• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Сульфат алюмінію

Завершена

3 388 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 33 887.00 UAH
Номер: 0c45d58d9d22412086d4efdc8ac1cf13
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-01-24-000031
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.01.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 24.01.2023 16:01 - 15.02.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 24.01.2023 № 21 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 24.01.2023 № 21. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-12-13-022423-a, 13.12.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця, а також відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям №1178 встановлено порушення вимог пункту 40 та підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 та частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи щодо усунення порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення вимог вимог пункту 40, підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 та частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Альхім» щодо розірвання договору. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 03 лютого 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям №1178, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського комунального підприємства «Зелене місто» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2022-12-13-006472-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; тендерну пропозицію ТОВ «Альхім»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.12.2022 №93; опубліковане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника та опубліковані учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір, опубліковані ТОВ «Альхім» документи як переможцем тендеру, договір від 11.01.2023 № 11-01/2431 та додаткову угоду від 18.01.2023 №1 до вказаного договору, опубліковані під час моніторингу Замовником інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до пункту 6.1 частини 6 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) Розділу 3 тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та спосіб їх підтвердження зазначена в Додатку №3 до тендерної документації. Пунктом 8 Додатку №3 тендерної документації (у якому визначено технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) визначено, що для підтвердження відповідності товару вимогам Замовника, учасник у складі своєї тендерної пропозиціє подає наступні документи: довідку у довільній формі, у якій міститься конкретне найменування товару, що пропонується до постачання з переліком усіх тих його технічних характеристик, які передбачені Замовником у цьому додатку до тендерної документації; скан-копію сертифікату якості на запропонований для закупівлі товар від виробника; скан-копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експеризи, в якому вказано, що запропонований до закупівлі товар застосовується в очищенні в системі водовідведення стічних вод. Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Альхім» у складі тендерної пропозиції не надано скан-копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експеризи (в якому вказано, що запропонований до закупівлі товар застосовується в очищенні в системі водовідведення стічних вод) на виконання вимог пункту 8 Додатку №3 до Тендерної документації. Натомість учасником надано (файл «Висновок ДСЕЕ.PDF») проект Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, який не містить дати, номеру такого Висновку, відповідних відміток про його затвердження, а також надано лист від Державної установи «Інститут медицини праці імені Ю. І. Кундієва» Національної академії медичних наук України від 15.12.2022 №04/11952 про направлення підготовленого проекту Висновку до Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. З врахуванням вищенаведеного Замовником опубліковано в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою до учасника ТОВ «Альхім» щодо виправлення невідповідностей у документах тендерної пропозиції, у якому зазначено, що оскільки поданий учасником Висновок не затверджений компетентними органами, тобто не є чинним, він не задовільняє відповідну вимогу тендерної документації. Також у повідомленні з вимогою, з посиланням на пункт 40 Особливостей №1178, зазначено, що учасник ТОВ «Альхім», для усунення зазначених у цьому повідомленні невідповідностей повинен завантажити через електронну систему закупівель скан-копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експеризи, в якому вказано, що запропонований до закупівлі товар застосовується в очищенні в системі водовідведення стічних вод (п. 8 Додатку №3 до тендерної документації). Відповідно до абзацу першого пункту 40 Особливостей №1178, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. При цьому, абзацом другим пункту 40 Особливостей №1178 визначено, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Таким чином, відповідно до вищевказаної норми Особливостей №1178, у разі виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі невідповідності в інформації та/або документах про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, такі невідповідповідності не підлягають усуненню. Отже, на порушення вимог пункту 40 Особливостей №1178 та частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, Замовником неправомірно розміщено (опубліковано) учаснику ТОВ «Альхім» повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Як наслідок, на порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 та частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Альхім», яка станом на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій та її розкриття не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації Замовника внаслідок не надання учасником у складі тендерної пропозиції відповідних документів згідно з вимогами пункту 8 Додатку №3 до тендерної документації Замовника (скан-копія висновку державної санітарно-епідеміологічної експеризи, в якому вказано, що запропонований до закупівлі товар застосовується в очищенні в системі водовідведення стічних вод), а визначено його переможцем та укладено з ним договір від 11.01.2023 № 11-01/2431 на суму 2 199 000,00 грн з ПДВ.
Період усунення порушень: 03.02.2023 14:26 - 18.02.2023 00:00
Дата публікації висновку: 03.02.2023 14:26

