-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 15540000-5 Сирні продукти (Сир твердий жирністю не менше 50%, Сир кисломолочний жирністю 9%)
Завершена
637 904.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 189.52 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 189.52 UAH
Номер:
b8c2e9d2f2ab49e986bb698d02e787b4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-30-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.05.2023 00:00
Період моніторингу:
30.05.2023 17:38 - 21.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
30.05.2023 №49-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 30.05.2023 №49-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
15. UA-2022-12-09-016403-a 09.12.2022 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178 установлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання щодо внесення змін до Договору установлено порушення вимог підпункту 7 пункту 19 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору у відповідність до вимог законодавства у сфері закупівель та недопущення їх у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 червня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (в редакції чинній на час здійснення закупівлі, далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Управління освіти Могилів-Подільської міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 09 грудня 2022 року (протокол №60/7, далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «Радивилівмолоко», рішення уповноваженої особи від 20 грудня 2022 року (протокол №60/13), договір про закупівлю за державні кошти від 29 грудня 2022 року №19 (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, додаткова угода до Договору від 01 травня 2023 року №1 та пояснення від 12 червня 2023 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
Відповідно до норм пункту 28 Постанови №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням вимог Постанови №1178.
Так, згідно вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються відомості про проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником в тендерній документації та проекті договору про закупівлю за державні кошти, який є додатком №4 до тендерної документації, не зазначено відомостей щодо порядку змін умов договору, що є порушенням вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону.
Крім того, моніторингом установлено, що між Замовником та ТОВ «Радивилівмолоко» укладено Договір на закупівлю сиру твердого та кисломолочного в кількостях відповідно 1350 кг, 2180 кг загальною вартістю 511 894,80 грн.
На дату укладання Договору сторони узгодили його істотні умови, в тому числі ціну за одиницю товару, яка згідно із специфікацією до цього Договору (додаток №1) становила: 208,56 грн за 1 кг сиру твердого та 105,66 грн за 1 кг сиру кисломолочного.
Водночас умовами підпункту 7 пункту 3.5 розділу 3 Договору та підпунктом 11.2 розділу 11 Договору визначено, що його умови не можуть відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (в тому числі за одиницю продукції) та не повинні змінюватися після підписання Договору до повного виконання зобов’язань, крім випадків, передбачених пунктом 19 Постанови №1178, зокрема: зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Проте, умовами Договору не визначено порядок зміни ціни у разі наявності підстав, передбачених підпунктом 7 пункту 19 Постанови №1178 та підпунктом 7 пункту 3.5 розділу 3 Договору.
Відповідно до підпункту 7 пункту 19 Постанови №1178 істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім виключного переліку випадків, зокрема: зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Відповідно до листа Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24 листопада 2020 року №330-04/69987-06, внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Виходячи із вищевикладеного, застосування зміни істотних умов Договору з підстав, визначених підпунктом 7 пункту 19 Постанови №1178 можливе лише у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Однак, Замовником, посилаючись на підпункт 7 пункту 19 Постанови №1178 до Договору внесені зміни додатковою угодою від 01 травня 2023 року №1, згідно із якою збільшено ціну за одиницю товару, а саме: за 1 кг сиру твердого – 229,38 грн та за 1 кг сиру кисломолочного – 116,22 грн, тобто на 9,99 % стосовно ціни, визначеної в Договорі.
При цьому, згідно з інформацією та документами, оприлюдненими в електронній системі закупівель та наданими Замовником на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, підставою для внесення змін до Договору є лист ТОВ «Радивилівмолоко» від 24 квітня 2023 року (вх.№01-11/288), в якому дане товариство повідомляє, що на основі статистичної інформації щодо середніх споживчих цін та роздрібних цін на молочні продукти харчування, що склалися на ринку і в торговій мережі Вінницької області, наведеної в довідці Головного управління статистики у Вінницькій області, в ціноутворенні продукції відбулися зміни в сторону збільшення, а також зазначає, що ціна за одиницю товару може збільшуватися на відсоток коливання ціни на ринку, але не більше 10 %.
