-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
4 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 24 000.00 UAH
Номер:
53ab4cfe82174b45a0a3ac90b7c488aa
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-14-000067
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.03.2023 00:00
Період моніторингу:
14.03.2023 13:45 - 05.04.2023 01:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
14.03.2023 № 12-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 1, 4 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток
до наказу
від 14.03.2023 № 12-з
Витяг із переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу;
унікальний номер; дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу.
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі.
Особа, відповідальна за здійснення моніторингу.
16. UA-2022-12-09-011884-a; 09.12.2022
Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Ірина Кондратюк.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Війтовецької селищної ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 09.12.2022 № 18, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 19.12.2022, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю "ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ"(далі–ТОВ "ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ"), протокол уповноваженої особи Замовника від 27.12.2022 № 23, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 27.12.2022, договір про постачання електричної енергії споживачу від 03.01.2023 № 20300212 (далі – Договір), додаткова угода від 11.01.2023 №1 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 12.01.2023, пояснення від 24.03.2023, отримане від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Період усунення порушень:
29.03.2023 17:06 - 04.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
29.03.2023 17:06
Запити/Пояснення
Номер:
bb39855749fa47198821b7f1eedd52e6
Назва:
Про надання інформації (пояснень, документів)
Дата опублікування:
21.03.2023 11:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.03.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Електрична енергія» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-12-09-011884-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Відповідно до пункту 2 статті 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Враховуючи викладене, для уточнення питань, що виникли в ході моніторингу, прошу надати відповідні документи, які були використані щодо обґрунтування коливання ціни товару при укладанні додаткової угоди від 11.01.2023 №1 щодо збільшення ціни за одиницю товару до Договору від 03.01.2023 № 20300212?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Номер:
7d59fa862bfa4e2fa2b757549c637b40
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
24.03.2023 13:10
Опис:
Війтовецька селищна рада Хмельницького району за результатами розгляду Вашого Запиту, щодо надання пояснень від 21.03.2023 року, надає наступні пояснення1. З приводу формування очікуваної вартості, а також оприлюднення інформації на сайті.
При здійсненні закупівлі по предмету: «Електрична енергія (код за ДК 021:2015: 09310000-5) — Електрична енергія» замовник керувався зокрема, Розділом ІІ. «Етапи визначення очікуваної вартості», на підставі аналізу фактичного використання товарів у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника, залучив відповідальних фахівців для визначення технічних характеристик закуповуваного товару, а також здійснив аналіз ринку Електричної енергії Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Вимоги до Постачальників встановлювалися з врахуванням Статті.56 Закону України «Про ринок електричної енергії», в тому числі очікувана вартість, а також з врахуванням пунктів 1.2.6та 4.31 Правил роздрібного ринку електроенергії, затверджених постановою НКРЕКП №312 від 14.03.2018, що передбачає внесення Замовником (Споживачем) плати за послуги з передачі та розподілу електричної енергії ОСП через Учасника (Постачальника), а також включення сум оплати послуг систем оператора в платіжні документи.
Також, при визначені очікуваної вартості предмета закупівлі, було здійснено моніторинг процедур звакупівель електричної енергії оприлюднених в електронній системі закупівель «PROZORRO».
2. Стосовно укладення додаткової угоди №1 від 11.01.2023 до Договору №20300212 від 03.01.2023 року
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості), зокрема пункту 19 визначено, що Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
{Підпункт 4 пункту 19 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 157 від 17.02.2023}
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону.
У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
По перше, про що б хотілося б повідомити, нами не укладалася додаткова угода із ТОВ "ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ" стосовно зміни ціни за одиницю товару у відповідності до пп. 2. п. 19 Особливостей.
По друге, Замовник враховуючи п.19 Особливостей, передбачив зокрема в п. 5.7 Розділу 5 (ЦІНА, ПОРЯДОК ОБЛІКУ ТА ОПЛАТИ ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ) Договору №20300212 від 03.01.2023 року наступне:
«5.7. На виконання пп.7 п.19 Особливостей Сторони домовились, що зміна умов цього Договору допускається у випадку зміни середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які є складовими ціни електричної енергії, а саме, у випадку зміни середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, регульованих цін (тарифів) на послуги з передачі та/або розподілу електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП, що включені у вартість Товару з цим Договором. Зміна середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед” відбувається в порядку передбаченому п.п.5.5.1 цього Договору.
5.7.1. У випадку зміни тарифу на передачу та/або тарифу на розподіл електричної енергії постановою НКРЕКП або рішенням іншого уповноваженого органу влади, Сторони вносять відповідні зміни в Додаток №1 до Договору, шляхом укладання додаткової угоди до Договору та викладенням Додатку № 1 в новій редакції.
5.7.2 Додаткова угода про внесення змін до Договору в частині зміни тарифу має містити інформацію про зміну Базової ціни Товару (стовпчик 7 таблиці Додатку №1), що сталась у зв’язку зі зміною тарифу на передачу електричної енергії та/або розподілу електричної енергії. Базова ціна Товару в такій додатковій угоді визначається як сума стовпчиків 4, 5 та 6 таблиці Додатку № 1. Ціна Товару без ПДВ та без Тарифів (стовп. 4 таблиці Додатку № 1) в такій додатковій угоді визначається згідно підписаного сторонами Договору або згідно даних вказаних в подальших додаткових угодах до Договору.
5.7.3. Додаткова угода про внесення змін до Договору має містити посилання на дату та номер документу, яким змінено тариф на передачу та/або тарифу на розподіл електричної енергії, дату (період) з якої такий тариф починає діяти, а також розмір встановленого тарифу у стовпчиках 5 та/або 6 таблиці Додатку № 1 до Договору.
Відповідно до п.5.8 Договору №20300212 від 03.01.2023 року визначено, що Зміна ціни за одиницю товару, згідно п.п.5.5-5.7 Договору здійснюється в письмовій формі, шляхом підписання Сторонами додаткової угоди до Договору.
Замовником 10.01.2023 року, було отримано лист від ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ» № 32 від 10.01.2023 року (копія листа додається), про встановлення, нового, тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» (Постанова № 1788 від 21.12.2022 року, копія постанови додається) та про встановлення, нового, тарифу на послуги з розподілу електричної енергії АТ «Хмельницькобленерго» із застосуванням стимулюючого регулювання (Постанова № 1811 від 21 грудня 2022 року – копія постанови дордається) та надіслано проект додаткової угоди стосовно зміни вказаних тарифів в договорі №20300212 від 03.01.2023 року.
Процедура закупівлі «Електрична енергія (код за ДК 021:2015: 09310000-5) — Електрична енергія» розпочата 09.01.2022 року № Оголошення UA-2022-12-09-011884-a, кінцевим строком подання тендерних пропозицій було 17 грудня 2022 року до 18:00, тобто до моменту встановлення нових тарифів на послуги з передачі та розподілу електричної енергії до 21 грудня 2022 року.
Тому, керуючись вищевказанами нормами укладеного договору, а також пп. 7 п.19 Особливостей, на підставі отриманого листа від ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ» № 32 від 10.01.2023 року, Постанови № 1788 від 21.12.2022 року та Постанова № 1811 від 21 грудня 2022 року, між Замовником та Постачальником було укладено ДУ №1 від 11.01.2022 року про зміну тарифу на послуги з розподілу та передачі електричної енергії, а також зменшено обсяги закупівельного товару, враховуючи зміну ціни.
Також додатково зазначаємо, що під час подання своєї пропозиції Постачальником ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ» використовувалися ціни та тарифи чинні на момент подання пропозиції, а саме станом на 17.12.2022 року (копія реєстру поданих пропозицій додається).