-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
- 1
Нафта і дистиляти
Завершена
1 503 750.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 287.50 UAH
мін. крок: 0.1% або 1 287.50 UAH
Номер:
068ae02acb4e4084922471eddb6e1a5b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-23-000047
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.01.2023 00:00
Період моніторингу:
25.01.2023 13:25 - 16.02.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
23.01.2023 №10-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 23.01.2023 №10-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
8. UA-2022-12-12-015503-a 12.12.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови №1178 установлено порушення вимог абзацу 5 пункту 44; пункту 29, підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерних пропозицій переможців – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 лютого 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерних пропозицій переможців.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель UA-P-2022-12-12-004220-b КП «Тульчинкомунсервіс» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 12 грудня 2022 року №67), тендерні пропозиції ТОВ «Тульчин-Нафта» (лот №№ 1, 2), протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою від 22 грудня 2022 року №70 (лот №№ 1, 2), повідомлення про наміри укласти договори, договори від 29 грудня 2022 року №010123 (лот 1), від 29 грудня 2022 року №010123 (лот 2) (далі - Договори) та пояснення від 01 та 06 лютого 2023 року, отримані від Замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу закупівлі встановлено, що тендерна документація Замовника, затверджена рішенням уповноваженої особи (протокол від 12 грудня 2022 року №67), складена не у відповідності із вимогами Постанови №1178, а саме:
- пунктом 5 розділу 3 тендерної документації передбачено, що учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, чим порушено вимоги абзацу 5 пункту 44 Постанови №1178, яким зазначено, що учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, зазначених в абзаці 1 пункту 44 Постанови №1178, шляхом самостійного декларування відсутності підстав, визначених статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону);
- додатком 1 тендерної пропозиції встановлено вимогу щодо надання учасником підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям згідно із пунктом 1 частини другої статті 16 Закону, чим порушено пункт 29 Постанови №1178, яким визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються;
- пункт 10.1 розділу 10 проекту договору, який є додатком №5 до тендерної документації, містить перелік випадків, за наявності яких можуть бути внесені зміни до істотних умов договору, зокрема у разі збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі, не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору, чим порушено вимоги підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178, яким визначено, що одним із випадків щодо зміни істотних умов договору є погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Також, установлено, що Замовником в пункті 1 розділу 3 тендерної документації встановлено вимогу щодо подання учасниками закупівлі тендерних пропозицій відповідно до Закону, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги» та Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», з накладенням кваліфікованого електронного підпису учасника/ уповноваженої особи учасника.
Однак, тендерні пропозиції учасника ТОВ «Тульчин-Нафта» (лот №1, 2) не містять накладені кваліфіковані електронні підписи учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів.
Оскільки, під час перевірки електронних цифрових підписів на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носіїв особистих ключів «незахищений/удосконалений», що свідчить про накладення на тендерні пропозиції учасника ТОВ «Тульчин-Нафта» електронних підписів, які не вважаються кваліфікованими та такі, що не відповідають вимогам пункту 1 розділу 3 тендерної документації.
Відповідно до вимог абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 Замовник не відхилив тендерні пропозиції учасника торгів ТОВ «Тульчин-Нафта», а обрав його переможцем та уклав з ним Договори (лот №1, 2).
Період усунення порушень:
09.02.2023 11:38 - 24.02.2023 00:00
Дата публікації висновку:
09.02.2023 11:38
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Згідно з висновком Держаудитслужби про результати проведення моніторнгу закупівлі UA-2022-12-12-015503-a ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти та неможливості усунення виявлених порушень між покупцем та постачальником була укладена Додаткова угода №1 від 13.02.2023р на розірвання Договору № 010123 від 29 грудня 2022р обома сторонами без взаємних претензій.
При оприлюдненні звіту про Виконання/Розірвання договору уповноваженою особою було допущено помилку, а саме: у стрічці суми оплати за договором помилково внесено суму договору на яку був укдалений даний договір, а не суму фактичної сплати за вказаним договором. При виявленні цієї помилки, технічної можливості її виправити нема, тому просимо рахувати сумою сплати за Договором №010123 від 29 грудня 2022р суму у розмірі Лот1 Дизельне паливо -59900,00грн, Лот 2 Бензин А-95 -5140,00грн., відповідні Платіжні дорученя додаються.
У подальшій роботі подібних порушень зобов’язуюся уникати.
Дата публікації звіту:
13.02.2023 12:51
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
Порушення усунуто, шляхом розірвання договорів.
