-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Хліб пшеничний, 0,450кг; Хліб житньо-пшеничний, 0,750кг; Хліб пшеничний (батон) в/г 0,500 кг
Завершена
1 068 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 343.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 343.00 UAH
Номер:
fc2d9ecdc5fe47d9ba2239664b2d6066
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-07-18-000096
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.07.2023 00:00
Період моніторингу:
18.07.2023 22:02 - 09.08.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.07.2023 № 168
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 17.07.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 18.07.2023 № 168
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
8. UA-2022-12-12-018351-a 12.12.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови №1178 встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 та пункту 17 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЛЮБОТИНСЬКИЙ ХЛІБ»; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, шляхом недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені такі порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, Постанова № 1178); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи «Хорошевський геріатричний пансіонат» (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника протоколом від 12.12.2022 № 43/22; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЮБОТИНСЬКИЙ ХЛІБ» (далі - ТОВ «ЛЮБОТИНСЬКИЙ ХЛІБ», учасник-переможець), протокол уповноваженої особи від 22.12.2022 № 4/22в, повідомлення про намір укласти договір від 22.12.2022, договір про закупівлю від 29.12.2022 № 01/23-Т (далі – Договір), додаткову угоду до Договору від 02.01.2023 № 1, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 29.12.2022; пояснення Замовника на запити Держаудитслужби, надані через електронну систему закупівель 21.07.2023 та 08.08.2023 року.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної документації встановлено, що на порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови №1178 в тендерній документації Замовника не зазначено такі відомості як посада посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками.
При цьому, слід зазначити, що згідно пункту 35 частини першої статті 1 Закону уповноважена особа (особи) - службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту).
Крім того, у Національному класифікаторі України «Класифікатор професій ДК 003:2010», затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 №327 із змінами, така посада як «уповноважена особа» відсутня.
Період усунення порушень:
11.08.2023 16:41 - 26.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
11.08.2023 16:41
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Державною аудиторською службою України Північно-східним офісом Держаудитслужби (далі — Орган державного фінансового контролю) 18.07.2023 року наказом №168 було розпочато процедуру моніторингу закупівлі Хліб пшеничний, 0,450кг; Хліб житньо-пшеничний, 0,750кг; Хліб пшеничний (батон) в/г 0,500 кг (ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби)) проведеного КУ Хорошевський геріатричний пансіонат.
За результатами проведеного моніторингу були встановлено, що тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону, а саме встановлено, що на порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови №1178 в тендерній документації Замовника не зазначено такі відомості як посада посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками. При цьому в тендерній документації на закупівлю Хліб пшеничний, 0,450кг; Хліб житньо-пшеничний, 0,750кг; Хліб пшеничний (батон) в/г 0,500 кг в п. 2.3. «посадова особа замовника, уповноважена здійснювати зв’язок з учасниками» розділу «Загальні положення» вказано - уповноважена особа Микола Миколайович ЗУБ, Телефон: (057) 749-93-13, Е-mail: zubm999@gmail.com, натомість Орган державного фінансового контролю зазначає, що у Національному класифікаторі України «Класифікатор професій ДК 003:2010», затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 №327 із змінами, така посада як «уповноважена особа» відсутня.
Звертаємо Вашу увагу на те, що Органом державного фінансового контролю вже було поведено моніторинг інших закупівель Замовника (UA-2023-01-04-003174-a; UA-2022-12-28-005006-a), де в тендерній документації також була зазначена посадова особа замовника, уповноважена здійснювати зв’язок з учасниками - уповноважена особа Микола Миколайович ЗУБ. При цьому за результатом проведених моніторингів вказаних закупівель Органом державного фінансового контролю порушень такого характеру зафіксовано не було.
З огляду на викладене та керуючись висновками проведеного моніторингу Замовником здійснено інші заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, а саме буде організовано проходження уповноваженою особою замовника додаткового навчання з питань публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
18.08.2023 12:11
Запити/Пояснення
Номер:
d5272e1c97814849957bfcb9cdb4d1ad
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
19.07.2023 14:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Хліб пшеничний, 0,450кг; Хліб житньо-пшеничний, 0,750кг; Хліб пшеничний (батон) в/г 0,500 кг (ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2022-12-12-018351-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
- яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
2367f65f63ed4fde8bb327a321f1511c
Назва:
Пояснення замовника
Дата опублікування:
21.07.2023 12:59
Опис:
Державною аудиторською службою України Північно-східним офісом Держаудитслужби (далі — Орган державного фінансового контролю) 18.07.2023 року наказом №168 було розпочато процедуру моніторингу закупівлі (Хліб пшеничний, 0,450кг; Хліб житньо-пшеничний, 0,750кг; Хліб пшеничний (батон) в/г 0,500 кг (ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби)) проведеного КУ Хорошевський геріатричний пансіонат. На Ваш запит протягом трьох робочих днів з дня його оприлюднення надаємо наступні пояснення:
Щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості.