Оскарження висновку в суді

Опис: ЛКП "Зелене місто" як Замовник у межах відповідної процедури закупівлі публікує інформацію про оскарження висновку до суду
Дата публікації: 17.02.2023 15:46

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Львівське комунальне підприємство «Зелене місто» з інформації, розміщеної на веб-порталі публічних закупівель «Prozorro», дізналося про опублікування 03 лютого 2023 року висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2022-12-13-022423-a. Згідно інформації, розміщеної у згаданому висновку, предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлі, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості № 1178), правильності заповнення документів, розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям № 1178, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського комунального підприємства «Зелене місто» (далі - Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; тендерну пропозицію ТОВ «Альхім»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.12.2022 № 93; опубліковане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника та опубліковані учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «Альхім» документи як переможцем тендеру; договір від 11.01.2023 № 11-01/2431 та додаткову угоду від 18.01.2023 № 1 до вказаного договору; опубліковані під час моніторингу Замовником інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю. У свою чергу зазначається, що за результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця, а також відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям № 1178 встановлено порушення вимог пункту 40 та підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178 та частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей № 1178; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору – порушень не встановлено. Вказаним висновком від 03.02.2023 року також встановлено вжити заходи щодо усунення порушень у встановленому законодавством порядку, щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Водночас, згідно абз. 2 ч. 8 ст. 7 Закону України «Про публічні закупівлі», протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку, Замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, аргументовані заперечення до висновку або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Користуючись наданим правом, Львівське комунальне підприємство «Зелене місто» як Замовник відповідної процедури закупівлі, надає ці аргументовані заперечення до висновку, у яких заперечує висновок Західного офісу Держаудитслужби в межах моніторингу закупівлі UA-2022-12-13-022423-a. І. ЩОДО ВСТАНОВЛЕНОГО ПОРУШЕННЯ В ЧАСТИНІ РОЗГЛЯДУ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТА ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ТА НЕВІДПОВІДНОСТІ ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО УСУНЕННЯ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ ВИМОГАМ ЗАКОНУ. Керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) та положеннями постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 року (надалі - Особливості), Львівським комунальним підприємством «Зелене місто» було проведено закупівлю сульфату алюмінію. На підставі ч. 5 ст. 23 Закону Замовником у тендерній документації було зазначено вимогу щодо подання скан-копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, в якому вказано, що запропонований до закупівлі товар застосовується в очищенні системи водовідведення стічних вод. Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Альхім» було виявлено невідповідності, а саме: був відсутній чинний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи в якому вказано, що запропонований до закупівлі товар застосовується в очищенні в системі водовідведення стічних вод. Водночас, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Альхім» був наявний проект відповідного висновку та лист Державної установи «Інститут медицини праці імені Ю.І. Кундієва Національної академії медичних наук України» № 04/1192 від 15.12.2022 року, у якому зазначається, що за результатами експертизи було підготовлено позитивний проект Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи та було направлено в Державну службу з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Окрім цього, згаданим листом зазначається, що підписання висновків санітарно-епідеміологічної експертизи в Державній службі з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів займе до 30 днів після скасування воєнного стану. Згідно п. 40 Особливостей, якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося Замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Відтак, на підставі п. 40 Особливостей, враховуючи, що відсутність висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи ніяким чином не впливає на зміну предмета закупівлі, запропонованого ТОВ «Альхім» у складі тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, Львівським комунальним підприємством «Зелене місто» було оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, зокрема, завантажити через електронну систему закупівель скан-копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, в якому вказано, що запропонований до закупівлі товар застосовується в очищенні в системі водовідведення стічних вод. ТОВ «Альхім», у відповідь на повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, завантажив через електронну систему закупівель витяг з «Паспорту безпеки» від