Водночас, в листі Головного управління статистики у Вінницькій області від 13 березня 2023 року, адресованого ТОВ «Радивилівмолоко», наведено середні споживчі ціни на молочні продукти у торговій мережі Вінницької області у березні 2023 року (в тому числі сир твердий та кисломолочний), що сформовані на основі даних статистичного щомісячного вибіркового обстеження зміни цін на споживчі товари, а також зазначено, що вказані ціни є первинною базою для розрахунку індексів споживчих цін і відповідно до мети спостереження не призначені для інших цілей, зокрема для оцінки тендерних пропозицій та визначення переможців під час проведення торгів згідно з процедурами, встановленими Законом.
Отже, вищевказаний лист не є документальним обґрунтуванням щодо зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін на продукти харчування, які є предметом закупівлі.
Виходячи із вищевикладеного, Замовником, без встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни, застосовано підставу для внесення змін до істотних умов Договору, а саме: зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, яка не обґрунтована та документально не підтверджена для збільшення ціни за одиницю товару, чим порушено вимоги підпункту 7 пункту 19 Постанови №1178.
Зважаючи на зазначене, додаткова угода від 01 травня 2023 року №1 до Договору укладена з порушенням вимог підпункту 7 пункту 19 Постанови №1178.
Період усунення порушень:
19.06.2023 16:48 - 04.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
19.06.2023 16:48
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Повідомляємо,що Договір № 19 від 29.12.2022 року розірвано.
Дата публікації звіту:
26.06.2023 09:05
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionChanges: Так
Опис:
Порушення усунуті шляхом розірвання договору.
Дата публікації:
03.07.2023 11:32
Запити/Пояснення
Номер:
292b790f261e4e5e97edc2e4a4d21015
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
07.06.2023 13:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі сиру твердого та кисломолочного (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-12-09-016403-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Яким чином учасником ТОВ «Радивилівмолоко» виконано вимоги додатку 3 до тендерної документації, в частині дотримання вимог специфікації на сир твердий, а саме щодо умов його зберігання за температури від 0° до 8°С і відносній вологості повітря 80-85%, оскільки даним учасником у складі тендерної пропозиції завантажено файл «Технічні вимоги», який містить інформацію про технічну специфікацію сиру твердого та декларацію постачальника (виробника) про відповідність сиру твердого ДСТУ, згідно із якими умови зберігання визначено за температури від 0° до 6°С і відносній вологості повітря 80-90%?
3. Чому підставою для внесення змін до істотних умов договору про закупівлю за державні кошти від 29 грудня 2022 року №19 (далі – Договір) додатковою угодою від 01 травня 2023 року №1 обрано підпункт 7 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, в редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Постанова №1178), тоді як фактично застосовано підпункт 2 пункту 19 Постанови №1178?
4. Якими документами підтверджено коливання ціни товарів (сиру твердого та кисломолочного) на ринку, що призвело до внесення змін до Договору додатковою угодою від 01 травня 2023 року №1 в частині збільшення ціни товару? На який відсоток збільшилася ціна товарів (сиру твердого та кисломолочного) на ринку на дату укладання додаткової угоди у порівнянні із датою укладання Договору?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
c6de3f9b248f4cb488dc10ae9e9b5c13
Назва:
Надання пояснень
Дата опублікування:
12.06.2023 16:15
Опис:
Управління освіти Могилів-Подільської міської ради (далі - Замовник) у межах проведення моніторингу закупівлі Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 15540000-5 Сирні продукти (Сир твердий жирністю не менше 50%, Сир кисломолочний жирністю 9%), (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-12-09-016403-a) надає пояснення згідно поставлених питань.
Щодо запитання № 1
Предметом вищезазначеної закупівлі є Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 15540000-5 Сирні продукти (Сир твердий жирністю не менше 50%, Сир кисломолочний жирністю 9%) в обсязі Сир твердий жирністю не менше 50% 1350кг, Сир кисломолочний жирністю 9% 2180кг, чим забезпечується робота їдалень закладів освіти Замовника, в тому числі під час воєнного стану. Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі регулюються та встановлюються Законом України «Про безпечність та якість харчових продуктів» та Інструкцією з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, що затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 № 298/227 (зі змінами) в частині обов’язків суб’єктів підприємницької діяльності, що постачають товари, а також Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (зі змінами) та наказ Міністерства охорони здоров’я України від 19.07.2012 № 548 «Про затвердження Мікробіологічних критеріїв для встановлення показників безпечності харчових продуктів».
Для визначення очікуваної вартості щодо закупівлі зазначених продуктів був проведений маркетинг ринку шляхом порівняння пропозицій потенційних постачальників та з врахуванням останніх цін, визначених в договорі про постачання сиру твердого та сиру кисломолочного. Визначення потреби в закупівлі товару (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) здійснюється на підставі аналізу його фактичного використання у минулих періодах та з урахуванням норм харчування для забезпечення належного харчування у закладах дошкільної та загальної середньої освіти. Розрахунок очікуваної вартості був проведений наступним чином:
Сир твердий жирністю не менше 50% - 1350кг * 250,00 = 337500,00 грн.
Сир кисломолочний жирністю 9% - 2180кг * 137,80 = 300404,00 грн.
Ціна очікуваної вартості закупівлі становить 637904,00 грн. з ПДВ.
Щодо питання про надання посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) повідомляємо. Відповідно до положень п. 4-1 вищевказаної постанови надаємо посилання на сторінку з інформацією щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та іншої інформації:
https://uompmr.wixsite.com/uompmr/%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BF%D1%96%D0%B2%D0%BB%D1%96
Скорочене посилання на веб-сайт Замовника:
http://surl.li/dpvta
Щодо запитання № 2
Учасником було виконано вимогу щодо умов зберігання сиру твердого за температури від 0° до 8°С, оскільки Замовником в умовах тендерної документації було зазначено діапазон температури, за якої сир твердий повинен зберігатися.
Замовник більше прийняв до уваги Гарантійний лист щодо виконання вимог щодо предмету закупівлі (файл «Технічні вимоги.pdf»), де ТОВ «Радивилівмолоко» повністю підтвердив відповідність усіх вимог, що зазначені в тендерній документації.
Щодо запитання № 3
Замовником було застосовано пункт 7 частини 19 Особливостей, про що вказано в Додатковій угоді №1 від 01.05.2023 року. Було обрано саме даний пункт, тому що ТОВ «Радивилівмолоко» надало довідку зі статистики, де вказано інформацію про середні споживчі ціни, а в пункті 7 частини 19 Особливостей зазначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися , крім випадків: 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Статтею 1 Закону Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» визначено, що індекс споживчих цін – це показник, що характеризує динаміку загального рівня цін на товари та послуги, які купує населення для невиробничого споживання.
У відповідності до статті 3 Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» індекс споживчих цін обчислюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, і не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним, публікується в офіційних періодичних виданнях.
Відповідно до Положення про Державну службу статистики України, яке затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2014 № 481 Державна служба статистики України (далі - Держстат) є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі статистики, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері статистики.
Отож, Держстат обчислює індекс споживчих цін у відповідності до Методологічних положень державного статистичного спостереження за змінами цін (тарифів) на споживчі товари (послуги), які затверджені наказом Держстату від 16.12.2021 № 310 (далі – Методологічні положення).
В Методологічних положеннях зазначено, що явищем, яке досліджується у спостереженні, є зміни в часі загального рівня цін на товари та послуги, які купує населення для невиробничого споживання.