Обґрунтування розміру витрат визначалося розміром бюджетного призначення встановленого кошторисом. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі визначалося відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 р. № 590 «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» та у відповідності до вимог ДСТУ, ТУ України. Визначення очікуваної вартості предмету закупівлі визначалася за методикою, яка передбачена наказом №275 від 18.02.2020 року Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» методом порівняння ринкових цін, а саме за результатами пошуку, збору та аналізу загальнодоступної цінової інформації (моніторинг середньоринкових цін на відповідні види хлібопродуктів при плануванні відповідної закупівлі).
Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Посилання на власний веб-сайт, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. https://xoroshevo.com.ua.
Номер:
1c097caa6c754262b2a70530b5e095e7
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
04.08.2023 14:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.08.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Хліб пшеничний, 0,450кг; Хліб житньо-пшеничний, 0,750кг; Хліб пшеничний (батон) в/г 0,500 кг (ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2022-12-12-018351-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
За результатами проведених торгів між Замовником та учасником-переможцем ТОВ «Люботинський хліб» укладено договір про закупівлю від 29.12.2022 № 01/23-Т (далі – Договір). В січні 2023 року сторонами укладено додаткову угоду від 02.01.2023 № 1 до Договору. Просимо пояснити причини укладання додаткової угоди № 1 до Договору та надати документальне підтвердження (обґрунтування).
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
a12d3b1ac4cc47a79e015b881c23311b
Назва:
Пояснення Замовника
Дата опублікування:
08.08.2023 21:26
Опис:
Державна аудиторська служба
Північно-східному офісу Держаудитслужби
Пояснення на запит від 04.08.2023
Державною аудиторською службою України Північно-східним офісом Держаудитслужби (далі — Орган державного фінансового контролю) 18.07.2023 року наказом №168 було розпочато процедуру моніторингу закупівлі (Хліб пшеничний, 0,450кг; Хліб житньо-пшеничний, 0,750кг; Хліб пшеничний (батон) в/г 0,500 кг (ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби)) проведеного КУ Хорошевський геріатричний пансіонат. На Ваш запит протягом трьох робочих днів з дня його оприлюднення надаємо наступні пояснення:
Щодо пояснення причини укладання додаткової угоди № 1 до Договору.
Повідомляємо, що додаткову угоду № 1 до Договору від 29.12.2022 № 01/23-Т було укладено згідно підпункту 3 Пункту 19 Особливостей, які затверджені постановою Уряду №1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування – «Покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.» (підтверджуючі документи додаються)
Згідно Закону, за договором замовник має право придбати предмет закупівлі із кращою якістю, якщо: «…таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю».
Таким чином, сторони мають право вносити зміни в договір про закупівлю за умов, що при оновленні предмет закупівлі:
• буде відповідати вимогам, що передбачені тендерною документацією;
• функціональні характеристики цього предмета закупівлі не будуть гіршими, ніж це передбачалося у вимогах ТД.
Під час підписання договору ТОВ «Люботинський хліб» запропонував покращення якості предмету закупівлі та товар, без зміни ціни за товар.
Одиниця виміру предмету закупівлі є кілограм. Оскільки товар вимірюється в кілограмах та кінцевий продукт може мати іншу вагу, було підписано додаткову угоду №1 зі зміною предмету закупівлі в частині ваги.
Було:
«ДК 021:2015 – 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (Хліб пшеничний, 0,450кг; Хліб житньо-пшеничний, 0,750кг; Хліб пшеничний (батон) в/г 0,500 кг)»
Стало:
«ДК 021:2015 – 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (Хліб пшеничний в/г; Хліб житньо-пшеничний; Батон в/г)»
Також ТОВ «Люботинський хліб» надав підтверджуючі документи відповідної якості, такі як:
1. Протоколи випробувань товару на 3 арк.
2. Протоколи випробувань на 4 арк.
3. Лист інформаційний.