виробника (з перекладом) із зазначенням сфери застосування, а саме: «Продукт можна використовувати для очищення стічних вод». Згідно ч. 6 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам із обґрунтуванням свого рішення. Відтак, керуючись п. 40 Особливостей та ч. 6 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», враховуючи вимогу щодо використання товару для очищення в системі водовідведення стічних вод, Замовником було прийнято рішення про визнання ТОВ «Альхім» переможцем закупівлі. Відтак, Львівське комунальне підприємство «Зелене місто» як Замовник відповідної процедури закупівлі, не може погодитися з висновком Західного офісу Дежаудитслужби про результати моніторингу закупівлі UA-2022-12-13-022423-a від 03 лютого 2023 року. ІІ. ЩОДО ПОРУШЕННЯ ШЛЯХОМ РОЗІРВАННЯ ДОГОВОРУ № 11-01/2431 ВІД 11.01.2023 РОКУ 3 ТОВ «АЛЬХІМ» Зокрема, з оскаржуваного висновку вбачається, що з огляду на начебто встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобовʼязує здійснити серед іншого заходи щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом пʼяти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Моніторинг процедури закупівлі не проводиться на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 цього Закону. Згідно з Положенням про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 43 від 03.02.2016 року, Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів та який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Держаудитслужба, відповідно до п.п. 3 п. 4 Положення про Державну аудиторську службу України, реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель. Відповідно до пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені установленому порядку міжрегіональні територіальні органи. Правові та організаційні засади здійснення фінансового контролю в Україні визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні». Відповідно до ст. 2 Закону «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов’язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов’язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб’єктах господарювання державного сектору економіки, в тому числі суб’єктах господарювання, у статутному капіталі яких 50 і більше відсотків акцій (часток) належить суб’єктам господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб’єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні. Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі. Відповідно до ст. 5 Закону «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведенням перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. При цьому, наведені вище положення Закону «Про публічні закупівлі» не надають Західному офісу Держаудитслужби повноважень ставити вимоги до Замовника щодо розірвання договору. Вимога про розірвання договору з переможцем торгів є недопустимою, оскільки не має під собою правового підґрунтя, так як переможець торгів та його тендерна пропозиція відповідала вимогам Закону та умовам тендерної документації Замовника. Згідно ч. 1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до ст. 43 зазначеного Закону, договір про закупівлю є нікчемним у разі: якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону; укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону; укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону; укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону; якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником. Статтею 215 Цивільного кодексу України встановлено, що підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, пʼятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. У випадках, встановлених цим Кодексом, нікчемний правочин може бути визнаний судом дійсним. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин). Згідно з п.п. 20 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, Держаудитслужба для виконання покладених на неї завдань має право порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених з порушенням законодавства, у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами без установлених законом підстав та з порушенням законодавства. При цьому, Замовник зауважує, що орган державного фінансового контролю не наділений повноваженнями спонукати субʼєкти господарювання до розірвання господарського договору. Договір з переможцем укладено в строки та у повній відповідності до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом «Про публічні закупівлі». Таким чином, оскаржений висновок Західного офісу Держаудитслужби, розділом ІІ констатуючої частини якого Замовника зобовʼязано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом зобов'язання розірвати договір з переможцем торгів, як акт індивідуальної дії, прийнятий з порушенням вимог закону щодо його змісту, оскільки є необгрунтованим. Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування та їх посадові особи зобовʼязані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. 3 огляду на все вищенаведене, Львівське комунальне підприємство «Зелене місто» як Замовник відповідної процедури закупівлі, не може погодитися з висновком Західного офісу Дежаудитслужби про результати моніторингу закупівлі UA-2022-12-13-022423-a та, керуючись нормами ст. 13 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», буде змушене оскаржити дії посадових осіб відповідного органу державного фінансового контролю.
Дата публікації звіту: 10.02.2023 16:12

Запити/Пояснення