В зазначених Методологічних положеннях містяться товари та послуги, щодо яких Держстат здійснює обчислення індексу споживчих цін. Відповідно внести зміни до договору про закупівлю сторони можуть виключно у випадку, коли певний товар чи послуга міститься в Методологічних положеннях, щодо яких здійснено обчислення індексу споживчих цін та такі дані опубліковані на офіційному веб-сайті Держстату www.ukrstat.gov.ua, веб-сайтах його територіальних органів www.ukrstat.gov.ua/work/region.html та інших офіційних ресурсах.
Для відстеження змін цін (тарифів) на споживчі товар в межах державного статистичного спостереження формуються такі показники:
1. індекс споживчих цін (у відсотках, з одним десятковим знаком) – показник характеризує зміни в часі загального рівня цін на товари та послуги, які купує населення для невиробничого споживання. Він є показником зміни вартості фіксованого набору споживчих товарів та послуг у поточному періоді порівняно з базисним;
2. базовий індекс споживчих цін (у відсотках, з одним десятковим знаком) – субіндекс індексу споживчих цін, що характеризує інфляцію, яка спричинена тиском з боку попиту, та найбільш повно відображає ефекти від зміни реальних монетарних умов. Він показує динаміку цін з мінімізацією короткострокових нерівномірних змін цін, викликаних шоками пропозиції, адміністративним регулюванням;
3. середні споживчі ціни на товари (послуги) (у гривнях, із двома десятковими знаками) – розраховуються на основі фактичних цін продуктів, що сплачує споживач у момент їх придбання.
Об’єктом статистичного спостереження є кінцеві споживчі витрати домашніх господарств на економічній території країни як резидентами, так і нерезидентами.
Для проведення державного статистичного спостереження використовується комбінація статистичних методів, а саме даних спеціального обстеження за методом несуцільного вивчення сукупностей – вибіркового методу та результатів проведення інших статистичних спостережень.
Одиницею статистичного спостереження є ціни на споживчі продукти. Споживчий набір товарів (послуг) - представників, на підставі якого здійснюються спостереження за змінами цін (тарифів) і розраховується індекс споживчих цін, є єдиним для всіх регіонів країни.
Споживчий набір визначається централізовано апаратом Держстату на основі даних щодо споживчих грошових витрат усіх домогосподарств із використанням методу відсікання, що дозволяє відбирати тільки ті товари (послуги), на які припадають суттєві частки витрат домогосподарств.
Споживчий набір переглядається один раз на п’ять років. За умови суттєвих змін на споживчому ринку регіонів та у структурі споживчих грошових витрат домогосподарств терміни перегляду можуть бути скорочені.
Споживчий набір наведений у додатку 4 до цих Методологічних положень, в якому міститься більше трьохсот позицій. Серед яких велика кількість продуктів харчування, електроенергія, будівельні матеріали, бензин, дизельне пальне, шини для легкових автомобілів, проведення технічного обслуговування автомобіля, мобільний зв’язок, інтернет та ще багато інших товарів та послуг.
Оскільки дані продукти харчування знаходяться в переліку Методологічних положень, тому Замовником було застосовано пункт 7 частини 19 Особливостей.
Щодо запитання № 4
ТОВ «Радивилівмолоко» підтвердило коливання ціни довідкою зі статистики № 04-27/96-23 від 18.04.2023 року, що підкріплена до файлу «ДУ №1 Сирні продукти ТОВ Радивилівмолоко.pdf». Додатковою угодою ціна на сир твердий збільшилася на 9,9% (229,38/208,56)*100 – 100 = 9,9%, в той час як ринкова ціна збільшилася на 57,7% (328,86/208,56)*100 – 100 = 57,7%. Ціна на сир кисломолочний збільшилася на 9,9% (116,22/105,66)*100 – 100 = 9,9%, а на ринку вона підвищилася на 60,9% (169,98/105,66)*100 – 100 = 60,9%.