальності за вчинення правопорушення пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми», посилання: https://radnuk.com.ua/pravova-baza/lyst-mvs-shchodo-otrymannia-dovidky-iaka-pidtverdzhuie-shcho-osobu-ne-bulo-prytiahnuto-zhidno-iz-zakonodavstvom-do-vidpovidalnosti-za-vchynennia-pravoporushennia-pov-iazanoho-z-vykorystanniam-dytiacho/ Тобто, при проведені моніторингу Держаудитслужбою об`єктивно не було взято до уваги, що ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА" в складі документів Переможця був наданий ВИТЯГ з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості", що виданий МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ. Враховуюче вищевикладене, з висновком щодо «Отже, на порушення частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону № 922 Замовником у тендерній документації у переліку документів для переможця процедури закупівлі не вірно визначено спосіб документального підтвердження щодо відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбаченої пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону № 922» Замовник не погоджується, так як у тендерній документації у Додатку № 3 був визначений перелік документів для переможця процедури закупівлі, та визначений спосіб документального підтвердження. Відповідні документи були надані переможцем закупівлі . Надаємо заперечення на висновок, у якому зазначено: «Відповідно до частини сьомої статті 8 Закону №922 у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. Так, відповідно до даних пошуково-аналітичної системи https://prozorro.gov.ua/tender у процедурах закупівель за кодом ДК 021:2015:79710000-4: Охоронні послуги, зокрема, за ID: UA-2023-02-06-012003-a, UA-2023-01-26-010847-a, UA-2022-12-13-013022-a, UA-2022-12-02-007681-a, UA-2022-12-09-008365-a, UA-2022-11-30-006363-a, UA-2023-02-14-015160-a, UA-2022-12-14-018820-a, учасниками торгів були ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА", ПП "СКОРПІОН - ОХОРОНА", ПП "СКОРПІОН - ГАРАНТІЯ", які мають одних і тих самих працівників за трудовими договорами, а саме: Савінов Віктор Михайлович, Столпніков Віталій Анатолійович, Столпніков Валентин Анатолійович, Овчинников Руслан Сергійович. При цьому з усіма замовниками укладено договори про надання послуг охорони на 2023 рік. Виконавцями послуг охорони є саме ці працівники. Також слід зазначити про місцезнаходження об'єктів охорони в межах Дніпропетровської області. Згідно пункту 2 Додатку №2 «ІНФОРМАЦІЯ ТА ДОКУМЕНТИ, ЯКІ НАДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ТОРГІВ, ЩО ПІДТВЕРДЖУТЬ ЙОГО ВІДПОВІДНІСТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» до тендерної документації Замовником зазначено вимогу, що на підтвердження кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасники мають надати Довідку у довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (у разі її використання), про наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід, досягли 18-річного віку, пройшли профілактичний наркологічний огляд та обов’язковий попередній та періодичний психіатричний огляд, з відсутністю непогашеної чи не знятої судимості за скоєння умисних злочинів, що пройшли навчання за професією «Охоронник» з освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче 3-го розряду. ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА" в складі тендерної пропозиції надано «Довідку про наявність працівників про наявність працівників відповідної кваліфікації, які досягли 18-річного віку, перебувають у штаті на посадах, безпосередньо пов’язаних з організацією та здійсненням охорони та відповідають вимогам п. 17 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, затверджених постановою КМУ від 18.11.2015 р. № 960», від 20.12.2022 №2 (файл «Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази».pdf 22 грудня 2022 10:45), у якій зазначено перелік наявності працівників в кількості 14 охоронців. Східним офісом Держаудитслужби надіслано запит до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області щодо надання інформації кількості штатних працівників та працівників за цивільно-правовими договорами. Відповідно до відповіді Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА" кількість працівників за цивільно-правовими договорами, за яких сплачено єдиний внесок за період 2021 – 2022 роки та І, ІІ квартали 2023 року, становить 1 працівник. Отже, учасником закупівлі у складі поданої пропозиції подано документи, що не відповідають умовам Додатку №2 «ІНФОРМАЦІЯ ТА ДОКУМЕНТИ, ЯКІ НАДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ТОРГІВ, ЩО ПІДТВЕРДЖУТЬ ЙОГО ВІДПОВІДНІСТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» до тендерної документації. Згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону № 922 Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Однак, Замовник, перевіряючи пропозицію ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА", не скористався власним правом щодо підтвердження інформації, наданої учасником. Під час проведення моніторингу 23.10.2023 Замовнику було надано запит про надання пояснення (інформації) з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовником 25.10.2023 надана відповідь згідно з якою: «На зазначену вище вимогу Учасником ПП «СКОРПІОН – БЕЗПЕКА» була надана довідка від 20.12.2022 року № 2. Відповідно до наданої довідки ПП «СКОРПІОН – БЕЗПЕКА» повідомило, що для надання послуги буде залучено 14 осіб відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід, досягли 18-річного віку, пройшли профілактичний наркологічний огляд та обов’язковий попередній та періодичний психіатричний огляд, з відсутністю непогашеної чи не знятої судимості за скоєння умисних злочинів, що пройшли навчання за професією «Охоронник» з освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче 3-го розряду. Відповідно до вимог статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 45 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 № 1178 (у редакції від 25.12.2022 року № 1324) Замовник може вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям та може за бажанням встановити один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Враховуючи вищезазначене, Замовник не зобов’язаний відповідно чинного законодавства вимагати від Учасника документи стосовно працевлаштування співробітників Учасника та документів стосовно сплати єдиного внеску за співробітників. Документів у даній закупівлі стосовно працевлаштованих співробітників, за яких сплачено єдиний внесок, відповідно до тендерної документації не вимагалося. Учасником ПП «СКОРПІОН – БЕЗПЕКА» були надані усі відповідні документи у відповідності до вимог тендерної документації. Причин дискваліфікації під час розгляду цінової пропозиції ПП «СКОРПІОН – БЕЗПЕКА» не встановлено.». Отже, на порушення вимог підпункту 1 пункту 41 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА", у зв’язку із тим, що учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів та уклав із ним договір на надання охоронних послуг від 09.01.2023 № 7 на суму 1 195 500,00 гривень.» У додатку № 2 «ІНФОРМАЦІЯ ТА ДОКУМЕНТИ, ЯКІ НАДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ТОРГІВ, ЩО ПІДТВЕРДЖУТЬ ЙОГО ВІДПОВІДНІСТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» до тендерної документації від 14.12.2022 року на закупівлю ДК 021:2015 79710000-4 «Охоронні послуги». Послуги з охорони об’єктів; послуги охорони приміщень кабінетів та спеціалізованих приміщень), (код номенклатурної позиції за ДК 021:2015 79713000-5 «Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони) були прописані документи, що повинен надати Учасник. Так, Учасник повинен надати «документи, які підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: 2.1. Довідка у довільній формі (надається на фірмовому бланку (за наявності) Учасника з вихідним номером та датою) за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (у разі її використання), про наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід, досягли 18-річного віку, пройшли профілактичний наркологічний огляд та обов’язковий попередній та періодичний психіатричний огляд, з відсутністю непогашеної чи не знятої судимості за скоєння умисних злочинів, що пройшли навчання за професією «Охоронник» з освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче 3-го розряду.» На зазначену вище вимогу Учасником ПП «СКОРПІОН – БЕЗПЕКА» була надана довідка від 20.12.2022 року № 2. Відповідно до наданої довідки ПП «СКОРПІОН – БЕЗПЕКА» повідомило, що для надання послуги буде залучено 14 осіб відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід, досягли 18-річного віку, пройшли профілактичний наркологічний огляд та обов’язковий попередній та періодичний психіатричний огляд, з відсутністю непогашеної чи не знятої судимості за скоєння умисних злочинів, що пройшли навчання за професією «Охоронник» з освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче 3-го розряду. Слід зазначити, що відповідно до вимог статті 16 Закону України « Про публічні