-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Хлібопродукти
Місцезнаходження: Житомирська обл. Житомирський р-н.с. Станишівка. шосе Сквирське,3; Категорія замовника: 3). підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі".
Завершена
542 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 420.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 420.00 UAH
Номер:
d499107f717b40cc8727b2132524f80b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-17-000062
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.01.2023 00:00
Період моніторингу:
17.01.2023 13:42 - 08.02.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.01.2023
№ 2-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.01.2023 № 2-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
26. UA-2022-12-12-011560-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 3 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам пунктів 8, 19 частини 2, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та пункту 28, абзацу 5 пункту 44 Особливостей № 1178, а також не враховує норми Наказу № 710.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей № 1178, дотримання вимог постанови № 710, розгляду тендерної пропозиції учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ЗОЛОТИЙ КОРОВАЙ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення вимог пунктів 8, 19 частини 2, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, пункту 28, абзацу 5 пункту 44 Особливостей № 1178, пункту 3 Порядку № 1082, а також не враховано норми Наказу № 710, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 січня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Житомирська багатопрофільна опорна лікарня» Новогуйвинської селищної ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника від 12.12.2022, тендерна пропозиція переможця товариства з обмеженою відповідальністю «ЗОЛОТИЙ КОРОВАЙ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою та повідомлення про намір укласти договір від 22.12.2022, договір про закупівлю від 06.01.2023 № 1/30, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 23.01.2023.
Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі - Порядок № 1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу
кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного закону, кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, договір тощо), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис посадової особи Замовника Цисар Ольги Василівни (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим не дотримано вимоги пункту 3 Порядку № 1082.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено наступні порушення:
- в порушення вимог пункту 19 частини 2, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей № 1178, Замовником в пункті 2 розділу V тендерної документації, до формальних помилок віднесено «зазначення неповного переліку інформації в певному документі, усупереч вимогам документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий у складі тендерної пропозиції учасника», при відсутності вказаної помилки у Переліку формальних помилок, затвердженому наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998 (далі - Наказ № 710);
- в порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей № 1178 в пункті 5 розділу І та пункті 3 розділу V тендерної документації вимагається надання листа-гарантії щодо дотримання учасниками норм законодавства України щодо застосування санкцій, зокрема, Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014 року № 1702-VII, при тому, що зазначений нормативний документ втратив чинність;
- в порушення абзацу 5 пункту 44 Особливостей № 1178, Замовником в підпункті 5.4 пункту 5 розділу ІІІ та підпункті 4.12 пункту 4 таблиці 1 Додатку № 1 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасниками процедури закупівлі у складі тендерних пропозицій довідки в довільній формі про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у пунктах 5, 6, 12 частини першої та частині другій статті 17 Закону;
Також, пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
При цьому, відповідно до підпункту 7 пункту 11.2 розділу ХІ проєкту договору (Додаток № 4 до тендерної документації) встановлено умову, що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Проте, моніторингом встановлено, що в порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей № 1178 проєкт договору (Додаток № 4 до тендерної документації) не містить самого порядку змін його умов, зокрема, у випадках, встановлених підпунктом 7 пункту 19 Особливостей № 1178.
Крім того, моніторингом встановлено, що в Додатку № 4 до тендерної документації Замовником зазначено, що «Інші істотні умови договору про закупівлю уточнюються (узгоджуються) сторонами під час його укладання, в тому числі умови та порядок виконання договірних зобов’язань.».
