-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 код 55520000-1 Кейтерингові послуги (Послуги з організації харчування для лікувально-профілактичних закладів)
Завершена
5 840 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 29 200.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 29 200.00 UAH
Номер:
09ef4c9a86a948af9af9a59227b7222b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-10-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.04.2023 00:00
Період моніторингу:
10.04.2023 12:22 - 02.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
07.04.2023 № 95
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
26 UA-2022-12-12-016460-a 12.12.2022 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі"
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі установлено недотримання вимог підпункту «д» пункту 197.1.7 статті 197 Податкового кодексу України.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог пунктів 28 та 44 Особливостей та частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Київпромсервіс 1» та ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» (окрім питань, які були предметом розгляду Колегії АМКУ), стану виконання рішення Колегії АМКУ, як органу оскарження, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі та його очікуваної вартості, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації та змін до неї вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, стану виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ), як органу оскарження, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до нього та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державної наукової установи «Центр інноваційних медичних технологій НАН України» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 12.12.2022 № 2, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Київпромсервіс 1» (далі – ТОВ «Київпромсервіс 1»), товариства з обмеженою відповідальністю «ХІЛІНГ ФУД» (далі – ТОВ «ХІЛІНГ ФУД»), протокол розгляду тендерної пропозиції від 21.12.2022, повідомлення про намір укласти договір від 20.01.2023, договір про надання послуг від 26.01.2023 № ВТ-4 на суму 4 999 010,00 грн без ПДВ грн, додаткова угода № 1, пояснення та документи Замовника на запит Держаудитслужби, отримані через електронну систему закупівель 19.04.2023.
Відповідно до підпункту «д» пункту 197.1.7 статті 197 Податкового кодексу України, зі змінами, звільняються від оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ) операції з постачання послуг харчування, забезпечення майном, комунально-побутовими та іншими соціальними послугами за рахунок державних коштів, що надаються особам, які утримуються в реабілітаційних установах, територіальних центрах соціального обслуговування (надання соціальних послуг), установах, підприємствах, організаціях всеукраїнських громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх спілок, які займаються реабілітацією, оздоровленням та фізкультурно-спортивною діяльністю, центрах обліку та закладах соціального захисту для бездомних осіб, центрах соціальної адаптації осіб, звільнених з місць позбавлення волі, санаторіях для ветеранів та осіб з інвалідністю, будинках-інтернатах для громадян похилого віку, осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, психоневрологічних та спеціалізованих будинках-інтернатах, пансіонатах для ветеранів війни і праці, геріатричних пансіонатах.
Під час здійснення моніторингу установлено, що відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель за номером UA-2022-12-12-016460-a, а також інформації наведеній у пункті 4.5 розділу 1 тендерної документації Замовник визначив очікувану вартість цієї процедури закупівлі в сумі 5 840 000,00 грн з ПДВ.
Слід відмітити, що предметом цієї процедури закупівлі є послуги з організації харчування для лікувально-профілактичних закладів, які підпадають під послуги які визначені у підпункті «д» пункту 197.1.7 статті 197 Податкового кодексу України, як такі що звільняються від оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ).
Однак Замовник при здійсненні зазначеної закупівлі у тендерній документації та в електронній системі закупівель визначив очікувану вартість цієї процедури закупівлі з урахуванням ПДВ, чим недотримався вимог підпункту «д» пункту 197.1.7 статті 197 Податкового кодексу України.
Слід зазначити, що за результатами здійснення зазначеної процедури закупівлі між Замовником та учасником укладено договір про надання послуг від 26.01.2023 № ВТ-4 на суму 4 999 010,00 грн без ПДВ.
Крім цього відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У пункті 2 частини другої статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством.
За нормою пункту 44 Особливостей замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону).
Одночасно, відповідно до підпункту 3 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей.
При цьому, у пункті 44 Особливостей визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених іншими пунктами частини першої, окрім пунктів 3, 5, 6 і 12, у пункті 44 Особливостей відсутня.
Водночас моніторингом встановлено, що у тендерній документації (Додаток № 2) визначено спосіб надання учасником-переможцем інформації про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі за пунктами 1, 2, 7, 8 та 9 частини першої статті 17 Закону, що суперечить нормам пунктів 28 та 44 Особливостей.
