• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Овочі, фрукти та горіхи (Овочі та фрукти)

Завершена

207 630.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 038.15 UAH
Номер: 9577f510ae5d430f8ed8e94be0673c05
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-01-11-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.01.2023 00:00
Автор: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 11.01.2023 14:17 - 02.02.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 10.01.2023 № 2-з Луцьк Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 10.01.2023 № 2-з Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2022-12-13-012214-a від 13.12.2022. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Луцьк
Контактна особа: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ ( обл.), +38 (0 50) 554-51-87, igor.girko@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону, абзацу третього пункту 44 Особливостей та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За результатами моніторингу питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації установлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та не допускати в подальшому порушення законодавства у сфері закупівель при складанні тендерної документації та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 січня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління гуманітарної сфери виконавчого комітету Люблинецької селищної ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом від 13.12.2022 (далі – тендерна документація), повідомлення про намір укласти договір від 23.12.2022, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 23.12.2022 №172, договір про закупівлю товарів від 29.12.2022 №76 (далі – Договір), відповіді Замовника від 16.01.2023, від 19.01.2023, від 23.01.2023 на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 11.01.2023, від 17.01.2023 та від 20.01.2023. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що відповідно до вимог частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити відомості, зокрема щодо строку дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Норма частини другої статті 22 Закону є імперативною, а отже обов’язковою для виконання Замовником. Замовник у пункті 4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановив, що тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом 90 (дев’яносто) днів з дати розкриття тендерних пропозицій. Таким чином, Замовником порушено вимоги пункту 11 частини другої статті 22 Закону. Крім того, відповідно до вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, тендерна документація може містити інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. Так, пунктом 44 Особливостей визначено, що «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.». Проте, Замовник у пункті 1. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачив, що Переможець у строк, що не перевищує 10 календарних днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, подає інформацію (шляхом завантаження скан-копій, або оригіналів, або електроних документів в електронну систему закупівель) та документи, встановлені в Додатку 2 до цієї тендерної документації (для переможця). Однак, пункт 3 Додатку 2 до тендерної документації містять наступні вимоги: Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Таким чином, Замовник затвердив у своїй тендерній документації вимоги щодо термінів подання Переможцем документів, які містять розбіжності між собою, чим порушив вимоги абзацу третього пункту 44 Особливостей та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Крім цього, вимогами пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації Замовник встановив, що «Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів. Створити та підписати електронний документ за допомогою кваліфікованого електронного підпису можна за допомогою загальнодоступних програмних комплексів, наприклад: https://acskidd.gov.ua/sign. Якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим. Відсутність накладеного кваліфікованого електронного підпису призведе до відхилення пропозиції без розгляду, як такої що не відповідає вимогам тендерної документації.». Також, вимогами пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Порядок №1082), визначено, що розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється учасником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце учасника , після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Учасником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Учасником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (тендерну пропозицію тощо), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис громадянина Михалевича Дмитра Анатолійовича (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом Учасника. Замовником в ході моніторингу процедури закупівлі надані пояснення, які не спростовують факту наявності встановленої Замовником у тендерній документації вимоги, що тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника. Таким чином, моніторингом установлено, що в порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника фізичної особи-підприємця Михалевича Дмитра Анатолійовича, як таку, що не відповідає вимогам пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації, а визнав його переможцем та уклав договір про закупівлю товарів від 29.12.2022 №76.
Період усунення порушень: 26.01.2023 11:47 - 10.02.2023 00:00
Дата публікації висновку: 26.01.2023 11:47

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У зв'язку з неможливостю усунення порушення, виявленого моніторингом до закупівлі Овочі, фрукти та горіхи (Овочі та фрукти) (UA-2022-12-13-012214-a) ми плануєм його усунути шляхом розірвання договору.
Дата публікації звіту: 06.02.2023 15:29

Запити/Пояснення