Водночас, за нормою абзацу 4 пункту 46 Особливостей № 1178 визначено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Згідно з пунктом 18 Особливостей № 1178 визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів за результатами електронного аукціону в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості уточнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам пункту 18 та абзацу 4 пункту 46 Особливостей № 1178 в частині відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції учасника - переможця та умовам тендерної документації (проєкту договору про закупівлю), чим не дотримано вимоги абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень:
30.01.2023 22:51 - 14.02.2023 00:00
Дата публікації висновку:
30.01.2023 22:51
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку про результати моніторингу закупівлі по предмету «Хлібопродукти» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-12-12-011560-a) Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) надаємо заперечення до висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про результати моніторингу закупівлі Комунального некомерційного підприємства «Житомирська багатопрофільна опорна лікарня» Новогуйвинської селищної ради (далі - Замовник). У констатуючій частині оприлюдненого висновку зазначено порушення вимоги пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082 в частині використання кваліфікаційного електронного підпису. Відповідно до пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082 передбачено, що розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження і органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контроолю. У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб- порталі у вигляді документа, доступного для друку. Так, постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель здійснюється розгляд скарг, у тому числі, щодо відсутності кваліфікованих електронних підписів .На розгляд органу оскарження надходить велика кількість скарг щодо невідповідності електронних підписівзамовників/учасників умовам тендерних документацій. У зв'язку з викладеним, Колегією листом від 10.02.2021 № 20-29/06-1616-пз було здійснено запит до Міністерства цифрової трансформації України щодо надання роз'яснення, зокрема, чи може підпис вважатися кваліфікованим електронним підписом, якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип носія - незахищений, тип підпису - удосконалений. Листом від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 Міністерство цифрової трансформації України повідомило: якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису "удосконалений", то такий підпис не може вважатись кваліфікованим, але якщо електронний підпис отримано до 31.12.2021 року, і використовується удосконалений електронний підпис, який базується на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 №193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів», то підпис вважається кваліфікованим, (файл «PDF» з Міністерства цифрової трансформації України та файл перевірки підпису в інтерфейсі дія додаються). Водночас, відповідно до статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги»: Кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувана та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис. Файл накладеного підпису замовника придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням http://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки підпису посадової особи на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify відображаються прізвище та ініціали особи (власника ключа), її посада, РНОКПП, повна назва підприємства, код за ЄДРПОУ, а також тип сертифікату - Кваліфікований. З огляду на вищезазначене, можна однозначно ідентифікувати посадову особу Виконавця та встановити достовірність підпису. Файл накладеного підпису Замовника придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням http://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки підпису посадової особи на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify відображаються прізвище та ініціали особи (власника ключа), її посада, РНОКПП, повна назва підприємства, код за ЄДРПОУ, а також тип сертифікату - Кваліфікований. З огляду на вищезазначене, можна однозначно ідентифікувати посадову особу Замовника та встановити достовірність підпису. Звертаю Вашу увагу, що 23.02.2022 року Постановою КМУ №229 внесені зміни до Постанови №1236, які встановили наступне (пп. 6 п. 24 Постанови №1236). На час дії карантину (тобто станом на зараз - до 30.04.2023 р.) використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі КЕП. Отже, маємо ситуацію, коли відтермінування використання токенів (КЕП) прив’язане до строку дії карантину на території України. Пунктом 6 частини 24 Постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», передбачено, що на період дії карантину тимчасово дозволяється, зокрема, використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб. з урахуванням обмежень, установлених абзацом другим частини другої статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Згаданим вище обмеженням визначено, що органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, державні реєстратори, нотаріуси та інші суб’єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора, для засвідчення чинності відкритого ключа використовують лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа.
Крім того, Постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2022 № 1423 подовжено дію карантину до 30.04.2023
Таким чином, відповідно до Постанови №1236 суб’єкти господарювання можуть використовувати у своїй діяльності удосконалений електронний підпис (УЕП) до 30.04.2023, Одже замовником дотримано вимоги законодавства в цій частині.
Щодо порушення вимог Переліку формальних помилок, затвердженому наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998 (далі - Наказ № 710) Вказаний перелік формальних помилок, що міститься у тендерній документації замовника не суперечить вимогам Закону,адже Законом не визначено прямої вказівки на обов`язковість включення до тендерної документації точного Переліку формальних помилок. Що підтверджено судовим висновком від11 січня 2023 року справа №200/12865/21 де ,зокрема,зазначено: Мінекономіки розроблено Перелік формальних помилок, який затверджено наказом Міністерства від 15.04.2020 № 710 "Про затвердження Переліку формальних помилок".
Колегією суддів досліджено зміст тендерної пропозиції Замовника, та встановлено, що у пункт 2 «Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій» Розділу V «Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця» Тендерної документації Замовника приведено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Вказаний перелік формальних помилок, що міститься у тендерній документації замовника не суперечить вимогам Закону № 922-VІІІ.
У своєму Висновку відповідач не вказує в чому саме виявилось порушення замовником п.19 ч.2 ст.22 Закону, які відомості не були відображені, тощо.
Слід також зазначити, що Законом не визначено прямої вказівки на обов`язковість включення до тендерної документації точного Переліку формальних помилок, затвердженого наказом № 710, та не передбачено обов`язку для Замовника визначати приклади до кожного окремо опису формальних помилок.
Враховуючи викладене, оскільки перелік формальних помилок, наведений Замовником у Тендерній документації не суперечить Переліку формальних помилок, затвердженому наказом № 710, не містить прикладів формальних помилок, які дали б можливість учаснику або замовнику маніпулювати під час проведення закупівлі, а вимоги п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону № 922-VІІІ не містять імперативної норми щодо того, що приклади формальних (несуттєвих) помилок у тендерній документації мають повністю відповідати (дублювати) приписи Переліку формальних помилок, затвердженому наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 р. №710, колегія суддів вважає зазначення у Висновку цього порушення необґрунтованим.
Щодо порушення абзацу 5 пункту 44 Особливостей № 1178, Замовником в підпункті 5.4 пункту 5 розділу ІІІ та підпункті 4.12 пункту 4 таблиці 1 Додатку № 1 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасниками процедури закупівлі у складі тендерних пропозицій довідки в довільній формі про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у пунктах 5, 6, 12 частини першої та частині другій статті 17 Закону;Замовник заперечує дане порушення,адже в п. 1.6. Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції сказано: Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.,а в п . 5.3. Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції сказано: Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону).Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в абзаці першому цього пункту, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції..