закупівлі» та п. 45 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 № 1178 (у редакції від 25.11.2022 року № 1324) Замовник може вимагати від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям та може за бажанням встановити один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Враховуючі вищезазначене, Замовник не зобов’язаний відповідно чинного законодавства вимагати від Учасника документи стосовно працевлаштування співробітників Учасника та документів стосовно сплати єдиного внеску за співробітників. Документів у даній закупівлі стосовно працевлаштованих співробітників, за яких сплачено єдиний внесок відповідно до тендерної документації не вимагалося. Тобто, у Замовника на момент розгляду тендерної пропозиції ПП «СКОРПІОН – БЕЗПЕКА» не було ні яких відповідних підстав застосовувати своє право щодо отримання додаткової інформації від органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції для підтвердженням інформації, наданої учасником. Так, як такої інформації не вимагалося Замовником в тендерної документації. Тобто, при проведені моніторингу Держаудитслужбою об`єктивно не було взято до уваги те, що тендерною документацією (додаток 2 «ІНФОРМАЦІЯ ТА ДОКУМЕНТИ, ЯКІ НАДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ТОРГІВ, ЩО ПІДТВЕРДЖУТЬ ЙОГО ВІДПОВІДНІСТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ») не вимагалося від ПП «СКОРПІОН – БЕЗПЕКА» надання документів у даній закупівлі стосовно працевлаштування співробітників, вимога стосувалася лише надання довідки в довільній формі. Вказану вимогу ПП «СКОРПІОН – БЕЗПЕКА»» виконало. Також, Держаудитслужбою не прийнято до уваги той факт, що законодавством України не передбачено Порядок та не зобов’язано Замовника перевіряти сплати єдиного внеску за працівників Учасника, перевіряти наявності працевлаштованих працівників Учасника. Тобто згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону № 922 у Замовника є лише право, а не обов’язок. Зазначаємо, що Держаудитслужбою об`єктивно не було взято до уваги те, що для отримання відповідних даних, щодо сплати єдиного внеску за 14 працівників ПП «СКОРПІОН – БЕЗПЕКА» від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Замовнику необхідно володіти інформацією щодо персональних даних вищезазначених працівників підприємства. Крім того, ці працівники повинні надати згоду щодо оброблення їх персональних даних. Ще раз наголошуємо, що Замовник не має право вимагати персональних даних працівників Учасника. Дана інформація, щодо сплати єдиного внеску не є публічною, не оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», не міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, не може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами. Замовник у будь-якому випадку не несе відповідальність за зміст пропозиції учасника та за витрати учасника на підготовку пропозиції торгів незалежно від результату торгів. Учасником ПП «СКОРПІОН – БЕЗПЕКА» були надані усі відповідні документи у відповідності до вимог тендерної документації Замовника. Причин дискваліфікації під час розгляду цінової пропозиції ПП «СКОРПІОН – БЕЗПЕКА» не встановлено. ПП «СКОРПІОН – БЕЗПЕКА» є самостійним приватним підприємством, що відповідно до статті 19 Господарського кодексу України має право без обмежень самостійно здійснювати господарську діяльність, що не суперечить законодавству. Відповідно до статті 6 Господарського кодексу України загальними принципами господарювання в Україні є, зокрема, свобода підприємницької діяльності у межах, визначених законом та заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини. Захист прав суб’єктів підприємницької діяльності регулюється і гарантується нормами цивільного і господарського права. Тобто, враховуюче вищевикладене, з висновком щодо «За результатами моніторингу відповідності пропозиції ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА" умовам тендерної документації встановлено порушення підпункту 1 пункту 41 Особливостей» Замовник не погоджується, так як законодавством України не передбачено Порядок та не зобов’язано Замовника перевіряти сплати єдиного внеску за працівників Учасника, перевіряти наявності працевлаштованих працівників Учасника. Тобто згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону № 922 у Замовника є лише право, а не обов’язок. Сподіваємось на порозуміння та забезпечення єдиного підходу при здійснені повноважень у визначеному законодавством порядку.
Дата публікації звіту: 02.11.2023 15:58

Запити/Пояснення