Період усунення порушень:
03.05.2023 17:53 - 18.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
03.05.2023 17:53
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до висновку Держаудитслужби від 03.05.2023 року щодо моніторингу закупівлі за номером, зазначеним на вебпорталі Уповноваженого органу UA-2022-12-12- 016460-a, уповноважену особу зобов’язано здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Повідомляємо, що Замовником буде враховано зауваження Держаудитслужби в подальшому щодо недопущення встановлених порушень. Для недопущення таких порушень відділом з питань публічних закупівель була проведена нарада (в режимі відеоконференції, у зв’язку з перебуванням частини працівників відділу з питань публічних закупівель у відпустці), інформація донесена до уповноважених осіб Замовника. Уповноважені особи зобов’язуються ретельніше переглядати тендерну документацію щодо її відповідності вимогам Закону та Особливостям, а також удосконалювати свій професійний рівень.
Дата публікації звіту:
05.05.2023 09:49
Запити/Пояснення
Номер:
0e05d45072da43b2bf50b3da1db461d3
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
14.04.2023 10:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015 код 55520000-1 Кейтерингові послуги (Послуги з організації харчування для лікувально-профілактичних закладів) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2022-12-12-016460-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розраховано його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати інформацію та документи що підтверджують виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин для укладання додаткової угоди №1 від 27.01.2023, до договору № ВТ-4 від 26.01.2023.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
c1d55bf974cd420f847eb13ce712c0c0
Назва:
Надання пояснень
Дата опублікування:
19.04.2023 10:47
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Про надання пояснень
Державна наукова установа «Центр інноваційних медичних технологій НАН України» на Ваш запит від 14.04.2023 року щодо надання пояснень відповідно проведення моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015 код 55520000-1 Кейтерингові послуги (Послуги з організації харчування для лікувально-профілактичних закладів) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2022-12-12-016460-a), повідомляє:
Щодо питання 1 (Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розраховано його очікувану вартість).
Процедура закупівлі «ДК 021:2015 код 55520000-1 Кейтерингові послуги (Послуги з організації харчування для лікувально-профілактичних закладів)» здійснювалась з врахуванням фактичної потреби та відповідно до затверджених видатків Кошторису на 2023 рік за КЕКВ 2230 «Продукти харчування» та становлять 5 840 тис.грн.
Розрахунок здійснений на підставі фактичної кількості ліжко-днів в стаціонарі за 2020-2022 роки та очікуваної кількості ліжко-днів за 2023 рік, відповідно до потреб в забезпеченні харчуванням хворих протягом 2023 року.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі «ДК 021:2015 код 55520000-1 Кейтерингові послуги (Послуги з організації харчування для лікувально-профілактичних закладів)» визначені відповідно вимог нормативних-правових актів до даного виду послуг (зокрема, Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР, наказу Міністерства охорони здоров’я України від 29.10.2013 №931 «Про удосконалення лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні» та ін.), а також з внесенням лікарем –дієтологом необхідної корекції в орієнтовне меню з урахуванням дієтичних особливостей харчування пацієнтів на цукровий діабет, пацієнтів після оперативних втручань, пацієнтів із захворюваннями шлунково-кишкового тракту та специфічної підготовки до певних інструментальних досліджень.
Очікувану вартість закупівлі визначено на основі комерційних пропозицій операторів ринку (додаються до даних пояснень).
Щодо питання 2 (Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі).
Посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі: https://sites.google.com/d/17wA5PXwedGVOMaXUp3TmEHAqMgoQwDz9/p/1TV5cNDH8Yvvn5oq67xdtKXjbLLwh6QuG/edit?pli=1
Щодо питання 3 (Надати інформацію та документи що підтверджують виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин для укладання додаткової угоди №1 від 27.01.2023, до договору № ВТ-4 від 26.01.2023).
Повідомляємо, що Замовником отримано від ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» листа (додається) з проханням про укладення додаткової угоди про зменшення суми договору у зв’язку із тим, що за результатом проведеного аукціону сума пропозиції переможця за одиницю вираховувалася з більше ніж двома знаками після коми (додаток №1 до договору – Специфікація). Зазначаємо, що відповідно до ст. 32 Закону України «Про Національний банк України» від 20.05.99 р. № 679-XIV грошовою одиницею України є гривня, що дорівнює 100 копійкам, а відтак зазначати ціну на один ліжко-день з шістьма знаками після коми є неправильним, оскільки відповідно до статті 32 Закону України «Про Національний банк України» від 20.05.99 р. № 679-XIV ціну потрібно заповнювати у гривнях, зазначаючи цифрове значення, яке має не більше двох знаків після коми. Таким чином, замовником та учасником-переможцем укладено додаткову угоду №1 від 26.01.2023 до договору № ВТ-4 від 26.01.2023 щодо зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості послуг. Зазначена додаткова угода укладена на підставі підпункту 5 пункту 19 Постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12 жовтня 2022 р.
Додатки на 4 аркушах.
Уповноважена особа Едуард ШАТАЛОВ