одже замовник не вимагає довідок,що не передбачені законодавством від учасника.Отже всі норми законодавства замовником виконані.
Щодо Порушення п.8 частини 2 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. При цьому, відповідно до підпункту 7 пункту 11.2 розділу ХІ проєкту договору (Додаток № 4 до тендерної документації) встановлено умову, що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей № 1178 проєкт договору (Додаток № 4 до тендерної документації) не містить самого порядку змін його умов, зокрема, у випадках, встановлених підпунктом 7 пункту 19 Особливостей № 1178. Замовник заперечує щодо порушення в цій частині висновку,адже умовами законодавства визначено,що дана норма застосовується у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни,тобто цю норму можна використати,якщо прописані відповідні умови,тобто це право а не обов’язок,але замовник не використовував цю норму в ході виконання договору,отже жодного порушення не здійснив,адже істотні умови договору не змінились.
Щодо зазначеного порушення : встановлення у тендерній документації умови щодо можливості уточнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам пункту 18 та абзацу 4 пункту 46 Особливостей № 1178 в частині відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції учасника - переможця та умовам тендерної документації (проєкту договору про закупівлю), чим не дотримано вимоги абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей № 1178.Замовник заперечує,адже уточнення і узгодження умов договору не є синонімом зміни умов, уточнювати умови не заборонено чинним законодавством,заборонено змінювати,отже ця вимога не суперечить вимогам пункту 18 та абзацу 4 пункту 46 Особливостей № 1178 в частині відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції учасника - переможця та умовам тендерної документації (проєкту договору про закупівлю), отже замовником дотримано вимоги абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей № 1178. Також вищезазначене свідчить, що Замовником не було допущено порушень норм чинного законодавства при проведенні процедури закупівлі,отже відсутні законодаві підстави для притягнення уповноваженної особи до відповідальності. У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі Хлібопродукти за номером UA-2022-12-12-011560-a) в електронній системі було оприлюднено висновок про результати моніторингу яким встановлено порушення вимог пунктів 8, 19 частини 2, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, пункту 28, абзацу 5 пункту 44 Особливостей № 1178, пункту 3 Порядку № 1082, а також не враховано норми Наказу № 710.Щодо притягнення до відповідальності винних осіб: у Висновку зазначено, що З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення порушення вимог пункту 3 Порядку № 1082. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам пунктів 8, 19 частини 2, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та пункту 28, абзацу 5 пункту 44 Особливостей № 1178, а також не враховує норми Наказу № 710, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.. Повідомляємо, що 01.02.2023р. було отримано пояснення від уповноваженої особи , щодо розгляду результатів моніторингу, також було проведено роз`яснювальну роботу щодо посилення уваги та вжиття максимальних заходів щодо недопущення у подальшому порушень чинного законодавства у сфері публічних закупівель та наголошено на неухильне дотримання норм законодавства у своїй подальшій роботі.
Дата публікації звіту:
03.02.2023 14:30
Запити/Пояснення
Номер:
8db9f275fd974c1b89622ea3fd005438
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
18.01.2023 09:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.01.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Хлібопродукти» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-12-12-011560-a) та відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснення та документів до наступних питань.
Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Пояснення та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
37a36d7e39e1486bba0b672d9d6c3b6b
Назва:
Відповідь на запит інформації
Дата опублікування:
23.01.2023 19:07
Опис:
Щодо вказаного запиту надаємо такі пояснення: Зазначаємо що технічні вимоги предмету закупівлі сформовані відповідно до НАКАЗУ МОЗ від 29.10.2013 № 931, яким затверджено ПОРЯДОК організації системи лікувального харчування хворих у закладах охорони здоров’я ,що визначає НОРМИ харчування на одного хворого на день та чіткий
перелік продовольства та можливі заміни . Зокрема , данні норми визначають включення в раціон пацієнта хліба житньо-пшеничного та хліба пшеничного. Розрахунок потреби проводився для хворих КНП на рік.Обсяги визначено відповідно до очікуваної потреби, обрахованої Замовником на основі кількості ліжко місць відділень лікарні та обсягу фінансування. Обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі: якісні характеристики визначено відповідно до особливостей з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі.
Обґрунтування очікуваної ціни закупівлі/бюджетного призначення: очікувана вартість обрахована відповідно до середньоринкового рівня цін, визначеного на базі статистичних даних Держстат України станом на грудень 2022р ,що наявні у відкритому доступі на на відповідний товар та проведено моніторинг цін на майданчику Прозоро маркет з урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Уповноваженого органу від 18.02.2020 № 275 .Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг здійснювався методом порівняння ринкових цін, здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації.