-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
09310000-5 - Електрична енергія (з розподілом)
Завершена
906 680.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 066.80 UAH
мін. крок: 1% або 9 066.80 UAH
Номер:
6454a9ab81374361a4553f116a755bd5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-14-000134
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.02.2023 00:00
Період моніторингу:
14.02.2023 15:22 - 08.03.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
14.02.2023 № 13-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 14.02.2023 №13-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
12.UA-2022-12-05-002625-a від 05.12.2022 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
Аналізом відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері публічних закупівель встановлено порушення абзаців 2, 3 пункту 44 та абзаців 2,6 пункту 51 Особливостей №1178, а також пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю та питання оприлюднення договору про закупівлю встановлено порушення абзацу 4 пункту 51 Особливостей №1178 та пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Тернопільелектропостач», своєчасності укладання договору про закупівлю та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства Теребовлянської міської ради «Теребовлянський регіональний центр первинної медико-санітарної допомоги» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 05.12.2022 №564, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Тернопільелектропостач» (далі – ТОВ «Тернопільелектропостач»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 13.12.2022 за №589, повідомлення про намір укласти договір від 13.12.2022, договір закупівлі від 20.12.2022 за №316/22, додаткова угода до договору закупівлі від 11.01.2023 за №1, пояснення (із долученими документами) Замовника від 16.02.2023, отримане через електронну систему закупівель.
Згідно пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, відповідно до норм абзацу 4 пункту 51 Особливостей №1178, зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Аналізом оприлюдненої інформації у електронній системі закупівель виявлено, що 06.12.2022 Замовником внесено зміни до додатку 1 до тендерної документації в частині вимог кваліфікаційних критеріїв та їх документального підтвердження учасниками закупівлі.
При цьому, Замовником в електронній системі закупівель не розміщено разом із змінами до тендерної документації в окремому документі перелік змін, що вносились, чим порушено норми абзацу 4 пункту 51 Особливостей №1178.
Слід зазначити, що тендерна документація Замовника, зокрема, пункт 1 розділу 2 «Порядок унесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації» містить наступну інформацію: «усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону. У разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру. Для поновлення перебігу тендеру замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менш як на сім днів», а це суперечить вимогам абзацу 2 та абзацу 6 пункту 51 Особливостей №1178.
Відповідно до абзацу 2 пункту 44 Особливостей №1178, замовник не перевіряє переможця процедури закупівлі на відповідність підстави, визначеної пунктом 13 частини першої статті 17 Закону, та не вимагає від учасника процедури закупівлі/переможця процедури закупівлі підтвердження її відсутності.
Відповідно до абзацу 3 пункту 44 Особливостей №1178, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Однак, в ході проведення моніторингу тендерної документації встановлено, що на порушення абзаців 2,3 пункту 44 Особливостей №1178, Замовником встановлено для переможця процедури закупівлі спосіб підтвердження відповідності встановленим вимогам щодо подачі документів, які підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 8,13 частини першої статті 17 Закону, проте ним не зазначено підтвердження відсутності підстави, визначеної пунктом 3 частини першої статті 17 Закону.
Також, моніторингом встановлено, що на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить опису та прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
За результатами процедури закупівлі Замовником укладено договір закупівлі з товариством з обмеженою відповідальністю «Тернопільелектропостач» від 20.12.2022 за №316/22.
Згідно пункту 10 частини першої статті 10 Закону, замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
При цьому, у електронній системі закупівель, в порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону, договір закупівлі від 20.12.2022 за №316/22 та усі додатки до нього оприлюднено - 26.12.2022, тобто на 4-й робочий день.
Період усунення порушень:
06.03.2023 16:21 - 21.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
06.03.2023 16:21
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку моніторингу закупівлі Електричної енергії (з розподілом) (ДК 021:2015 09310000-5 - Електрична енергія) видано наказ за № 30 від 13.03.2023р., яким вказано на недоліки в роботі фахівця з публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
13.03.2023 10:18
Запити/Пояснення
Номер:
65cb2af6e8ca4f08b9340c0e2bdaa75f
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
15.02.2023 11:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «09310000-5 - Електрична енергія (з розподілом)» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-12-05-002625-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), виникла потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі?
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Моніторингом процедури закупівлі виявлено, що за її результатами замовником укладено договір закупівлі з товариством з обмеженою відповідальністю «Тернопільелектропостач» від 20.12.2022 за №316/22.
Згідно пункту 10 частини першої статті 10 Закону, замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
При цьому, у електронній системі закупівель, договір закупівлі від 20.12.2022 за №316/22 та усі додатки до нього оприлюднено на 4-й робочий день, тобто, 26.12.2022.
