• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія)

Торги відмінено

2 930 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 651.00 UAH
Номер: a1a6c351a13944e4880bc427cf77ca61
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-01-10-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.01.2023 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 10.01.2023 16:50 - 01.02.2023 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 10.01.2023 №2-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Наталія ШЕВЧЕНКО Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 10.01.2023 №2-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2022-12-14-011893-a 14.12.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 268-70-23, viktorpopovich112@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог пунктів 2 та 14 частини другої статті 22, частини першої статті 16 Закону. За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерних пропозицій установлено відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КОМПАНІЯ «ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ», за відсутності підстав, визначених у пункті 41 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом скасування рішень про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КОМПАНІЯ «ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ» та визначення переможцем торгів ТОВ «АВГУСТА» та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 січня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (далі - Особливості), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Клінічна лікарня №4» Сумської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 14.12.2022, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 22.12.2022, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ «ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ» (далі - ТОВ «КОМПАНІЯ «ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ»), товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРА СУМИ», товариства з обмеженою відповідальністю «АВГУСТА», вимогу про усунення невідповідностей до 24.12.2022, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 26.12.2022 № 113, від 10.01.2023 № 120, повідомлення про намір укласти договір від 10.01.2023, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 12.01.2023 року. За результатами моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону Замовник у тендерній документації не зазначив кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Також, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 4 розділу ІІІ тендерної документації установив кваліфікаційні критерії: «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)»; «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю». При цьому, на порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону, частини першої статті 16 Закону не зазначив спосіб підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним критеріям. Моніторингом також установлено, що згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.12.2022 № 113 Замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «КОМПАНІЯ «ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ» через те, що учасник не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. При цьому, відповідно до змісту вимоги про усунення невідповідностей до 24.12.2022, яка розміщена в електронній системі закупівель, Замовник виявив наступну невідповідність в тендерній пропозиції ТОВ «КОМПАНІЯ «ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ»: не підписано проект договору про постачання електричної енергії споживачу (але підписано додатки до нього). Для усунення таких невідповідностей Замовник надав право на завантаження до електронної системи закупівель підписаний проект договору про постачання електричної енергії споживачу. Однак, відсутність підпису та печатки на одному аркуші документу (проекту договору з додатками) не є невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, а відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника є формальною (несуттєвою) помилкою, що не впливає на зміст тендерної пропозиції. Також, слід зазначити, що тендерна документація Замовника взагалі не містила вимоги щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції підписаного проекту договору про постачання електричної енергії споживачу. Отже, тендерна пропозиція ТОВ «КОМПАНІЯ «ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ» відповідала вимогам тендерної документації Замовника. З огляду на викладене, Замовник відхилив найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію ТОВ «КОМПАНІЯ «ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ» за відсутності підстав, визначених у пункті 41 Особливостей.
Період усунення порушень: 18.01.2023 16:18 - 02.02.2023 00:00
Дата публікації висновку: 18.01.2023 16:18

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: До Держаудит служби України ПОЯСНЕННЯ На висновок від 18 січня 2023 року про результати моніторингу закупівлі за ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія) Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Повідомляю, що висновком Північно-Східного офісу Держаудитслужби від 18.01.2023 року було зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель: керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом скасування рішень про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КОМПАНІЯ «ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ» та визначення переможцем торгів ТОВ «АВГУСТА» та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. При усуненні даного пункту висновку була відсутня технічна можливість на майданчику з публічних закупівель виконати дану вимогу та було повернуто на етап кваліфікації ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АВГУСТА» з ціновою пропозицією 1 835 142,4 грн з ПДВ. На майданчик з публічних закупівель було надіслано офіційний запит щодо даного питання звернення 190617 прийнято службою підтримки від 19.01.2023 року, звернення 190608 від 19.01.2023 та отримано відповідь: технічно в системі немає можливості повернути дискваліфікованого учасника на кваліфікацію по рішенню ДАСУ. Це можна зробити, тільки у випадку, якщо буде подала скарга в АМКУ й АМКУ нададуть про це рішення. Стосовно переможця, то ви можете скасувати по ньому рішення, це можна зробити за допомогою кнопки "Повернути на кваліфікацію". Усунути порушення законодавства, а саме шляхом скасування рішень про відхилення тендерноїпропозиції ТОВ «КОМПАНІЯ «ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ» на майданчику публічних закупівель немає технічної можливості так, як завершився період оскарження а ТОВ «КОМПАНІЯ «ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ» не зверталася зі скаргами в порядку згідно чинного законодавства України. Що стосується виявлених порушень у тендерній документації я вважаю їх малозначними (технічна помилка, описка) так, як мною було надано 24 години з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей та в телефоному режимі з мого особистого номеру телефону 095 259 29 29 було здійснено телефоний дзвінок в компанію «Газенергопостач» на тел 050 630 06 90, але підписаного договору так і не завантажено.Однак чинними нормами КУпАП не визначається поняття малозначності вчиненного правопорушення та виключного переліку діянь, які можуть вважатися малозначними. Орган (посадова особа), уповноважений розглядати справи про адміністративні правопорушення, звільняє правопорушника від адміністративної відповідальності в кожному випадку окремо, зважаючи на характер вчинюваного діяння та обставини справи - про це йдеться у листі Міністерства юстиції України від 02.08.2013 № 6802-0-4-13/1.Частиною другою статті 22 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначено, що при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.
Дата публікації звіту: 23.01.2023 16:21

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис: .
Дата публікації: 06.02.2023 13:03

Запити/Пояснення