Дата публікації:
13.02.2023 15:35
Запити/Пояснення
Номер:
72e912a5fdd341589dafb713aafafce7
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
30.01.2023 16:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі нафти і дистилятів (лот 1 – «Дизельне паливо», лот 2 – «Бензин – А-95») (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-12-12-015503-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Надайте посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Яким чином учасником Товариством з обмеженою відповідальністю «Тульчин-Нафта», якого обрано переможцем торгів (за лотами №1, 2), виконано пункт 1 розділу ІІІ тендерної документації, щодо подання документів тендерної пропозиції з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а також Закону України «Про електронні довірчі послуги» шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису (КЕП)?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
7a4f563516024e0f896347d8318bb112
Назва:
Пояснення до переліку виявлених порушень
Дата опублікування:
01.02.2023 11:19
Опис:
1.При розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі для закупівлі палива , а саме, Дизельне паливо та Бензин А-95 було здійснено розрахунок середнього рівня цін по АЗС, які теоретично можуть обслуговувати замовника та розташовані у радіусі 5 км від замовника. Ціни на паливо отримані шляхом візуального спостереження та телефонних дзвінків до відповідних АЗС, а також перевірки середнього рівня цін паливо на сайті Мінфіну. При визначені технічних та якісних характеристик предмета закупівлі було враховано норми чинного законодавства що регулюють ринок паливно-мастильних матеріалів а також ДСТУ 7687:2015 Бензин А-95, ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне або еквівалент.
2. Згідно Закону України № 851 від 07.11.2018р “Про електронні документи та електронний документообіг” основне призначення електронного підпису — це ідентифікація клієнта. У тендерній документації п1 розділу ІІІ дійсно замовником визначено порядок подання пропозицій учасником закупівлі шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису на пропозицію. Учасником ТОВ “Тульчин-нафта ”було допущено помилку та накладено Удосконалений електронний підпис на тендерну пропозицію. Слід зазначити, що накладення удосконаленого електронного підпису замість кваліфікованого електронного підпису на тендерну пропозицію є технічною помилкою, що не впливає на зміст тендерної пропозиції. Враховуючи що підприємство забезпечує потреби населення з вивозу та утилізації твердих побутових відходів, задля уникнення кризової ситуації при якії підприємство не зможе забезпечити потреб населення з вивозу сміття через відсутність палива, у разі розірвання договору,та відсутності можливості укладання нового договору у короткі терміни, вважаємо доцільним врахувати вказані обставини при ухвалені рішення про результат проведення моніторингу.
Номер:
2eae7504d69644d0bf49339ada466782
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
03.02.2023 14:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі нафти і дистилятів (лот 1 – «Дизельне паливо», лот 2 – «Бензин – А-95») (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-12-12-015503-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. З яких підстав у тендерній документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи (протокол від 12 грудня 2022 року) встановлено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів (пункт 4 розділу ІІІ тендерної документації)? Тоді як пунктом 11 частини 2 статті 22 Закону зазначено, що строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
2. З яких підстав в пункті 5 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, тоді як абзацом 5 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Постанова №1178), зазначено, що учасник процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель підтверджує відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону)?
3. Чому у додатку 1 тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасником підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям згідно із пунктом 1 частини 2 статті 16 Закону, тоді як у пункті 29 Постанови №1178 визначено не застосування цього критерію у разі проведення відкритих торгів для закупівлі бензину, дизельного палива, газу скрапленого для автомобільного транспорту?
4. Чому у проєкті договору (додаток 5 тендерної документації), випадки для зміни істотних умов договору не відповідають випадкам, визначеним пунктом 19 Постанови №1178?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
1c3bba8efe2e48788274d0b9e18f8294
Назва:
Поянення щодо виявлених помилок
Дата опублікування:
06.02.2023 11:34
Опис:
1. Уповноваженою особою було помилково некоректно встановлено термін дії тендерних пропозицій 90 днів, а не «строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.»
2. При складанні тендерної документації у розділі ІІІ було допущено помилку, та не враховано вимоги абзацу 5 пункту 44 особливостей, та помилково було зазначено, що учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, тоді як абзацом 5 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Постанова №1178), зазначено, що учасник процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель підтверджує відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону)
3. У Додатку №1 тендерної документації допущено помилку та встановлені кваліфікаційні критерії до учасників згідно із пунктом 1 частини 2 статті 16 Закону, але не враховано , що згідно з пунктом 29 Постанови №1178 визначено не застосування цього критерію у разі проведення відкритих торгів для закупівлі бензину, дизельного палива
4. У проекті договору помилково вказаний порядок зміни умов договору та інші умови та не враховано випадки, визначені пунктом 19 Постанови №1178.
Згідно вкзаного переліку помилок було проведенно доопрацювання змін відповідно до Постанови 1178 від 12.10.2022р.. У подальшому помилок вказаних помилок зобов’язуємось уникати.