З огляду на зазначене, прошу пояснень щодо оприлюднення договору за результатами закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
510af745570044dba40ed17122db7b00
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
16.02.2023 15:59
Опис:
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі?
Відповідь:
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5 «Електрична енергія»). Вид та ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2022-12-05-002625-a . Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі регулюються та встановлюються Законом України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII, Правилами роздрібного ринку електричної енергії (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312) (далі-ПРРЕЕ), Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (Постанова НКРЕКП від 27.12.2017 року № 1469), Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії (Постанова НКРЕКП від 27.12.2017 року № 1470), Порядком забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсації споживачам за їх недотримання, затвердженим постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 375 та іншими нормативно-правовими актами чинного законодавства у сфері електроенергетики, які регулюють взаємовідносини сторін в процесі постачання електричної енергії. Пунктом 1.1.2 глави 1.1 розділу І ПРРЕЕ визначено, що якість електропостачання - це перелік визначених Регулятором показників (і їх величин), які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з передачі, розподілу та постачання електричної енергії, а також якість електричної енергії. Для забезпечення безперервного постачання електричної енергії Замовнику Учасник зобов'язується здійснювати своєчасну закупівлю електричної енергії в обсягах, що за належних умов забезпечать задоволення попиту на споживання електричної енергії Замовником. Учасник зобов'язується забезпечити комерційну якість постачання електричної енергії, що передбачає вчасне та повне інформування Замовника про умови постачання електричної енергії, ціни на електричну енергію та вартість послуг, що надаються, надання роз'яснень положень актів чинного законодавства, якими регулюються відносини Сторін, ведення точних та прозорих розрахунків із Замовником, а також можливість вирішення спірних питань шляхом досудового врегулювання. Параметри якості електроенергії в точках приєднання споживача в нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ ЕN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначення». Термін постачання — з 01.01.2023р. по 31.12.2023р. Кількісною характеристикою предмета закупівлі є обсяг споживання електричної енергії. За одиницю виміру кількості електричної енергії приймається кіловат-година, яка дорівнює кількості енергії, спожитої пристроями потужністю в один кіловат протягом однієї години. Обсяг, необхідний для забезпечення діяльності та власних потреб об’єктів замовника, та враховуючи обсяги споживання переднього календарного року, становить 129 526 кВт. год на 2023 р. Очікувана вартість та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: 906 680,00 грн. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом споживання (річного та місячного) електричної енергії за календарний рік (бюджетний період) 2022 р. Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості товарів / послуг методом порівняння ринкових цін відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Зокрема, здійснено пошук, збір та аналіз інформації про ціну, яка міститься у відкритих джерелах та інформації, отриманої від постачальників на усні запити про цінові пропозиції. Виходячи з потреби минулих років для забезпечення безперервного постачання електричної енергії до точок обліку, та враховуючи потребу на 2023 рік, виходячи з очікуваної вартості предмета закупівлі визначено розмір бюджетного призначення. Розмір бюджетного призначення: 906 680 тис. гривень. На сьогодні ціна на електричну енергію є досить нестабільною, динамічно змінною та залежить від ціни електричної енергії на Оптовому ринку, регульованих цін на послуги з передачі та розподілу, а тому визначити ціну на електричну енергію, яка була б реальною на період проведення закупівлі електричної енергії та залишалася сталою на весь період дії договору про закупівлю, є майже неможливим.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Відповідь:
У відповідності до ч. 4 постанови Кабінету Міністрів України № 710 від 11.10.2016р. «Про ефективне використання бюджетних коштів» оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті для органів місцевого самоврядування є рекомендованим, тобто, не обов’язковим.
3. Моніторингом процедури закупівлі виявлено, що за її результатами замовником укладено договір закупівлі з товариством з обмеженою відповідальністю «Тернопільелектропостач» від 20.12.2022р. №316/22. Згідно пункту 10 частини першої статті 10 Закону, замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. При цьому, у електронній системі закупівель, договір закупівлі від 20.12.2022 за №316/22 та усі додатки до нього оприлюднено на 4-й робочий день, тобто, 26.12.2022.
Відповідь:
Строк оприлюднення договору про постачання електричної енергії споживачу від 20.12.2022.№316/22 укладено за результатами проведення процедури закупівлі між замовником та Товариством з обмеженою відповідальністю «Тернопільелектропостач» на 4-й робочий день з дня його укладення (26.12.2022р.) та порушено вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону в зв’язку з аварійними відключеннями електроенергії та нестабільною роботою інтернет провайдера. А також ускладнило отримання оригіналів документів для їх завантаження в систему через те, що робота поштових відділень призупинялася під час припинення електропостачання та повітряних тривог. В подальшому зобов’язуюсь дотримуватися вимог Закону та не допускати подібних порушень.